Skip to main content

Posts

Showing posts from June, 2012

gambar mayat terbiar pendaki gunung everest

isk biar macam tu je alahaiiii mati sia2 je laaa macam ni ntah berapa banyak la lagi mayat2 terkubur kat situ kan.... mesti roh-roh gentayangan iskkkk serammmm biasanya pendaki ni pun dah sedia maklum akan risiko hidup mati nih jadi mungkin mereka memang dah bersedia kalau jadi pape, maknanya jasad mereka akan ditinggal begitu sahaja di situ. sapa yang nak bawa turun kan.... bawa diri sendiri pun payah nikan pula nak bawa mayat tak pe yang mati tu pasti mati dengan bangga bangga giler  'pergi tak kembali.' tapi tu untuk yang bukan Islam kalau yg Islam pun di tinggalkan macam tu saja memang sadis la.

(10 GAMBAR) Penjelmaan Misteri Dalam Foto Di Malaysia

Di negara ini juga tidak kurang munculnya pelbagai cerita seram dan perkara aneh, dan pelbagai jelmaan pelik yang tidak sepatutnya berada di lokasi gambar diambil. Kami memaparkan 10 gambar yang agak popular yang diambil oleh rakyat tempatan, dan tidak kurang seramnya. 1. Hantu Budak Cina Tol Plaza

Ini ialah gambar yang diimbas dari sebuah akhbar cina tempatan sekitar tahun 2007/2008. Kami tidak pasti sama ada akhbar ini menyedari tetang imej kanak-kanak yang berbaju biru dan berseluar putih di bahagian atas bod hijau di sebelah kanan gambar. Gambar ini dikatakan ditangkap selepas sebuah kemalangan bas sekolah di sebuah plaza tol yang meragut nyawa pemandunya. Lagi 9 gambar selepas jump. 2. Hantu Kereta Remuk

Gambar ini khabarnya diambil secara tidak sengaja oleh rakan pemandu kereta kemalangan yang singgah untuk melihat keretanya. Pemandu telah dihantar ke hospital dan tiada orang di dalam kereta, tetapi ketika rakan tadi melihat gambar, terlihat jelmaan perempuan bertudung dalam keret…

Saham FGVH : Isa Samad Dapat 180,000 Saham. Peneroka dapat 800 unit sahaja.

Alhamdulillah seperti yang diingini dan dihajati oleh kelompok yang berkepentingan dalam Felda, semalamsaham FeldaFGVH telah mencatatkan premium sebanyak 84 sen kepada nilai RM5.39 saham Felda FGVH telah didagangkan buat pertama kalinya pada “pasaran terbuka” semalam.
Jikalau dikirakan daripada setiap unitnya, berapa lebihan yang bakal diperolehi dikalangan pemburu-pemburu saham termasuklah peneroka Felda yang terlibat bersama-sama memeriahkan penyenaraian IPO Felda FGVH semalam?

Yang peliknya Tan Sri Isa Samad yang berjaya diangkat menjadi Pengerusi Felda dan merupakan orang penting disebalik penyenaraian saham Felda FGVH di Bursa Malaysia telah pun berjaya mendapat sehingga 180,000 unitsaham Felda FGVH walaupun, walaupun……beliau tidak memiliki satu inci tanah sekalipun. Tan Sri Samad – 180,000 unit sahamSabri Ahmad – 180,000 unit sahamDr Omar Salim – 150,00 unit sahamDr. Emir – 150,000 unit sahamIni yang dia atas kertas dan sudah diketahui, yang tidak didedahkan lagi bagaimana pula ang…

Subhanallah bayi ini punya 3 kaki dan 2 jantina

✿*~ kalau suka jangan lupa tekan 'like' ye ~*✿

Tahniah Irma Hasmie Sah Bergelar Isteri Kepada Reza Syah Azmeer

Pertemuan Irma Hasmie & Reza Syah Azmeer yang tidak di’sengajakan ketika menunaikan umrah berakhir dengan ikatan perkahwinan hari ini di Dewan Sri Melati, Putrajaya. Kami akan cuba bawakan maklumat terkini sekitar majlis pernikahan mereka & semestinya gambar mereka berdua yang di’satukan dalam majlis ringkas tetapi serba meriah ini, UPDATE-1: Sekitar jam 3.40 petang tadi, Irma Hasmie sah bergelar isteri kepada Reza Syah Azmeer dengan sekali lafaz dan juga pasangan ini di’nikahkan sendiri oleh bapa pengantin perempuan, Ibrahim Othman. Tahniah!







