Skip to main content

Posts

Showing posts from August, 2013

Uturn - semakin dicari!!!

Assalam....

Semalam ada orang minta tolong promote kan produk belalai gajah UTURN kat jiran2  di sini jadi dia bagi la serba sikit produk mcm kat bawah ni....





walaupun dah tahu khasiat belalai gajah dari sebelum ada produk ni tapi nak bercerita dengan orang memang agak payah.... aku ni bab pr memang lemah.... haha tambah2 nak meyakinkan kan orang tentang sesuatu produk. Tapi mujurlah ada seorang kakak kat sini bila dia nampak produk ni dia terus teruja dia yang ye ye explain kat jiran2 lain sebab kakak dia dah makan produk ni kakak dia ada ketumbuhan dekat hidung ke mulut mcm tu lah dari gaya percakapan dia mcm produk ni berkesan sbb dia kata nnt dia nak beli lagi 'ooooo kau jual ye nnt akak beli ngan kau je senang' fuhhh.... alhamdulillah allah permudahkan urusanku 

ini pokok belalai gajah yg ditanam oleh seorang jiran depan rumah dia. alkisah suami jiran aku ni memang ada kencing manis yang kronik berbelas mmol/L (bacaan gula) dan tak mau turun2 walaupun dah cuba pelbagai produk selain…

Mereka kelihatan seperti sedang tidur. Tetapi mereka sebenarnya telah mati..!

SERANGAN SENJATA KIMIA TERBURUK DI SYRIA

Lelaki, wanita dan kanak-kanak terbaring di katil dalam keadaan sempurna dan kelihatan begitu aman mungkin mereka sedang tidur, demikian ujar seorang fikir saksi, Abu Nidal. Beliau dan penyelamat lain mengheret mayat-mayat ke jalan raya.

Beliau adalah salah seorang daripada banyak saksi serangan besar-besaran di pinggir bandar timur Dimasyq yang menurut aktivis telah membunuh 1252 orang pada pagi Rabu. Mereka mendakwa bahawa beberapa bom telah dimuatkan dengan bahan kimia dan merupakan serangan kimia yang paling teruk sejak konflik dua tahun Syria bermula.

"Kami pergi dari rumah ke rumah dan segala-galanya masih berada di tempatnya, setiap orang berada di tempat mereka. Mereka terbaring di mana mereka berada. Mereka kelihatan seperti sedang tidur. Tetapi mereka sebenarnya telah mati," katanya kepada Reuters melalui Skype dari pinggir bandar Erbin.


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Berlumba Dengan Teksi Punca Bas Genting Masuk Gaung

Punca Bas Genting Jatuh Gaung, Berlumba Dengan Pemandu Teksi
KUALA LUMPUR – Pertengkaran antara pemandu bas dengan pemandu teksi dipercayai menjadi punca kemalangan yang belaku di Genting Highlands semalam lapor New Straits Times. Mussammat Sirajum, 35, sepupu kepada mangsa yang maut, Rafiq Ali, 55, berkata bahawa Rafiq telah pergi ke Genting Highlands untuk bercuti. “Walaupun sepupu saya adalah dari Bangladesh, beliau merupakan rakyat Kanada dan telah datang ke Malaysia bersama isteri dan dua anak lelaki beliau untuk bercuti pada awal bulan ini. “Beliau maut ketika kejadian manakala isteri beliau, Rashidah Buia, 50, dan kedua-dua anak lelaki mereka, Ronok Arefin,14, dan Reduan Buia, 22, mengalami kecederaan,” kata Mussammat. Tambah Mussammat, Rashidah menceritakan kepada beliau bahawa pemandu bas tersebut mula menjerit dengan kata-kata sesat kepada seorang pemandu teksi yang bertindak memotong bas berkenaan dalam keadaan yang merbahaya. “Pemandu bas itu kemudian memotong teksi itu semula d…

Jeritan Anak Syiria Dalam Menghadapi Ajalnya

Tak sanggup nak lihat video yang sungguh menyayat hati ini... Ya Allah yang Maha Besar lagi Maha Berkuasa binasakan mereka yang zalim ini!!!

Video ini adalah derita anak-anak Syiria ketika sakaratul maut menjemputnya di detik-detik terakhir anak-anak ini menghembuskan nafasnya.

