28.3.12

Seterika muka pembantu rumah warga Singapura dipenjara 13 bulan

Norhanita Sulaiman

Singapura-Seorang suri rumah di Singapura, dihukum penjara 13 bulan, kerana menyiksa pembantunya, yang berasal dari Indonesia, hingga cacat.


Norhanita Sulaiman, dinyatakan bersalah atas tiga tuduhan penyerangan, terhadap pembantunya, yang menurut Wakil Jaksa Penuntut Umum (DPP)Norman Yew, disebabkan alasan remeh , yaitu tidak puas dengan kerja pembantunya tersebut.

Ibu berusia 43-tahun itu, membakar wajah pembantunya dengan seterikamenamparnyadan mengancam akan menusuknya menggunakan pisau.

Ia mengancam akan membunuh si pembantu dengan pisau sepanjang 12sentimeter kerana lupa untuk mematikan termos panas setelah digunakan. Dia seterika pipi pembantunya, kerana tidak menyetrika pakaiannya dengan betul.

Akibatnya, pembantunya yang berusia 44-tahun, menderita cedera serius.Pembantunya juga didagnosa menderita penyakit mental, kerana perbuatanNorhanita kepada pembantunya.

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...