Uturn - semakin dicari!!!

By // 7 comments:
Assalam....

Semalam ada orang minta tolong promote kan produk belalai gajah UTURN kat jiran2  di sini jadi dia bagi la serba sikit produk mcm kat bawah ni....





walaupun dah tahu khasiat belalai gajah dari sebelum ada produk ni tapi nak bercerita dengan orang memang agak payah.... aku ni bab pr memang lemah.... haha tambah2 nak meyakinkan kan orang tentang sesuatu produk.
Tapi mujurlah ada seorang kakak kat sini bila dia nampak produk ni dia terus teruja
dia yang ye ye explain kat jiran2 lain
sebab kakak dia dah makan produk ni
kakak dia ada ketumbuhan dekat hidung ke mulut mcm tu lah
dari gaya percakapan dia mcm produk ni berkesan sbb dia kata nnt dia nak beli lagi
'ooooo kau jual ye nnt akak beli ngan kau je senang'
fuhhh.... alhamdulillah allah permudahkan urusanku 


ini pokok belalai gajah yg ditanam oleh seorang jiran depan rumah dia.
alkisah suami jiran aku ni memang ada kencing manis yang kronik berbelas mmol/L (bacaan gula) dan tak mau turun2 walaupun dah cuba pelbagai produk selain ubat hospital ( sbb dia mmg tak mau makan ubat hospital)
lepas dia minum air daun ni bacaan gula turun kepada 4.++ je!!!
jadi jiran2 lain yang memang ada kencing manis takkan la nak tumpang petik daun yang tak seberapa banyak helai tu kan... botak la pokok tuh
jadinya tak perlu la aku susah2 nak explain
contoh keberkesanan produk memang ada depan mata
alhamdulillah
semoga allah terus permudahkan dan allah beri kesembuhan kepada kami yang ada macam2 penyakit ni..... aamiin

lagi info

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Mereka kelihatan seperti sedang tidur. Tetapi mereka sebenarnya telah mati..!

By // 2 comments:



Photo: STATISTIK SYUHADA' SERANGAN SENJATA KIMIA

Berikut adalah statistik syuhada' yang gugur syahid dalam serangan senjata kimia oleh rejim Rabu yang lalu di Dimasyq :

Saqba: 100
Kafar Batna: 100
Douma: 150
Hamouria: 300
Ourbin: 63 (30 Kanak-Kanak, 16 Wanita, 17 lelaki)
Jisren: 16 (3 Kanak-Kanak)
Zamalka: 400
Ain tarma: 75
Marj: Tidak dapat dipastikan lagi

Ini adalah bukti video :

http://youtu.be/D46mpYaKmPg
http://youtu.be/YO7jQPX5jPA
http://youtu.be/1zrsbS4ll1Q
http://youtu.be/cxm-quhCLvI
http://youtu.be/lg8whAkw66I
http://youtu.be/Nqpa3oDxFCw
http://youtu.be/-JIUIO4fHog
http://youtu.be/Ad5c5ZoEuXU
http://youtu.be/Sih6ITUio4k
http://youtu.be/-RL8l0jHXlA
http://youtu.be/pRi1ge7qaXU
http://youtu.be/YwS3-DOD8HE
http://youtu.be/jxToUczwBoE
http://youtu.be/KfrueA_JVw8
http://youtu.be/fnLr0UPvcEo
http://youtu.be/29eadNcm15k
http://youtu.be/VVCPTWFsP_w

SERANGAN SENJATA KIMIA TERBURUK DI SYRIA

Lelaki, wanita dan kanak-kanak terbaring di katil dalam keadaan sempurna dan kelihatan begitu aman mungkin mereka sedang tidur, demikian ujar seorang fikir saksi, Abu Nidal. Beliau dan penyelamat lain mengheret mayat-mayat ke jalan raya.

Beliau adalah salah seorang daripada banyak saksi serangan besar-besaran di pinggir bandar timur Dimasyq yang menurut aktivis telah membunuh 1252 orang pada pagi Rabu. Mereka mendakwa bahawa beberapa bom telah dimuatkan dengan bahan kimia dan merupakan serangan kimia yang paling teruk sejak konflik dua tahun Syria bermula.

