Wow! Tokek-tokek ini menari seperti John Travolta

By
Advertisement

Gambar-gambar berikut ini menunjukkan sekelompok tokek yang terlihat mahir berdisko seperti John Travolta dalam film Saturday Night Fever. Namun ada mungkin tidak akan menyangka bahwa foto-foto mengagumkan ini adalah hasil jepretan kamera fotografer Indonesia.
Tokek Disko
Adalah Shikhei Goh yang memotret para tokek ini setelah membelinya dari toko hewan peliharaan dan membawa mereka pulang.
Goh kemudian menempatkan mereka pada sebuah permukaan reflektif dan menyaksikan para tokek ini menjadi sedikit bersemangat dan mulai gerakan-gerakan unik. Aksi lucu mereka yang mirip sedang berdisko ini langsung diabadikan Shikhei melalui kameranya.
Shikhei GohTokek Disko
Shikhei Goh (37) kemudian meng-upload gambar-gambar tersebut ke internet dan sekarang ribuan orang dari seluruh dunia telah menyaksikan aksi para tokek ini.
“Saya kebanyakan mengambil foto serangga, tapi kemudian aku membeli tokek dan memutuskan untuk mengambil beberapa gambar. Tokek-tokek ini berasal dari Pakistan dan ketiganya sulit untuk dipotret karena mereka terus bergerak.” tutur Shikhei yang dikutip Mail Online.
Shikhei GohShikhei Goh
“Fotografi hanyalah sebagai hobi, tetapi saya telah menerima pesan teks dan email dari seluruh dunia sejak saya mengunggahnya secara online.” tambahnya.
sumber: manado today

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.