Mampukah kalian menahan airmata dari mengalir ketika menonton video ini?

By
Advertisement
-Segala gambar dan video yang menjadi bahan bukti adalah hasil rakaman daripada rakyat Syria yang bertekad untuk merakam sendiri kezaliman tersebut dan kebanyakan daripada mereka telah menemui syahid. 

Inilah Hasan Nasrallah (baca : nasru syaitan) ketua Shiah Hizbullah (Baca : Hizbu Syaiton) di Lubnan yang mengatakan tiada apa yang berlaku di Homs, Syria. Walhal, sudah lebih 8000 nyawa melayang di Syria hasil kekejaman rejim Bashar. Wallahul musta'an.

Semoga Allah melaknat kamu wahai Syiah pembunuh!

(Ada scene yang tak sesuai dilihat oleh orang yang lemah semangat dalam video ini)


Anak kecil ini terbaring diatas lantai menangis teresak-esak apabila tangannya ditembusi peluru. Namun begitu, anak kecil ini masih mahu bertanyakan nasib abangnya, Hasan apakah masih hidup atau tidak. 


Abangnya pula berada diatas katil bersebelahan dengan anak kecil ini dan tangannya hancur dibedil rejim Asad. Pemuda Syria yang mengambil video ini cuba sedaya upaya untuk membuatkan anak kecil ini yang badan mereka dibedil peluru supaya "ketawa" seketika untuk menghilangkan rasa takut dan sakit kerana ubat-ubatan telah habis dalam simpanan. 



Pemuda ini juga mengatakan bahawa jangan risau wahai anak kecil, sesungguhnya Allah bersama dengan kita. Semoga Allah menguatkan kamu wahai anak kecil. Wallahul musta'an.



Apa lagi yang hendak dikata jika tentera Syria dengan kejam memukul dan menyeksa rakyat dan memaksa mereka menukar syahadah "Lailahaillah" TIADA TUHAN MELAINKAN ALLAH kepada "Lailahailla Basyar" iaitu TIADA TUHAN MELAINKAN BASYAR!!


Di Homs, tentera rejim Syria melepaskan tembakan ke arah seorang wanita yang sedang hamil lapan bulan menyebabkan janin berusia lapan bulan itu terkeluar dari perut ibunya..Para doktor cuba menyelamatkan janin dan ibu tersebut tetapi takdir Allah, hanya ibunya sahaja yang mampu diselamatkan


Ada banyak lagi video yang tak sanggup untuk di tonton. Marilah kita bantu saudara kita di Syria dengan memperbanyakkan doa untuk mereka.....hanya itu yang mampu kita lakukan dari sini. 

kawan, ku ceritakan padamu tentang negeriku
negeri para anbiya' yang di lembar-lembar waktunya tertoreh
rangkaian kisah sejarah peradaban
tak kan kering lautan tinta untuk mencatatnya
hingga air mata dan darah-darah kami tertumpah karenanya
tak pernah usai, meski darah telah menganak sungai...

sekali-kali datanglah ke negeriku, kawan...
di sini, atap langit selalu berwarna jingga
tak pagi, tak siang, tak malam, tiap waktu adalah senja
ledakan dan kobaran api membumbung di merah saga
bercampur debu dan asap jelaga
menghias langit pekat bertabur bintang gemintang
ya, negeriku penuh dengan bintang
tak hanya muncul di waktu malam, tapi juga pagi dan siang
aneh bukan?
seperti kembang api yang kau nyalakan di tahun baru
bintang-bintang di langit negeriku berjatuhan
meledakkan apapun yang ada di bawahnya
rumah-rumah, sekolah-sekolah, masjid-masjid
di balik reruntuhan puing-puing akan kau temukan tubuh-tubuh terkoyak
juga genangan darah yang membanjiri jalan-jalan setapak
di dinding-dinding retak berdebu, kami mengais sisa-sisa nafas
dan embun di manapun kini bercampur darah
nafas-nafas di sudut kota mulai berbau bara...


negeriku hanya mengenal satu musim, kawan
hujan!
ibu-ibu kami kuyup air mata
anak-anak kami basah karena darah
hujan batu. hujan peluru. hujan rudal...
ahh...kau bisa bayangkan bila kami kehujanan

sekali-kali datanglah ke negeriku...
kau akan melihat senyuman-senyuman perindu syurga
dan binar mata bidadari yang tak sabar menantinya........!!!!

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.