Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2012

Ritual Tebus Dosa Di Filipina

Heboh dapat tangkap toyol. Lihat!

Jakarta Percaya atau tidak, terserah Anda. Warga Kelapa Gading mengaku menangkap makhluk halus jenis tuyul. Lelembut yang biasa bertugas mencuri uang itu ditangkap menggunakan ember berisi air dan kepiting.

Penangkapan tuyul itu dikisahkan Jejen, anak pemilik warung nasi yang menemukan tuyul, Dedi Kusmadi, pada Kamis 6 Mei 2010 lalu pada pukul 23.00 WIB.

"Disediain air dalam ember terus di dalamnya dikasih kepiting. Katanya sih buat mancing. Terus habis itu tiba-tiba sudah masuk ada ke dalam botol tuyul itu," ujar Jejen yang ditemui di Kompleks Pergudangan BGR, Jl Kelapa Gading Raya, Jakarta Utara, Rabu (19/5/2010).

Menurut Jejen, Dedi meminta bantuan anak temannya yang berusia 11 tahun yang mempunyai 'ilmu'. 

Lantas bagaimana penampakan tuyul itu? "Kecil, seperti aura, cahaya warna kuning... tapi kelihatan ada mata, ada tangan, ada kaki," jelas Jejen yang masih remaja itu.

Keluarga Jejen sendiri mengaku tak pernah kehilangan uang. Informasi yang didapatnya, tuy…

Bangkai ular sawa untuk penganjur demo Pengerang.... Jom terjah!!!

Kurang 24 jam sebelum perhimpunan menentang projek petrokimia di Johor, seorang penganjur menemui sebuah beg plastik berisi bangkai ular di depan rumahnya.

Bangkai yang kepalanya hampir terputus itu ditemui diletakkan bersama risalah yang mengajak orang ramai menyertai perhimpunan itu di Pengerang esok.

Bendahari gabungan NGO Pengerang Chua Peng Sia berkata, timbalan setiausaha kumpulan itu Goh Wan Ting ketika menjumpai beg itu tetapi tidak berani membukanya.

Goh kemudiannya menghubungi seorang lagi anggota jawatankuasa r Hong Thian Hwa untuk membantu meneliti kandungan beg itu.

"Goh hanya beritahu saya beg itu lembut dan lembab ketika disentuh.

"Apabila saya buka beg itu, ada ular sawa dan beberapa keping risalah perhimpunan," katanya.



SUMBER

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... ~*✿

Nakoula dipenjara bukan kerana filem anti-Islam

Dari kiri Cindy Lee Garcia, Steve Klein, Anna Gurji dan Nakoula

AKHIRNYA semalam Nakoula Basseley Nakoula dipenjarakan.
Namun jangan salah sangka. Dia bukannya dipenjarakan kerana menerbitkan filemInnocence of Muslims, tetapi di atas tuduhan melanggar syarat-syarat pengawasan atau parol kerana menipu bank. Lelaki berusia 55 tahun dan penganut Kristian Qibti itu menjadi terkenal kerana menerbit filem anti-Islam yang mendapat kecaman seluruh dunia Islam. Segalanya bermula pada 11 September apabila filem tersebut dimuatkan dalam Youtube milik Google Inc. sehingga menyebabkan empat rakyat AS dibunuh termasuklah Duta Amerika Syarikat (AS) ke Libya, Chris Stevens. Tunjuk perasaan yang bertukar menjadi ganas membantah filem itu telah mencederakan berpuluh-puluh yang lain dalam beberapa siri serangan di Kedutaan AS di Tunisia, manakala di Sudan pula kedutaan AS, Jerman dan Britain diserang pada 14 September.


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... ~*✿

Malang.... anggota penguatkuasa disembur air!

SERDANG – Rutin sepasukan anggota penguat kuasa Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) melaksanakan tugas bertukar malang apabila pemilik sebuah bengkel kenderaan bertindak menyemburkan air dari pili bomba ke arah mereka menyebabkan kesemuanya kebasahan, pagi Selasa lalu.

Difahamkan, insiden berlaku ketika anggota penguat kuasa sedang menulis notis amaran untuk ditampal pada cermin kenderaan diletakkan di luar premis yang didakwa menyebabkan kacau ganggu kepada orang awam.

Bagaimanapun, tindakan anggota dipercayai tidak disenangi pemilik yang kemudian mengambil saluran paip menyambungkannya dengan sebuah kenderaan bomba sukarela dan pili bomba sebelum bertindak menyembur air ke arah anggota.

Tidak cukup dengan itu, pemilik bengkel itu juga dikatakan memancutkan air ke dalam van milik Jabatan Penguat Kuasa MPSJ dipercayai bagi menghalau dan menghalang kakitangan pihak berkuasa tempatan (PBT) itu daripada melaksanakan tugas.

Pengarah Jabatan Penguat kuasa MPSJ, Ahmad Hasan berkata, anggotany…

Anakku Hidup Sekali Biar Bererti - Nyawa tiada di kedai spare part!

best juga kandungan buku ni walau baru baca sedikit kat SINI . Buku ni penuh dengan nasihat dan pesanan untuk anak-anak tentang akhlak...tentang aurat dsb. Sedih tengok anak-anak yang hidup tersasar jauh dari landasan Islam.

