27.3.12

Lelaki Tibet Ini Bakar Diri Sambil Berlari




Pria Tibet Ini Bakar Diri Sambil Berlari
Daily Mail

















Pria Tibet membakar diri saat berunjuk rasa menentang penguasaan Tibet oleh China, di New Delhi, India, Isnin (26/3/2012).
TRIBUNNEWS.COM, NEW DELHI - Seorang penunjuk perasaan Tibet dirawat akibat luka terbakar parah, setelah melakukan aksi bakar diri, dalam sebuah demonstrasi selama kunjungan Presiden China ke India.
Lelaki itu yang belum diketahui namanya, melakukan sprint di New Delhi, India, Isnin (26/3/2012), ketika ratusan demonstran lainnya sedang beraksi menentang kekuasaan China ke atas Tibet. Demikian dilaporkan Daily Mail.

Lelaki itu nekat membakar diri sambil berlari berdekatan speaker, di dekat Bangunan Parlemin India di New Delhi. Setelah berlari sekitar 50 meter, lelaki itu jatuh. Penunjuk perasaan lainnya segera menolong dengan memadamkan api di tubuhnya, menggunakan bendera Tibet yang mereka bawa.
Lelaki itu kemudian dirawat di sebuah rumah sakit di New Delhi. Aksi protes dramatik ini ditujukan untuk Presiden Cina Hu Jintao, yang akan berkunjung ke India akhir minggu ini. (*)


indah.com

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...