Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2013

IMAM YANG SESAT LAGI MENYESATKAN !!! LIHAT VIDEO...

video yang agak menyeramkan.... lihat bagaimana imam ini menyesatkan pengikutnya nauzubillahiminzalik.....
Tonton video ini, ia hanya mengambil masa 1 minit sahaja. Video ini mendedahkan kegilaan Syiah dan bagaimana mereka melaksanakan ritual syaitan yang benar-benar berlaku dalam Hawzah.

Dalam Klip ini, anda akan dapat lihat syiah dalam jubah, dia merupakan salah satu syiah UTAMA. Dia duduk di atas mimbar dan memberitahu segala jenis penipuan kepada penganut fahaman syiah tentang pembunuhan Siyd Hussain RA yang Sunni membunuh Beliau. Tujuannya adalah membangkitkan api kemarahan dan kebencian dalam setiap hati penganut fahaman Syiah.

KEPALA PUTUS TERPERANGKAP PINTU LIF GARA-GARA ASYIK DENGAN TELEFON BIMBIT - VIDEO

Shenzhen: Seorang wanita di daerah Luohu di Shenzhen putus kepala selepas dia teperangkap pada pintu lif yang mengheretnya turun sehingga sekurang-kurangnya tiga tingkat. Mangsa dikatakan terlalu asyik dengan telefon bimbitnya hingga tidak menyedari lif itu rosak.
Menurut laporan awal, kejadian berlaku di Menara Changhong di Jalan Woodcrest Hill. Rakaman video yang tersebar di Internet menunjukkan wanita berkenaan, seorang jururawat bernama Wang, 24, sibuk melayan telefon bimbitnya apabila tragedi berlaku.
Saksi berkata, lif itu turun dari tingkat 22 bersama-sama empat penumpang dan berhenti di satu tingkat, dimasuki beberapa penumpang lain. Ia kemudian turun lagi tetapi terhenti antara tingkat dua dan tiga kerana rosak.
Jururawat itu yang asyik dengan telefonnya tidak menyedari keadaan sekeliling, keluar dari lif dan terperangkap pada pintunya apabila tertutup. Lif itu kemudian bergerak lagi selama kira-kira 20 saat, turun ke tingkat satu, mengheret Wang bersama-samanya.
Kepala Wang putus d…

Gambar-Gambar 18SG Paduka Ayahanda Gombak Ditetak Tersebar..

Gombak: Seorang penjual telefon bimbit parah selepas dibelasah dan ditetak dengan parang oleh tiga lelaki dalam kejadian di gerai makan di sini, kelmarin.
Berikutan kejadian itu, mangsa yang berusia 47 tahun dikejarkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk menerima rawatan.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, dalam kejadian jam 12.30 malam itu, mangsa bersama dua rakan lelakinya sedang makan di Melati Setia Tomyam, di sini.

Bagaimanapun, tiba-tiba datang tiga lelaki tidak dikenali membawa parang dan kayu besbol terus menyerang mangsa dari arah belakang menyebabkan berlaku pergaduhan.

“Ketika kejadian itu, hanya mangsa saja diserang dan ditetak bertubi- tubi pada anggota badan manakala dua rakannya tidak diapa-apakan.

“Selepas beberapa minit membelasah mangsa, semua suspek melarikan diri dengan kereta yang diletakkan berhampiran kawasan kejadian,” katanya.

Abdul Rahim berkata, mangsa yang parah dihantar ke HKL oleh rakannya selepas tidak sedarkan diri.
B…

PEREKA FESYEN CALVIN THOO PELUK ISLAM

Pereka fesyen tanah air bertaraf antarabangsa, Calvin Thoo diberitakan telah memeluk agam Islam. Sejak semalam, nama jejaka ini menjadi bualan di laman sosial Twitter dan ramai memperkatakan tentang Calvin telah bergelar saudara baru (mualaf). Di beberapa blog di internet menyebut, Calvin Thoo telah mengucap dua kalimah syahadah pada jam 3 petang semalam dengan disaksikan Ustaz Dato’ Ismail Kamus, Dato’ Dr. Asri Zainal Abidin dan YB Ust. Solihin Mokhyi. Dalam sebuah blog menyebut Calvin menyatakan beliau menerima hidayah untuk memeluk islam selepas beliau mendapat satu mimpi dan dalam mimpi itu beliau bersyahadah. Calvin sudah berkecimpung dalam dunia industri rekaan dan fesyen sejak lebih 17 tahun. Beliau mempunyai label jenama sendiri dan butik yang terletak di tingkat 4, pusat membeli belah Lot 10. Calvin juga sering menjadi pereka fesyen untuk artis tanah air sempena acara besar seperti ABPBH, Minggu Fesyen Kuala Lumpur, Anugerah Fesyen Antarabangsa Malaysia, Festival Fesyen Islam KL…

