Cantiknya Marshanda Bertudung..... Chaca Akan Dirikan Rumahtangga

By
Advertisement
Tiga tahun menyulam cinta, sudah cukup buat aktres sinetron popular Indonesia, Marshanda mengambil keputusan berkahwin pada usia muda dengan kekasihnya, Ben Kasyafani. Malah, pasangan sejoli itu khabarnya akan bernikah pada April ini.

Mesra dengan panggilan Chacha, gadis yang baru berusia 22 tahun itu berkata tarikh tepat untuk majlis ijab kabul antaranya dan Ben hingga kini masih belum diputuskan. Ini kerana mereka berdua sibuk dengan karier lakonan masing-masing.

"Namun tidak dinafikan kami sudah membuat perancangan untuk majlis pernikahan ini. Bagaimanapun, sehingga kini kami belum mendapatkan tarikh yang sesuai.

"Justeru, kami tidak boleh membuat pengumuman lagi hingga keputusan muktamad dibuat.

"Apapun, keluarga Ben memang sudah melamar saya. Bahkan, kami berdua juga secara jujurnya kini bersiap sedia untuk bergelar suami isteri. Cuma, tarikh pernikahan belum diperoleh dan kemungkinan besar majlisnya berlangsung tahun ini juga.

"Bertepatan dengan kehendak agama, mengapa perkara yang baik seperti ini (perkahwinan) hendak ditangguhkan lama-lama.

"Saya juga berharap apa yang kami hajatkan untuk melayari kehidupan bersama akan menjadi kenyataan tidak lama lagi.

"Saya tidak bimbang bergelar isteri pada usia muda kerana sudah bersedia dan hubungan kami pun direstui keluarga.

"Ben juga sudah bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai suami dan semestinya ia tiada paksaan atau kami terburu-buru.

"Kami juga memilih majlis perkahwinan yang sederhana tetapi meriah. Majlisnya tidak mahu terlalu mewah dan ikut kemampuan. Bagi kami, yang paling utama majlis akad nikahnya," kata Marshanda ditemui media Indonesia di Jakarta Selatan, baru-baru ini.

Bintang sinetron Sejuta Cinta Marshanda yang kini disiarkan TV3, setiap Isnin hingga Khamis, jam 2 petang itu beraksi di samping bekas kekasihnya, Baim Wong dan bakal suami, Ben. Dalam sinetron itu cintanya dan Baim mendapat halangan keluarga.

Senario seorang gadis menjadi rebutan tiga jejaka agak sinonim dengan kebanyakan sinetron Indonesia. Malah, selalunya 'cinta pertama' akan berjaya dan dengan rela pencinta kedua dan ketiga mengundur diri demi kebahagiaan si kekasih.

Begitu juga dengan jalan cerita Sejuta Cinta Marshanda yang mengetengahkan percintaan dua darjat antara pemuda kaya, Delvin lakonan Baim dan gadis golongan sederhana, Marshanda. Turut membintangi sinetron itu Ashraf Sinclair dan Alice Norin.

Sementara itu, Ben pula ketika ditemui media Indonesia di lokasi penggambaran kuiz, Katakan Kataku, baru-baru ini turut memaklumkan majlis resepsi pernikahannya dan Marshanda bukanlah pentas menunjuk-nunjuk kemewahan mereka sebagai selebriti.

Katanya, ia majlis biasa-biasa saja yang mana bersesuaian dengan situasi serta kemampuan mereka.

Ujar Ben, apa yang penting semua tetamu yang hadir merasakan kegembiraan pernikahan itu. Malah, apa yang bermakna buat mereka tentunya doa.

"Apapun, busana pernikahan dan segala yang berkaitan pernikahan kami berdua sudah dipersiapkan namun bagaimana perjalanan adatnya belum difikirkan lagi. Di pihak lelaki, saya lebih senang dan selesa mengikut sebelah Chacha saja.

"Terpulanglah, jika Chacha mahu ikut adat Minangkabau. Saya tiada masalah memenuhi keinginannya kerana saya juga berasal dari Palembang. Kami sama-sama dari Sumatera, jadi rasanya tidaklah terlalu susah untuk menjalankan adat itu," katanya.

Menyentuh soal persiapan majlis resepsi pernikahan itu, Ben berkata, mereka lebih selesa memilih untuk menguruskan sendiri.

Setakat ini, katanya, mereka dibantu oleh keluarga dan rasanya ia sudah cukup.

Menurutnya, mereka mungkin tidak menggunakan perancang perkahwinan.

Ben berkata, dia sendiri sentiasa mengawasi persediaan untuk majlis bersejarahnya dengan Marshanda.

Bagaimanapun, katanya dia dan Marshanda selesa membuat keputusan bersama.
Ujarnya lagi, Marshanda mempunyai lebih banyak keinginan untuk memilih.

Apapun, Marshanda dilaporkan membuat keputusan bertudung ketika meraikan ulang tahunnya yang ke-21, tahun lalu.

Kata Marshanda, hasrat itu muncul selepas terbaca satu hadis dan diterima baik Ben. -hm


PROFIL

NAMA: Marshanda Irwan Yusuf
PANGGILAN MESRA: Chacha
AGAMA: Islam
ASAL: Jakarta, Indonesia
TARIKH LAHIR: 10 Ogos 1989
USIA: 22 tahun
KELUARGA: Anak sulung daripada tiga beradik
KARIER: Aktres sinetron, penyanyi
SINETRON: Antaranya Bidadari, Puteri Yang Terbuang, Keluarga Mata Hatiku, Kisah Sedih Di Hari Minggu, Kisah Kasih Di Sekolah, Kisah Kasih Di Sekolah II, Adam Dan Hawa, Manis Dan Sayang, Benci Bilang Cinta, Sejuta Cinta Marshanda
ALBUM SOLO: Bidadari, Marshanda (2005)
ALBUM KOMPILASI: Allah Yang Kucintai (2002), Best of Female Idol, Broken Heart, Now And Forever, Dua Belas Lagu Islamik Terbaik
FILEM: Pendidikan Bahasa Inggeris dan Petualang 100 Jam
STATUS: Bujang
KEKASIH: Ben Kasyafani
USIA: 28 tahun 

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.