Skip to main content

Posts

Showing posts from February, 2012

Setelah 5 Hari Dipeti Mayat Seorang Nenek Bangkit Lagi .

Li Xiu Feng (95) ditemukan oleh tetangga berbaring di tempat tidur dan tidak bernapas setelah terluka di kepala. Chen Qing Wang, cucu berfikir sang nenek meninggal dalam tidurnya.”Aku mencuba membangunkannya dan saya sebut namanya.. Tidak ada jawaban. Saya merasa ada yang tidak beres.Dia tidak bernapas, tapi tubuhnya tidak kedinginan,” kata Qing Wang yang ditulis oleh Cermin situs, Rabu (29 / 2).
Karena hidup itu sendiri Xiu Feng, Qing Wang dan anaknya menyiapkan pemakaman neneknya.  Feng Xiu dibaringkan  dalam peti mayat di rumahnya supaya teman dan keluarga bisa memberikan penghormatan.

Xiu Feng dikuburkan dalam peti mati pada 19 Februari, dua hari . Qing Wang memilih untuk tidak menutup peti mati sampai hari pemakaman, 24 Februari.Sehari sebelum pemakaman, peti mati itu kosong!”Kami sangat ketakutan, dan meminta tetangga untuk mencari tahu di mana nenek saya,” kenang Wang Qing . Setelah pencarian yang panjang untuk “mayat” yang hilang, penduduk desa yang terkejut melihat Xiu Feng duduk…

Kisah Benar Pelajar Dapat Bantuan Allah Waktu Peperiksaan

[FB] Ini adalah kisah benar yang berlaku di dewan peperiksaan di salah sebuah sekolah. Kisah ini diceritakan oleh salah seorang guru wanita yang berada dalam dewan peperiksaan tersebut.
Ceritanya begini :
Terdapat salah seorang pelajar masuk ke dewan peperiksaan dalam keadaan keletihan dan tertekan. Dia duduk di tempat yang telah dikhaskan untuknya. Kemudian dia menerima kertas ujian dan setelah berlalu masa ujian beberapa ketika guru tersebut mendapatinya tidak menulis apa-apa pun pada kertas jawapannya sehingga berlalu separuh masa peperiksaan. Maka guru tersebut mula memberi perhatian yang lebih kepadanya.
Tiba-tiba pelajar tersebut mula menulis dan menjawab semua soalan dengan pantas dan ini mengejutkan guru yang memerhatikannya sejak tadi. Pelajar tersebut menjawab semua soalan peperiksaan dengan baik. Ini menambahkan lagi rasa ragu-ragu pada guru tersebut dan dia beranggapan pelajar tersebut telah menggunakan taktik baru dalam meniru. Tetapi guru tersebut tidak menjumpai apa-apa ta…

Tun Mahathir kata Hudud Tiada Dalam Al-quran -video

Apabila orang yang jahil dalam agama berkata-kata..maka timbullah karut marutnya..!
Yang mengikut nafsu serta mengikut logik akalnya...!

(Sama-samalah kita insaf.. Kalau kita jahil maka akan terselahlah lagi kejahilan kita..
Lebih baik kita diam sahaja daripada berkata..
Yang menerima ialah mereka yg jahil sahaja..
Yang terpelajar dan berilmu tidak terpengaruh sama sekali..)

**JANGAH JADI JAHIL MURAKKAB (Dah jahil menyesatkan orang lain pulak)

Firman Allah:-
Katakanlah: "Sesungguhnya Tuhanku hanya mengharamkan perbuatan-perbuatan yang keji, sama ada yang nyata atau yang tersembunyi; dan perbuatan dosa; dan perbuatan menceroboh dengan tidak ada alasan yang benar; dan (diharamkannya kamu mempersekutukan sesuatu dengan Allah sedang Allah tidak menurunkan sebarang bukti (yang membenarkannya); dan (diharamkanNya) kamu memperkatakan terhadap Allah sesuatu yang kamu tidak mengetahuinya."
(Suran Al-A'raaf, Ayat : 33)

