Skip to main content

Posts

Showing posts from March, 2014

#MH370 'CANTIK FITNAH KAMU'

“Fitnah itu lebih teruk daripada membunuh. Saya tidak akan memaafkan anda,” kata Aishah, 28, anak sulung kepada Kapten Zaharie Ahmad Shah dalam facebooknya (FB) semalam. Kata-kata itu jelas menunjukkan kemarahan dan kekecewaan selepas portal berita luar negara, Daily Mail menyiarkan kenyataan 35 perenggan penjelasan Aishah dan ibunya, Faizah Khanum Mustafa Khan ketika disoal pegawai penyiasat berikutan kehilangan penerbangan MH370. Aishah juga menulis dalam FBnya: “Anda sepatutnya mempertimbangkan membuat filem kerana anda begitu baik dalam membuat cerita dan skrip. Semoga Tuhan merahmati kamu.” Ini adalah kali pertama Aishah yang belajar di Australia itu membuat kenyataan terbuka selepas 23 hari pesawat berkenaan hilang. Selain itu, laman Facebook ‘Friends Of Captain Zaharie MH370’ turut menyelar laporan Daily Mail itu. Laman berkenaan mendakwa anak lelaki juruterbang berkenaan melahirkan rasa kecewa dan sedih dengan laporan yang dianggap tidak bertanggungjawab itu. Laman itu juga m…

#MH370: Pendedahan mengejutkan isteri Kapten Zaharie kepada media asing

Juruterbang pesawat MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu sebelum ini mengalami masalah rumah tangga, seperti yang didedahkan oleh keluarganya kepada Daily Mail.

Bercakap kepada media buat kali pertamanya semenjak insiden 8 Mac itu, isteri dan anak perempuan Kapten Zaharie berkata, juruterbang yang berusia 53 tahun itu terganggu sebelum kehilangan pesawat berkenaan.

Menurut Daily Mail:

Kapten Zaharie Ahmad Shah dalam proses ingin menceraikan isterinya. Beliau didakwa enggan menghadiri sesi kaunseling perkahwinan. Beliau banyak menghabiskan masa dengan simulator penerbangannya berbanding dengan keluarga.


Namun, tiada sebarang nota bunuh diri dan motif yang ditemui. Pihak berkuasa masih meneruskan siasatan terhadap latar belakang juruterbang itu.

Isterinya Faizah Khanum Mustafa Khan memberitahu penyiasat bahawa dia telah berhenti bercakap dengan beliau pada minggu-minggu sebelum penerbangan berkenaan dan mengakui dia banyak menghabiskan masa bersendirian di dalam bilik simulator penerbangannya.

Kelebihan ESP bukan sekadar untuk kurus

ESPmerupakan protein soya (tumbuhan) yang lebih mudah dihadam berbanding protein haiwan. Merupakan protein yang lengkap yang mengandungi 8 asid amino perlu yang penting untuk badan. Dihasilkan daripada soya ‘NON-GMO’(selamat daripada risiko toksin) TAHUKAH ANDA? Sel yang terbentuk daripada protein? Maka adalah penting untuk mendapatkan protein yang berkualiti tinggi bagi sel baru tumbuh untuk menggantikan sel lama atau sel mati. Sel yang sihat lebih mudah menyerap ZAT & VITAMIN


Kebaikan ESP Awet MudaMembekalkan TenagaBaik Untuk HormonMerangsang Pembentukan semula kulit dan ototMempercepatkan Sembuhan luka & mengurangkan kesan parutMembaiki Masalah rambut daripada berubanMembina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain-lainMencegah insomniaMembaiki masalah pigmentasi kedutan dan kesan tuaMencegah tekananBaik untuk prostatMencegah miraganeSebagai anti-penuaanMengembalikan radian kulit dan kepejalan ototMembantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan s…

Supplement Untuk Ahli Sukan : Performance Drink Shaklee

Salam....  Dah pernah try minum isotonik nih? Belum? Hohoho.... ruginya....sangat menyegarkan ai tell yuuu..... Ni minuman ahli sukan sebenarnya tapi orang yang tak besukan macam kita ni yang ada gout macam kita nih pun boleh ambik tau.... minum sejuk2 ditengah2 cuaca panas melampau2 nih fuhhhh.... nyaman!!! Bukan sahaja nyaman dan menyegarkan yang penting kebaikan dan fungsi minuman. Nak try? Sila SMS atau Wassap 012 3117349. Harga RM 82.50 - 539g



Betulkah Performance Drink ini minuman isotonik? Ramai yang tidak mempercayai bahawa Shaklee juga mampu menghasilkan minuman isotonik. Tapi pelu diingatkan bahawa minuman isotonik Shaklee ini berbeza dengan minuman isotonik lain yang terdapat di pasaran. Apakah perbezaannya?
Ciri-ciri utama Performance Drink ini adalah: Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungiimbangan elektrolit yang sempurnauntuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagitenaga dan stamina.Membantu tubuh kita menjaga…

MISTERI MH370 - 'hilang' kerana kuasa tuhan (video)

Rakaman Video Kapten Norudin Pada 11 Mac 2014 Jam 8.30 Pagi





SHAH ALAM - Misi mencari dan menyelamat pesawat Malaysia Airlines Boeing 777-200 penerbangan MH370 ke Beijing yang dilaporkan hilang dari radar Sabtu lalu telah masuk hari ketiga. 

Namun, sehingga jam 11 malam, masih tiada sebarang petanda yang menunjukkan perkembangan positif terhadap misi tersebut.

