TESTIMONI ANGIN AHMAR / MASALAH SARAF

By // 1 comment:

Assalam
hari ni nak kongsi lagi testimoni vivix.
Betul.. dulu saya pun tak kisah sangat dengan vivix tapi setelah melihat perubahan pada abah saya sendiri saya rasa bersyukur sangat sebab dia sembuh dari penyakit yg di deritainya. Tak jadi buat appoinment kat hospital Sg Buloh. 
Hari Sabtu ketika pulang menjenguk dia bercerita abah dah dua hari makan daging ni...
ooooo.... tak sakit ke bah kaki?
tak!!!
Alhamdulillah..... kan satu nikmat tu dapat makan makanan kegemaran kembali. Kalau sebelum ni makan sepotong daging pun  kaki abah berdenyut2 kesakitan  dan terpaksa pula ambil  pain killer.
Hari Ahad, semalam pergi kenduri kahwin dan abah selera je makan daging lagi.
Wahhh.... abah niii..... balas dendan nampak!
Harap2 abah saya terus sihat. Umur pun dah 72 tahun. Rasa senang hati tinggalkan abah kat kampung. 
Usah berkira dengan orang tua...insyaallah Allah akan gandakan rezeki kita.





✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿ 

TUDUNG XL ~ SOFT AWNING

By // No comments:
 Material:
Awning: Corduroy
Body: High quality korean lycra

SOFT AWNING
Size: XL

RM 44 TIDAK TERMASUK POS
REMINDER: Sila basuh berasingan dari pakain lain
kerana warna awning mungkin luntur apabila dibasuh

Measurements:
Labuh depan: 22-23.5"
Labuh belakang: 31-33"
Lebar bawah: 38-40"
Saiz muka: 11-11.5"

Please expect some differences from the measurements given

Actual colour may vary from photo due to lighting & screen settings


SMS/WHATSAPP KOD TUDUNG KE 012 3117349 (utk pertanyaan stok dan booking)
















TESTIMONI SET KURUS SHAKLEE AYU

By // No comments:
Assalamualaikum
Cuaca sejuk sekarang nih kan.... kata dorang salji bakal turun di Malaysia 2015. Benarkah? Kemudian dua hari lepas sibuk pula orang share konon-kononnya salji turun di Indonesia dan mengaitkannya dengan kesejukan yang di alami di Malaysia tapi bila di google tak jumpa pun berita salji turun di Indonesia.

Eh.... nak cerita pasal set kurus shaklee sebenarnya. Wanita dalam gambar di bawah ni Ayu... pengguna set set kurus shaklee yang dah berjaya turunkan berat badan beliau dari 73 kg ke 61 kg.
Korang kalau tak percaya boleh sms/ wassap ayu SID 1093011 SITI NORAYU MAT ALI

Siti Norayu - 019 7625193
(orang Kluang kalau nak order shaklee dan kek boleh la roger2 no di atas)

ayu ni ada kedai kek kat Kluang.... jadi tak heran la kalau dia chubby sikit, pengusaha kek katakan.... hehe tapi takkan nak chubby selamanya.. kan.. kan... jadi tak sia-sialah beliau mendaftar sebagai ahli shaklee dan jadi pengguna. Dalam masa 1 minggu turun 2 kg katanya....
wahhh jeles akak dikkk...
oh ye... ayu ni dah ada anak pun... 
pada mulanya dia beli mealshake dan vita c chewable untuk anaknya sebab anaknya ada masalah kulit sensitif.
kemudian dia beli omega untuk suaminya juga.... haaa yang ni yang best nih.... tapi akak malu la nak citer kat sini... akak syorkan korang2 kalau tengok suami letih je jangan la kedekut belikan supplement ye... 
kan untuk kebahagiaan korang jugak.... bila sihat tentu bahagia kan ... hehe.

