Skip to main content

Posts

Showing posts from November, 2013

WAFIYYA - MARI MARI MARIIII.....

ASSALAMUALAIKUM
TERIMA KASIH DAUN KELADI KEPADA YANG BELI TUDUNG YE...
ALANG2 MEH LER BELI BAJU SEKALI.....
MUEHEHEHE...








ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN) RAHSIA AWET MUDA

FOKUS : makanan kesihatan sekeluarga, baik untuk hormon, pencegahan kanser, awet muda dan kesihatan kulit, membekalkan tenaga.
KEISTIMEWAAN :
◆ Shaklee syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya.
◆ ESP diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta kualiti protein yang tinggi pernah dihasilkan.
◆ satu tin ESP dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan bertahan lama.
◆ mengandungi 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan.
◆ juga 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
◆ 1 gelas ESP = 2x daging, 4x telur, 12x susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid uric.
FUNGSI:
◆ awet muda - asid amino membina otot, kuku,rambut, darah, organ, kulit.
◆ baik untuk hormon - kacang soya adalah satu satunya tumbuhan yang mempunyai isoflavones yang fungsinya sama seperti hormon wanita. Ia bantu rendahkan kolestrol, elak osteoporosis dan sakit jantung.
◆ mencegah kanser-…

JOM RAMAI-RAMAI SERTAI KEMPEN: PAKAIANKU MENDAHULUIKU KE SYURGA

Ianya adalah hangat dan selesa di sini. Berlainan pula situasinya di Syria. Musim sejuk ini adalah cerita yang berbeza, rakyat Syria mungkin telah berjaya menyelamatkan diri mereka dari serangan-serangan bom tetapi mereka tidak dapat melepaskan diri musim sejuk. Mereka berada di luar dalam keadaan sejuk beku, tanpa perlindungan, tanpa pakaian atau selimut yang mencukupi, ditambah pula dengan kekurangan makanan dan air bersih. Apa yang patut kita lakukan sebagai saudara-saudara Islam mereka yang perihatin?

Jika anda mempunyai selimut atau pakaian tambahan membawa kepada alamat berikut. Kami memerlukan :

✓ Kewangan (bagi membeli makanan & perubatan)
✓ Baju sejuk
✓ Selimut Tebal (Toto)
✓ Stokin tebal
✓ Sarung tangan tebal
✓ Topi musim sejuk (headcover)

Bagi menghulurkan bantuan , anda boleh hubungi kami di :

MAYBANK - 562106630487
( PERTUBUHAN SINAR DAMSYIK MALAYSIA )

Alamat:
1) SYRIA CARE OFFICE
No.38B, Jalan Bola Tampar 13/14, Seksyen 13, 40100 Shah Alam, Selangor Darul Ehsan.
* Saudari Fauziah …

MEAL SHAKES BANTU TUMBESARAN KANAK-KANAK

MEAL SHAKES

FOKUS : minuman nutrisi lengkap untuk kanak-kanak, bantu tumbesaran, baik untuk tulang, kulit dan sistem imun, bantu sel darah merah yang sihat.

KEISTIMEWAAN :
◆ hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan seharian.
◆ diperbuat dari bahan semulajadi seperti buah-buahan, sayuran, kacang soya dan lactabulmin (sejenis susu)
◆ sesuai untuk semua golongan, bayi, pelajar, kanak-kanak sedang membesar, ibu mengandung, atlet, vegetarian, orang sakit, orang yang sibuk bekerja.
◆ sesuai untuk menjadi sarapan pagi.

FUNGSI :
◆ nutrisi lengkap 24 jenis mineral, vitamin dan zat sesuai untuk tulang, kulit, rambut, organ, darah, imun dsbg.
◆ membantu tumbesaran kerana mengandungi semua zat yang diperlukan oleh tulang seperti asid folik, biotin, kalsium, magnesium.
◆ mengandungi vitamin A,C,E, zink, selenium yang merupakan agen anti oksida untuk melawan penyakit dan melambatkan proses penuaan.
◆ kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa…

SINGKIR TOKSIN PUNCA PENYAKIT DENGAN ALFALFA COMPLEX

FOKUS : untuk mencuci usus, hati dan darah. Menyingkiran lemak dan kolesterol, melawan tumor, melawan allergik dan resdung.

