Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2012

Akta Keterangan (Pindaan) 2012 - akta apa nih?

sungguh aku  tak paham dengan akta baru nih.....nampaknya aku kena jaga2 la tak boleh dah nak tepek n3 pasal hal-hal semasa yang hot dalam negara terutama yang berkaitan dengan politik .....kena buat ayat-ayat pujian je la pasni ye....
pastu kena hide la tempat komen kat blog nih.....kang mana la tau ada orang yang 'jaki' dengan blog aku nih pi tulis komen berasap2....(walhal blog ni tak popular pun dan tak byk komen pun) tapi manalah tau kannnn......... ada dajal nak pedajal....hehehe.......tak pasal2 pulak aku nak kena buktikan tu bukan aku yang tulis....haishhhh semakin hari semakin demokrasi la negara aku nih.....sukanya aku....sayang sangat kat tuan-tuan yang buat akta baru nih. muaaaahhhhhh......

baca lagi kat blog nih ye....
Read more: http://amenoworld.blogspot.com/

Skandal kapal selam Scorpene jahanam nama baik M'sia di seluruh dunia

Kos keseluruhan pembelian
Bayaran kos kapal selam Scorpene pada 2002 sebanyak RM2.14bilion(1euro=3.2 pada 2002) nilai sekarang 1euro=RM4.4
Anggaran komisen ialah RM540 juta(Euro114.9 juta)


Senarai 7 saksi yang dikemukakan Suaram (Suara Rakyat Malaysia) diterima(dibenarkan) oleh hakim Perancis ialah Zahid Hamidi (Menteri Pertahanan sekarang),Najib Razak (PM dan bekas Menteri Pertahanan),Razak Baginda,Setev Shaaribu(bapa Altantuya),Lodin Wok Kamarudin,P.Balasubramaniam(Penyiasat Persendirian) dan Jasbir Singh Chahl(Pegawai kanan Perimekar).


Hakim kes skandal Scorpene di mahkamah Perancis ini ialah Roger Le Loire dan Serge Tournaire.Manakala peguam kes ini ialah William Bourden dan Joseph Breham.Dapatkan berita lanjut dalam akhbar Suara Keadilan bil 68 di pasaran


Timbul persoalan beranikah Najib dan Zahid Hamidi hadirkan diri di mahkamah Perancis?Bak kata orang berani kerana benar takut kerana salah.Inilah masanya untuk Najib bersihkan dirinya daripada sebarang salah laku yang menimpa beliau.…

Memang patut konsert Lady Gaga diharamkan!

Lady Gaga in Spore baru2 nih

oooyeahhh memang patut pun konsert spesis aneh nih diharamkan  tengok la aksi yang dia buat untuk menghibur penonton Singapore baru-baru ni dia boleh....kau boleh???
Penganut Kristian Filipina Berhimpun Bantah Konsert Lady Gaga kerana lagu JUDAS menghina Nabi Isa

go to hell mendapat bantahan di Indonesia sehingga terpaksa dibatalkan atas faktor keselamatan

kalau kat Malaysia? agak-agak apa menteri2 kita kata . . . . . . PENGISIAN ROHANI UNTUK BELIA NEGARA ahakss sekian

makkk aiii......budak sekolah ni dah macam laki bini je

haila....
apalah nak jadi adik-adik oiiii
merenyam sungguh
dah tak malu dah ekkk

urut dada.....astagfirullahalazim
pejam mata....... ya allah kurniakanlah kepada kami zuriat yang soleh dan solehah
yang menyenangkan hati kami......amin.

Tragis.....video wanita dan anak kecil dilanggar di China

malangnya nasib ibu dan anak ni mereka bukan berada di tengah jalan yang sibuk tapi di zon yang selamat. inilah yang dikatakan malang tidak berbau.

