28.9.12

Subhanallah... kalimah Allah terbentuk pada senduk nasi novelis Alaf 21


Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam. 
Selawat dan salam kepada junjungan Besar, Nabi Muhammad saw dan Rasul terakhir.

Kebelakangan ini selalu sahaja kita jumpa pelbagai peristiwa, kejadian dan perkara pelik serta ajaib yang boleh kita lihat dihadapan mata kita sendiri atau yang disiarkan  di dalam media atau internet.

Pagi tadi ketika melayari fb, ada ternampak sekeping gambar yang dipostkan oleh seorang rakan iaitu novelis Raihan Zaffya di wall beliau.
Masyaallah...... boleh dilihat dengan jelas tertera kalimah Allah pada objek besi yang pada mulanya saya sangkakan kuali.

Jom kita lihat sama-sama


Alhamdulillah dengan  izin Allah dan juga dengan keizinan  tuan empunya gambar maka  saya kongsikan di sini satu kejadian yang aneh yang baru sahaja terjadi semalam.

Menurut Puan Raihan senduk nasi itu dah lama tapi kalimah itu baru sahaja muncul pada malam semalam lihat SINI.

Bagi menghormati Asma ul- 'azam itu beliau akan menyimpannya sebagai kenang-kenangan dan menganggapnya sebagai suatu peristiwa yang mengkagumkan terjadi dalam hidupnya.

Bagi umat Islam, perkara aneh dan ajaib bukan sekadar kepelikan sahaja, tetapi jika kita melihatnya dengan iman dan taqwa, boleh mendekatkan hati kita dengan Allah dan mendorong kita untuk memperbaiki diri menjadi seorang yang bertaqwa.

Firman Allah SWT
surah Ali Imran ayat 190-191
" Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi dan silih berganti malam dan siang, terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi orang yang berakal, (iaitu) orang yang (sentiasa) mengingati Allah sambil ia berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan akan penciptaan langit dan bumi, lalu berkata: Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan semua ini dengan sia-sia..." SUBHANALLAH......!!!


Entri berkaitan Raihan Zaffya



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... ~*✿

1 comment:

Khalilah said...

Bukti kebesaran Allah telah lama di dedah secara luas. Manusia yg slalu enggan berfikir dan menerimanya. Na'uzubillah buat kita semua :)

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...