POKOK NABI

Ini bukti kekuasaan Allah yang lain yang ingin ditunjukkan pada hamba-hambaNya. Pohon Nabi, atau Pohon yang pernah menaungi Nabi Muhammad Saw. dari terik matahari ini masih hidup subur di tengahpadang gersang. Padahal di sekitarnya tidak ada pohon lain. Pohon Nabi ini sudah berumur ribuan tahun, namun anehnya Pohon Nabi ini masih hidup dan berbuah sampai sekarang.


Pohon Nabi ini sekali lagi menjadi bukti kenabian Nabi Muhammad Saw. Dan sepertinya Pohon Nabi ini sengaja dibiarkan hidup oleh Allah Swt. agar menjadi pengingat, kenangan dan bukti sejarah masa lalu. Pohon ini adalah pohon yang penuh keberkahan, pohon ajaib, pohon keramat dan pohon yang aneh.
Dulu ketika Rasulullah Saw. melakukan perjalanan menuju Syam bersama Maisarah (pembantu Sayyidatuna Khadijah Ra.) untuk berdagang, Rasulullah Saw. pernah berteduh di bawah pohon ini sebelum sampai ke sana. Pada saat Rasulullah Saw. berteduh di bawahnya, dahan dan ranting-ranting pohon ini bergerak menaungi beliau Saw. dari panasnya terik…

Ini dia video ucapan Adam Adli yang membuatkan beliau ditahan polis - nilai sendiri

kecoh bila adam adli kena tahan polis.... ramai penyokong beliau yang tak puas hati.... bila tak puas hati polis la yg jadi sasaran maki hamun.
yang memang tak suka adam adli merasakan ini yang memang patut dia dapat.
aku???
okeyyy..... secara peribadi aku respect kat adam adli atas keberanian dia bersuara. bagi aku dia lebih baik dr anak muda yang jadi samseng jalanan, meragut, merosakkan anak gadis, menghisap dadah, berfoya pergi clubbing buat maksiat dan sebagainya lg yang tak baik.
mana tau dia baik tak buat semua tu? aku tau sebab aku tak jumpa pun sebarang maklumat dia buat kerja jahat. yg ada cuma perkara menggemparkan yang dia pernah buat dulu... turunkan gambar pm, isu ptptn dan kali ni isu pilihanraya.
bila dia ditahan polis atas kesalahan akta hasutan, ramai yang bekap dia.... kenapa dia ditangkap...kenapa takut sangat dengan adam adli ni.... kenapa nama2 besar yg keluar kenyataan rasis tu tak pulak kena tangkap?
okeyyy.... dengar baik2 apa yg diucapkan oleh adam adli dal…

makan anak sendiri - kejam!!!

malam jumaat baru ni seekor arnab saya telah selamat melahirkan anak-anaknya....
fuhh lega betul saya rasa.... perasaan mcmlah saya yang bersalin...kekeke
bukan apa.... melihat arnab mengandung dengan susah payah sebab perut yg berat membuatkan saya rasa kasihan pulak... dah lah arnab tu kecil je saiz tubuh badannya.
disebabkan saya takde pengalaman menjaga arnab mengandung jadi  asas kebidanan saya sebagai tuan arnab adalah zero.
bila saya lihat arnab tu menggigit bulu-bulu dibadannya hingga tercabut saya pulak yang kelang-kabut dan cemas..... kena sawan ke arnab niii??? arnab aku ni dah gila ke apa???
lalu saya cepat2 tangkap dan peluk sang arnab dan perlahan2 saya usap dia sambil mengeluarkan semula bulu-bulu yang penuh dalam mulutnya.
saya cium2 arnab itu dengan penuh kasih sayang.... kenapa niii...... jgn la cabut bulu mcm ni yee.... dan sang arnab hanya terkebil-kebil memandang muka saya.
bila sang arnab saya mengoyak kertas suratkabar yg menjadi alas sangkar dengan rakus .... …

Seorang lagi artis berhijrah - Eja ingin terus berhijab!