Pelik sotong kurita ni berwajah manusia

Seekor sotong kurita pelik berwajah manusia telah ditemui oleh seorang nelayan dari kawasan Muara, Kelurahan Berok Nipah, Padang, Sumatera Barat. Jika semasa musim Piala Dunia 2010, sotong kurita yang dikenali sebagai Paul mula menjadi popular di serata dunia. Ia menjadi popular gara-gara ramalannya menentukan keputusan perlawanan menepati keputusan yang sebenar. Itu kisah si Paul sotong kurita. Namun bagi penduduk kawasan Muara, Kelurahan Berok Nipah, Padang, Sumatera Barat dihebohkan dengan seekor sotong kurita mirip wajah manusia dan mirip wajah seorang wanita. Sotong ini dibawa oleh seorang nelayan pulang ke rumah bersamaan dengan sotong lain untuk dimasak isterinya. Sotong ini berukiran sekitar 20cm dan mempunyai dua mata, dua telinga, dan satu hidung dan bibir. Haiwan pelik ini dipamerkan kepada para pengunjung yang mahu melihat sendiri sotong kurita berwajah manusia manusia. Tambahan sotong ini berjaya menarik perhatian seluruh penduduk di perkampungan yang lain

Rindu Syahadahmu-MU ..... bawa mesej pengisian rohani buat remaja

TERKINI MASIH PANAS ISU 'ROHANI' LAGI Bacalah wahai belia negara
Kisah tiga anak muda kaki rempit hidup bebas seorang terus hanyut hingga sanggup menjual agama demi wang demi kesenangan dua sahabat lagi walau jahat tapi dalam hati masih ada keinginan untuk menjadi baik cuma tak jumpa jalan  tak nampak bagaimana nak berubah jadi baik perlu pembimbing tapi siapa?
Tapi itu bukan teraju utama konflik rohani watak utamanya ialah seorang gadis kacukan Inggeris wang bukan masalah bagi dirinya impiannya untuk mencari seorang yang alim atau seorang yang bergelar ustaz untuk membimbing hidupnya tapi adakah seseorang yang seperti itu  mahu akan dirinya mampukah dia mencari lelaki soleh seperti yang diidamkannya
Tiba-tiba dia diuji dengan ujian yang berat dia harus memilih antara satu untuk diselamatkan akidah atau nyawa sendiri akhirnya dia memilih akidah kenapa?
wahai adik-adik belia semua begitulah bezanya jiwa insan yang ada rohani yang membuat hati insan itu hidup, tidak mati oleh itu adik-adik belia negara s…

Fuhhh....zombies in Florida

Naked man killed by Police near MacArthur Causeway was ‘eating’ face off victim

Read more here: http://www.miamiherald.com/2012/05/26/2818832/naked-man-shot-killed-on-macarthur.html#storylink=cpy

One man was shot to death by Miami police, and another man is fighting for his life after he was attacked, and his face allegedly half eaten, by a naked man on the MacArthur Causeway off ramp Saturday, police said. The horror began about 2 p.m. when a series of gunshots were heard on the ramp, which is along NE 13th Street, just south of The Miami Herald building. According to police sources, a road ranger saw a naked man chewing on another man’s face and shouted on his loud speaker for him to back away.Meanwhile, a woman also saw the incident and flagged down a police officer who was in the area. The officer, who has not been identified, approached and, seeing what was happening, also ordered the naked man to back away. When he continued the assault, the officer shot him, police sources said. The…

Izara Aishah - tengok video

IKLAN SEBENTAR  http://www.trendsetter.com.my/ vavavava.....sapa minat izara ? angkat tangan ....ehhhh sebab aku sukaaa sangat tengok vanila coklat maka aku jadi suka kat izara aishah suka sebab dia cantik cute jeee...... kan (bukan nak promote fesyen tau) kikiki
It’s a fantastic summer this year with Izara Aishah showcasing the latest summer style combinations from KL SOGO! Didn’t think denim could look so good with floral eh? Izara Aishah shows us how it can be done! Watch her have fun with the mix and matches that KL SOGO has to offer!


Keracunan selepas minum lemon tea di McDonald

Amy Search sertai UMNO!! (Video Inside)

haishhhh..... ni yang buat aku hilang selera nih

Sebelum ini heboh di internet apabila penyanyi rock terkenal, Amy Search dikatakan semakin cenderung menyokong perjuangan Pakatan Rakyat.
Gambarnya bersama Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat disebarkan dengan meluas.





