26.6.13

Gara-gara tak jadi derma, hilang RM50


Insafnyaaa.... insafff!!!!
Tak kan kuulangi kesilapan itu maafkan aku dehaka pada MU

hamba khilaf..... KHILAF!!!!

Semalam pergi kedai bawa 2 keping RM 50... duit cuma masuk poket je.... bila dah siap beli barang, bayar kalo tak silap belas2 ringgit je... jadi ada baki sekeping RM1 dan 3 keping RM10..... dan masa itulah terpandang tabung derma anak yatim.
Dalam hati kata nanti nak suruh anak je masukkan duit dalam tabung derma (sebab memang kesukaan dia)..... masa tu dah keluar dari kedai. Tapi entah kenapa anak tak mahu..... dia kata segan sebab dekat cashier masa tu ramai orang. Oh.... camtu lain kali je lah time takde orang baru  masuk tabung ye.
Pergi kedai lain pulak.... masa bayar ada lagi duit semua. Last singgah kedai makan tapau teh ais dan nasi ayam sebungkus... nasi ayam tu belikan untuk jiran sebab dia tak sihat.... tak lalu makan.
Dah petang baru teringat duit baki belanja...... cari balik dalam poket memang takde....
Alamakkkk.... mesti tercicir masa beli teh ais tadi.
Masa duduk makan malam cerita pada suami.... takut juga kena marah tapi sebab ayat-ayat yang keluar berbunyi "inilah balasannya kerana tak jadi derma pada anak yatim tadi.... sekelip mata allah tarik rezeki. " suami cuma kata... haaa tau takpe...
memang selama ini pun kalau hilang pape suami tak marah sgt.... macam baru2 ni tercicir galaksi tab kat pasat tani shah alam.... suami cakap "rezeki orang yang jumpa.."

pengajaran . jangan bertangguh untuk membuat kebaikan... jangan kedekut.... jangan malu membuat kebajikan....jangan permainkan  anak yatim...DOSA!!!

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

1 comment:

Unknown said...

Dermalah kpd siapa sahaja krn wang yg di tgn kita adalah hak Allah. Kita tidak punye apa-apa waima nafas yg kita sedut ini.........!!!

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...