Nasihat bagi yang ingin melihat video ini
1. Siapkan mental antum
2. Teguhkan hati nurani antum
3. Bagi ikhwah yang mempunyai penyakit jantungan, darah rendah/ yang suka lemas di anjurkan tidak melihat video ini
4. Setelah melihat video ini doakan mereka supaya mendapatkan tempat yang paling bagus di syurga

 ✿*~  tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Ayat-ayat power untuk mengurat awek.... tonton video!

hahaha.... ada ke sesiapa yang dah pernah tengok video ni? adeiiii kelakar kan??? tapi ayatnya manis juga.... bisa bikin hati jadi caaaiiiirrrr..... hehehe


paku paku apa yang paling dalam banget.... pilih ya yang kiri atau yang kanan.... tanya gadis pilih yang depan atau yang belakang .... tanya pula pria part ini memang tak menahan.... LOL



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Allahu akbar! satu tong minyak tidak mampu membakar mayat syuhada ini - lihat video

Satu keajaiban bila mana syaitan-syaitan Basyar cuba menikam dan merobek tubuh shuhada tetapi usaha mereka tidak berhasil. Tubuh shuhada seolah-olah kebal dari tikaman dan tidak lut oleh senjata tajam. ALLAH MAHA BERKUASA, satu tong minyak tidak mampu membakar tubuh mulia ini~




✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

BAS JATUH GAUNG DI GENTING HIGHLAND

BENTONG: Sebuah bas persiaran terhumban ke dalam gaung di KM3, Lebuh Raya Karak menghala Kuala Lumpur pada kira-kira jam 2.45 petang tadi. Setakat ini tiada laporan mengenai nasib penumpang bas persiaran terbabit. Sebuah bas persiaran terhumban ke dalam gaung di KM3 ketika menuruni Genting Highlands petang ini. Setakat ini tiada laporan mengenai nasib penumpang bas persiaran terbabit. Pegawai unit kawalan Balai Bomba dan Penyelamat Genting Highlands Mohd Shukri Mohd Noor memberitahu Malaysiakini, pihaknya menerima maklumat mengenai kejadian itu kira-kira jam 2.22 petang. Katanya, anggota balai bomba tersebut berggegas ke tempat kejadian untuk menyelamat mangsa yang terlibat. Bagaimanapun, beliau berkata pihaknya belum mempunyai maklumat lanjut berhubung kemalangan tersebut. Manakala ADUN Ketari, Lee Chin Chen ketika dihubungi Malaysiakini berkata beliau dimaklumkan terdapat 49 penumpang dalam bas ketika kejadian itu berlaku petang ini. AP pula memetik anggota Bomba dan Penyelamat sebagai berk…

Kejam, Bapa hirup darah dari leher anak yang disembelih!!!

Polis mengesahkan seorang bapa berusia 35 tahun yang mengelar leher anak kandungnya berusia 7 tahun sebelum menghirup darah yang memancut dari leher kanak-kanak itu dalam keadaan sedar ketika melakukan perbuatan berkenaan.


Lahad Datu: “Tergamak menantu saya menyembelih anak sendiri sebelum menghirup darah yang memancut dari leher. Ini semua kerja syaitan,” kata Imam Nasir, 58, apabila melihat cucu lelaki kesayangannya berusia tujuh tahun disembelih bapa kandung di depan matanya dalam kejadian ngeri di Kampung Epil, Jalan Kastam Baru, kelmarin.Dalam kejadian jam 9.20 malam, mangsa, Haikal Salimar menggelupur kesakitan sebelum meninggal dunia akibat kecederaan parah di leher.Lebih mengerikan lagi, bapa mangsa, Salimar Hamad, 35, seolah-olah tidak menghiraukan keadaan anak bongsunya yang berlumuran darah, sebaliknya bertindak menghirup darah yang membuak keluar dari leher kanak-kanak malang itu.Sambil meluahkan perasaan marah, Imam berkata, menantunya itu bertindak seperti haiwan. Dalam …

