Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2012

Sedih.....Bayi ini disembelih oleh ibunya dan dibuang dalam tong sampah

Kezaliman manusia tidak pernah tamat.  Dibawah adalah bayi yang lahir pramatang tetapi sihat dan sempurna sifatnya. Malangnya ibu bayi ini mungkin tidak mengingini kehadiranya lalu bertindak mengelar leher bayi tersebut. Bayi tersebut kemudian dibungkus dalam plastik lalu dibuang ke dalam tong sampah. Namun ketentuan Allah bayi ini masih lagi hidup ketika ditemui oleh seseorang walaupun telah biru tubuhnya akibat kekurangan oksigen. Kejadian ini berlaku pada 23 Julai, 2012 di Anshan, China.





✿*~ terima kasih kerana membaca entri ini ~*✿

Niat Solat Tarawih Dan Cara Melakukan Solat Tarawih

BACAAN SURAH
Sebaik-baik surah yang dibaca selepas al-Fatihah pada solat Tarawih ialah satu juzuk daripada al-Quran pada setiap malam seperti kelaziman seseorang yang hafaz al-Quran (al-Hafiz).Kebanyakan orang biasanya adalah dengan membaca surah-surah lazim: 3.  Bermula malam ke 16, boleh juga dibaca mulai daripada surah al-Lail pada rakaat pertama sehingga surah al-Masad, iaitu 20 surah bagi 20 rakaat solat Tarawih. ..CARA MELAKUKAN SOLAT. Cara melakukan solat Tarawih sama seperti solat sunat yang lain. Solat Tarawih dilaksanakan setiap dua rakaat satu salam, ini berlandaskan kepada hadis: “Solat malam (solat Tarawih) adalah dua rakaat, dua rakaat.” (Riwayat Jamaah) . 1.  Niat: . 2.  Bacaan Selawat, Tasbih dan Doa Solat Tarawih Setelah selesai melakukan solat fardu dan solat sunat Ba’diah Isyak, maka bolehlah dimulakan Solat Tarawih dengan bacaan-bacaan berikut.
. F.  Baca doa berikut selepas selesai rakaat ke 8 atau ke 20, iaitu rakaat terakhir solat Tarawih.

Doa Ramadhan Hari ke 10

✿*~ terima kasih kerana membaca entri ini ~*✿

Sapa nak muka muka licin dan cerah berseri raya ni sila la baca.......

assalam semua

wahhh.... gediknya tajuk n3 kali nih hikhikhik kaum lelaki yang selalu jengah sini jangan boring yeeee......
ok, first nak perkenalkan sabun nih.... ai dah try... ada la lebih kurang sebulan. memang sangat puas hati kulit jadi bersih, lembut dan cerah sampaikan kutil kat jari yang degil pun hilang licin....hehe tapi tak leh la nak upload gambau kat sini...sebab ai ni pemalu.... ahaksss harganya pun murah je... seketul tu RM35

White Perfect Glutakojic Vit C Soap

SABUN GLUTA KOJIC

Kandungan:


A. Glutathione
Menolong memudar dan menghilangkan masalah kulit seperti pigmentasi, jerawat, parut jerawat, age spots dan freckles.

B. Kojic Acid
kojic acid lebih efektif daripada agen pemutihan yang lain seperti hidroquinon yang berbahaya. Kojic acid selamat dan tidak mendatangkan efek yg berbahaya seperti hidroquinon tu. Ia adalah natural ekstrak yang mencerahkan cela-cela dan parut.

Penggunaan yang berterusan akan membuatkan kulit lebih cerah, muda, glowing dan kulit sekata tanpa apa-apa masalah k…

Cari motosikal jumpa jari telunjuk warga asing dibunuh kejam

KUALA TERENGGANU – Seorang lelaki yang sedang mencari motosikal sepupunya, yang dipinjamkan kepada seorang warga asing, terkejut apabila menemui jari telunjuk manusia dipotong berhampiran kenderaan itu, kelmarin.

Kejadian kira-kira jam 11 malam di ladang kelapa sawit Kampung Tapah, Sungai Tong, Setiu itu akhirnya turut membawa kepada penemuan mayat seorang lelaki sudah berulat dipercayai warga Indonesia yang dibunuh kejam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner K Manoharan berkata, jari telunjuk berkenaan dipercayai milik mangsa dikenali sebagai Hery yang dilaporkan meminjam motosikal sepupu pengadu Rabu lalu.

“Bagaimanapun, sejak hari itu mangsa tidak pulangkan motosikal dipinjam lalu pengadu mengambil keputusan mencarinya. Berdasarkan maklumat orang kampung, motosikal itu dilihat berada di ladang kelapa sawit Kampung Tapah, Sungai Tong.

“Pengadu akhirnya pergi mencari motosikal itu namun terkejut apabila menemui jari telunjuk manusia dan kesan darah berhampiran kender…

Suami Tetak Belakang Isteri Curang - video ngeri

Video ni ngeri jadi sesiapa yang lemah semangat jangan tengok. Kisahnya suami perempuan ni naik angin bila dapat tau isteri curang. Janganla buat macam ni okey.... ni kat Brazil. Yang ajaib perempuan tu rileks je....mcm tak sakit je pun.....aduiiii.....pisau terhiris jari masa potong bawang pun dah sakit ini kan pula belakang terbelah macam tu. 

