Ketumbuhan Terbesar Di Dunia!!!

By
Advertisement
Foto : Nguyen Duy Hai penderita tumor ganas 90 kg (nytimes)
Foto : Nguyen Duy Hai penderita tumor ganas 90 kg (nytimes)

HO CHI MINH - Tumor 90 kilogram yang bersarang di kaki lelaki dari Vietnam,Nguyen Duy Hai, berhasil dibuang lewat pembedahan selama 12 jam. Lelaki berusia 32 tahun itu ketika ini dalam proses penyembuhan.

Pihak rumah sakit terpaksa memanggil seorang pakar  dari Amerika Syarikat McKay McKinnon. McKinnon pun membawa delapan orang timnya dan langsung membedah tumor Nguyen. McKinnon sebelumnya juga sempat mengoperasi tumor raksasa milik seorang wanita  pada 1999. Demikian seperti diberitakanDaily Mail, Jumaat (6/1/2012).

Tumor Nguyen dikhabarkan menjadi tumor terbesar yang pernah muncul di Vietnam. Kaki lelaki itu juga terpaksa diamputasi demi memudahkan dirinya untuk bergerak. Meski tidak mengandung kanser, tumor itu mengganggu kesihatan jantung Nguyen dan membuat lelaki itu semakin lemah.

Dana dari operasi itu 100 persen ditanggung oleh McKinnon, kerana McKinnon yakin, keluarga Nguyen tentunya tidak mampu untuk membayar biaya operasi yang sangat besar.

"Takut akan kematian adalah hal umum yang dirasakan setiap manusia, termasuk saya. Namun, ketika Dr. McKinnon memutuskan untuk kembali ke Vietnam, harapan saya untuk terus hidup semakin meningkat," ujar Nguyen.

 Sebelumnya  pembedahan Nguyen berasa bimbang kerana risikonya yang sangat besar. Nguyen juga terancam akan meninggal dunia bila operasi pembuangan tumor raksasa itu mengalami kegagalan.

Meski sudah terbebas dari tumor, masa penyembuhan Nguyen tidaklah sederhana. Nguyen juga harus menjalani perawatan intensif dalam beberapa minggu ke depan dan juga fisioterapi.(AUL

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.