16.11.13

Salah Penggal Orang, Al Qaeda Minta Maaf




DAMASKUS – Al Qaeda di Syria meminta maaf usai memenggal kepala orang yang salah. Al Qaeda memenggal kepala seorang anggota pembangkang Syria yang dikiranya sebagai pendukung rejim Bashar al-Assad.

Lelaki malang tersebut dipenggal minggu lalu. Aksi pemenggalan dirakam dan disebar di internet.

“Kepala ini milik pendukung rezim Bashar al Assad,” teriak si algojo dalam rakaman video, seperti dikutip The Independent, Jumaat (15/11/2013).

Identiti mangsa  terungkap media yang menganalisa video yang disebar Al Qaeda. Mangsa diketahui bernama Mohammad Fares yang bertempur untuk pembangkang Syria.

Al Qaeda langsung mengeluarkan penyataan maaf setelah mengetahui kesalahannya. Mereka mengharapkan pengertian dari keluarga korban.

“Kami berdoa Mohammad Fares diterima di syurga dan memaafkan saudaranya yang ingin membunuh musuh bersama kita,” sebut Al Qaeda dalam pernyataannya.

Al Qaeda memang memiliki pengaruh besar dalam konflik Syria. Front al Nusra dan Negara Islam Irak dan Syria (ISIS) merupakan kelompok pembangkang(pemberontak) Syria yang berafiliasi dengan Al Qaeda.



✿*~ Klik LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...