Baru pulang dari mengerjakan umrah baru baru ini, Eja telah mengambil keputusan untuk terus berhijab secara kekal selepas tidak putus putus berdoa dan berkat petunjuk dari Allah. “Sebenarnya, saya berhajat ingin memakai tudung selepas usia memasuki 40 tahun tetapi hasrat itu terkubur kerana kesibukan saya” “Tahun ini, saya berpeluang membuat umrah sekali lagi dan alhamdulillah apabila balik ke sini saya tidak mahu membuka tudung lagi” “Saya tidak putus-putus berdoa dan alhamdulillah berkat petunjuk daripada Allah, saya langsung tidak mahu membukanya lagi”

“Tetapi, saya tidak mahu bercakap lebih banyak kerana baru lima hari saya pulang ke sini. Semoga Allah permudahkan & menetapkan hati saya untuk terus membawa kebaikan ini,” jelas Eja kepada Media Hiburan. sumber
semoga istiqomah....

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Kanser - jangan putus asa!

Assalamualaikum.....

Dah penat berkempen .... rehatlah .... nak buat cerita sendiri pulak kali ni...

Baru-baru mak sahabat saya meninggal dunia kerana kanser.... rasanya baru sahaja sahabat sy itu call sy memberitahu yang emaknya disahkan kanser leher tahap 4 .... tak sampai 2 bulan dan pergi.. dalam hati saya berkata allah sayangkan dia.... tak mahu dia menderita sakit lama.

Pengalaman menjaga arwah emak yang disahkan mengidap kanser memang tak dapat saya lupakan hingga kini. Deritanya memang sengsara....

Semalam dapat pula berita jiran terdekat juga disahkan mengidap kanser payudara tahap 4. Ya allah.... terkejutnya sebab hari-hari nampak akak jiran tu sihat je.

Ada lagi seorang jiran dekat ni pun pengidap kanser payudara juga.... kata kwn2 lain yg lebih rapat, dah bernanah dah pun tapi dia tak mahu pergi hospital... lagipun nampak dia sihat je

Seorang lagi jiran pun kanser payudara juga.... dah buang sebelah.

Allah.... takutnya nak buat pemeriksaan.... bukan takut jumpa doktor tap…

LIVE - INI BUKAN TSUNAMI CINA, INI TSUNAMI RAKYAT MALAYSIA !!! (VIDEO) 50 000 REDAH HUJAN KE HIMPUNAN PAKATAN

Ratusan ribu rakyat Malaysia yang menghadiri Himpunan Suara Rakyat Suara Keramat yang sedang berlangsung sekarang ini di Kelana Jaya. Dikhabarkan masih ramai yang berada di luar tidak dapat masuk kerana dah terlalu padat. Apapun berhati-hatilah selalu ya! Tonton live di
http://www.youtube.com/watch?v=vTD_9xotR80










LAPORAN LANGSUNG
9.33pm: Kesesakan lalulintas dari Kelana Jaya sehingga sejauh tol NPE berhampiran Sunway. Menurut Peta Trafik Google, seluruh Petaling Jaya mengalami kesesakan.

9.25pm: Penunggang motosikal yang melewati pemandu yang berpakaian hitam yang terperangkap dalam kesesakan di LDP, melaungkan "Ini Kalilah".

Jalan-jalan di sekitar stadium sesak sepanjang beberapa kilometer, dan tiada tanda-tanda ia reda sejak dua jam lalu.

Ramai orang, yang memaki baju-T 'Ini Kalilah' meletakkan kereta mereka di tepi lebuh raya dan berjalan kaki ke arah stadium.