"Kami pergi dari rumah ke rumah dan segala-galanya masih berada di tempatnya, setiap orang berada di tempat mereka. Mereka terbaring di mana mereka berada. Mereka kelihatan seperti sedang tidur. Tetapi mereka sebenarnya telah mati," katanya kepada Reuters melalui Skype dari pinggir bandar Erbin.


Photo: SERANGAN SENJATA KIMIA TERBURUK DI SYRIA

Mereka kelihatan seperti sedang tidur. Tetapi mereka sebenarnya telah mati..!

Lelaki, wanita dan kanak-kanak terbaring di katil dalam keadaan sempurna dan kelihatan begitu aman mungkin mereka sedang tidur, demikian ujar seorang fikir saksi, Abu Nidal. Beliau dan penyelamat lain mengheret mayat-mayat ke jalan raya.

Beliau adalah salah seorang daripada banyak saksi serangan besar-besaran di pinggir bandar timur Dimasyq yang menurut aktivis telah membunuh 1252 orang pada pagi Rabu. Mereka mendakwa bahawa beberapa bom telah dimuatkan dengan bahan kimia dan merupakan serangan kimia yang paling teruk sejak konflik dua tahun Syria bermula.

"Kami pergi dari rumah ke rumah dan segala-galanya masih berada di tempatnya, setiap orang berada di tempat mereka. Mereka terbaring di mana mereka berada. Mereka kelihatan seperti sedang tidur. Tetapi mereka sebenarnya telah mati," katanya kepada Reuters melalui Skype dari pinggir bandar Erbin.

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Berlumba Dengan Teksi Punca Bas Genting Masuk Gaung

By // 1 comment:

Punca Bas Genting Jatuh Gaung, Berlumba Dengan Pemandu Teksi

mayat bas genting mati hospital hkl

KUALA LUMPUR – Pertengkaran antara pemandu bas dengan pemandu teksi dipercayai menjadi punca kemalangan yang belaku di Genting Highlands semalam lapor New Straits Times.
Mussammat Sirajum, 35, sepupu kepada mangsa yang maut, Rafiq Ali, 55, berkata bahawa Rafiq telah pergi ke Genting Highlands untuk bercuti.
“Walaupun sepupu saya adalah dari Bangladesh, beliau merupakan rakyat Kanada dan telah datang ke Malaysia bersama isteri dan dua anak lelaki beliau untuk bercuti pada awal bulan ini.
“Beliau maut ketika kejadian manakala isteri beliau, Rashidah Buia, 50, dan kedua-dua anak lelaki mereka, Ronok Arefin,14, dan Reduan Buia, 22, mengalami kecederaan,” kata Mussammat.
Tambah Mussammat, Rashidah menceritakan kepada beliau bahawa pemandu bas tersebut mula menjerit dengan kata-kata sesat kepada seorang pemandu teksi yang bertindak memotong bas berkenaan dalam keadaan yang merbahaya.
“Pemandu bas itu kemudian memotong teksi itu semula dan terus memandu laju sebelum melanggar tembok penghalang dan terhumban.
“Kakak ipar saya dan anak-anaknya berada dalam keadaan sedar ketika kemalangan tersebut belaku dan apabila beliau sedar bahawa suami beliau sudah meninggal, beliau meminta Reduan supaya menjaga mayat suami beliau sementara beliau mencari pertolongan,” tambah Mussammat.
gambar mayat bas genting
Kedutaan Bangladesh dan Kanada telah dimaklumkan tentang perkara ini dan mayat Rafiq akan diterbangkan ke Bangladesh untuk dikebumikan.
Sebuah bas yang membawa 53 orang penumpang telah terhumban ke dalam gaung sejauh 200 kaki semalam, menyebabkan 37 maut.
Semua mayat telah dihantar ke Hospital Kuala Lumpur sementara yang cedera dihantar ke Hospital Selayang, Sungai Buloh dan Hospital Bentong.
http://malaysianreview.com

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Jeritan Anak Syiria Dalam Menghadapi Ajalnya

By // 1 comment:

Tak sanggup nak lihat video yang sungguh menyayat hati ini... Ya Allah yang Maha Besar lagi Maha Berkuasa binasakan mereka yang zalim ini!!!

Video ini adalah derita anak-anak Syiria ketika sakaratul maut menjemputnya di detik-detik terakhir anak-anak ini menghembuskan nafasnya.