SET KURUS SHAKLEE
ALFALFA RM 53.75
LECITHIN RM 52.50
HERBLAX RM 52.50

Nak dapat harga ahli dan kumpul point utk bonus???
DAFTAR AHLI RM 75 SEMENANJUNG - RM 85 SABAH SARAWAK (TERMASUK POS)
CUMA BERIKAN BUTIRAN ANDA
*NAMA
*IC
*NAMA PASANGAN
*IC
*ALAMAT
*EMAIL
*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~* 

Kejam! Mat Dog lelaki kanibal memakan daging Muslim

By // 2 comments:

Dunia Tengah digemparkan dengan kejadian seorang lelaki muslim dibantai, dibunuh dan dimakan oleh seorang kanibal Afrika.
Korban diseret dari dalam bas, dibantai dan ditusuk sebelum dibakar dan dimakan.

Daily Mail melaporkan pada Isnin (13/1/2014) bahwa selepas insiden pembantaian brutal terhadap Muslim tersebut, salah satu penyerang bernama Ouandja Magloire yang juga menyebut dirinya sebagai Mad Dog memegang kaki mangsa dan melahapnya. 


Dia mengumpulkan dan menghasut sekitar 20 pemuda Kristian yang kemudian memaksa pemandu bas  untuk berhenti dan menyeret Muslim malang tersebut keluar dari dalam bas.
maddog2
Tanpa rasa bersalah, ‘Mad Dog’ mengaku telah sengaja memakan daging seorang Muslim
Tanpa memperlihatkan penyesalan, dia mengatakan kepada BBC, “Saya menuangkan bensin ke dia. Saya membakarnya. Saya memakan kakinya, sampai ke tulang putihnya.”
Saksi  tidak berani turut campur selain merakam tindakan keji yang termasuk kanibalisme.
Sebuah adegan video menunjukkan pipi Mad Dog menggembung saat dia melahap daging korban.

maddog1
‘Mad Dog’ terlihat memakan kaki seorang Muslim yang dibantai oleh warga  Kristian yang mengamuk di Republik Afrika Tengah
Seorang saksi mata, Jean-Sylvestre Tchya, mengatakan kepada pejabat  berita AFP, “Salah  seorang memegang  lengan dan pergi membeli beberapa roti dan mulai mengunyah daging itu, bersama dengan rotinya.”
“Adegan itu membuat banyak orang muntah, dan beberapa lainnya berteriak ketakutan.”
Saksi lainnya, Alain Gbabobou, mengatakan dia melihat seorang lelaki membungkus kepala dan menyatakan bahwa dia akan “berpesta dengan itu.”
sumber: http://www.arrahmah.com

✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿ 

SMBG REUNION

By // 1 comment:


 
Siapa sangka setelah sekian lama meninggalkan alam persekolahan kami akhirnya bertemu kembali di sebuah majlis yang glam & glitz gitewww.... di Ndah Catering & Wedding Planner
sebenarnya dorang ni dah beberapa kali berunion tetapi kali ini yang paling gah la kiranya sebab dah nak masuk 4 - series!
huhuuu..... macam tua je.... macam makcik2 je... hahah

Lamanya tinggalkan alam persekolahan tapi bila sekali berjumpa rasa macam budak2 balik pun ada... riuh rendah bertanya khabar....  semua dah berjaya membina karier 
Muka masing-masing tak banyak berubah masih boleh cam lagi 
yang berubah cuma saiz je la.... dulu sekeping sekarang berkeping2
dan lagi dulu gelap sekarang cerah....
haha ada jugak yang tanya apsal ko putih sekarang?
laaa.... 
tepek je bedak sejuk hari-hari kompom putih... hehe

layan gamba je la....
bukan senang nak masuk dalam blog cerita tentang tuan tanah nih... hehe















✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿ 

Mengawal dan Merawat Kencing Manis Dengan Shaklee

By // 4 comments:
 Apa itu kencing manis?
Penyakit kencing manis adalah satu keadaan di mana terdapat kadar gula yang berlebihan dalam peredaran darah. Ini terjadi kerana badan kekurangan sesuatu hormon yang dipanggil insulin yang diperlukan untuk menukar gula kepada tenaga dalam badan kita. Insulin adalah sejenis hormon yang dihasilkan oleh organ bernama pankreas yang terletak dibawah perut. Badan kita mengeluarkan tenaga untuk menjalankan tugas harian daripada makanan. Dalam perut, makanan berkanji dan bergula yang dipanggil makanan karbohidrat ditukar kepada bahan gula yang dipanggil glukos dan masuk ke dalam saluran darah di mana ia akan digunakan oleh badan untuk menghasilkan tenaga. Glukos adalah punca utama yang memberi tenaga. (BACA LAGI - KLIK)




Petanda awal seseorang menghidapi kecing manis atau diabetes: 

  1. Cepat Dahaga
  2. Mudah Letih
  3. Berat Badan Turun Dengan Mendadak
  4. Kerap Kecing
  5. Cepat Kebas pada jari kaki atau jari tangan 
Suplemen Shaklee yang disyorkan bagi Pesakit Kencing Manis
  • Vivix : merupakan supplement anti penuaan terbaik di dunia serta amat membantu memelihara otak, sistem imun, perlindungan antioksidan, peningkatan tenaga, kesihatan dan kesejahteraan.
  • GLA Complex :  Menghalang komplikasi diabetes. Merendahkan gula dalam darah dan berkesan untuk diabetes semasa usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi. 
  • B Complex : Menukarkan makanan kepada tenaga iaitu dengan menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga sekaligus megurangkan masalah keletihan.
  • Zink : Membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetes.
  • ESP : membantu menurunkan bacaan kencing manis dan menurunkan nafsu kepada makanan yang manis.
Untuk mendapatkan produk shaklee sila sms/ whatsapp 
012 311 7349

✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿

BUMI PUN ENGGAN MENERIMA ARIEL SHARON

By // No comments:
Bumi pun enggan menerimanya...

Satu gempa bumi telah berlaku sehingga menggegarkan utara Israel ketika Sharon dikebumikan. 
TEL AVIV- Isnin lalu, ketika pembunuh masyarakat Islam Palestin, Ariel Sharon hendak dikebumikan, utara Israel telah mengalami gempa bumi berukuran 3.5 skala Richter
Di saat para pemimpin dan orang-orang kenamaan antarabangsa sedang memberi penghormatan terakhir kepada salah seorang pengasas negara Yahudi itu, penduduk utara Galilee melaporkan kepada Ynetnews.com bahawa gegaran itu mulai dapat dirasai sekitar waktu tengah hari.
Berita mengenai gempa bumi itu telah disahkan oleh Institut Geofizik Israel.
Masya’Allah… apakah itu petanda bumi tidak menerima Ariel Sharon dan bayangkan azab yang menanti pemimpin Yahudi lakhnatullah berkenaan.
” SAYA bersumpah, saya akan bakar setiap bayi dilahirkan di Palestin. Wanita dan kanak-kanak Palestin lebih bahaya berbanding lelaki dewasa. Selagi mereka masih kelihatan, ia menunjukkan generasi itu akan berterusan…” Itulah antara baris ayat Ariel Sharon.
Namun di hari pengebumiannya, bumi bergegar … tahulah nasib kau sekarang kan.
Pemimpin Yahudi yang digelar sebagai ‘Penyembelih Beirut’ itu koma selepas diserang strok dan pendarahan otak pada 4 Januari 2006 semasa berkempen untuk partinya menjelang pilihan raya umum di Israel.
Sharon yang merupakan seorang bekas jeneral menjadi Perdana Menteri Israel dari tahun 2001 hingga 2006 terkenal kerana kekejamannya yang dikutuk oleh masyarakat antarabangsa berhubung pembunuhan beramai-ramai orang Islam di Beirut, Lebanon.
Pada tahun 1982, Sharon yang menjadi Menteri Pertahanan Israel ketika itu mengarahkan beberapa kumpulan militia Kristian Lebanon untuk membunuh pelarian Palestin di kem pelarian Sabra dan Shatila di Beirut.
Ketika itu, tentera Israel menceroboh sebahagian Lebanon untuk mengusir pejuang Pertubuhan Pembebasan Palestin.
Menurut beberapa sumber Palestin, antara 3,000 hingga 3,500 orang termasuk wanita mengandung, bayi dan kanak-kanak dibunuh kejam dalam pembunuhan beramai-ramai tersebut.
Beribu-ribu pelarian turut diseksa dan dirogol dalam kekejaman tersebut yang berlaku selama tiga hari pada 16 September 1986.
Gambar: Naib Presiden Amerika Syarikat, Joe Biden berucap di hadapan keranda Ariel Sharon