Malah Amy pernah berkata,” Tuan Guru Nik Aziz guru aku”, tapiiiiiiiiiiii............. itu duluuuuuuuuuuuuu...... sekarang bedaaaaa... bagaimanapun beliau dan Search telah menerima undangan dari UMNO bagi menjayakan konsert sempena perhimpunan menyambut ulangtahun UMNO yang diharamkan baru-baru ini.


Namun hari ini beliau mengejutkan ramai pihak apabila mengambil keputusan untuk menyertai UMNO.

Amy atau nama sebenarnya, Suhaimi Abd Rahman menyertai penyanyi lain seperti Ibnor Reza, Jamal Abdillah dan Mus May sebagai ahli UMNO bahagian Bukit Bintang.
Apa saja keputusannya.. hormatilah kerana negara kita mengamalkan demokrasi..

3 artis sertai UMNO 2012/05/29
KUALA LUMPUR: Legenda rock tanah air, Amy Search atau nama sebenarnya Suha…

Pemandu drift melambung ke udara dan sebelah kaki pula terpelanting - video

Macam aksi dalam pilem....superb! Tapi malangnya ini bukan lakonan atau aksi stunt tapi kemalangan ngeri yang benar-benar terjadi ....
ni kat Arab Saudi... tengok sendiri dahsyat tak dahsyatnya eksiden nih.... mujur tak ada penonton yang cedera....pak Arab ni  pun rilek je tengok kemalangan depan mata hishhh pelik la.... mesti dah biasa tengok aksi ngeri macam nih. Boleh nampak tak penumpang /pemandu tu melambung tinggi dan berpusing sebelum terhempas ke tanah.
video HD kat bawah lagi terang.... boleh nampak anggota badan (macam kaki dalam bulatan tu) terpelanting selepas penumpang dalam kereta melambung dan tercampak keluar. 
bagaimana la nasib pemandu dan penumpang kereta nih. 
menurut sumber kejadian nih berlaku 25 Mei 2012.



video hot! ulama muda umno tibai Najib

haram tetap haram maksiat itu haram demo pun haram perhimpunan aman haram gak eh.... himpunan sejuta belia haram tak eh..... konsert artis seksis joget2 tu memang haram dengar ustaz cakap kita hamba Allah mesti patuh perintah Allah PM tak pe lah.....dia 'kebal'

Kehadiran artis seksi dari Korea di program Hari Belia menunjukkan kerajaan kini ketandusan idea untuk menarik sokongan golongan muda sehingga sanggup menganjurkan "program maksiat," menurut Dewan Pemuda PAS.

eeeiiiiii....meluatnya aku tengok aksi PM nih, rasanya bukan aku sorang je...ramai lagi adik2, kakak2, makcik2 yang nak keluar muntah hijau tengok aksi gedik Najib nih....uwekkkk




Ketua penerangan sayap parti itu, Riduan Mohd Nor berkata, persembahan oleh kumpulan artis "seksi" itu "tidak lebih daripada usaha untuk menyuburkan kemungkaran di kalangan generasi muda," katanya dalam satu kenyataan.


"Dengan menampilkan artis seksi sebagai hidangan masyarakat, kerajaan menganggap itu sebagai suatu…

Gambar Replika Bahtera Nabi Nuh Yang Dipamerkan di Jepun

Dua orang taikun Hong Kong telah membangunkan bahtera tiruan Nabi Nuh, yang dikatakan memiliki saiz dengan skala yang hampir sama dengan ukuran sebenar bahtera Nabi Nuh. Kapal itu turut diisi dengan beberapa binatang yang jumlahnya masing-masing secara berpasangan. Walaubagaimanapun, semuanya hanya terbuat daripada fiber glass.

Bahtera tiruan tersebut merupakan sebahagian daripada taman Noah’s Ark atau taman Bahtera Nuh yang berada tepat di sisi jambatan Tsing Ma, Hong Kong. Panjang keseluruhan kapal tersebut adalah 450 kaki, dengan lebar 75 kaki dan selesai dibina pada tahun 2009.Ia turut dilengkapi dengan sebuah restoran mewah dan bilik-bilik hotel dengan pemandangan memukau di tebing sungai yang terbentang lengkap dengan lampu-lampu jambatan yang menyinarinya ketika malam.