KEISTIMEWAAN :
◆ Alfafa adalah signature Shaklee yang dibangunkan oleh Dr. Shaklee dalam 1950an.
◆ diperbuat dari tanaman alfafa yang ditanam secara organik di California yang bebas dari racun serangga dan hanya menggunakan baja bebas kimia.
◆ pokok ini mengambil masa 2 tahun untuk membesar dan akarnya mencapai 20 kaki dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi.
◆ hanya daun alfafa yang matang dan kaya dengan klorofil digunakan, dikeringkan secara semulajadi dan dilupuskan bahagian lain yang tidak penting. Semuanya dilakukan dengan pengawasan dannpenyeliaan Shakler yang sangat ketat.
◆ setiap tablet 300 mg alfafa. Kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim.
◆10 biji alfafa = segelas susu.

FUNGSI :
◆ Ia adalah makanan beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin, mencuci hati, darah dan us…

PESAKIT STROKE PULIH SELEPAS MINUM TONIK INI!

TINGGAL BERAPA HARI SAJA LAGI MAKA AKAN TAMATLAH PROMOSI VIVIX. SEDIH2....HUHU

RUPANYA VIVIX TELAH BERJAYA MEMBANTU PESAKIT STROKE DENGAN IZIN ALLAH SWT

SESIAPA YANG BELUM MENGETAHUI FUNGSI VIVIX BOLEHLAH MELIHAT KEPADA TESTIMONIAL DI BAWAH.

SILA SMS ATAU WASSAP 012 3117349 JIKA ANDA BERMINAT UNTUK MENDAPATKAN VIVIX DENGAN HARGA PROMOSI




KREDIT KEPADA VITAMIN SEMULAJADI ONLINE & DUNIA IBU
Harga retail rm475 1 botol Beli 2 botol rm760 percuma keahlian bernilai rm65 + percuma kos penghantaran seluruh negara + point utk bonus
Harga offer sepanjang november rm3**  sebotol tidak termasuk penghantaran sms saya 0123117349
cepat..... sebelum terlepas peluang ini!!!

✿*~ Klik LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Cerita sebenar daripada Isteri Lelaki Palestin dituduh songlap wang derma

Ketika pertama kali membaca berita dengan tajuk Pelesit Palestin di Harian Metro, admin seakan tidak percaya apabila mengetahui bahawa suspek yang didakwa menyalahgunakan duit sumbangan warga palestin merupakan suami kepada seorang wanita tempatan yang begitu baik pekertinya.
Admin mengikuti Facebook wanita bernama Puan Shahrina Ahmad Sharkawi seawal tahun 2012 kerana mempunyai hobi yang sama dalam bidang fotografi. Semenjak itu, admin dapat melihat perjalanan hidup Puan Shahrina yang amat mencabar namun penuh dengan warna warni melalui status-status FBnya. 
Sumbangan beliau amat besar dalam membantu warga palestin melalui perniagaan Maqlubah bersama suaminya warga Palestin. Justeru, tuduhan tanpa usul periksa daripada tuan punya badan amatlah tidak adil. 
Setelah menunggu jawapan yang dijanjikan oleh Puan Shahrina melalui akaun Facebook nya, dibawah adalah segala jawapan yang anda perlu tahu mengenai cerita sebenar kejadian ini:

 Berita penuh mukasurat 4 di Akhbar Harian Metro:



Salinan La…

Ahmad Ammar - “Syahid Yang Tertangguh”.

Ahmad Ammar - Digelar sahabat-sahabatnya sebagai “Syahid Yang Tertangguh”. 
Ahmad Ammar Ahmad Azam telah pergi menemui Tuhannya pada usia 20 tahun di dalam kemalangan jalan raya lima hari yang lalu di Istanbul, Turki. Beliau memilih bidang sejarah di Universiti Marmara dengan mendapat biasiswa Kerajaan Turki. Semangatnya untuk mendalami sejarah Uthmaniyyah dan melihat Kerajaan Islam kembali tertegak selari dengan cita-cita ayahanda dan bondanya. 
Sememangnya beliau dilahirkan di dalam keluarga yang mementingkan ilmu, ibadah, dakwah dan pengorbanan. Ayahandanya Tuan Haji Ahmad Azam Abdul Rahman, mantan Presiden Abim sudah tidak asing lagi bagi para pendakwah dan gerakan Islam di Malaysia. Ahmad Ammar satu-satunya anak lelaki kepada pasangan Tn. Hj Ahmad Azam Abdul Rahman dan Puan Nur Azlina Aziz. 
Sungguh bagi remaja semuda Ammar, untuk mendengar alunan Quran sebagai halwa telinga mungkin menjadi pilihan yang terakhir sekali. Namun tidak untuk Ammar. Beliau dikhabarkan keluar rumah setela…

