Kucing ditangkap kerana Seludupkan Gergaji ke Penjara

By
Advertisement
Kucing Tertangkap Basah Selundupkan Gergaji ke Penjara



TRIBUNNEWS.COM, ARAPIRACA - Seekor kucing ditangkap pihak keselamatan, setelah didapati membawa gergaji dan telepon bimbit ketika memasuki gerbang penjara di timur laut Brazil.

Para penjaga penjara Arapiraca, terkejut bukan main ketika melihat seekor kucing putih melintasi gerbang utama penjara, dengan tubuh terbalut dengan pita. Saat melihatnya dari dekat, di tubuh kucing itu terbalut earphone, kad memori, bateri dan charger telepon.

Kes ini sedang disiasat   oleh polis setempat, walau belum diketahui pihak yang bertanggung jawab atas insiden yang terjadi di penjara yang diinapi oleh 263 tahanan tersebut.

"Sangat sukar untuk mencari tahu siapa yang bertanggung jawab atas insiden tersebut," kata seorang juru cakap penjara, dikutip dari Reuters, Selasa (8/1/2013).

Kucing itu ketika ini dibawa ke pusat penyakit hewan untuk menerima perawatan medis. Insiden itu sendiri terjadi pada 1 Januari lepas, namun baru dilaporkan oleh media nasional Brasil, di hari Sabtu kemarin. (reuters)

Penulis: Samuel Febrianto  |  Editor: Willy Widianto

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... ~*✿

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.