Raul, KD boleh direjam: Ulama

By
Advertisement

JAKARTA: Pengakuan penyanyi Krisdayanti (KD) yang mengaku dirinya hamil empat bulan mendapat kecaman daripada ulama. KD baru menikah pada 20 Mac lalu dengan Raul Lemos tetapi sudah hamil empat bulan.
Pemimpin Front Pembela Islam (FPI) DKI Jakarta, Habib Selon berkata, perbuatan KD itu lebih buruk daripada mendedahkan aurat dan pergaulan bebas.

“Dalam Islam ada dua hukum. Pertama, jika dia hamil empat bulan sebelum bernikah, maka anaknya dipanggil anak zina dan ibu bapanya boleh direjam,” ujar Habib ketika dihubungi, semalam.


Menurutnya, jika kehamilan itu sudah berusia lebih daripada enam bulan, maka anak yang bakal lahir itu dikatakan anak haram. “Jadi, sekiranya dia membuat pengakuan seperti itu, maka nilailah sendiri,” tambahnya yang menentang keras penzinaan dan pornografi.

Sementera itu, KD mengaku dia sudah hamil empat bulan dalam sebuah tabloid wanita. Pengakuan itu dibuat kerana dia tidak mahu kehamilannya akan mendatangkan masalah kelak. Bekas suami KD, Anang Hermansyah tidak mahu memberi komen ketika diajukan isu itu kepadanya.


“Soal terkejut atau tidak, rasanya tidak wajar untuk saya memberi komen apa-apa,” kata Anang ketika dihubungi.



Penyanyi yang bercerai dengan KD pada November 2009 memberitahu dia mendapat tahu mengenai berita itu daripada media. Anang menambah dia turut berbahagia dengan kehamilan bekas isterinya itu.

“Soal anak itu khabar yang menggembirakan dan kehamilan itu kan baik,” katanya lagi. KD juga dikatakan tidak menghiraukan tanggapan masyarakat mengenai isu kehamilannya. Menurutnya, lebih baik dia mengakui hal itu daripada timbul cerita yang lebih buruk tentang dirinya kelak. KD dan Raul menikah 20 Mac lalu dan mengadakan resepsi perkahwinan mereka di Hotel Mulia, Jakarta Selatan lima hari kemudian. - Detik

1 comments:

saya YANA said...

Kau khianati hati ini, Kau curangi aku..

lagu ni memang di tujukan kat KD ni.. hoho..

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.