11.1.13

Kucing ditangkap kerana Seludupkan Gergaji ke Penjara

Kucing Tertangkap Basah Selundupkan Gergaji ke Penjara



TRIBUNNEWS.COM, ARAPIRACA - Seekor kucing ditangkap pihak keselamatan, setelah didapati membawa gergaji dan telepon bimbit ketika memasuki gerbang penjara di timur laut Brazil.

Para penjaga penjara Arapiraca, terkejut bukan main ketika melihat seekor kucing putih melintasi gerbang utama penjara, dengan tubuh terbalut dengan pita. Saat melihatnya dari dekat, di tubuh kucing itu terbalut earphone, kad memori, bateri dan charger telepon.

Kes ini sedang disiasat   oleh polis setempat, walau belum diketahui pihak yang bertanggung jawab atas insiden yang terjadi di penjara yang diinapi oleh 263 tahanan tersebut.

"Sangat sukar untuk mencari tahu siapa yang bertanggung jawab atas insiden tersebut," kata seorang juru cakap penjara, dikutip dari Reuters, Selasa (8/1/2013).

Kucing itu ketika ini dibawa ke pusat penyakit hewan untuk menerima perawatan medis. Insiden itu sendiri terjadi pada 1 Januari lepas, namun baru dilaporkan oleh media nasional Brasil, di hari Sabtu kemarin. (reuters)

Penulis: Samuel Febrianto  |  Editor: Willy Widianto

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... ~*✿

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...