Wednesday, 23 April 2014

Peliknya kutil pun tanggal?









Abaikan jika ada perkataan yang agak ganjil dan tak difahami pada screenshot di atas kerana hanya insan2 terpilih sahaja yang memahaminya hehehe.
Dah lama nak buat entri pasal sahabat sy ni.... tapi sebab tak reti buat screenshot maka segala chat2 berkaitan isu hot tak dapat nak di kongsi. 
Baru malam ni pandai buat screenshot.... tu pun selepas bertanya kat anak sedara... alahaiiii.... terasa diri makcik ni dah tua..ngeee!

Sahabat saya ni kalau tak silap dah dua canister habiskan ESP. Pada mulanyanya dia minum sebab dia ada gastrik  Pastu sebab nak kurus. Tapi yg kurus tu lambat nampak hasil. Gastrik memang ok... sangat ok dah takde la pedih perut kalo lambat makan. Cer bayang... boleh ke berdiet kalo perut tak leh lapar. 
Yang ketara berubah kulit muka dia... bersih dan cerah. Ok... cerah di sini bukan lah cerah seperti emma maembong ye! Cerah sebab jeragat yang hilang...ehhh bukan ke wanita sgt anti dengan jeragat?

Beza kan dengan gambar kat bawah tu....
dari segi berat... memang turun! Tapi tulah... dah malas nak kelebet wasap yg lama2 tu.... jadi segala cerita tentang itu tak dapat nak dikongsi.
Jadi wanita-wanita di luar sana yang ada masalah jeragat marilah cuba produk ni ye....
tak mau lah jadi macam dayang senangdung..
eeiiiiii... muka je putih tangan hitammm!!!
kekekeke
(sambil membayangkan iklan dherbs)
Bukan jeragat jekkk... kutil pun tanggal... wahhh.dasattt. Kak ana ni pun sy kenal juga. Orangnya berkulit cerah jadi jeragat beliau memang la nampak ketara berbanding orang berwajah kurang cerah.

Sesiapa yang nak bertanya kat As ni cara dia ambil ESP dan gabungan produk lain yang dia ambil sila mesej/wassap beliau - 019 3145494 sebab saya percaya dia bukan ambil ESP semata2 tapi ada tambah produk lain lagi. Beliau juga pengedar yang sah maka boleh berurusan dengan beliau terus.

bersama ayahanda terchenta







✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿ Disclaimer Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyaki

Tuesday, 22 April 2014

PELIKNYA CARA YAHUDI BERSUNAT


Ritual sunat orang Yahudi  di mana tukang sunat menghisap darah dari kemaluan anak yang baru lahir. 
Memang rare la kan kaedah begini dan menurut laporan terdapat kes kematian akibat jangkitan herpes  akibat dari perlakuan ini. 



baca lagi KLIK 


✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿ 

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

Daripada Mu'awiyah r.a.,katanya: Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan." (Hadis Riwayat Muttafaq 'alaih)
~Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan… (Al-Maaidah 5:8)
''Aku Mencintai Orang Yang Soleh, Walaupun Aku Bukan Daripada Kalangan Mereka, Aku Membenci Orang Yang Melakukan Maksiat, Sekalipun Aku Pernah Melakukannya.''

(Imam As Syafie)
”... maka bertawakal lah kepada ALLAH, sesungguhnya ALLAH mengasihi orang yang bertawakal kepadaNya. Jika ALLAH menolong kamu, maka tiada seseorang pun yang boleh menghalang kamu, dan jika ia mengecewakan kamu, maka siapakah yang dapat menolong kamu sesudah ALLAH (menetapkan demikian) ? dan ingatlah kepada ALLAH jualah hendaknya orang yang beriman itu berserah diri...” (Ali Imran : 159-160)
"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yg paling soleh dlm kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah org yg memberi peringatan" (Imam Hasan Al-Basri)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..

tanpa mereka siapalah saya....:))

dr 11 /03/2011