6.7.11

Dialah Seth Tan ku......

mengapa aku tidak boleh sesabar dia
bila aku marah
segala yang buruk-buruk aku keluarkan
namun dia tetap sahaja sabar
dan mahu aku disampingnya
 bila aku marah dia malah menarik tubuhku dengan lebih rapat
caranya seolah-olah dengan  begitu  kemarahanku akan semakin surut
tapi
aku tak suka
aku tak suka bila aku sedang marah dia menenangkan aku dengan cara begitu
seolah-olah mahu menguasai aku
pelukan tidak mampu meredakan amarahku
malah aku semakin benci
seperti tiada jalan penyelesaian
tapi jauh di lubuk hati
aku kagum dengan hati kecilnya
dia sentiasa memaafkan aku
dia sentiasa menunggu aku datang menyalaminya
dia tak pernah jemu mengucup dahiku
seketika
aku terfikir akan adakah lelaki yang begitu mulia sepertinya
katanya sejahat apa pun abang
abang tetap sayang keluarga kita
kenapa aku tak mahu bersyukur
di luar sana
ada suami yang  memukul isteri
memijak isteri
menjual maruah isteri
 malah membunuh isteri
tapi aku......
tak pernah sekali pun di jentik
patutnya aku bersyukur
seperti mana kata suamiku
abang sangat bersyukur sebab bertemu kamu
berkahwin dengan kamu
ingatlah susah senang kita
tujuh tahun abang tunggu kamu
abang takkan lepaskan kamu kepada orang lain
inilah gula-gula jiwa
yang dia ucapkan bila aku marah
ahhhh
kekadang situasi ini membuatkan aku jadi tensi
aku takut jadi nusyuz
aku takut
takut
takut
ya allah
ampuni aku
syukur ya allah kau anugerahi aku suami yang sentiasa memaafkan aku
aku akan belajar
jadi seperti dia
sabar
tenang
mungkin ada hikmah mengapa aku dan dia bertemu
semua itu hanya Dia yang tahu


Seth Tan - suami idaman isteri2  yang tak begitu solehah seperi ku
isteri solehah bukan seperti aku
aku ni sangat banyak kekurangan
aku sedar diri aku
siapa

 

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...