13.4.11

RizReni Memang Terbaik!!!!

Hari ni nak kongsi satu cerita
Kira-kira 5 tahun yang lalu ada seorang wanita datang mengetuk pintu rumah ku
Dia memperkenalkan dirinya sebagai Kak Wati - nama penuh beliau Puan Dasilawati
Ditangannya ada satu bakul yang berisi produk kecantikan
Pada mulanya aku tak berminat pun nak beli apa-apa kerana dah bosan mencuba pelbagai produk ni tapi hasilnya tetap sama....
samada semakin bertambah parah atau tak ada perubahan apa-apa
ehhhh....lupa bagi tau apa masalah muka aku
apa lagi jerawat laaa.....pastu kesan2 jerawat memang menakutkan
jiran2 aku yang prihatin selalu tegur kenapa la dengan muka aku nih
pastu mereka pun syorlah itu ini....
mana tau serasi kata mereka
berbalik kepada kak wati ni
dalam keadaan aku tak ada mood nak layan aku sempatlah juga menatap wajahnya
memang lawa putih gebu dan mulus
biasalah kan kalo tak.... tak jadi promoter produk
tapiiiiiiii ada satu lagi yang buat aku tak jadi nak tutup pintu 
bila aku tengok tangan dia....
sebab tangan dia tak putih macam muka dia...lebih kurang kaler tangan aku lerrr
hehehe
"masuklah kak" akhirnya aku tukar fikiran
maka bermulalah episod penerangan tentang produk
siapa pengasas, siapa profesor yg terlibat dalam buat kajian
eerrr...yg tu tak yah citer kat sinilah kot

------>>>>" tak pe...adik cuba pakai set percubaan ni dulu...RM70  je....ada 5 barang...ni walaupun kecik tapi tahan lama...sbb kita guna sikiiiitttt je...jgn bubuh banyak2"

dan aku di beri satu beg kecil berisi 
  1. facial wash
  2. milk
  3. toner
  4. treatment cream
  5. sun screen
malam tu jugak aku start pakai
selain aku...cuma ada sorang je jiran aku yang turut membeli...yang lain2 tu aku tak tau..

dalam masa tak sampai sebulan 
jiran2 aku yang memang prihatin dah mula dapat mengesan sesuatu
"eehhhh....pakai apa?"
mereka kagum sebab jerawat aku hilang dan muka aku bersih dan cerah tanpa mengelupas atau kemerah2an
dan ada gak yang mintak tolong belikan

sekarang pun aku masih pakai lagi kecuali treatment cream sbb treatment cream tu yang buat kulit wajah jadi cerah (pakai malam sahaja)....mula2 dulu aku seronok la sebab muka putih tapi sekarang dah malas sbb bila tengok muka kat cermin berbelang ngan leher..kihkihkih
cuma sesekali bila aku rasa macam teringin aku sapu la gak...tapi yg pasti jerawat aku mati terus ALHAMDULILLAH

SUN SCREEN dia memang TERBAIK setakat nih....muka jadi licin dan nampak macam gebu, tidak berkilat bila kena panas, dan mujarab mengawal pengeluaran minyak di muka...(pakai waktu siang sahaja)
SUNSCREEN
nak criter cara pemakaian (semua orang tau kot)
pagi - cuci muka ngan facial wash dan kemudian sapu toner dan pakai sunscreen bila nak keluar rumah
malam - sapu milk pada wajah, lap ngan kapas, bilas, cuci dengan facial wash, bilas, sapu toner dan kemudian treatment cream
senang je kan...

tapi produk ni susah untuk di temui...tak semua tempat/ salon ada jual...(yg ni tak tau kenapa)

dan kak wati pun aku tak jumpa lagi....no pun tak dapat dihubungi
apa2 pun terima kasih ye kak sebab perkenalkan produk ni
sekurang-kurangnya dapatlah mengurangkan kehodohan akibat jerawat huhuhu.....

kat sini http://www.rizreni.com korang boleh tengok ada banyak lagi produk keluaran ni beserta harganya sekali.

kalau rasa2 nak try bolehlah beli.....
kalau nak minta tolong saya belikan pun boleh
insyaallah saya akan beli dan post ( tapi bayo lerr duit harga dan duit post tau...hehehe)

berminat bg tau nnt saya bagi email saya..

entri kali ni ala2 sharing is caring gituuuu.....

suka tak....kalo suka sila like kat bawah

tq


5 comments:

Unknown said...

sy berminat dengan produk ni..berapa yea harganya bersama pos?

Sari said...

sy tak tahu berapa harga terkini...dahulu set percubaan rm 70. jika kompom nak sy boleh belikan....

suzzsuzie said...

mmg terbaik..akak pakai dh lebih 10 thn smpai skg dh bka salon cuma menggunakan produk rizreni je..tq dik for sharing

Dyena atyqa said...

Sekarang harga dah lain..trial set dah xde jual asing2 rm87 tapi cukup 5 brang y sama..berminat boleh wasap sy 0183700884 less 5% n percuma papain mask kalau beli rm150 ke atas...

Dyena atyqa said...

Sekarang harga dah lain..trial set dah xde jual asing2 rm87 tapi cukup 5 brang y sama..berminat boleh wasap sy 0183700884 less 5% n percuma papain mask kalau beli rm150 ke atas...

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...