Kejam Siat Kulit Kucing Hidup-Hidup Untuk Industri Bulu

By
Advertisement

Kucing adalah makhluk belaan comel dan paling manja dengan manusia.Kucing merupakan ubat kelegaan stress kerana membuat hati kita tenang semasa bermain dengan karenah lucunya.

Bagaimanapun di China dan Eropah timur..
Kucing adalah satu bisnes kulit yg agak menguntungkan.



Biasanya bulu kucing mangsa kekejaman akan jadi topi,selendang bulu dan pakaian,




Kolar kot baju dari bulu kucing
China adalah pengeluar kulit bulu kucing terbesar dunia,

Menurut PETA (People for the Ethical Treatment of Animals), lebih dari 2.000.000 kucing dan anjing dikuliti secara Kejam di China. Mereka bahkan menguliti bulu mereka dalam keadaan hidup atau setengah mati. Mereka meneruskan budaya ini kerana masih banyaknya permintaan dari pasaran Amerika dan Eropah.


Menurut mereka menyiat bulu kucing  hidup-hidup lebih mudah daripada  dalam keadaan mati. Tubuh mereka masih hangat sehingga kulitnya masih lunak untuk dikuliti. Semasa dikuliti sebahagian besar binatang comel itu  masih mengiau dan merintih kesakitan. Para pekerja  menekan,memijak kepala atau menusuk kemaluan binatang itu agar mudah untuk dikuliti. Kemudian setelah habis dikuliti, tubuh kucing-kucing itu kemudian dilemparkan ke kumpulan kucing-kucing lainnya yang bernasib sama dan sudah bermandi darah.




Wartawan lelaki yang mengambil gambar ini menangis ketika melihat kembali gambar2 yang diambilnya.

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.