janganlah melampau sangat, kalau tak mampu nak laksanakan kata…

Antara Artis Malaysia Yang Tak Puas Hati Konsert Erykah Badu Dibatalkan

amboi artis kita nih....bukan main lagi mempertahankan si erykah badu nih....ehhhh kalau yg bukan beragama islam tu tak heran sangat tapi yang heran ya amat-amat ni artis yg beragama islam pun bek up juga.... tak salah eh tatoo? memang tak salah pun.....sapa kata orang kafir bertatoo salah....ko nak tatoo satu badan pun ada orang kesah.... tapi yang salah tu dia dah menghina Islam dengan melukis tatoo nama Allah di badan dia (atas dada)pastu posing ambik gambar....ehhh camtu pun artis kita nih leh tak rasa pape ekkkk....eiiiiii ngokngeknyaaaaaaa!!!! agak-agak la dorang ni ada rasa sedih tak ekkk bila orang kapir bakar al-quran baru2 nih... rakyat negara Islam lain siap buat demo bagai sebab marah....ntah2 dorang ni selamba badak je kot makan tido makan tidooo...eiiiii geramnyaaaaaa. nihhh...baca bawah ni aku copy dan pasti dari blog abang nara Rata-rata selebriti tempatan menyatakan kekesalan mereka terhadap pembatalan konsert Erykah Badu. Daphne Iking yang telah menemuramah Erykah Badu s…

Video - Kes Taska Plaster Mulut Bayi Terjawab

Johor Bahru: Marah kepada majikan, dua pengasuh sebuah pusat asuhan di Taman Kota Masai, dekat sini, bertindak kejam menampal pita pelekat pada mulut bayi jagaan mereka manakala tubuh pula dililit ketat dengan kain bedung.

Gambar:KESAL...Shaherah menunjukkan laporan polis yang dibuatnya sambil Norhashimah (kiri) menunjukkan gambar anaknya, Ahmad Afiq yang ditampal pita pelekat.

Tidak cukup dengan itu, dua pengasuh terbabit turut membuat rakaman video gambar tujuh bayi di bawah jagaan mereka itu sebelum rakaman berkenaan diedarkan kepada umum.


Berikutan perbuatan khianat dua wanita berusia 20 dan 22 tahun itu, pemilik pusat asuhan berkenaan, Shaherah Abd Malik berdepan pelbagai masalah untuk menjelaskan apa sebenarnya berlaku kepada pelbagai pihak yang memandang serong terhadapnya.

“Ini perbuatan khianat. Hakikatnya, saya dan pengasuh lain tidak pernah mengabaikan kebajikan bayi serta kanak-kanak yang dihantar ke pusat asuhan kami.

“Dua bekas pekerja saya itu sengaja berbuat demikian bag…

Malangnya nasib pencuri ni..... tercucuk besi pagar kat punggung

Berlaku di Muzium Timur London
Alkisah....pencuri ni dah pecah pintu belakang muzium dan tiba-tiba penggera berbunyi.
Kerana terkejut lelaki ni melarikan diri dengan memanjat pokok dan kemudian melompat untuk melepasi pagar tetapi nasib tak baik.....dia tersangkut di bilah pagar yang tajam itu.
Kesian jugak kan......

Perempuan Cantik Bertukar Jadi Pontianak

Maria Jose Cristerna wanita berusia 30 tahun daripada Guadalajara, Mexico kini telah dicop "Wanita Pontianak Mexico" apabila dia telah melakukan pembedahan menanam plat titanium,bertindik dan bertatu sejak 15 bulan yang lepas.Tranformasi tubuh yang dibuat beliau telah berjaya menempatkan dirinya dalam "Ripley's Believe It or Not!"
euwwww iskkk...iskkk huhhh cantik tak aku

Bayi dicampak dan dipijak setelah dituduh mencuri

Kejadian ini berlaku di Zhengzhou, Henan China apabila seorang wanita di tuduh mencuri .Dia dengan sengaja melempar bayi yang di dukungnya ketanah dan memijakknya.



Dia memijak bayi itu kerana marah dituduh mencuri.Saksi kejadian telah menyatakan wanita bersama rakannya telah mencuri talipon. Pihak polis telah di panggil untuk menyelesaikan kes itu. Kedua-dua wanita itu telah di bawa ke balai.


