Anak kecil cedera hingga terkeluar usus - Video

By
Advertisement
Menyayat hati.... sedih dan pilu melihat penderitaan yang terpaksa ditanggung oleh anak sekecil ini. 


Video ini memaparkan seorang kanak-kanak lelaki yang mengalami kecederaan yang sangat serius. Hampir separuh daripada ususnya terkeluar dari perutnya dan dia masih lagi bernyawa. Berulang-ulang kali bibirnya mengucapkan kalimat agung,”Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah”. Hanya kalimat itu sahaja yang mampu diluahkan oleh bakal penghuni taman syurga ini. Pasukan medical bertungkus lumus menyelamatkan kanak-kanak ini, semoga Allah memberi yang terbaik keatas adik ini.

Saudara-saudara seiman, kami tahu ada yang menangis dan sedih menonton video ini. Kami tahu kamu merasakan diri kamu lemah dan tidak berdaya membantu mereka, tetapi kamu mampu menghadiahkan doa keatas mereka. Panjatkanlah doa keatas saudara kita di Syria di dalam sujudmu, sesungguhnya, doa itu SENJATA bagi mereka yang beriman. Mereka sangat-sangat memerlukan doa dari kamu semua. Berdoalah.

Habunallah Wa Ni'mal Wakil..
"Cukuplah Allah sebagai Pelindung kami.."





sumber
✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.