Anehnya Bunga Berwajah Monyet

JIKA anda menyangka gambar bunga Orkid dengan wajah seakan monyet di kelopaknya ini merupakan hasil penggunaan teknik photoshop atau superimpose, ternyata anda silap.

Bunga ini memang benar-benar wujud, ia merupakan bunga ganjil yang tumbuh di hutan tebal selatan Ecuador dan Peru.
Terkenal dengan nama Orkid Monyet, nama saintifiknya pula ialah Dracula simia


"Simia" merujuk kepada wajah monyet yang terpapar pada kelopaknya, manakala Dracula merujuk kepada dua unjuran taji yang kelihatan seperti hujung kepak pontianak versi Inggeris (Vampire).
Bunga Orkid ini baru ditemui dalam tahun 1978 dan ia merupakan sebahagian daripada keluarga yang mengandungi lebih 120 spesies di Ecuador.
Bunga-bunganya dikatakan memiliki bau seperti limau yang sedang ranum.


Lihat pula gambar di bawah, saling tak tumpah seperti monyet yang sebenar.


Sumber: thesun.co.uk
freemalays.

✿*~ kalau suka jangan lupa tekan 'like' ye ~*✿

Hot Kalah Artis Bakal Menantu Najib

vavava....byk blog yang mengupdate story ni.... ini betul2 luar alam punya cerita.... kenapa la bakal menantu PM dikatakan bersembunyi di Malaysia....jom baca.
Bakal Menantu Najib bersembunyi di Malaysia?
Bakal Menantu Najib dilaporkan telah menghilangkan diri setelah penipuannya didedahkan oleh The New York Times tetapi menurut satu sumber “Daniyar berada di Sandhurst sekarang. Mereka menerimanya tahun lepas,”

Daniyar dilaporkan menipu dalam dua perkara, iaitu berkaitan dokumen yang diubahsuai konon nya dia menamatkan pelajaran tinggi di kazakhtan tetapi sebaliknya dia tidak pernah bersekolah di sana bahkan tidak pernah pun berjaya menamatkan pelajaran di sekolah tinggi pun.

Yang kedua daniyar menipu mengenai pembelian sebuah kondo mewah. Kondo tersebut dibeli menggunakan wang bapa tirinya. Bapa tiri nya mengamanahkan dia untuk melakukan urusan jual beli tetapi dia letak nama mak dia sebagai pemilik kondo tersebut. - AmenoWorld

Semalam Malaysia Today telah menyiarkan dua keping gambar …

TNB dituntut penjelasan ekoran bil elektrik melompat naik

oooooo...... baru la aku tau kenapa bil lektrik kat rumah  meningkat sekali ganda bulan nih....  sesak nafassss Jumlah perlu dibayar RM226.58 memang kena makan maggi hari2 lah nampaknya cekik tak tercekik huhhhh

KUALA LUMPUR: Kerajaan dan Tenaga Nasional Berhad (TNB) diminta memberikan penjelasan segera ke atas aduan kenaikan bil elektrik ekoran sistem bil dua bulan sekali.

Ini kerana, sistem ini menyebabkan bil elektrik pengguna menjadi berlipat kali ganda.

Seorang pengguna elektrik menghantar satu surat aduan dan disiarkan oleh banyak blog termasuk dalam ruangan surat pembaca Harakahdaily sebelum ini.
Namun sehingga kini, TNB belum membuat sebarang penjelasan mengenainya sekurang-kurangnya tidak ada dalam pengetahuan pembaca Harakahdaily.

