4.2.11

Popia oh Popia....

Ramai orang yang suka makan popia...tak kira la popia basah atau popia goreng...kalau sedap mesti laris punyalah....tapi aku bukan nak cerita pasal popia basah atau popia goreng....

jeng..jeng..jeng...haaaa ini dia....

ini popia simpul nama dia...kalau nak lagi glamor panggil POPIA SIMPUL KASIH...

camne lah boleh timbul cerita popia kat blog aku ni yee...macam dah lari dari tema pulak...aissshhhh...tak kisahlah

tapi gambar yang aku upload ni yang belum di goreng tau....

Alkisah.....

sebelum ni aku tak pandai pun nak makan popia ni apalagi nak membuatnya...tapi atas anisiatif seorang kawan/sahabat yang sama2 belajar dahulu dan kemudian sama2 jadi ratu rumahtangga...hehehe...maka terhasillah popia ni sebagai sumber pendapatan...

mula2 tu jangankan nak menyimpul kulit popia ni...kulit popia ni pun aku tak pernah beli tau...kuikuikui...(sebab aku tak suka makan sgt kuih popia kecuali dah ada depan mata dan demi mengelakkan pembaziran ) tapi kwn aku yang sorang ni begitu bersemangat....sanggup dia datang dr Kajang ke Sg Besi dengan membawa kulit popia, gunting dan serunding untuk membuat demo....beriya2 dia mengajar aku...bagi tip2 supaya kulit popia tak kering dan sebagainyalah.

Dan yang paling best dialah yang supply serunding...criter pasal serunding ni...ada mcm2 serunding boleh di buat inti...tapi aku lebih fokus pada serunding ikan...harga serunding ikan ni pun mak aiiii...mahalnyalah sekilo...tak caya leh google kat internet...tapi yang ni aku kasi satu link : http://www.my-sweethome.my/2010/08/purata-harga-serunding-di-www-serunding2u-com/ (amboi bertuahnya org tu aku masukkan link blog dia...hihikk) mahalkan....kawan aku cakap harga serunding ikan memanglah mahal berbanding ikan bilis atau udang kering dan rasanya pun lebih sedap sbb ikan basah bila di keringkan....bla..bla....bla....(malas citer panjang sgt nnt hehe...)

Tapi kenapa post aku hari ni pasal popia yeee.....emmm mungkin.....(bersambung)

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...