Nasihat bagi yang ingin melihat video ini
1. Siapkan mental antum
2. Teguhkan hati nurani antum
3. Bagi ikhwah yang mempunyai penyakit jantungan, darah rendah/ yang suka lemas di anjurkan tidak melihat video ini
4. Setelah melihat video ini doakan mereka supaya mendapatkan tempat yang paling bagus di syurga


 ✿*~  tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Ayat-ayat power untuk mengurat awek.... tonton video!

By // No comments:


 hahaha.... ada ke sesiapa yang dah pernah tengok video ni?
adeiiii kelakar kan??? tapi ayatnya manis juga.... bisa bikin hati jadi caaaiiiirrrr..... hehehe



paku paku apa yang paling dalam banget....
pilih ya yang kiri atau yang kanan.... tanya gadis
pilih yang depan atau yang belakang .... tanya pula pria
part ini memang tak menahan.... LOL




✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Allahu akbar! satu tong minyak tidak mampu membakar mayat syuhada ini - lihat video

By // No comments:

Satu keajaiban bila mana syaitan-syaitan Basyar cuba menikam dan merobek tubuh shuhada tetapi usaha mereka tidak berhasil. Tubuh shuhada seolah-olah kebal dari tikaman dan tidak lut oleh senjata tajam. ALLAH MAHA BERKUASA, satu tong minyak tidak mampu membakar tubuh mulia ini~





✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

BAS JATUH GAUNG DI GENTING HIGHLAND

By // No comments:



BENTONG: Sebuah bas persiaran terhumban ke dalam gaung di KM3, Lebuh Raya Karak menghala Kuala Lumpur pada kira-kira jam 2.45 petang tadi.
Setakat ini tiada laporan mengenai nasib penumpang bas persiaran terbabit.
Sebuah bas persiaran terhumban ke dalam gaung di KM3 ketika menuruni Genting Highlands petang ini.
Setakat ini tiada laporan mengenai nasib penumpang bas persiaran terbabit.
Pegawai unit kawalan Balai Bomba dan Penyelamat Genting Highlands Mohd Shukri Mohd Noor memberitahu Malaysiakini, pihaknya menerima maklumat mengenai kejadian itu kira-kira jam 2.22 petang.
Katanya, anggota balai bomba tersebut berggegas ke tempat kejadian untuk menyelamat mangsa yang terlibat.
Bagaimanapun, beliau berkata pihaknya belum mempunyai maklumat lanjut berhubung kemalangan tersebut.
Manakala ADUN Ketari, Lee Chin Chen ketika dihubungi Malaysiakini berkata beliau dimaklumkan terdapat 49 penumpang dalam bas ketika kejadian itu berlaku petang ini.
AP pula memetik anggota Bomba dan Penyelamat sebagai berkata pekerja penyelamat cuba turun ke tempat bas tersebut yang menjunam 30 meter ke dalam gaung.
Gambar-gambar yang diedarkan secara meluas di Facebook menunjukkan bas kuning terletak di dalam gaung.

LAGI BERITA

Bas membawa dipercayai lebih 40 penumpang dilaporkan jatuh terhumban ke dalam gaung di kilometer 3.5 dari puncak Genting Highlands tatkala menuruni bukit.


"Kira-kira 50 penumpang berada di dalam bas itu kerana sebilangan berdiri. Setakat ini, 9 mangsa berjaya dibawa naik  oleh pasukan penyelamat, seorang daripada mereka  maut. Penumpang, Melayu, Cina,  warga Bangladesh pun ada," kata sumber berkredibiliti saya.

Mangsa berjaya diselamatkan kemudian diberikan bantuan kecemasan sebelum antara mereka dihantar ke Hospital Selayang dan Kuala Lumpur.

Kejadian berlaku kira-kira jam 2.20 petang tadi dan berkemungkinan besar kebanyakkan mangsa di dalam bas  mengalami kecederaan parah akibat terhumban pada ketinggian lebih kurang 50 meter.





sumber

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Kejam, Bapa hirup darah dari leher anak yang disembelih!!!

By // No comments:
 Polis mengesahkan seorang bapa berusia 35 tahun yang mengelar leher anak kandungnya berusia 7 tahun sebelum menghirup darah yang memancut dari leher kanak-kanak itu dalam keadaan sedar ketika melakukan perbuatan berkenaan.


