Dialah Seth Tan ku......

By
Advertisement
mengapa aku tidak boleh sesabar dia
bila aku marah
segala yang buruk-buruk aku keluarkan
namun dia tetap sahaja sabar
dan mahu aku disampingnya
 bila aku marah dia malah menarik tubuhku dengan lebih rapat
caranya seolah-olah dengan  begitu  kemarahanku akan semakin surut
tapi
aku tak suka
aku tak suka bila aku sedang marah dia menenangkan aku dengan cara begitu
seolah-olah mahu menguasai aku
pelukan tidak mampu meredakan amarahku
malah aku semakin benci
seperti tiada jalan penyelesaian
tapi jauh di lubuk hati
aku kagum dengan hati kecilnya
dia sentiasa memaafkan aku
dia sentiasa menunggu aku datang menyalaminya
dia tak pernah jemu mengucup dahiku
seketika
aku terfikir akan adakah lelaki yang begitu mulia sepertinya
katanya sejahat apa pun abang
abang tetap sayang keluarga kita
kenapa aku tak mahu bersyukur
di luar sana
ada suami yang  memukul isteri
memijak isteri
menjual maruah isteri
 malah membunuh isteri
tapi aku......
tak pernah sekali pun di jentik
patutnya aku bersyukur
seperti mana kata suamiku
abang sangat bersyukur sebab bertemu kamu
berkahwin dengan kamu
ingatlah susah senang kita
tujuh tahun abang tunggu kamu
abang takkan lepaskan kamu kepada orang lain
inilah gula-gula jiwa
yang dia ucapkan bila aku marah
ahhhh
kekadang situasi ini membuatkan aku jadi tensi
aku takut jadi nusyuz
aku takut
takut
takut
ya allah
ampuni aku
syukur ya allah kau anugerahi aku suami yang sentiasa memaafkan aku
aku akan belajar
jadi seperti dia
sabar
tenang
mungkin ada hikmah mengapa aku dan dia bertemu
semua itu hanya Dia yang tahu


Seth Tan - suami idaman isteri2  yang tak begitu solehah seperi ku
isteri solehah bukan seperti aku
aku ni sangat banyak kekurangan
aku sedar diri aku
siapa

 

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.