SUMBER : http://www.ibtimes.com/earthquake-shakes-northern-israel-former-prime-minister-ariel-sharon-laid-rest-1536696

✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿ 

Salam Maulidur Rasul & Cerita Abah Saya

By // No comments:
Salam Maulidur Rasul...
Pagi tadi pulang sekejap ke kampung ...... alhamdulillah rasa lapang sedikit hati saya melihat bengkak di kaki abah dah surut. Abah saya tu dah berumur 72 tahun ada darah tinggi dan juga gout yang sangat kronik. Selalu sangat dia sakit kaki jika tersalah makan.... dah la abah tu susah sangat nak pantang makan. Sesekali boleh la dia tahan tak makan .... tapi sampai bila nak tahan kan. Sejak mak dah takde abah kadang-kadang masak sendiri ikut selera dia.

Selalunya bila kaki sakit sebab gout menyerang abah akan minta ubat tahan sakit dari kakak ipar yang duduk sebelah rumah. Sebab abang pun ada penyakit yang sama juga jadi stok pain killer tu senantiasa ada kot. Sebab tu la saya ni pun ada jugak penyakit ni.... lagi dahsyattt....
Dorang tu sekurang-kurangnya dah berumur baru dapat.... saya ni tak berumur pun lagi... hihi...

Ok... sambung balik...
Sejak sembuh dari gout selepas mengambil suplement shaklee saya pun bagi juga abah makan apa yang saya makan. Saya bagi abah alfalfa dan omega. Sampai habis sebotol saya tengok tak kurang-kurang pun bengkak kaki abah ni....  kaki abah ni bengkak sembab macam perempuan mengandung tu. Tapi abah kata sakit berdenyut-denyut tu tak ada dah.... kalau ada pun jaranggggg sgt. Cakap abah depan saya la.
Cuma sebab sembab tu dia nak jalan rasa susah... tak boleh nak lipat kaki... rasa berat... nak bawa motor pun abah tak berani dah sebab kaki tak kuat.
Aduhaiii..... siannya abah. Tak dapat dah gi ngeteh pagi2. Harapkan anak je la bawa time cuti atau beli bungkus je.

Baru-baru ni saya belikan abah Vivix pula. Saya cakap kat abah "abah .... ada testimoni tu tunjuk bapa dia stroke minum vivix elok tau bah.... abah cuba la minum juga."
Abah ok je.... abah ni kalau saya belikan apa pun dia telan.... jus monavie, pamoga, belalai gajah semua abah dah cuba.  Abah macam biasa tanya harga. Bila saya sebut, terkejut abah! Saya kata abah tak payah fikir pasal tu. Saya percaya walaupun saya ini hanya penanam anggur tapi insyaallah rezeki saya sentiasa ada.
Seminggu selepas tinggalkan  Vivix kat abah  saya tengok kaki abah sama je..... aduhhh... susah lagi hati saya. Minggu berikutnya saya tinggalkan abah sebotol alfalfa lagi. Saya cakap abah ni banyak sangat toksin nih.... abah makan ni sekali ye...

Pagi tadi saya pulang lagi jenguk abah.... jeng-jeng... saya tengok kaki abah saya macam hitam je.... saya tengok dekat-dekat... ehhh....keringnya kaki abah.... agaknya sebab dah lama sangat bengkak menggelembung tu bila kecut nampak macam kerepot la kan.... "sakit ke bah?" Sambil tu saya cucuk-cucuk kaki abah dengan jari saya. 'Tak lah.... abah baru minum separuh botol yang...."

