Innalillah, Robohnya Masjid Bilal Bin Rabah Angkara Regim Syria Laknatullah

By
Advertisement




IDLIB (Arrahmah.com) – Kebiadaban rezim Suriah pada hari keempat gencatan senjata fiktif mencapai puncaknya di kota Maarat An-Nukman, propinsi Idlib pada Senin (29/10). Pesawat tempur membombardir masjid jami' Bilal bin Rabah di kota itu dengan tembakan rudal.

Masjid megah itu hancur total. Seluruh bangunannya runtuh. Satu-satunya yang tersisa dari masjid jami' tersebut adalah kubah masjid. Reruntuhan atap, tiang, tembok dan bangunan masjid mengubur semua warga dan benda yang ada dalam masjid.
Penduduk sekitar dan para mujahid memeriksa keadaan masjid yang telah hancur lebur. Mushaf-mushaf Al-Qur'an hanya menyisakan beberapa lembar yang telah sobek-sobek. Seorang mujahid memanjatkan doa dengan penuh khusyu' dan penghayatan. Suaranya bergetar, mendoakan kehancuran rezim Nushairiyah Suriah yang menghancurkan masjid-masjid dan merusak mushaf Al-Qur'an.




Ya Allah..... sedihnya. Sedih sangat. Menitis air mata mendengar doa yang dipohon oleh mujahid dalam video tu.... amin3....


Dari tempat yang paling suci di dunia

Dari tempat dimana Hajar berlari antara Safa dan Marwa
Dari tempat dimana ALLAH mendengar Hajar dan memberikan beliau (telaga) air ZamZam untuk beliau dan anak beliau, Ismail.
Warga Syria berdoa dengan penuh semangat


“Ya ALLAH…Kami datang ke masjid-MU mencari MU”
“Ya ALLAH….Kami tiada sesiapa selain DIRI-MU”
“Ya ALLAH… ENGKAU yang memusnahkan Kisra”
“Ya ALLAH… ENGKAU yang memalukan Firaun”
“Ya ALLAH…ENGKAU boleh memusnahkan segala bentuk kezaliman”
“Ya ALLAH…Musnahkan, hancurkan dan malukanlah si pemimpin Syria yang penipu, Bashar Assad.”
“Ya ALLAH…Tunjukkanlah kuasa-MU ke atas Bashar Assad”
“Ya ALLAH…Hancurkanlah dia kepada kepingan-kepingan, malukan dia dan jadikan dia symbol kepada segala kezaliman”
“Ya ALLAH…Penuhkanlah hati dia (Basyar) dengan ketakutan, goncangkanlah bumi dibawah (telapak kaki) dia serta sekutu-sekutunya.”
“Ya ALLAH…Kami mengadu kepada-MU atas Mizanah yang dia (Bashar) musnahkan, rumah yang dia letupkan, kanak-kanak yang dia sembelih, gadis-gadis yang dia rogol, nenek-nenek yang dia serang dengan ganasnya, datuk-datuk yang dia bunuh, dan lelaki yang dia buru”
“Ya ALLAH…Balaskanlah dendam kami”
“Ya ALLAH…Selamatkanlah kami”
“Ya ALLAH…Kurniakanlah kami kemenangan dari-MU”
“Ya ALLAH…Ianya telah lama (berlaku) dan hanya ENGKAU yang dapat menolong kami”

ALLAHUMMA SHALII 'ALAA MUHAMMAD WA 'ALAA ALIIHI WA SHAHBIHI AJMA'IN









✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... ~*✿

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.