13.3.13

Berjiran dengan suluk - tolong doakan saya!

Assalamualaikum

Hai hati tak hilang lagi debar nih
Semalam jiran saya beritahu jiran depan rumah saya tu orang suluk.... orang felda sahabat 17.
Saya  memang tak kenal jiran saya tu.... sebab dia lelaki bujang. Tinggal pun sendirian sahaja. Kadang-kadang je saya nampak ada kawan-kawan dia yg datang. Yang saya tahu dia orang Sabah. Tapi bila jiran saya yang lain juga dari Sabah beritahu yang jiran depan saya orang suluk terus hati saya tak tenteram.
Jiran saya yg bujang itu seorang anggota polis. Cawangan apa tak tau pula saya. Doa saya janganlah dia hilang akal dan merusuh depan rumah saya ni almaklumlah sekarang sedang hangat isu di kampung diakan. Mana tau ada sedara -mara dia yang terkorban ke.... Ya Allah jadikan lah jiran depan saya ni orang yang kuat iman. Kawan-kawan tolong doakan saya dan keluarga selamat ye....:) dan doakan agar jiran saya tua spesis suluk yang beriman :).

* banyak persoalan yang bermain diminda..............

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

3 comments:

Ridzuan said...

hati2 insyaallah tak berlaku apa2..

cerita aku said...

Ustaz yang mengajar ngaji anak-anak saya juga adalah orang Sulu.
Saya tidak langsung berwasangka terhadap beliau. Beliau juga menegaskan bahawa keamanan adalah lebih utama. Beliau datang ke Johor untuk menjadi tahfiz.

Inysallah, semoga tiada apa-apa yang buruk akan berlaku.

Al-Fatihah untuk wira yang gugur di medan pertempuran.

suria lekatlekit said...

Insya Allah takde apa2.. semoga Allah lindungi semua di sana. Semoga cepat berakhir isu pencerobohan & perang dengan pengganas sulu di sana..

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...