Segala teknologi dan peralatan canggih dari seluruh dunia telah dikerahkan dalam misi itu tetapi masih tiada hasil setakat ini.

Melihat kepada kegagalan sains moden dalam mengesan lokasi MH370, bekas ketua juruterbang 777 MAS, Kapten Noruddin Abd Majid tidak menolak kehilangan pesawat berkenaan adalah kerana kuasa tuhan.


"Dunia berada pada tahap teknologi yang tertinggi di mana seseorang berjalan di lorong pun dapat dilihat daripada angkasa dan dapat diketahui identitinya.

"Apa pun yang berlaku, sebagai orang beriman, ini adalah ketentuanNYA. Ini bukan pertama kali berlaku di mana pesawat hilang daripada udara,"katanya y…

IMBASAN: TRAGEDI PESAWAT JAL TERHEMPAS DI SUNGAI BULOH

Cerita yang selalu aku dengar dari mulut mak  masa aku kecik2 dulu   sebab mak antara penduduk kampung yang turut serta pergi ke tempat kejadian. Tapi sebab aku masih kecik aku cuma mendengar cerita emak tanpa perasaan  walaupun emak bercerita penuh perasaan. Tak sangka bila di google ada rupanya kisah ini di alam maya. Sekadar perkongsian....


KETIKA hujan lebat melanda sekitar Subang pada petang 28 September 1977, tiada siapa menyangka ia membawa petanda buruk.

Bahkan, ketika pesawat DC 8 milik Japan Airline (JAL) terhempas di Ladang Getah Elmina kira-kira 32 kilometer dari Kuala Lumpur, sehingga mengorbankan 33 penumpang dan anak kapal, pekerja ladang yang tinggal di situ langsung tidak mendengar sebarang letupan akibat cuaca terlalu buruk.


Mereka hanya menyedari kejadian itu apabila pasukan polis tiba bertanyakan mereka sama ada melihat pesawat terhempas atau tidak. Penduduk kampung turut membantu pihak berkuasa menjejak bangkai pesawat tetapi mereka tidak dibenarkan memasuki kawasan…

Kapal Terbang MAS dari KL ke BEIJING dilapor hilang

KUALA LUMPUR: Sebuah pesawat Malaysia Airlines yang dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing terputus hubungan dengan menara kawalan udara di Subang kira-kira pukul 2.40 pagi, awal hari ini. Penerbangan MH370 itu membawa 227 penumpang termasuk 2 orang bayi dan 12 anak kapal. Malaysia Airlines dalam satu kenyataan memaklumkan pesawat Boeing 777 itu tersebut berlepas dari Kuala Lumpur pada pukul 12.41 pagi Sabtu dan dijangka mendarat di Beijing pada pukul 6.30 pagi tadi. “Malaysia Airlines sedang berkerjasama dengan pihak berkuasa yang telah menggerakkan pasukan mencari dan menyelamat bagi mengesan pesawat berkenaan,” kata kenyataan itu. Syarikat penerbangan itu juga memberitahu akan memaklumkan perkembangan dari masa ke masa. Ia menasihatkan orang ramai untuk menghubungi talian +603 7884 1234 untuk mendapatkan maklumat lanjut. -Awani




✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿

CARA BERKESAN HILANGKAN PARUT

SET KECANTIKAN KULIT DAN MENGHILANGKAN PARUT TURUT TURUN HARGA SEMPENA ESP SHAKLEE PROMOSI !!!
BUY 6 FREE 1
FREE MEMBERSHIP BINUS BUY 1 ALSO GET SPECIAL DISCOUNT !!!!

Apakah manfaat Vitamin E dan ESP ni sebenarnya??

✔ VITA E 
1.Menjadikan wajah berseri dan tak kusam, secara tak langsung, kulit bersih dari jerawat dan jeragat.
2. Membuatkan kulit makin berseri2 dan flawless.
3. Mengandungi anti oksidan.
4. Membantu menghilangkan kesan parut dan luka
5. Melambatkan proses penuaan.
6. Membaiki peredaran darah dalam badan

✔ ESP
1. Mencantikkan dan mencerahkan kulit yang tidak sekata
2. Membantu hilangkan jerawat di muka
3. Menegangkan payudara
4. Menceria dan mengaktifkan kecerdasan mental dan fizikal
5. Untuk kesihatan menyeluruh kerana badan kita terdiri drpd Protein
6. Membekalkan tenaga secara konsisten

✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿

KEBAIKAN ENERGIZING SOY PROTEIN SHAKLEE - ESP

Salam.
Sepanjang bulan Mac ni berlangsung promo hebat Shaklee. Promo yang memang  ditunggu-tunggu oleh ramai penggemar ESP. Kepada yg belum pernah mencuba masa ni lah yg sesuai untuk membeli sebab harganya murah sikit dari biasa. 
Kepada yang nak join membership percuma pun inilah masanya.
Beli 6 free 1 free membership & bonus!!!WOW


Energizing Soy Protein Shaklee telah diiktiraf di seluruh dunia dengan menjalankan kajian klinikal yang paling banyak ke atas produk dan  protein kualiti tinggi yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan. Ia mengandungi hanya kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik)  yang diproses di bawah suhu rendah. Selain itu, setiap tin 1kg ESP berasal dari 30 kg kacang soya dan ia adalah booster tenaga segera yang boleh bertahan selama berjam-jam.
Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Ia adalah sesuai u…