7.5.14

VITAMIN C MURAH TAPI BERKESAN

Semua orang tahu kepentingan vitamin C...
Tapi tahukah anda apa kelebihan rosehip yang terkandung dalam vitamin c shaklee?


NAMANYA rosehip, mungkin banyak dari Anda yang belum mengenalnya. Rosehip ini adalah buah dari biji bunga mawar. Buah rosehip menyerupai keluarga buah-buahan berri.

Ada banyak manfaat rosehip ini kepada kita. Terkenal sebagai perawat kecantikan kulit (membantu penghidratan, hilangkan parut dan kegatalan) fungsi rose hip rupanya lebih dari itu. Kini ia juga digunakan dalam perawatan osteoartritis (OA ).

Orang yang berusia 40 an perlu mengambilnya.

Ia mengawal sel-sel darah putih. Rosehip tidak menggalakkan sel-sel darah putih dari terkumpul di satu kawasan bersama. Sel-sel ini secara langsung dan tidak langsung bertanggungjawab untuk OA. Satu kajian dari University of Copenhagen, yang disiarkan dalam Journal of Rheumatology mendapati ia melancarkan pergerakan sendi sebanyak 82 peratus.

 Gejala OA akan berkurangan dalam tempoh sebulan. Rosehip boleh membantu mengurangkan keradangan sendi dan bengkak yang berkaitan dengan artritis. Lebih 80 peratus daripada pesakit melaporkan pengurangan kesakitan selepas tiga minggu.

Bukan sahaja baik untuk sendi anda. Rosehip  juga hebat untuk meningkatkan tenaga  dan motivasi,  , meningkatkan imuniti anda dan kesejahteraan umum. Selain itu, ia adalah salah satu sumber semulajadi yang paling pekat vitamin C. Kajian menunjukkan sifat-sifat vitamin C menyerap dua kali lebih cepat sebagai makanan tambahan sintetik.

Rosehip memberikan anda campuran nutrien. Selain daripada vitamin C, ia menyampaikan vitamin D dan E , asid lemak dan merupakan antioksidan yang sangat kuat . Cara lain untuk meningkatkan ini dalam diet anda? Makan telur , ikan kod hati minyak , lemak ikan (salmon , tuna dan sardin ) , kacang , telur, germa gandum dan bayam.

Melenakan tidur.

sumber http://health.ninemsn.com.au/naturaltherapies/naturalhealth/799090/10-things-about-rosehip


Mengapakah kita perlukan Vitamin C + Rosehip  Shaklee untuk kekal CANTIK dan SIHAT?

Sekarang saya tahu kenapa chew c shaklee sangat laris. Harganya yang murah cuma RM37.50 sangat mampu di miliki. Chew C ini bukan untuk kanak-kanak sahaja malah dewasa juga boleh mengambilnya. Cepat mengeringkan selsema dan membantu mencegah demam. Untuk kulit cantik.....??? oh itu sudah semestinya!!!

Sila sms/wassap saya 012 3117349 untuk mendapatkannya sementara stok masih.

✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿ Disclaimer Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyaki

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...