19.4.13

LIM KIT SIANG MENANGIS KERANA TIDAK DAPAT GUNA LOGO DAP - ROS SEPATUTNYA BERTINDAK KE ATAS UMNO!!!



Pengerusi DAP Karpal Singh berkata, calon-calon mereka akan bertanding menggunakan logo PAS di Semenanjung Malaysia dan PKR di Sabah dan Sarawak dalam pilihan raya umum 5 Mei ini.


Katanya, keputusan itu diambil kerana sehingga jam 3 petang ini - tarikh akhir yang ditetapkan DAP - mereka tidak mendapat sebarang respon penarikan balik surat penggantungan jawatankuasa eksekutif pusat (CEC) parti itu daripada Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Karpal juga berkata tiada tanda-tanda surat itu akan tiba.

"Ekoran itu, kami akan teruskan apa yang diputuskan semalam dan bertanding bawah lambang PAS di Semenanjung dan PKR di Sabah dan Sarawak," katanya ketika dihubungi.

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali ketika dihubungi juga mengesahkan DAP akan menggunakan logo parti Islam itu di semenanjung.

Karpal sebelum ini meminta ROS menarik balik surat bertarikh 17 April sebelum jam 3 petang hari ini dan tidak akan memfailkan permohonan untuk mencabar keputusan ROS itu.

Surat itu dihantar ekoran dakwaan berlaku kesilapan teknikal dalam pemilihan parti tu tahun lepas.

Tindakan itu diambil walaupun Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof mengesahkan bahawa DAP masih boleh untuk bertanding walaupun tanpa pengiktirafan ROS.

"Saya telah tandatangan semua watikah untuk calon DAP (bertanding di semenanjung)," kata Mustafa sambil menyifatkan langkah itu sebagai "bersejarah" untuk PAS. ~mkini



PUTRAJAYA: Calon PAS Putrajaya Datuk Husam Musa mempersoalkan tindakan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) yang bertindak ke atas DAP di saat-saat akhir tempoh penamaan calon.

Sedangkan, menurut Husam, ROS sepatutnya bertindak ke atas Umno yang sebenarnya pertubuhan yang tidak sah mengikut akta Pertubuhan 1966.

Jelas Husam, Selasa lepas petisyen difaikan oleh sebilangan rakyat Malaysia di Mahkamah Tinggi Jalan Duta untuk mengarahkan ROS bertindak kepada Umno.

Husam berkata demikian dalam sidang media di Pusat Media PAS Putrajaya hari ini.(gambar)


"Bila mana-mana cawangan parti tidak berdaftar dengan sendirinya pertubuhan itu haram, apabila sebuah parti yang tidak didaftarkan dan wajib ROS bertindak.

"Dan tidak ada mana-mana pihak di bawah seksyen 17,18,19,20 Akta Pertubuhan 1966 boleh memberi kerjasama kepada parti yang diharamkan baik dalam premis, ceramah, sekolah dan sebagainya," jelas Husam dalam sidang medianya di sini hari ini.

Kata beliau, di Tanah Merah khususnya ROS telah menulis surat kepada Setiausaha Agung Umno dan Setiausaha Bahagian Tanah Merah telah menunjukkan 26 cawangan yang ada dalam Tanah Merah adalah tidak berdaftar.

Malah katanya,  di Kelantan ada 1770 cawangan Umno yang tidak berdaftar dan semua dokumen-dokumen bahagian telah disahkan oleh ROS itu telah pun difailkan di mahkamah.

"Kenapa ROS tidak bertindak ke atas Umno sebaliknya bertindak ke atas DAP?

"Bagaimanapun, PAS mengalu-alukan untuk menggunakan logo PAS dalam PRU ini dan terpulang kepada strategik DAP. Ini boleh meningkatkan lagi undi PAS dan DAP," katanya.







✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

1 comment:

nobody said...

Sangahan guru2 pondok terhadap TG Hj Abdullah Samah" 20 pondok di Kelantan pertahan kepimpinan ulama".
“Adalah wajib syarie bagi orang Islam mengundi calon PAS pada pilihan raya umum ke-13. Begitu juga calon lain dari Pakatan Rakyat perlu disokong melalui Tahaluf Siyaasi bagi menumbangkan kerajaan yang zalim.
Baca seterusnya: http://pondoktauhid.blogspot.com/2013/04/20-pondok-di-kelantan-pertahan.html

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...