Alhamdulillah.... susut jugak akhirnya bengkak kaki abah..... lama betul dia menanggungnya.Saya lihat gatal-gatal macam kudis kat kaki abah pun hilang... jadi elok je kulit abah.  Harap-harap abah terus sihat lepas ni. Sebagai anak saya akui tak banyak yang saya boleh buat untuk abah memandangkan saya duduk jauh dan balik pun sekejap sekejap aje. Mujurlah ada adik abang dan kakak yang duduk berhampiran dengan  abah. Semoga mereka dirahmati Allah SWT kerana menjaga abah dan terus dilimpahi rezeki yang berganda-ganda.

baca juga :http://aiyangdisayang.blogspot.com/2013/11/pesakit-stroke-pulih-selepas-minum.html




✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿ 

BAHAYA KOLESTEROL TINGGI JADI PUNCA STROK!

By // No comments:
Sejauh mana kolesterol yang tinggi boleh mendatangkan bahaya?

Paras kolesterol yang tinggi boleh menyebabkan:


✎Aterosklerosis - penyempitan arteries.


✎Risiko penyakit jantung koronari yang lebih tinggi - arteri tidak normal yang membekalkan darah dan oksigen ke hati.


✎Serangan jantung - berlaku apabila bekalan darah dan oksigen ke kawasan otot jantung tersumbat, biasanya disebabkan oleh pembekuan dalam arteri koronari. Ini menyebabkan otot jantung tidak berfungsi


✎Angina - sakit dada atau ketidakselesaan yang berlaku apabila otot jantung tidak mendapat cukup oksigen


✎Strok dan mini-stroke - berlaku apabila darah beku menyekat arteri atau vena, menyekat aliran oksigen ke kawasan otak. Juga boleh berlaku apabila salur darah pecah. Sel-sel otak mula mati.


Strok adalah punca kematian ketiga terbesr di Malaysia. Hanya penyakit jantung dan kanser mengatasinya. Ia dianggap sebab utama kehilangan upaya yang teruk, dan setiap tahun, dianggarkan 40,000 rakyat Malaysia mengalami strok. Sesiapa sahaja boleh mengalami strok, termasuk kanak-kanak. Namun, kebanyakan kes menimpa orang dewasa.



APA ITU STROKE? 



Strok adalah serangan otak dan terjadi apabila bekalan darah ke otak terganggu. Otak adalah pusat saraf tubuh, mengawal setiap yang kita lakukan atau fikirkan, di samping mengawal fungsi-fungsi automatik seperti pernafasan.
Untuk berfungsi, otak memerlukan bekalan darah berterusan yang membawa oksigen dan nutrien yang amat penting. Apabila saluran darah di dalam otak anda pecah ataupun tersumbat, bekalan darah akan terhenti dan sel-sel otak akan kekurangan oksigen dan nutrien.
Bahagian otak itu mula mati. Anda mengalami strok. Dengan pantas, Dengan senyap. Kerosakan otak menjejaskan deria-deria anda, pertuturan dan pemahaman bahasa. Sebelah tubuh mungkin lumpuh, sikap, corak pemikiran dan ingatan terubah.

Serangan Iskemia Sementara (TIA)



Strok Iskemia: Apabila timbunan plak terbentuk di dalam arteri, ia menghalang pengaliran darah, menyebabkan ketulan-ketulan darah beku terbentuk, lalu mengganggu bekalan darah ke otak.
Satu tanda penting ancaman strok adalah Serangan Iskemia Sementara (TIA), juga dikenali sebagai strok mini. Ia berlaku kerana gangguan bekalan darah yang sementara kepada bahagian-bahagian otak. Gejala-gejalanya amat serupa dengan strok sebenar, tetapi, tidak seperti strok yang serius, gejalanya muncul kurang dari 24 jam dan kemudian pulih sepenuhnya.
TIA adalah petunjuk yang sebahagian otak tidak mendapat darah yang mencukupi dan terdapat risiko berlakunya strok. TIA tidak boleh sekali-kali dibiarkan dan perlu dilaporkan kepada seorang profesional perubatan secepat mungkin.SUMBER

Apakah Gejala-Gejalanya?