VIDEO - IBU DIIKAT SEPERTI ANJING KETIKA DI BAWA BERJALAN

Sungguh kejam seorang anak apabila mengikat ibunya seperti anjing ketika dibawa berjalan-jalan. Dalam video yang tersebar luas di internet itu, seorang anak mengikat pinggang ibunya dengan tali dan lelaki itu menjadikan ibunya seperti anjing.
Walaupun ibunya itu beberapa kali jatuh tetapi anaknya langsung tidak membantu. Tindakan lelaki itu menimbulkan kemarahan orang ramai apabila kelakuannya dirakam dan video itu dimuat naik di internet.
Pihak berkuasa Taiwan menyiasat kejadian itu apabila ramai pihak tidak berpuas hati dengan tindakan kejam seorang anak yang memperlakukan ibunya seperti anjing.
Ikuti video rakaman dibawah untuk melihat secara lebih jelas perlakuan kejam seorang anak kepada ibunya.


video tahun lepas rupanya.... tapi sungguh tak patutlah seorang ibu diperlakukan sebegitu rupa oleh anak sendiri.....
http://www.mazeermohamad.com/

 ✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Ustaz Azhar Idrus Kemalangan -

Ustaz Azhar Idrus terlibat dalam kemalangan pagi tadi di Pengadang Baru, Terengganu.
Syukurlah semua selamat.





✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Biar dunia melihat .....

[Amaran 18+]

Video klip saat -saat terangkat roh syahid Rabiatul Adawiyah setelah otak dan matanya hancur ditembak. 
Peluru apa yang digunakan sehingga menyebabkan kecederaan sebegini rupa?!

Hasbunallahu wani'mal wakeel !



Dari Abu Musa dari Nabi SAW yang bersabda : "Sungguh, menjelang terjadinya Kiamat ada masa-masa harj." Para sahabat bertanya : "Apakah harj itu?" Beliau bersabda : "Pembunuhan." Mereka bertanya : "Apakah lebih banyak jumlahnya dari orang yang kita bunuh? Sesungguhnya kita dalam satu tahun membunuh lebih dari tujuh puluh ribu orang?" Beliau bersabda : "Bukan pembunuhan orang-orang musyrik oleh kalian itu, tetapi pembunuhan dilakukan oleh sebagian kalian terhadap sesamanya." Mereka bertanya : "Apakah pada masa itu kami masih berakal?" Beliau bersabda, "Akal kebanyakan manusia zaman itu dicabut, kemudian mereka dipimpin oleh orang-orang yang tak berakal, kebanyakan manusia menyangka para pemimpin itu mempu…

Telur Siput Menetas Dalam Lutut Budak

California – Seorang budak lelaki berusia empat tahun, Paul Franklin terkejut selepas mendapati bengkak di lututnya sebenarnya mengandungi siput laut. Menurut ibunya, Rachel, siput itu keluar daripada lutut anaknya itu selepas dia memicit bengkak di bahagian berkenaan. Pada mulanya, Rachel berkata, dia menyangka bengkak dan luka di berlaku selepas anaknya terjatuh di atas batu ketika mereka sekeluarga berkelah di tepi pantai. “Selepas membersihkan luka itu dengan antibiotik dan lutut itu dibalut, saya sangkakan ia akan pulih seperti sediakala,’’ katanya. Namun beberapa minggu kemudian, Paul sekali lagi jatuh ketika bermain ski menyebabkan lututnya itu membengkak dan berasa sakit apabila disentuh. Doktor memberitahu Rachael bahawa ia merupakan jangkitan kuman dan telah mengambil tisu di bahagian lututnya untuk ujian selain memberikan antibiotik yang lebih kuat. Hanya selepas ubat itu gagal memberikan kesan, Rachel mengetahui ada sesuatu yang tidak kena dan dia kemudiannya memutuskan untuk me…

VIDEO - demonstran Pro Mursi di Nadhlah dibakar hidup-hidup

Benar-benar biadab! Militer Mesir seperti telah kehilangan jiwa kemanusiaannya. Selain membantai ratusan orang di Rabiah Adawiyah, ternyata di hari yang sama militer pimpinan Jenderal Abdel Fattah As Sisi juga menyerbu demonstrasi di Medan Nahdlah. Berbeda dengan Rabiah Adawiyah yang masih bisa bertahan, Medan Nahdlah kini telah dibubarkan dengan paksa. 

