Tunjuk Jari Tengah untuk Obama, Penyiar Televisyen Dipecat

By
Advertisement
Penyiar berita Rusia yang memberi jari tengahnya untuk Presiden Amerika Syarikat Barack Obama, dipecat. Perbuatan penyiar bernama Tatyana Limanova itu dinilai menghina pemimpin top dunia di depan jutaan mata penonton di Rusia.

REN TV yang dimiliki rakan Perdana Menteri Rusia Vladimir Putin ini menilai perbuatan pegawainya itu memalukan, tak dapat diterima, dan tidak profesional.

Dalam pernyataan pers, REN TV mengungkapkan tindakan yang bersangkutan terjadi pada 14 November lalu di program 'News 24.' Presenter ini menunjukkan gestur yang tidak boleh  diterima dengan mengacungkan jari tengahnya ketika siaran langsung.

Dalam kebudayaan Barat, pengacungan jari tengah dianggap sebuah bentuk hinaan. Biasanya, jari tengah diacungkan oleh orang yang sedang marah, sambil mengucapkan kata-kata kasar.

Stesyen televisyen yang ditonton 120 juta penduduk Rusia ini mengklaim bahawa 'jari tengah' penyiar itu sebenarnya ditujukan kepada rakan sekerjanya, bukan Barack Obama.

"(Jari tengah) itu tidak berkaitan dengan berita yang dibacakan Limanova ketika itu," demikian siaran pers REN TV seperti dikutip dari laman The Telegraph.

Meski demikian, REN TV mengaku tidak punya pilihan lain selain memecat sang presenter cantik ini.

Sumber dekat REN TV menyebutkan stesyen televisyen ini mencuba meredakan skandal ini dengan mengklaim si penyiar tak sedar jika dia masih terakam kamera. Penyiar tersebut memberikan jari tengahnya untuk juru teknik studio yang sedang mengajaknya bercanda. (umi)

sumber : VIVAnews

0 comments:

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.