Kurang ajar! (Video) Lelaki Ini Tolak Nenek Tua Keluar Bas Kerana Lambat Tekan Loceng Di Singapura

By
Advertisement

Adakah ini satu perkara yang anda sebagai anak muda patut buat pada seorang nenek tua? Seorang lelaki yang bernama Alex Ong yang begitu marah dengan tindakan seorang nenek yang berusia 76 tahun kerana lambat menekan loceng. Selepas memarahi nenek tersebut, Alex tak tahan dengan jawapan dari nenek tersebut dan kemudian menolaknya keluar bas di sekitar Upper Thomson Road.
Alex kemudian langsung tak mendengar teguran orang lain di dalam bas dan terus melepaskan geram di dalam bas tersebut. Dia kemudian muat naik satu Note ke Facebook untuk menerangkan perkara tersebut tetapi orang ramai tetap rasa dia yang salah. Apa komen korang selepas tengok video dan baca Notes tersebut?

walauapapun alasan dia.... rasanya memang sangat tidak patut berkasar dengan orang tua dan lemah. Bagaimana agaknya dia melayan ibunya... dan lagi dia pasti ke orang tua tu akan mati dulu dari dia. ✿*~ tekan like jika suka dengan apa yang anda baca....tq ~*✿

1 comments:

aswadz said...

kuang ajar gak bdk ni. xde lelaki muda laen ke kat dlm bas tu. kalo aku, aku hempuk dah bdk tuh.

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.