Sebuah video yang dilansir ElWatanNews menunjukkan, dalam upaya membubarkan demonstrasi, tentara membakar hidup-hidup sejumlah demonstran di Medan Nahdlah. Video ini segera menuai ratusan komentar mengecam militer Mesir.





✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Sungai Berdarah Mengalir di Mesir

By. Masykur A. Baddal – Kekhawatiran yang dirasakan oleh dunia internasional terhadap rencana pembersihan bunderan Rab’ah Adawiyah, Nahdah dan tempat-tempat lainnya di seantaro Mesir oleh militer Mesir, akhirnya terjadi juga. Peristiwa terburuk dalam sejarah modern Mesir ini betul-betul sangat menyayat hati. Hanya dalam durasi waktu tujuh jam saja serdadu Jenderal Al Sisi berhasil membantai rakyat Mesir sebanyak 2200 orang lebih korban tewas, dan puluhan ribu lainnya luka-luka.
Memang sangat disayangkan, sampai detik ini belum ada satu negara dunia pun yang serius  membantu menyelesaikan kasus pembantaian berseri ini secara serius, kecuali negeri Turki. Dengan seluruh jalur diplomasi, ekonomi dan politisnya,  Turki sejak awal pecahnya konflik politik di Mesir terus berupaya mencari berbagai solusi untuk mengembalikan pemerintah legitimasi ke posisinya. Namun nyatanya tembok yang harus dihadapi oleh Turki sendiri cukup tebal, sehingga usaha ekstra keras itupun hingga kini belum mampu me…

GEMPAR: Pendedahan klinik Syiah di Taiping, Perak.

SILA SHARE PADA SEMUA !



TAIPING 5 Ogos - Jabatan Agama Islam Perak (JAIPk) hari ini menyerbu dua premis di sini dan menahan dua individu yang dipercayai mempunyai kaitan dengan ajaran Syiah.

Tidak lama selepas itu, JAIP turut menahan seorang lelaki di sebuah premis di Kampung Klian Pauh, Jalan Kamunting Lama dan merampas beberapa lagi bahan serta dokumen berkaitan ajaran tersebut.

Pengarahnya, Datuk Mohd. Yusop Husin berkata, kedua-dua individu tersebut iaitu Dr. Nur Azah Abdul Halim, 41, dan Mohammad Ridzuan Yusof, 51, didakwa di Mahkamah Tinggi Syariah Perak, di sini petang ini. Baca laporan akhbat lebih lanjut:http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130806/dn_03/Premis-ada-kaitan-Syiah-diserbu-dua-individu-ditahan

Siapakah Dr. Nur Azah Abdul Halim? Beliau yang tertera di gambar bersebelahan dengan suami Syiahnya bernama: PDr Azmi Zainonabidin.

Klinik yang diserbu itu boleh juga dilihat di gambar yang kami sediakan. klinik ini beralamat: 41, Jalan MK 1, Medan Kamunting, Kamunting,…

SUBHANALLAH ......RASULULLAH hadir dipenghujung hayat pemergian Tuan Guru Haji Abdul Hamid Seligi .

PEMERGIAN YANG INDAH.

Menurut cerita setiuasaha Pondok Seligi , Ustaz Shah semasa saya dan sahabat pondok ziarah pusara Allahyarham Tuan Guru / Baba Hj Abdul Hamid , Baba mula tenat pada waktu asar hari khamis . Ahli keluarga dan murid terdekat berkumpul dan bersama baba . Apabila diajar talkin " LA ILAH HA ILALLAH " maka baba akan sebut lengkap " LA ILAH HAILALLAH MUHAMADUR RASULULLAH " siap dengan huraikan maksud , ini pemberian ALLAH kepada baba , walaupun lama telantar di atas katil disebabkan strok tetapi Allah jaga akal baba dan Allah beri kekuatan fikiran kepada baba hingga masa sakit dan nazak baba masih mampu mengajar orang lain .
Ini semua pemberian ALLAH berkat Istiqamah baba dengan ilmu dan perjuangan .

Pada petang itu juga isteri Tuan Guru Haji Hamid Seligi lebih dikenali dengan panggilan Mama dari kalangan pelajar pondok menceritakan ,BABA kata kepada Mama " Mek nampak tak RASULULLAH mari jumpa (ziarah) ba (Baba Abdul Hamid ) ni" dua tiga kali …