Sumber

Ada Lagi Rupanya Kemalangan Drift Yang Lebih Brutal - saksikan video ini

ni kat Arab Saudi... tengok sendiri dahsyat tak dahsyatnya eksiden nih.... mujur tak ada penonton yang cedera....pak Arab ni  pun rilek je tengok kemalangan depan mata hishhh pelik la.... mesti dah biasa tengok aksi ngeri macam nih. Boleh nampak tak penumpang tu melambung tinggi dan berpusing sebelum terhempas ke tanah.
video HD kat bawah lagi terang.... boleh nampak anggota badan (macam kaki dalam bulatan tu) terpelanting selepas penumpang dalam kereta melambung dan tercampak keluar. 
bagaimana la nasib pemandu dan penumpang kereta nih. 
menurut sumber kejadian nih berlaku 25 Mei 2012.



sukan yang memang xtrim..... ni baru betul2 giler babas!

Plat " WWW 1 " milik DYMM Sultan Johor

Senarai tender untuk No. Pendaftaran Plat kenderaan WWW yang dikeluarkan JPJ hari ini mengesahkan siapa pemilik siri No bertuah itu, didahului oleh DYMM Sultan Johor yang berjaya membida WWW 1 dengan harga RM520 ribu yang merupakan satu rekod baru dalam sejarah harga no. pendafatran kenderaan di Malaysia.
JPJ juga mengesahkan penjualan siri plat No. WWW mencatat sejarah sebagai penjualan yang paling tinggi dalam sejarah Jabatan berkenaan.

WWW 1 - RM 520.000.00
- D.Y.M.M SULTAN IBRAHIM IBNI ALMARHUM SULTAN ISKANDAR
WWW 2 - RM 165,000,00
- Jubilee Harmoni Sdn. Bhd.
WWW 3 - RM 360,000,00
- One Power International Sdn, Bhd. WWW 4 - RM 55, 000, 00
- Datuk Zarim Abd Aziz  - Pengarah CIDB
WWW 5 - RM 220, 000, 00
- SPB YANG DIPERTUAN AGONG
WWW 6 - RM 135, 000, 00
- H Land Development Sdn, Bhd.
WWW 7 - RM 117, 810, 00
- TAI JA VUN
WWW 9 - RM 350, 000, 00
- ASPEN SUNRISE Sdn. Bhd.
WWW 10 - RM 74, 800, 00
- DATO' NG CHEN OON

Plat MCA 1 sebelum ini menjadi rebutan.. dijual RM 320 ribu..!!

Plat Pahang CCC turun me…

Seram.....Misteri Lembaga Wanita Dalam Kereta Wartawan Sinar

KISAH BENAR: KULIM – “Cepat, baca surah Yasin!, ada benda sebelah aku ni,” jerit seorang rakan yang berada dalam kereta Perodua Kancil Sinar Harian cemas apabila merasakan ada lembaga wanita duduk di sebelahnya di bahagian tempat duduk kerusi belakang.
Kejadian itu berlaku Khamis lalu apabila wartawan Sinar Harian bersama seorang anggota polis berpangkat koperal dan seorang rakan melalui jalan Bukit Lengkok kira-kira jam 4 pagi, Khamis lalu. Ketika melalui di satu selekoh dalam keadaan hujan lebat, semua mereka ternampak batu nisan setinggi setengah meter di tepi jalan tetapi masing-masing hanya diam dan tidak mengendahkannya.
Keadaan mula cemas apabila rakan mereka itu menjerit meminta membaca surah Yasin dengan segera. Bagaimanapun, anggota polis cuba menenangkannya dan membaca beberapa potong ayat al-Quran barulah rakannya itu tenang dan perjalanan pun diteruskan.
Setelah melepasi jalan Sungai Lengkok mereka kemudiannya berhenti di tepi Jalan Air Merah dan mula membuka cerita mengenai b…