BEST SELLER

Assalamualaikum PROMOSI VIVIX akan berakhir 10 hari sahaja lagi sesiapa yang belum dapatkan boleh cepat-cepat order dan yang dah order terima kasih daun keladi..... Sebarang pertanyaan boleh sms/wassap ke 012 3117349 
Ready stok : SET DIET (set budget yang tak sampai rm100 pun ~ TERLAJAK LARIS GITU)
lagi  sempena cuti sekolah yang pastinya ramai yang bakal berkahwin pekata hadiahkan pengantin dengan hadiah yang lain dari yang lain asik2 bagi cawan je kan...hahaha... cer tukar kasi pisau cantik ni mcm bawah ni  pulak

RM 80 termasuk pos 

yang ada choping board / papan landas ni pula sesuai sgt untuk bawa pergi merewang.... kelassss gituuu... RM 75 termasuk pos ( ada warna biru pink dan purple)







✿*~ Klik LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

TUDUNG SOFT AWNING TREND MASA KINI

TUDUNG LYCRA BORDER M  RM47 EXCLUDE POSTAGEMaterial:
Body & Piping: Lycra Awning: Corduroy Size: M
Measurements: Labuh depan: 17" Labuh belakang: 26-27" Lebar bawah: 34-35" Saiz muka: 10.5-11"
Please expect some differences from the measurements given
Actual colour may vary from photo due to lighting & screen settings







CARA BELIAN SMS/WASSAP SHJ KE 012 3117349
SERTAKAN KOD TUDUNG NAMA  ALAMAT CARA BAYARAN AKAN DIBERITAHU KEMUDIAN

P/S: SEKARANG NI RAMAI YG SUKA TUDUNG SOFT AWNING.... TAK RISAU PATAH KEMEK .... BASUH PUN SENANG.... HIHI



✿*~ Klik LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Ribuan Syiling Emas Ditemukan di Banda Aceh?

Ratusan bahkan ribuan keping koin emas ditemukan di Kuala Krueng Doy, Gampong Pande, Banda Aceh. Di balik heboh warga setempat yang ramai-ramai berburu dan memperjualbelikan koin tersebut. Tak hanya koin, sejumlah peninggalan berupa pedang yang juga dilapisi dengan emas. 
Tersisa pertanyaan, mengapa ada begitu banyak koin yang dengan mudah ditemukan?
Sejarawan Aceh, Drs Rusdi Sufi, Rabu (13/11/2013), dikutip dari tribunnews mengatakan, ada dua kemungkinan peristiwa yang menyebabkan koin-koin di dalam sebuah kaleng yang sudah keropos itu didapati berada di dasar tambak seorang warga Dusun Tgk Dikandang, Gampong Pande, Banda Aceh.
Kemungkinan pertama, kata Rusdi Sufi, koin emas yang merupakan mata uang dirham itu milik keluarga kerajaan dari salah satu sultan di Aceh, mengingat Gampong Pande dulunya adalah pusat Kerajaan Aceh.
Saat tentara Belanda menyerang Banda Aceh (dulu bernama Koetaradja) pada akhir Maret 1873, mereka masuk melalui Pantai Cermin. Kawasan ini tak begitu jauh dari Gampon…

Najis Dalam Peti Sejuk Restoran. Wanita ini minta maaf...

IPOH - Kontroversi membabitkan penyebaran maklumat palsu di laman sosial Facebook kononnya sebuah restoran nasi kandar di Ipoh diserbu pihak polis ekoran penemuan najis manusia di tempat memasak berakhir dengan kemunculan seorang gadis membuat permohonan maaf malam kelmarin.

Menggunakan nama Ze Aida, gadis berusia 23 tahun itu memberitahu, dia tidak berniat untuk menghina dan memburuk-burukkan Restoran Nasi Vanggey Greentown sehingga menjejaskan imej dan perniagaan restoran berkenaan.