Anak kecil yang di tinggalkan seketika itu tidak mengalami luka. Inilah kadang-kadang cara orang yang bersalah untuk mengelakkan diri daripada di tuduh mencuri. Sehinggakan sanggup untuk menginayai anak sendiri.


ps: ntah tak tau la nak kategorikan rakyat China ni spesis apa.... semalam pun ada jumpa satu video dr negara sana jugak.... seorang lelaki tak tau la samada pengsan atau mati terbaring kat jalan yang agak sibuk.... bayangkan punya la lama terbaring...tak ada seorang manusia pun yang peduli... gila ke ntah dorang ni... dengan kereta bas lalu lalang tepi lelaki tuh ....serius takde perasaan l…

Wajar ke buat anak orang macam ni???

Taska Permata KOta Masai sekitar December 2011
~Minta kerjasama saudara/saudari untuk sebarkan rakaman ini supaya :
1) Rakaman ini sampai ketangan ibu bapa,saudara atau sesiapa yang mengenali kanak2 di dalam rakaman ini
2)Rakaman ini dapat disahkan kebenaran atau kepalsuannya (utk mengelakkan sabotaj)
3) Keluarga kanak2 ini dapat mengambil tindakan yang sewajarnya bagi membela nasib2 kanak2 ini (jika didapati benar)
~Terima kasih kepada keperihatinan semua.Hanya ALLAH yang mampu membalasnya.
sumber
Di bwh penjagaan taska-wajarkah bg anda? Length: ‎1:13






semua maklumat kat atas tu aku dapat masa melayari fb td.... saja share sini supaya ramai lagi yang dapat lihat rakaman tu.



Mercun Bola - tengok apa jadi!!

POWER TAK POWER MERCUN BOLA NIH .... BOLEH TENGOK GAMBAR BAWAH NI YE ADIK2.... MAIN MEMANG BEST..... TAPI KALAU DAH HANCUR TANGAN MACAM TU BEST KE IDAK.....???


ADOIIIII........ NGERIIIII...... ISKKKK...... MENYESAL DAH TAK BERGUNA KALAU JADI MACAM NI TAUBAT YE ADIK2....JGN MAIN MERCUN LAGI TAU NI PESANAN IKHLAS DARI AKAK AIYANG.....

Penghina Nabi Rentung Terbakar

Masih ingat lagi lukisan kartun kontrovesi yang menimbulkan kemarahan umat islam seluruh dunia dahulu, dimana seorang pelukis kartun telah cuba menghina dan mengaikan Nabi Muhammad S.A.W dengan keganasan.
Ketahuilah bahawa pelukis kartun tersebut telah mati dalam keadaan sangat mengerikan, dia telah mati dalam keadaan rentung.
Bagaimana dia boleh rentung tidak diketahui,kisah kematiannya juga dikhabarkan telah cuba disembunyikan, tapi sebusuk-busuk bangkai takkan mampu ditutup dengan daun.
Walaupun dia pernah beberapa kali dibunuh kerana kontrovesi lukisannya, namun beberapa kali juga dia telah berjaya menyelamatkan diri.
Akhirnya si penghina kekasih ALLAH telah menerima balasannya.
Mungkin dia mahu menghina kekasih ALLAH lagi, dia sekali lagi menggantikan jubah Nabi dengan bom, dan terus sahaja lukisan bom itu meletup.. siapa tahu..
Kuasa ALLAH mengatasi apa sahaja yang mampu difikir manusia.
http://www.zimbio.com/Kurt+Westergaard/articles/7yQwV6okclH/Danish+blasphemer+burns+death
copy n pas…

video yang akan buat anda tak boleh tidur lena

JANGAN HISTERIA TAU..... eeeiiiiiii..... kenapaaaaaaaaa ????  kenapa laaaaaa kepala ko nih boleh jadi makanan ulattttttttt????? kenapa laaaaaa dah sampai cenggini parah baru ko nak pi jumpa doktorrrrrrrrr???? ehhh..... aku lak yang histeria tengok ulat-ulat ni kejap-kejap garu kepala.... uhhhhh......  kesian.... mungkin dia miskin hospital jauh sebab tu lah.......... 

CAKKKK....