22.6.12

Cikgu Mala nafi fitnah blogger Umno



Petikan Harakahdaily




KUALA LUMPUR: Bekas calon PAS Dun Tenang, Normala Sudirman hari ini menafikan fitnah penulis blog kononnya beliau menyertai Umno.


Fitnah melalui blog Penaksj.wordpress.com yang itu bertajuk "PAS Johor punca Cikgu Normala berniat serah keahlian masuk Umno" disebarkan bermula kelmarin.


Tulisan tersebut mendakwa Cikgu Mala mempunyai masalah kewangan selepas tewas pada pilihan raya kecil Dun Tenang pada 2010.


Bercakap pada sidang media di Ibu Pejabat PAS, Jalan Raja Laut tengahari tadi, Normala atau lebih dikenali sebagai Cikgu Mala berkata, beliau tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang sekiranya fitnah itu diteruskan.


"Saya akan teruskan saman sekiranya perkara ini (fitnah) terus dipanjangkan dan menuntut penulis tersebut membuat permohonan maaf," kata beliau yang juga ahli jawatankuasa Dewan Muslimat PAS Pusat.


Cikgu Mala juga menegaskan, beliau akan terus berjuang dalam PAS dan mendapat sokongan padu daripada suami, keluarga dan parti sendiri.


"Saya mendapat sokongan padu dari suami, keluarga dan jemaah sendiri dan InsyaAllah saya tak akan bertindak keluar parti," tegasnya.


Sementara itu, Ketua Muslimat, Siti Zailah Mohd Yusof menyifatkan fitnah tersebut sebagai tindakan terdesak pihak tertentu untuk mengalih perhatian rakyat daripada isu-isu utama negara.


"Umno BN masih lagi guna fitnah dan dakyah kotor untuk mengalih perhatian rakyat daripada isu rasuah dan sebagainya.


Turut bersama pada sidang media tersebut ialah Timbalan Ketua DMPP, Dr Siti Mariah Mahmud, Naib Ketua, Senator Mumtaz Md Nawi dan Ketua Penerangan, Aiman Athirah Al Jundi.

✿*~ kalau suka jangan lupa tekan 'like' ye ~*✿

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...