Skip to main content

Posts

Showing posts from 2013

7 CONTOH ISTERI YANG SERING DICERAIKAN

Di dunia ini ada pelbagai jenis wanita. Isteri yang baik atau wanita solehah, adalah harta simpanan yang terbaik bagi seorang suami.

Rasulullah Shallallahu' alaihi Wasallam bersabda, " Mahukah kamu keberitahu suatu harta simpanan (perhiasan) yang sangat baik? Iaitu wanita solehah, yang apabila kamu melihatnya, ia menyeronokkan. Apabila kamu perintah, dia patuh. Dan apabila ditinggal pergi, dia selalu menjaga diri dan harta suaminya. " (Riwayat Abu Dawud)

Kalau dilihat dia menyenangkan, itu disebabkan budi yang luhur, pakaian bersih, dandanan yang serasi di hadapan suaminya dan berusaha yang terbaik untuk tampil menarik hanya di depan suami dan anak-anaknya.

Jika diperintahkan, dia akan patuh, menunjukkan ketaatan dan baktinya pada suaminya. Dia ingin selalu memberikan kepuasan bagi suaminya.

Sentiasa memelihara diri dan harta suaminya, menggambarkan betapa besar kekuatan agama dan ketebalan imannya terhadap ALLAH dan Rasul-Nya. Apabila suaminya tidak ada, dia tetap memelihar…

Al Sisi sudah mati mayatnya disorok di kem tentera

Laporan rangkaian berita Sky News semalam (28 Disember 2013) agak mengejutkan rakyat Mesir.

Laporan Sky News memetik kenyataan Pakar Tentera Britain kepada mereka, bahawa mayat al-Sisi ditempatkan di Kem Tentera di Iskandariah.

Pakar tentera tersebut mendakwa Tentera Mesir menunggu masa yang sesuai untuk meletupkan bangunan dalam kawasan tentera, supaya boleh dizahirkan al-Sisi sebagai mangsa letupan.

Isu ini menjadi bualan rakyat Mesir, kerana mereka melihat sendiri tiada langsung kelibat al-Sisi selama dua bulan.

"Tiada kepastian drp sumber kerajaan, cuma suratkhabar pembangkang dan cakap-cakap belakang sahaja yang mengatakan al-Sisi sudah mati.

"Apa yang pasti dah lama beliau tidak keluar televisyen untuk buat ucapan. Televisyen menyiarkan aktiviti al-Sisi, tapi semua gambar lama," kata seorang penganalisis politik Mesir.

Bagaimanapun seorang wartawan terkenal Mesir bercakap kepada akhbar Aljazeera menyatakan keyakinan beliau bahawa Jeneral al-Sisi sudah mati cuma berita t…

ARTIS PUN KOMPLEN HARGA BARANG NAIK LAAAA....

Kemelut kenaikan beberapa harga barangan keperluan harian rakyat Malaysia pada masa kini turut mendapat bantahan daripada golongan artis.

Antara artis yang tidak menyokong tindakan tersebut adalah pelakon wanita jelita Diana Danielle, yang berasa janggal sekiranya ada dalam kalangan rakyat Malaysia yang suka dengan berita tersebut.

"Ada ke rakyat yang suka barang naik? Amboi... Banyak duit... Pas sikit...,” katanya dipetik menerusi laman mikro Twitternya.

Sementara itu, pelantun lagu Terlalu Istimewa Adibah Noor turut berbalas tweet dengan Diana Danielle dengan mengatakan bahawa cukai barangan dan perkhidmatan (GST) turut akan membebankan rakyat.

“GST lagi weh…lariiiii,” katanya.

Sejak kenaikan harga petrol dan diesel, pemilik kenderaan yang dulu hanya membayar RM1.85 seliter untuk petrol RON95 dan RM2.10 seliter bagi RON97 pada Julai lalu kini membayar masing-masing RM1.90 dan RM2.50.

Sementara harga bawang kecil dari India yang dijual pada harga RM4 sekilogram (kg) bulan lalu kini di…

Pelajar Kolej Wanita Belasah Pencuri Sampai Sakit Tangan

Ceritanya begini ... budak yang kena tampar tu dituduh mencuri duit. Betul atau tidak tak tahu... tapi gaduh siap babit2 babit mak2 lagi... huhu....
Ganas gak eh lady2 nih..... sampai sakit tangan menampar muka orang.... huhh
ni polis kena ambik action nih...

✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~. *✿

TUDUNG SOFT DENIM SAIZ L

RM 45 tidak termasuk pos
Material: Soft denim
HARD AWNING
Size: L

Measurements:
Labuh depan: 19-20.5"
Labuh belakang: 27-28"
Lebar bawah: 35-36"
Saiz muka: 10.5-11.5"

Please expect some differences from the measurements given

Actual colour may vary from photo due to lighting & screen setting











Set Berpantang Shaklee: Meriahnya testimoni!!!

sms/whatssap 012 3117349 untuk pesanan. TQ




✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿

Bunuh Diri Di Berjaya Times Square?

Kecoh di laman sosial tentang kejadian yang berlaku petang semalam di sebuah pusat membeli belah terkemuka di Kuala Lumpur. Punca sebenar belum diketahui samaada kemalangan atau betul-betul bunuh diri....




✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿

Peha Tak Berlaga Gara2 Omega!

Dasat sungguh penangan Omega hanya yang dah mencuba tahu kebaikannya. Tapi sayang.... promosi  Omega bakal berakhir 3 hari saja lagiiii.... lepas ni tak dapat dah nak beli dengan harga bawah 100.... sesiapa yang berminat nak dapat dengan harga super jimat nih sms/wassap 012 3117349.

credit : permatacintaku.blogspot.com

✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿

Panty Kempis Perut Super Xtra XXL

TERKINI... 3 pilihan wrna utk peminat SUPER EXTRA XXL. .

1 - Beige
2 - Grey
3 - Krim

>> Sesuai utk mereka yg mempunyai ukuran pinggang dr 36-42in, berat 80 - 100kg..




berminat sila sms/wassap 012 3117349 rm 25 termasuk pos + rm 3 ss

ps: ready stok beige dan grey colour shj... H kena tunggu....mungkin minggu depan baru ada.

✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿

Fenomena Ikan Naik Ke Darat Di Lahad Datu Petanda Tsunami? (VIDEO)

LAHAD DATU: Penduduk di Kampung Tambisan Darat, di sini, gempar apabila ribuan ikan 'naik' ke darat dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi tadi. Fenomena pelik itu menyebabkan beberapa penduduk mengambil kesempatan mengaut ribuan ikan tamban yang terdampar di pantai kampung terbabit. 
Menurut sumber Jabatan Meteorologi, fenomena itu adalah yang pertama kali berlaku di kawasan itu dan menafikan dakwaan bakal berlaku tsunami.

Bagaimanapun, pihaknya akan memantau situasi berkenaan dan orang ramai dinasihati supaya tidak panik kerana tiada sebarang petanda berlaku tsunami dikesan ketika ini.
Semalam, jabatan terbabit mengesahkan berlaku kejadian gempa bumi berukuran 5.7 skala Ritcher di kepulauan Mariana pada jam 5.12 petang yang berpusat di timur laut Tagum,Filipina, kira-kira 2,842 kilometer dari timur laut Kinabatangan, Sabah.

✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿

Bagaiman Omega-3 Berfungsi Menurunkan Berat Badan, Tips Kurus Tanpa Naik Mendadak

Kurus cantik menawan dengan turunkan berat badan dengan selamat?


Mari kita pilih metabolisma pembakaran lemak sebagai salah satu alternatif untuk program pengurusan badan yang berkesan. Kenapa memilih kurus dengan cara ini?  Jom, kita kenal dulu apakah hormon lemak ini, iaitu Leptin.
Kaitan Leptin dengan Lemak Badan
Leptin adalah hormon lemak yang memberi arahan kepada otak bila untuk makan dan bila untuk berhenti makan. Leptin juga penting untuk pemendapan lemak di dalam badan.
Oh, rupa-rupanya Leptin dihasilkan dari sel-sel lemak!
Kita perlu mengambil lemak untuk menghasilkan leptin ini yang MEMBANTU kita menghantar isyarat supaya BERHENTI MAKAN (KENYANG) ATAUPUN BERHENTI MENYIMPAN LEMAK BERLEBIHAN!
* Apabila paras Leptin tinggi di dalam badan, ia menghantar isyarat kenyang dan berhenti makan.  * Jika paras leptin rendah, kita akan berasa lapar dan mengidam untuk makan. 
Orang yang mengalami kecelaruan leptin, (leptin disorder) ia akan makan dengan banyak tanpa kawalan.
Mahu faham tentang lep…

GAMBAR2 ANAK PUTING BELIUNG DI JOHOR BAHRU PETANG TADI!!!

✿*~ Klik LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿










✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿

TESTIMONI GLA - MENGHANGATKAN HUBUNGAN INTIM

✿*~ Klik LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

GLA·atau nama penuhnya Gama Linolenik Asid berfungsi menstabilkan hormon di dalam badan kita. Boleh diambil oleh lelaki dan wanita.Ia sangat membantu terutama mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalah menstrual, monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis.Kelebihan vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli.

