Salah Penggal Orang, Al Qaeda Minta Maaf

By
Advertisement



DAMASKUS – Al Qaeda di Syria meminta maaf usai memenggal kepala orang yang salah. Al Qaeda memenggal kepala seorang anggota pembangkang Syria yang dikiranya sebagai pendukung rejim Bashar al-Assad.

Lelaki malang tersebut dipenggal minggu lalu. Aksi pemenggalan dirakam dan disebar di internet.

“Kepala ini milik pendukung rezim Bashar al Assad,” teriak si algojo dalam rakaman video, seperti dikutip The Independent, Jumaat (15/11/2013).

Identiti mangsa  terungkap media yang menganalisa video yang disebar Al Qaeda. Mangsa diketahui bernama Mohammad Fares yang bertempur untuk pembangkang Syria.

Al Qaeda langsung mengeluarkan penyataan maaf setelah mengetahui kesalahannya. Mereka mengharapkan pengertian dari keluarga korban.

“Kami berdoa Mohammad Fares diterima di syurga dan memaafkan saudaranya yang ingin membunuh musuh bersama kita,” sebut Al Qaeda dalam pernyataannya.

Al Qaeda memang memiliki pengaruh besar dalam konflik Syria. Front al Nusra dan Negara Islam Irak dan Syria (ISIS) merupakan kelompok pembangkang(pemberontak) Syria yang berafiliasi dengan Al Qaeda.



✿*~ Klik LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

1 comments:

Cik Salju said...

Assalamualaikum,

maaf, i nak tumpang beritahu tentang sebuah posting yang hot & info yang sangat penting bagi kita semua umat islam di negara ini.

Tolong klik & baca di sini->http://anjungrakyat.blogspot.com/2013/11/melayu-adik-beradik-yahudi.html

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.