23.1.12

Kanak2 yg menjadi tebusan lelaki bogel selama 5 jam akhirnya dibebaskan



Mangsa bebas selepas 5 jam jadi tebusan



KANAK-kanak perempuan yang menjadi tebusan seorang lelaki tidak siuman hampir 5 jam di rumahnya di Lorong Raja Muda Musa 6, Kampung Baru, Kuala Lumpur dibawa keluar selepas polis berjaya memujuk lelaki berkenaan menyerah diri. - FotoMohd Yusni Ariffin



KUALA LUMPUR - Seorang kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun dari Kampung Baru di sini, yang dijadikan tebusan oleh lelaki bogel lebih lima jam dengan memasuki rumahnya, berjaya diselamatkan.

Gambar: Keadaan kawasan dimana penculikan berlaku NST Pix

Mangsa diselamatkan kira-kira jam 4.05 petang tadi.

Terdahulu, bapa mangsa dengan bantuan pakar dari Hospital Kuala Lumpur (HKL) memujuk lelaki berkenaan agar membebaskan anak perempuannya yang dijadikan tebusan sejak jam 10.30 pagi tadi.

Wartawan Sinar Harian yang berada di lokasi kejadian melaporkan, kanak-kanak perempuan itu dijadikan tebusan oleh lelaki berkenaan yang menyerbu masuk ke rumahnya ketika dia bersama sekeluarganya sedang menonton televisyen.

Pasukan keselamatan mendapatkan bantuan beberapa pakar dari HKL untuk memujuk lelaki berkenaan.

Malah, pemerhatian mendapati pasukan keselamatan turut membawa teman wanita lelaki berkenaan ke lokasi kejadian untuk memujuk dan membebaskan mangsa.

Menurut anggota keluarga, mangsa anak sulung dilarikan suspek dan kini berada dalam salah sebuah bilik di rumah mereka. Rumah itu mempunyai tiga bilik.

Lain-lain anggota keluarga mangsa kini berada di luar rumah mereka yang terletak di Jalan Raja Muda Musa 6.

Menurut bapa mangsa, Syafrudin, 47, yang juga seorang OKU, ketika kejadian kira-kira jam 10.30 pagi itu, dia berada di dalam bilik dan lima ahli keluarga lain berada di ruang tamu.

Katanya, dia terkejut apabila suspek tiba-tiba masuk ke dalam rumah dan menarik salah seorang anaknya.

"Ahli keluarga lain iaitu isteri, seorang lagi anak dan anak buah saya sempat berlari keluar.

"Saya tidak dapat berbuat apa-apa kerana keadaan saya dan suspek ketika itu sudah mengacukan pisau di leher anak saya serta mengugut akan mencederakan anak saya jika kami datang dekat," katanya.

Dia bagaimanapun dibawa keluar oleh anggota polis dan suspek ketika itu sudah membawa mangsa ke dalam bilik. -SH


Kg Baru hostage situation: Girl rescued by police, man held


KUALA LUMPUR: The 10-year-old girl taken hostage by a mentally ill man has been rescued by police.

The girl was taken out of the house, where she being held by the man about 4.10pm Monday. She was seen crying while being put into an ambulance but looked unhurt.

Four shots were heard before the girl was rescued.

At about 4.15pm, the man was brought out on a stretcher alive and taken away in an ambulance. The extent of his injuries are unknown.

Earlier, at about 10.30am, the man who had been spotted walking in the nude near Lorong Raja Muda Musa 6, rushed into a house along the road and grabbed the girl at knife-point.

The girl's family was watching television at the time of the incident.

The man had threatened to kill the girl if anyone approached him.
 -thestar

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...