17.1.14

Mengawal dan Merawat Kencing Manis Dengan Shaklee

 Apa itu kencing manis?
Penyakit kencing manis adalah satu keadaan di mana terdapat kadar gula yang berlebihan dalam peredaran darah. Ini terjadi kerana badan kekurangan sesuatu hormon yang dipanggil insulin yang diperlukan untuk menukar gula kepada tenaga dalam badan kita. Insulin adalah sejenis hormon yang dihasilkan oleh organ bernama pankreas yang terletak dibawah perut. Badan kita mengeluarkan tenaga untuk menjalankan tugas harian daripada makanan. Dalam perut, makanan berkanji dan bergula yang dipanggil makanan karbohidrat ditukar kepada bahan gula yang dipanggil glukos dan masuk ke dalam saluran darah di mana ia akan digunakan oleh badan untuk menghasilkan tenaga. Glukos adalah punca utama yang memberi tenaga. (BACA LAGI - KLIK)




Petanda awal seseorang menghidapi kecing manis atau diabetes: 

  1. Cepat Dahaga
  2. Mudah Letih
  3. Berat Badan Turun Dengan Mendadak
  4. Kerap Kecing
  5. Cepat Kebas pada jari kaki atau jari tangan 
Suplemen Shaklee yang disyorkan bagi Pesakit Kencing Manis
  • Vivix : merupakan supplement anti penuaan terbaik di dunia serta amat membantu memelihara otak, sistem imun, perlindungan antioksidan, peningkatan tenaga, kesihatan dan kesejahteraan.
  • GLA Complex :  Menghalang komplikasi diabetes. Merendahkan gula dalam darah dan berkesan untuk diabetes semasa usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi. 
  • B Complex : Menukarkan makanan kepada tenaga iaitu dengan menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga sekaligus megurangkan masalah keletihan.
  • Zink : Membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetes.
  • ESP : membantu menurunkan bacaan kencing manis dan menurunkan nafsu kepada makanan yang manis.
Untuk mendapatkan produk shaklee sila sms/ whatsapp 
012 311 7349

✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿

4 comments:

musafirlalu said...

Saya nih bukan ahli Shaklee tetapi isteri adalah agennya, saya hanya pengamal produknya yang bagi saya cukup berkesan. Inilah produk pertama yang serasi dengan diri saya berbanding dengan beratus-ratus produk yang saya pernah cuba. Oleh kerana iasteri saya sibuk mengajar (Guru) maka beliau telah menyarankan agar saya membantunya mengupdate laman www.tinatinot.com dimana saya akui yang saya masih belajar tentang produk-produk Shaklee. Kerana itulah saya banyak buat link dari blog saudari (harap halal ya) dan selepas benar-benar mahir baru saya akan membuat artikel tentang produk Shaklee. Mungkin saudari boleh berkenal-kenal dan berkongsi ilmu dengan beliau..... Insyaallah

Sari said...

Alhamdulillah dan terima kasih kerana singgah di blog saya... sesiapa sahaja boleh ambil artikel dari blog saya ini kerana semuanya datang dari pelbagai sumber di internet kecuali yang bersifat peribadi (terlalu sikit sekali). Memang saya akui saya jatuh cinta dengan Shaklee kerana keserasian produk ini dan ramai yang saya kenal juga memberi feedback yang positif setelah mengambil produk ini.

Anda Sendiri Fikir said...

Salam buat tuan rumah.... gua memang pengguna produk Shaklee dan gua rasa Shaklee adalah yang terbaik bagi gua. Gua pun ada story nak kongsi tentang keberkesanan produk nih tetapi masa tak mengizinkan lagi kerana gua tengah main kejar-kejar dengan kekayaan melampau Rosmah dan dok kumpul kangkung nak hantar kat Najib pasai dia kata dia suka makan kangkung. Mungkin gua akan bayar tol ke Putrajaya dengan kangkung 2 ikat. Mungkin testmoni saya boleh dikongsi oleh para pengedar yang aktif dalam masa yang sama boleh tolong-tolong promosi kat pembaca laman gua walau pun gua hanya pengguna sahaja..... Insyaallah. Selamat berjaya dan semoga usaha yang halal ini akan diberkati.

Sari said...

amin....

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...