Nak kongsi satu cerita yang berlaku kat sini (kaw, sy tinggal) Baru-baru ni seorang remaja telah meninggal dunia akibat dilanggar oleh sebuah lori. Kejadian tersebut pada waktu pagi dan remaja lelaki tersebut berumur 17 tahun. Mula-mula dengar cerita rasa sedih.... Tapi bila jiran-jiran bercerita tentang perilaku buruk remaja terbabit yang sering membuat onar dan bising hingga mengganggu jiran-jiran dan adakala jika ditegur kereta pula yang jadi mangsa balas dendam rasa kasihan mula terpadam. 

Yang paling tidak sedap didengar cerita tragedi yang meragut nyawanya itu berpunca dari sikap remaja terbabit yang hendak menunjuk lagak di jalan raya.... kata kawan2 yang mengenali,  arwah di katakan berdiri di atas motosikal untuk menumbuk pemandu lori (puncanya tidak tahu) …

yaaayyyy...... gula naik harga!!!

esok tu maknanya hari ini.
terima kasih kerajaan kerana prihatin masalah rakyat terima kasih yang tak terhingga sebab ambil berat kesihatan rakyat jelata yaaayyyyy lepas ni suami-suami boleh senyum lebar sebab belanja dapur dapat dikurangkan  suri rumah pula boleh la menabung untuk membeli gelang emas yaaaayyyy mamakkkk....teh tarik kurang manis satuuuuu......
bila gula naik harga maknanya barang2 makanan yang guna gula pun bakal naik harga ini sgt menjimatkan perbelanjaan..... kalau dulu teh ais kat warung paling dekat kat rumah ni sehinggit lapan puluh sen sebungkus tapi lepas raya naik harga kepada dua hinggit lepas belanjawan ni berapa la agak-agaknya ekkk..... teh ais kan pakai susu pekat manis susu pekat manis pulak kan pakai gula nampaknya kena la aku bancuh sendiri je teh ais kat rumah ekekeke tapiiiii tang rasa tu nnt ada sikit kurengggg huuuhuuu
benciiiikkkk!!!




✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... ~*✿

Anak kecil tercampak keluar dari kereta - video

Saksikan video bawah ini.


Fuhh..... nasib baik tak ada kenderaan lain yang langgar anak kecil tersebut. Nampak sangat ini kecuaian ibubapa yang tidak meng'lock' pintu kereta dan membiarkan anak kecil duduk dibelakang sendirian. Ni lah sebabnya kenapa child seat direka dan dijual ye ibu2....bapak2 sekalian. Sekurang-kurangnya kalau anak tersebut diletak dalam child seat tak adalah sampai terpelanting keluar macam tu. So pasni ingat ye mak2... bapak2 semua.....lock pintu kereta!!!





✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... ~*✿

Subhanallah... kalimah Allah terbentuk pada senduk nasi novelis Alaf 21

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam.  Selawat dan salam kepada junjungan Besar, Nabi Muhammad saw dan Rasul terakhir.
Kebelakangan ini selalu sahaja kita jumpa pelbagai peristiwa, kejadian dan perkara pelik serta ajaib yang boleh kita lihat dihadapan mata kita sendiri atau yang disiarkan  di dalam media atau internet.
Pagi tadi ketika melayari fb, ada ternampak sekeping gambar yang dipostkan oleh seorang rakan iaitu novelis Raihan Zaffya di wall beliau. Masyaallah...... boleh dilihat dengan jelas tertera kalimah Allah pada objek besi yang pada mulanya saya sangkakan kuali.
Jom kita lihat sama-sama

Alhamdulillah dengan  izin Allah dan juga dengan keizinan  tuan empunya gambar maka  saya kongsikan di sini satu kejadian yang aneh yang baru sahaja terjadi semalam.
Menurut Puan Raihan senduk nasi itu dah lama tapi kalimah itu baru sahaja muncul pada malam semalam lihat SINI.
Bagi menghormati Asma ul- 'azam itu beliau akan menyimpannya sebagai kenang-kenangan dan menganggapnya sebagai s…

Fenomena Aneh : Lautan Buih Menyelubungi Aberdeen, Scotland - Video

Pagi itu penduduk kawasan Footdee, Aberdeen, Scotland terbangun dengan perasaan terkejut, melihat desa mereka diselimuti buih putih, tapi itu bukan salji. Jalanan bagai lautan buih yang tebalnya sehingga hampir menutupi rumah. Kereta yang diletakkan, bangunan, dan tanaman semuanya nampak putih, seperti baru dilanda badai salju.

Anjing-anjing kesayangan menggonggong, nampak senang dan tertarik dengan pemandangan fenomena hamparan buih. Orang-orang sempat terpukau, sebelum menyedari busa itu mengganggu aktiviti. 