Wanita itu mendakwa isu tersebut tercetus selepas dia menyalin status seorang pemilik akaun Facebook lain mengenai keburukan Restoran Nasi Vanggey ke akaun Facebook miliknya.

Status Facebook tersebut berbunyi:

 "Polis baru saja menyerbu restoran vanggey (nasi ganja) % mendapati terdapat 'najis manusia' di dalam peti simpan makanan yang dipercayai untuk salut periuk dgn tujuan ilmu penunduk (ilmu hitam)...patutlah restoren tu x penah kekeringan manusia..apa yg sdp sgt pon x tau lah..euww lah patu…

Salah Penggal Orang, Al Qaeda Minta Maaf

DAMASKUS – Al Qaeda di Syria meminta maaf usai memenggal kepala orang yang salah. Al Qaeda memenggal kepala seorang anggota pembangkang Syria yang dikiranya sebagai pendukung rejim Bashar al-Assad.

Lelaki malang tersebut dipenggal minggu lalu. Aksi pemenggalan dirakam dan disebar di internet.

“Kepala ini milik pendukung rezim Bashar al Assad,” teriak si algojo dalam rakaman video, seperti dikutip The Independent, Jumaat (15/11/2013).

Identiti mangsa  terungkap media yang menganalisa video yang disebar Al Qaeda. Mangsa diketahui bernama Mohammad Fares yang bertempur untuk pembangkang Syria.

Al Qaeda langsung mengeluarkan penyataan maaf setelah mengetahui kesalahannya. Mereka mengharapkan pengertian dari keluarga korban.

“Kami berdoa Mohammad Fares diterima di syurga dan memaafkan saudaranya yang ingin membunuh musuh bersama kita,” sebut Al Qaeda dalam pernyataannya.

Al Qaeda memang memiliki pengaruh besar dalam konflik Syria. Front al Nusra dan Negara Islam Irak dan Syria (ISIS) merupakan ke…

TERBUKTI SHAKLEE MAMPU TAMBAH PENDAPATAN KELUARGA!

BONUS SHAKLEE ...OH GEDIKNYA!!!

Ahhh.... mesti korang menyampah tengok saya menayang duit saya kat bank kan....ehehhe
kalau nak tau itulah bonus shaklee saya bulan ni (semalam masuk).... boleh tahan kan???
kalau saya cakap duduk rumah pun boleh buat duit dengan  shaklee korang mesti tak caya....
entah2 gambar atas tu pun korang tak caya...


bulan pertama saya tak dapat bonus
bulan ke dua iaitu bulan lepas saya cuma dapat rm 100 ++ je...
bulan ketiga saya dah naik supervisor!!!
nangisss huhuhu.... tak pernah saya dapat bonus sebanyak ini .... bahkan dari nuffnang pun...(oh kenapa tiba-tiba nama nuffnang pun terpalit sama nih?)


cek nuffnang pun dapat gak minggu lepas.... rm 50.90 heheh... tak banyak tapi tetap bersyukur.
Boleh beli lecithin sebotol...heheh
kalaulah saya tahu betapa lumayannya menjadi ahli Shaklee dah lama saya daftar jadi ahli.

Tapi yang penting ialah dengan siapa kita mendaftar.... siapa orang atas kita... adakah kita akan di biar terkontang kanting sendirian selepas d…

MERAWAT BUASIR

Buasir biasanya berlaku kepada ibu-ibu yang mengandung dan berpantang. Malah faktor keturunan juga boleh menyumbang kepada berlakunya buasir.

APA ITU BUASIR?

Buasir atau hemorrhoid adalah pembengkakan pada vena yang terletak di bahagian rektum dan dubur. Terdapat 2 jenis buasir iaitu buasir dalaman dan buasir luaran.

Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi boleh mencederakan permukaan buasir dan menyebabkan pendarahan jika meneran dan gangguan dari laluan najis semasa membuang air besar. Lazimnya, buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum. Anda akan terlihat titisan darah merah cerah pada kertas tisu atau di mangkuk tandas.

Buasir luaran pula selalu mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. Jika buasir ini tersepit (bekalan darah terputus), bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit.

BAGAIMANA MERAWAT BUASIR?

Untuk merawat buasir, anda digalakkan mengambil vitamin Shaklee yang terdiri daripada Ostemat…