A woman was stabbed in her back after her husband found her with her lover.

The husband found his wife cheating with another man at the center of the city of Manaus and the beating on his opponent's face and stabbed his wife with an accurate and clean cut along his back.




kuat perempuan nih....huhu 
http://www.liveleak.com/view?i=355_1325556648
___________

Pakaian kontinjen Malaysia paling hodoh? Lihat nih......

Kesiannya skuad Olimpik Malaysia baca bawah nih..... 19 BEST & WORST OLYMPIC UNIFORMS [LONDON 2012 EDITION]

Sebuah blog luar negara telah memilih pakaian atlet malaysia sebagai antara yang paling menarik pada pembukaan sukan olimpik di london.
Malangnya pemilihan 19 pakaian kontinjen itu bukanlah pakaian yang menarik atau kemas, sebalinya adalah pakaian paling hodoh.
Berada di belakang Ukraine, malaysia menduduki tempat kedua pakaian hodoh dengan memakai pakaian yang entah apa jenis konsepnya, tambahan lagi songket bercorak kulit harimau itu nampak sangat ganjil dan terlebih menyerlah.
Bukan mahu memperlekeh, tapi inilah hakikatnya, sudahlah wang kertas ditukar jadi makin hodoh, logo kemerdekaan pun hodoh, lagu sambut kemerdekaan pun hodoh, pakaiaan yang sepatutnya mencerminkan negara ini pun diperhodohkan..
Siapa punya idea ni, sudah habis kah pereka dan perunding imej di negara ini, apakah mahu menjadikan segala-galanya buruk dan hodoh. sumber


Hodoh ke? Entah laaa..... aku tak arif san…

Selamba je wanita ni curi makanan di buffet untuk beri anak makan dan ceritakan pula di facebook

Biar benar kakak ni..sampai macam ni sekali perlakuannya..makanan curi nak diberikan kepada anaknya....fikir-fikirkanlah kalau nak lakukan sesuatu...




sumber : stomp.com.sg
A STOMPer was appalled to see a Facebook posting made by a woman, who bragged about stealing food from a buffet at a restaurant for her kids at home.
Said the STOMPer:
"I saw these photos online plus the caption saying that she took food from the buffet at Sakura restaurant for her kids at home.
"What kind of mother is she? She goes out and enjoyed the food. But she steals food for her kids?
"As you can see she has the money but why must she do that? Plus she's lucky the staff at the restaurant did not notice what she was doing.
"Come on lah, Singaporeans.
"You willing to dine but not pay more for your kids?. Tsk tsk.
"And she proudly posts her deeds on facebook for all to see.
"I think this woman is too much."

Read more: http://www.borakkosong.com

✿*~ terima kasih kerana membaca ent…

Anak kecil yang jadi korban di bulan Ramadhan

Ya Allah binasakan Basyar !
lihat video ni pula Masih adakah jiwa-jiwa umat Islam yang sanggup mendengar tangisan anak kecil ini? Mereka kehilangan ahli keluarga dalam sekelip mata mereka. 
Sungguh, tangisan mereka sangat menyayat hati bagi mereka yang diberi mata hati untuk melihat dan sudi berkongsi penderitaan mereka.
Rumah-rumah mereka dibom dan hancur dalam sekelip mata akibat tangan-tangan jahat regim Basyar.Ya Allah, kami tiada sesiapa melainkan Mu. Ya Allah... Ya allah..... hanya ini yang mampu aku lakukan menyebarkan kisah mereka di alam maya ini berilah pertolongan kepada mereka Ya Allah walaupun dosa-dosaku banyak  tetapi  aku tetap saja tidak malu untuk meminta-minta kepada Mu sesungguhnya engkau maha pengasih lagi maha penyayang ✿*~ terima kasih kerana membaca entri ini ~*✿

KISAH HANTU PHRA MAE NAK KANONG

Nang Nak tu kisah benar rupanya..... ada la beberapa kali tengok citer tu.... memang seram .... pemandangan kampung tu je pun dah menyeramkan apatah lagi masa Nang Nak dah tau suami dia tau dia dah mati sedih pun sedih..... tambah2 kalo tengok malam2.... haishhh..... baca..... baca......


Biasanya, setiap pasangan berjanji untuk setia sampai mati. , tapi wanita dari Thailand yang bernama Nak ini setia bahkan setelah dia meninggal dunia.




Nang Nak  adalah isteri dari seorang prajurit bernama Mak. Mereka tinggal berbahagia di desa Phra Kanong, Thailand. Suatu hari ketika istrinya sedang hamil, Mak mendapat panggilan tugas untuk berperang. Makanya, Mak pun terpaksa meninggalkan istrinya.


Waktu dalam proses melahirkan, Nak meninggal dunia bersama bayinya. Tentu saja, Mak belum mengetahui ini. Karena kesetiaannya, ketika Mak pulang dari tugas berperang, dia disambut oleh hantu isteri dan anaknya.


 Meskipun beberapa tetangga sudah berusaha memberitahunya, Mak tidak percaya bahawa isteri dan anaknya sudah…