Mengejutkan : Wanita lahirkan bayi dengan kaki kambing dan tanpa leher

Subhanallah!! Kejadian aneh apabila bayi lahir dengan kaki kambing dan tiada tengkuk tersiar dari berita terbaru dari Jigawa,utara barat Nigeria di mana seorang wanita didakwa telah melahirkan makhluk dibawah – bayi tanpa leher jelas dan dengan kaki kambingnya.

Akhbar Mesir terbit karikatur ‘lawan’ majalah Perancis hina Nabi

Satu lagi karikatur dibawa akhbar Al-Watan.


Salah satu daripada 13 karikatur dibawa oleh akhbar Mesir, Al-Watan. – Foto ihsan BBC

KAHERAH - Akhbar Mesir mula melancarkan kempen membalas karikatur majalah Perancis, Charlie Hebdo yang menghina Nabi Muhammad SAW minggu lalu.

Laporan BBC menyebut Al-Watan menerbitkan 13 karikatur kelmarin di bawah slogan "Lawan karikatur dengan karikatur".

Salah satunya menunjukkan pemandangan Menara Pusat Dagangan Dunia (WTC) terbakar dengan kapsyen berbunyi "Kaca mata Barat bagi dunia Islam".

Majalah Charlie Hebdo menyiarkan karikatur susulan klip video yang dimuat naik menerusi YouTube awal bulan ini.

Hampir 60 orang dilaporkan terbunuh dalam protes ganas membantah filem Innocence of Muslims dan karikatur majalah itu.

Protes membantah filem itu tercetus di Mesir dan Libya pada 11 September lalu.

Al-Watan dilaporkan memperuntukkan 12 muka surat untuk membalas kandungan dibawa Charlie Hebdo. Karikatur-karikatur dimuatkan dalam dua ha…

CATATAN PERISTIWA BERDARAH DI SEMPORNA

Hari itu, 29 April, 1954, hari yang paling malang bagi penduduk Semporna. Hari yang paling celaka, yang mengorbankan nyawa dan harta benda. Malah ada yang dicabul kehormatan, dirogol dan diperkosa.
Tarikh hitam itu masih kekal dalam ingatan penduduk yang menyaksikan peristiwa berdarah akibat perbuatan ganas mundu-mundu (lanun-lanun) yang datangnya entah dari mana.

Nak Tahu Macam Mana ‘Awang Hitam’ Kelentong Kita? PDRM Ada Jawapannya.

Ibu Pejabat Polis Bukit Aman ada mengeluarkan panduan khas mengenai penipuan yang sering dilakukan warga Afrika kepada penduduk negara ini. Dalam erti kata lain, kalau anda dihampiri warga Afrika yang menggunakan taktik seperti mana yang dinyatakan itu, berhati-hatilah supaya anda tidak menjadi mangsa mereka.
Modus operandi a. Mangsa berkenalan dengan saspek melalui internet
(chatting/ e-mail)
b. Saspek dan mangsa akan menjadi mesra dan sentiasa berhubung melalui internet dimana saspek akan membuat mangsa mempercayainya samada dalam cinta, persahabatan atau sesuatu urusan perniagaan / pelaburan sebelum menjanjikan sesuatu kepada mangsa. c. Setelah dapati mangsa mempercayainya, saspek memberitahu akan menghantar barangan cenderahati seperti laptop, barang kemas, mata wang asing atau modal pelaburan / perniagaan melalui perkhidmatan kourier kepada mangsa. d. Mangsa akan dihubungi oleh saspek yang menyamar sebagai pegawai kastam KLIA atau pekerja syarikat kourier dan diminta masukkan sejumlah w…

Love bite menyebabkan lumpuh. Baca!!!

Bahaya love bite - boleh menyebabkan lumpuh
BAHANA GIGITAN CINTA

Menurut Daily Mail, seorang wanita berusia 44 tahun telah lumpuh selepas terkena serangan sakit jantung akibat daripada lovebite yang di lakukan oleh kekasihnya. Wanita itu (nama tidak dinyatakan) dimasukkan ke sebuah hospital di Auckland apabila mendapati dia tidak mampu menggerakkan tangan kirinya selepas kejadian itu. Pada mulanya, para doktor mengesyaki wanita itu telah terkena serangan sakit jantung. Walaupun mereka tidak mengetahui punca sebenar penyakit wanita itu pada awalnya. Mereka kemudiannya, memeriksa wanita itu dan menjumpai kesan lovebite dibadannya. Dan dari kesan lovebite tu, mereka dapat tahu apa punca serangan sakit jantung tersebut.

Sebenarnya lovebite yang terhasil tu, menyebabkan pembuluh darah rosak dan mengakibatkan pembentukan darah beku. Darah yang telah beku tadi mengalir ke jantung dan boleh menyebabkan strok! So, hati hati lah semasa bersama pasangan masing masing. Jangan sampai lupa diri, nanti…

Eiiii.... gediknya!

tengok sebelah mata cukup....
isk....isk...iskkkk


Saksikan bagaimana ahli-ahli wanita Umno/BN  meraikan sambutan merdekaraya dengan berjoget sakan..



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... ~*✿