Apakah kelebihan dan khasiat Shaklee GLA Complex ni:

Berita Bergambar Pengkebumiaan Allahyarhamah Azean Irdawaty - Alfatihah

✿*~ Klik LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿


Seniwati Azean Irdawaty telah kembali ke rahmatullah malam tadi akibat penyakit barah.

Allahyarham dilaporkan menghembuskan nafasnya yang terakhir di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) di sini pada jam 8.25 malam tadi.

Berita dan gambar lagi di SINI

✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿

Tentera Malaikat Bantu Dua Pemuda Perangi Tentera Assad - Video

✿*~ Klik LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Lima belas tentera regim Asad lari lintang pukang apabila diserang dua orang pemuda Syria yang bom tangan buatan sendiri. Letupan bom yang dibaling tidak mencederakan sesiapa tetapi cukup untuk membuat kesemua tentera Asad yang berada di situ melarikan diri tanpa usaha untuk membalas serangan dua pemuda berkenaan.

Mereka melarikan diri meninggalkan senjata mereka. Benar-benar ketakutan

Mungkin inilah yang sering diperkatakan orang tentera malaikat turun membantu mujahidin.

Aneh sekali mereka hanya melarikan diri tanpa membalas tembakan. Mereka lari begitu sahaja bagai orang melayu nampak hantu. Wallahuaklam.

Surah : ALI-'IMRAAN ayat 13
Sesungguhnya telah ada satu tanda (bukti) bagi kamu pada (peristiwa) dua pasukan yang telah bertemu (di medan perang) satu pasukan (orang-orang Islam) berperang pada jalan Allah (kerana mempertahankan ugama Allah), dan yang satu lagi dari golongan kafir musyrik. Mereka (yang kafir itu) melihat orang-orang Isl…

BUAT DUIT CARA ORANG SAKIT

✿*~ Klik LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿
Anda sakit dan tidak berupaya keluar bekerja? Tiada  duit  untuk membeli supplement? Harga supplement mahal? Semua ini boleh di atasi jika anda tahu cara untuk jana pendapatan tanpa keluar modal yang besar. Hanya duduk depan komputer di rumah beberapa jam sehari anda akan dapat pulangan. Rezeki tidak datang bergolek... yang penting ada usaha!




BUAT DUIT CARA ORANG SAKIT PUN BOLEH HIDUP.

FORENSIK DEDAHKAN PELAJAR TAHFIZ DIBUNUH, BUKAN BUNUH DIRI

✿*~ Klik LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿
Mayat seorang pelajar yang ditemui tergantung dalam sebuah tandas di asrama Maahad Tahfiz Kok Lanas di Kota Bharu, Kelantan tiga hari lalu dikatakan mati akibat dibunuh, bukan bunuh diri, kata sumber polis.

Menurutnya, hasil bedah siasat Jabatan Forensik Hospital Sultanah Zainab II Kota Bharu (HSZIIKB) semalam, mendapati ada kesan tikaman di perut dan pelajar itu dipercayai meninggal dunia 72 jam lalu. 

SEBAKNYA... MAYAT PELAJAR TIMBUL DIPERMUKAAN AIR SELEPAS IBU SERU NAMA

✿*~ Klik LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿
DUNGUN – “Hanif, mak datang, timbul Hanif, timbul Hanif,” seru Tuminah Taib, 54, sebelum mayat anak lelakinya, Muhammad Hanif Jainuri, 18, timbul di permukaan laut selepas hilang dalam tragedi lemas berdekatan Gua Teluk Bidara, dekat sini pagi kelmarin.

Usaha mencari mangsa oleh pasukan penyelamat sejak jam 9.30 pagi kelmarin menemui jalan buntu susulan ombak besar dan arus kuat di pantai berdekatan gua itu, namun mangsa seolah-olah 'menunggu' kehadiran ibunya apabila ia tiba-tiba timbul jam 7.50 pagi semalam sebaik ibunya tiba di lokasi kejadian.

Testimoni 'PANAS' ESP

Petang tadi upline saya yang sangat lemah lembut mama ija hantar barangan Shaklee yg saya order. Salah satunya ESP. Lama dah mengidam nak try ESP ni.... tengok orang post testimoni ESP rasa geram jeee..... lagi-lagi yang berjaya kurus .... lagi semangat!!! Tapi ada satu testimoni yang lebih dasat dan panas... baca-baca...

Mayat pelajar lelaki ditemui tergantung

KOTA BHARU - Misteri bau busuk dalam tandas asrama di sebuah sekolah di Kok Lanas pagi semalam, terbongkar apabila penyelia asrama terbabit, menemui mayat seorang pelajar dalam keadaan tergantung dengan kain pelekat dalam tandas yang terkunci.