Berikut disiarkan sekali lagi surat yang ditulis oleh Mohd Fazli Hassan dari Meru, Klang itu:


Tidak lama dulu DS Najib mengumumkan kenaikan tarif elektrik baru. Seingat saya, beliau menyatakan bacaan bil bulanan di bawah 400 unit atau kurang dari RM90 tidak m…

Jasad 400 sahabat Rasulullah saw punca bandar ini diserang teruk

Tahukah kita kenapa wilayah Homs merupakan di antara wilayah yang teruk dibom dan diserang oleh rejim Basyar khususnya daerah Baba Amr?

Apakah yang menyebabkan kota tersebut teruk diserang dan dibedil?
Dalam sejarah, sebenarnya di kota ini ialah tempat bersemadinya jasad lebih 400 orang sahabat Rasulullah s.a.w. yang telah berjuang membebaskan wilayah-wilayah ini daripada cengkaman Rom atau Parsi termasuklah Sayyidina Khalid al-Walid r.a
Sebelum tercetusnya perang Qadisiyyah pada 636 M, sahabat Nabi s.a.w yang bernama Saad ibn Abi Waqqas telah meminta bantuan tambahan daripada Khalifah Umar al-Khattab r.a bagi tujuan menghadapi peperangan dengan tentera Parsi.
Lalu Saidina Umar telah menyahutnya, tetapi dengan mengirim hanya 2 orang sahaja seraya berkata dalam suratnya kepada Saad "aku kirimkan kamu 2 orang ini yang mana ia sama seperti aku kirimkan 2000 orang tentera, iaitu Tulaihah Bin Khuwailid dan Amar Bin Ma'ad Yakreb.." - riwayat Thabarani
Setelah tercetusnya pertempura…

Berbogel dihadapan ambulan halang kekasih suami diberi rawatan

China – Zhang Shih, 38, dari Linyi, didakwa telah melanggar jirannya, Wang Lu dan anak perempuan Wang berusia empat tahun selepas mengesyaki wanita itu mempunyai hubungan dengan suaminya. Kemudiannya dia nekad berbogel dan berbaring di depan ambulans semata-mata bagi mengelak kekasih suaminya dan anak wanita berkenaan yang cedera parah dibawa ke hospital. “Dia menanggalkan semua bajunya dan berbaring di depan ambulans tersebut. “Dia juga tidak mengendahkan anggota polis yang mengacukan pistol ke arahnya malah dia telah menumbuk perut seorang kakitangan perubatan yang cuba memberikan bantuan segera kepada anak mangsa,’’ kata polis. Keadaan ini menyebabkan budak perempuan itu meninggal dunia akibat kecederaan parah yang dialaminya manakala ibunya pula kini dirawat di unit rawatan rapi (ICU). Zhang yang juga seorang guru sekolah menengah, kini berdepan dakwaan membunuh dan cubaan membunuh. Jika sabit kesalahan, dia bakal berdepan hukuman mati. Dalam pada itu, akhbar tempatan melaporkan Zhang te…

Hukuman pancung - jangan lihat jika tidak berani

Berani ?
Kalau tak  berani maka jangan buat jenayah.
Kalau beginilah hukuman kat dunia kerana kesalahan membunuh agak2 ramai tak yang berani nak membunuh?
Bila teringat semula terutama kes anak2 kecil diculik dirogol dan dibunuh rasa marah sangat kan.... rasanya memang patut pelakunya dipancung dikhalayak ramai macam nih
biar sesiapa yang melihat tu terasa gerun dan berfikir 1000 kali nak buat.



✿*~ kalau suka jangan lupa tekan 'like' ye ~*✿

No wonder so many people like it! Coke and Pepsi contain ALCOHOL, reveals French research

Coca-Cola and Pepsi contain minute traces of alcohol, scientific research published in France has revealed. The revelation will cause concern among those who chose the carbonated soft drink for religious, health or safety reasons. According to tests carried out by the Paris-based National Institute of Consumption (INC) more than half of leading colas contain the traces of alcohol.