9.05pm: Gerai makanan dan menjual barangan Pakatan seperti T-shirt, selempang dan pelekat, mengelilingi kompleks …

PANASS!! BARU [Full Moment] Tragedi Flashmob berdarah di Ipoh

SILA SEBARKAN !!biar masyrakat semua tahu ..
malam niTV3 ulas yang budak2 flashmob di Perak yang menyerang geng BN. sedangkan Budak2 PR pecah muka cedera habis dipukul !



Flashmob berdarah di Dun Sungai Rapat IPOH – Peserta flashmob Pakatan Rakyat (PR) di Pengkalan Pegoh cedera apabila mendakwa dipukul oleh sekumpulan lelaki dipercayai penyokong parti lawan petang tadi.

Jurucakap penganjur, Shahari Anuar Ibrahim berkata, dalam kejadian pukul 4.14 petang itu, kumpulan lelaki seramai kira-kira 300 orang yang datang menaiki motosikal secara berkonvoi telah bertindak ganas sambil melakukan provokasi terhadap peserta flashmob. Beliau mendakwa, keadaan tidak terkawal apabila peserta konvoi sebuah parti politik turut melalui jalan berkenaan dan melanggar lampu isyarat hingga mengakibatkan kesesakan trafik.

“Mereka tidak hiraukan lampu isyarat dan peserta kami menasihati agar mereka beredar segera serta mematuhi undang-undang dan ia mencetuskan kemarahan peserta konvoi berkenaan.

“Berikutan itu berlak…

Berita Panas! Petugas PAS Perak yang sedang melakukan flash mob telah diserang dan dipukul oleh hampir 40 orang yang memakai baju i love PM.

Ada yang pecah muka dan berdarah kepala. Mereka sedang dapatkan rawatan.
Pohon doa. Mereka semakin mengganas. Allah.. selamatkan lah Malaysia.

sumber

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Terbaik! Giliran Tun Faisal Kena Sindir Dengan Faizal Tahir

Sebelum ini Faizal tahir belasah Norman KRU pasal industri muzik dan filem akan hancur jika PAS memerintah negara. Faizal Tahir kata rezeki datang dari Allah SWT bukannya manusia bagi.
Kini Ketua Unit Media Baru (UMB) Pemuda UMNO, Tun Faisal cuba nak jadi jaguh mempertahankan Norman KRU kononnya Faizal Tahir belajar agama Islam dari orang sesat. Kini sebagai membalas kicauan Tun Faisal yang dianggap kebudak-budakkan itu, Faizal Tahir membuat sindiran tajam dengan berkata..OH MAAFKAN SAYA… SAYA BUDAK BARU BELAJAR AGAMA…KALAU SESAT TOLONG TUNJUKKAN….SAYA BETULKAN BALIK…KEPADA SEMUA ORANG….REZEKI ITU DITANGAN BN. Kalau Tun Faisal Aziz tak faham yang Faizal Tahir perli tajam dia…tak tahulah apa nak cakap.
sumber

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Umno Dah Gila! Dengan Topi PAS Pun Takut!! Seorang pengunjung Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur dipaksa keluar dari kawasan pesta semata-mata kerana ia memakai topi berlambang PAS dan baju T NGO yang melawan BN.

Umno Dah Gila! Dengan Topi PAS Pun Takut!!

Kerana memakai baju dan topi ini seorang pengunjung, Ahmad Firdaus di halau dari Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur di PWTC.









KUALA LUMPUR: Seorang pengunjung Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur dipaksa keluar dari kawasan pesta semata-mata kerana ia memakai topi berlambang PAS dan baju T NGO yang melawan BN.

Alasannya hanya satu, dia memakai topi dan baju T itu di dalam bangunan Umno, PWTC tempat berlangsungnya Pesta Buku itu.

Peristiwa yang memalukan negara ini berlaku pada hari Sabtu, 27 April 2013 pada jam lebih kurang 1.30 petang.

Berikut adalah cerita penuh mangsa ini.

Salam PERUBAHAN buat warganegara MALAYSIA.

Ketika ini di PWTC sedang berlangsung PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR 2013.

Alhamdulillah, saya berkesempatan ke sana untuk mendapatkan buku-buku yang terkini. Apa yang ingin saya kongsikan dengan pembaca harakah di sini bukanlah perihal pesta buku sebaliknya pengalaman yang saya alami di pesta buku.

Saya ingin berkongsi pengalaman…