Petua Wajah Berseri Bakal Raja Sehari

Rahsia Berseri Di Hari Bahagia

Setiap pengantin pasti menginginkan wajah yang cantik dan berseri dihari bahagia.  Di kala bersanding di pelamin nan indah, pasti ramai mata yang tertumpu kearahnya. Bukan melihat kearah baju yang cantik, bukan memandang kearah berlian yang di pakai dan bukan juga terpaku kepada labuci indah, akan tetapi semua mata pasti tertawan dengan kecantikan ratu sehari. Di tambah pula dengan solekan cantik dan kemas, pasti ramai yang tertumpu kepada ratu dan raja sehari tersebut. Namun, apakah rahsianya? Jom kita kongsi beberapa tips untuk menaikkan seri pengantin di hari bahagia.

Langsuir Pasir Puteh Masuk Perangkap Bomoh

Ketakutan penduduk di beberapa kampung di Pasir Puteh Kelantan untuk keluar rumah waktu malam berikutan tersebarnya cerita mistik mengenai hantu terbang atau langsuir berakhir apabila seorang bomoh tempatan mendakwa berjaya menangkap lembaga ghaib itu.

Cerita langsuir mengganggu penduduk Kampung Gong Tinggi, Gong Pasir, Kampung Tasek, Gong Lapang dan Gong Penaga, Pasir Puteh turut tersebar menerusi laman sosial selain menjadi perbualan hangat di warung kopi.

Beberapa penduduk yang ditemui mendakwa pernah terserempak dengan lembaga berambut panjang terbang dan mengilai dalam keadaan yang menyeramkan namun sebahagian lagi menafikan cerita yang sukar untuk digambarkan dengan pemikiran yang logik.

Penduduk Kampung Penaga Putar, Tuan Muda Tuan Mat, 48, berkata, dia melihat kelibat lembaga yang berterbangan sambil mengilai panjang ketika pulang ke rumah dengan menunggang motosikal jam 12 tengah malam, minggu lalu.

Katanya, walaupun tidak nampak dengan jelas ketika dia memberhentikan motosikal, …

Supplement Cegah Fibroid

Faktor utama yang menyumbang ketumbuhan fibroid ialah perubahan makanan - terlalu banyak fast dan junk foods, banyak gula dan pemanis, terlalu banyak carbohydret, Terlalu kurang makan sayur2, buah2, ulam2 atau salad. Hidup terlalu stress dan tertekan dengan macam2 perlumbaan. Kita perlu disiplinkan anak2 tentang makanan yang berkhasiat , berzat dan seimbang sejak dari kecil lagi agar tidak tumbuh berbagai penyakit - DR. HAMID ARSHAT


Antara supplement yang boleh di ambil ialah Omega (Fish oil), Vita E dan Vit C yang memang terkenal dengan antioksida. Sesiapa yang berminat untuk dapatkan supplement Shaklee  dr saya... boleh sms/wassap  012 3117349.

Jika hendak dapat dapat harga lebih jimat pun boleh sms/wassap. Marilah kita sama-sama jaga pemakanan kita ..... mencegah lebih baik dari mengubati.

✿*~ Klik LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Banjir: lintah masuk kemaluan kanak-kanak

KOTA BHARU - Keasyikan dua-dua kanak bermain dalam banjir bertukar mimpi ngeri apabila kemaluan mereka dimasuki lintah.

Dalam kejadian pertama, mangsa, Yusrina Yusri, 5, dari Kampung Bendang Pak Yong, Tumpat, mengalami pendarahan teruk apabila lintah tersebut memasuki dubur setelah mandi lebih satu jam bersama adiknya, Yusri Aiman Yusri, 3.

Ibu mangsa, Siti Khatijah Ibrahim, 27, berkata, ketika kejadian, dia sempat melihat beberapa lintah berada berdekatan anaknya ketika Yusrina bermain air berhampiran rumahnya yang dekat dengan sawah dan kuala.

“Yusrina datang kepada saya dalam keadaan menangis sambil menunjukkan objek hitam yang melekat pada duburnya.

“Saya terkejut dan cuba menarik lintah tersebut ketika ia masuk separuh ke dalam dubur, namun usaha itu tidak berjaya kerana ia licin dan melekat,” katanya ketika ditemui di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII), di sini, hari ini.

Hadir melawat mangsa, Pengarah HRPZII, Datuk Dr Ghazali Hassan Md Hassan.

Dalam pada itu, seorang lagi kan…