Can't beat the real thing: The revelation will cause concern among those who chose the carbonated soft drink for religious, health or safety reasons
These include the brand leaders Coca-Cola and Pepsi Cola, while it is mainly only cheap supermarket versions of the drink which are alcohol-free. ‘60 Million Consumers’, the French magazine, publishes the results of the tests in its latest issue. They suggest that the alcohol levels are as low as 10mg in every litre, and this works out at around 0.001 per cent alcohol. But the figures will still be enough to upset the thousands of Muslims who regularly drink Cola b…

Manusia 'terbang' dalam langgar lari terakam cctv

Rakaman cctv menunjukkan sebuah kereta yang dipandu laju telah melanggar seorang pejalan kaki yang sedang melintas jalan hingga terbang terpelanting jauh.
Apa yang baiknya ialah hanya seorang sahaja mangsa sedangkan ketika itu ada beberapa orang lagi yang sedang melintas jalan tersebut.
Yang tidak baiknya tentulah kondisi mangsa yang dilanggar.
Yang peliknya pula orang yang lain seperti tidak perasan kejadian langgar lari tersebut.





✿*~ kalau suka jangan lupa tekan 'like' ye ~*✿

BEZANYA ISTERI PRESIDEN MESIR DENGAN ISTERI PERDANA MENTERI MALAYSIA

ISTERI MURSI ULANGI TOLAK GELARAN 'WANITA PERTAMA' TETAPI 'KHADAM PERTAMA'
Isteri Presiden Mesir, Puan Najla' Mahmud mengulangi pendirian beliau sebelum ini menolak gelaran 'Wanita Pertama' untuk dirinya. Beliau turut mengulangi ucapan suaminya semalam bahawa Presiden tidak memiliki apa-apa hak melainkan kewajipan yang mesti ditunaikan yang berbeza dengan rakyat yang mempunyai hak sambil mengge...larkan dirinya sebagai 'Khadam Pertama' bagi menggantikan gelaran 'Wanita Pertama'.

Kata Najla' lagi, sesiapa boleh memanggilnya dengan "Ummu Ahmad" atau "Saudari Najla" atau juga "Hajah Najla" sambil mengingatkan bahawa Islam tidak pernah membezakan antara satu sama lain.

Selepas suaminya diumumkan sebagai Presiden, aktiviti pertama beliau ialah menziarahi ibu As-Syahid Mahmud Sulaiman, seorang pemuda yang terkorban dalam revolusi yang berasal dari wilayahnya, Syarqiyah....... ada beza tak.......

✿*~ kalau suka jang…

Seram...kisah hantu tali gantung ganggu penduduk

Di sebuah kampung terdapat seorang lelaki yang dikenali sebagai Pak Misan didapati telah meninggal dunia tepi bangsal rumahnya. Cerita misteri mula timbul apabila kematian itu dikaitkan dengan penemuan tali di tangannya. Ikuti kisah di bawah ini. Kampung Pandan Seri sedang musim durian. Sepanjang musim itu Bang Akob tidur di pondok duriannya, beberapa meter dari tanah perkuburan Islam kampung itu. Seperti biasa, menjelang tengah malam dia pasti menyusur dusunnya memungut durian. Kalau tidak, sudah pasti duriannya akan dipungut budak-budak dadah yang sering merayau-rayau di dusun orang tidak kira waktu. Malam itu, angin mendesah. Sekali sekala kilat memancar. Durian amat rahat. Di setiap penjuru dusun kedengaran bunyi durian gugur. “Kalau tak cepat pungut, habislah pagi esok…” kata Bang Akob dalam hati. Sambil menggalas bakul rotan, dia menyuluh di kawasan pangkal pokok yang ada dua puluh batang itu. Kebanyakan pokok durian di dusun Bang Akob pokok tua. Dusun itu harta pusaka peninggalan…