Strok tidak terjadi tanpa amaran. Selalunya, ada tanda-tanda amaran. Dengan mengenali tanda-tanda ini dan mengambil tindakan segera untuk mendapatkan bantuan perubatan, anda boleh mengelakkan strok yang mendatang atau mengurangkan kesannya. Gejala-gejala utamanya adalah:
Kelemahan atau merasa kebas mengejut di sebelah bahagian badan. Tanda-tanda ini mungkin muka yang meluyut, meleleh air liur, merasa lemah pada tangan atau kaki.

Kekaburan penglihatan pada sebelah atau kedua-dua mata secara tiba-tiba.

Kesukaran bertutur atau memahami pertuturan, atau pertuturan yang tidak jelas.

Pening, kehilangan imbangan, kekeliruan

Sakit kepala yang teruk yang mengejut

Rasa mual atau muntah


Selain mengamalkan gaya pemakanan dan cara hidup sihat pemgambilan supplement  Omega Guard, Garlic Complex dan Alfalfa juga dapat membantu mengurangkan risiko kita di serang strok.



OMEGA GUARD - EPA dan DHA dalam OMEGA GUARD menurunkan kadar kolesterol ‘jahat’ LDL. Omega juga bagus untuk memperbaiki kesihatan kardiovaskular disamping memelihara tekanan darah dan paras trigliserida dan kolesterol yang normal. RM136

GARLIC - Selain untuk menguatkan antibodi badan, bawang putih juga  telah digunakan sejak turun-temurun untuk menurunkan kadar kolesterol. Bawang putih mengandung bahan aktifnya s-allyl cysteine, serta suatu komponen thioallyl yang mempunyai khasiat hipolipidemik dan antitrombotik. Kajian di Munich University, Jerman, menunjukkan bahwa menambahkan bawang putih ke dalam diet akan menurunkan kolesterol jahat sekitar 10%  dalam empat bulan RM 47.50

ALFALFA - Fungsi serat yang ada dalam alfalfa membantu untuk merendahkan tahap kolestrol dalam badan. Kolestrol, lemak dan air brlebihan di dalam badan akan diserap oleh alfalfa dan dikeluarkan dari badan melalui sistem pembuangan najis. RM 53.75

SMS @ WHATSAPP 012 3117349 UNTUK PESANAN. 
HARGA SET UNTUK BULAN INI RM 220 SHJ - pos percuma.



✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿ 

Tudung chiffon free saiz

By // 1 comment:










Material: Chiffon (2 Layers)

Design: 2 layers - top layer: printed chiffon, bottom layer: plain chiffon
Without awning

Measurements:
Labuh depan: 16-17"
Saiz muka: 11.5-12"
Labuh mungkin berbeza bergantung pada cara pemakaian

Please expect some differences from the measurements given
Actual colour may vary from photo due to lighting & screen settings
















Material: 
Body: Chiffon
Awning: Denim Cotton


Design: 2 layer chiffon
With awning

Measurements:
Labuh depan: 16-17"
Saiz muka: 11.5-12"
Labuh mungkin berbeza bergantung pada cara pemakaian

Please expect some differences from the measurements given
Actual colour may vary from photo due to lighting & screen settings


RM 54 TIDAK TERMASUK POSTAGE
SMS/WASSAP KOD TUDUNG KE 
012 3117349 

Measurements:
Labuh depan: 16-17"
Saiz muka: 11.5-12"
Labuh mungkin berbeza bergantung pada cara pemakaian

Please expect some differences from the measurements given
Actual colour may vary from photo due to lighting & screen settings


✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿ 

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.