Lahad Datu: “Tergamak menantu saya menyembelih anak sendiri sebelum menghirup darah yang memancut dari leher. Ini semua kerja syaitan,” kata Imam Nasir, 58, apabila melihat cucu lelaki kesayangannya berusia tujuh tahun disembelih bapa kandung di depan matanya dalam kejadian ngeri di Kampung Epil, Jalan Kastam Baru, kelmarin. 
Dalam kejadian jam 9.20 malam, mangsa, Haikal Salimar menggelupur kesakitan sebelum meninggal dunia akibat kecederaan parah di leher. 
Lebih mengerikan lagi, bapa mangsa, Salimar Hamad, 35, seolah-olah tidak menghiraukan keadaan anak bongsunya yang berlumuran darah, sebaliknya bertindak menghirup darah yang membuak keluar dari leher kanak-kanak malang itu. 
Sambil meluahkan perasaan marah, Imam berkata, menantunya itu bertindak seperti haiwan.
Dalam kejadian jam 9.20 malam pada 15 Ogos lalu, Haikal Salimar, tujuh, maut disembelih suspek , Salimar Hamad, yang dipercayai taksub terhadap amalan ilmu hitam.

Lebih mengerikan suspek turut bertindak di luar batasan apabila menghirup darah anaknya sebelum diberkas penduduk kampung yang menyedari kejadian itu.
Sementara itu, ibu mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Nina, 20-an, berkata, dia tidak menyangka sambutan Aidilfitri tahun ini yang mungkin menggembirakan berakhir dengan tragedi ngeri.

“Saya terkilan kerana tidak sempat menunaikan permintaan terakhir anak yang mahu memakan bubur. Malah, arwah sempat menegur saya kerana terlalu sibuk bekerja walaupun pada Aidilfitri,” katanya ketika ditemui di rumahnya. Menurut Nina, pada pagi kejadian, Haikal turut berkelakuan pelik apabila mahu mengikut ke tempat kerja.

“Dia (Haikal) tidak pernah meminta untuk ke tempat kerja dan inilah permintaan pertamanya.

“Saya tidak mengizinkannya kerana sudah terlewat,” katanya.

Menurutnya, ketika pulang dari tempat kerja, dia menyedari arwah dan suami tiada di rumah sebelum dimaklumkan mereka berada di rumah bapa di Lahad Datu.

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

VIDEO - IBU DIIKAT SEPERTI ANJING KETIKA DI BAWA BERJALAN

By // 1 comment:





Sungguh kejam seorang anak apabila mengikat ibunya seperti anjing ketika dibawa berjalan-jalan. Dalam video yang tersebar luas di internet itu, seorang anak mengikat pinggang ibunya dengan tali dan lelaki itu menjadikan ibunya seperti anjing.

Walaupun ibunya itu beberapa kali jatuh tetapi anaknya langsung tidak membantu. Tindakan lelaki itu menimbulkan kemarahan orang ramai apabila kelakuannya dirakam dan video itu dimuat naik di internet.

Pihak berkuasa Taiwan menyiasat kejadian itu apabila ramai pihak tidak berpuas hati dengan tindakan kejam seorang anak yang memperlakukan ibunya seperti anjing.

Ikuti video rakaman dibawah untuk melihat secara lebih jelas perlakuan kejam seorang anak kepada ibunya.



video tahun lepas rupanya.... tapi sungguh tak patutlah seorang ibu diperlakukan sebegitu rupa oleh anak sendiri.....
http://www.mazeermohamad.com/

 ✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Ustaz Azhar Idrus Kemalangan -

By // No comments:


Ustaz Azhar Idrus terlibat dalam kemalangan pagi tadi di Pengadang Baru, Terengganu.

Syukurlah semua selamat.






✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Biar dunia melihat .....

By // No comments:


[Amaran 18+]

Video klip saat -saat terangkat roh syahid Rabiatul Adawiyah setelah otak dan matanya hancur ditembak. 
Peluru apa yang digunakan sehingga menyebabkan kecederaan sebegini rupa?!

Hasbunallahu wani'mal wakeel !




Dari Abu Musa dari Nabi SAW yang bersabda : "Sungguh, menjelang terjadinya Kiamat ada masa-masa harj." Para sahabat bertanya : "Apakah harj itu?" Beliau bersabda : "Pembunuhan." Mereka bertanya : "Apakah lebih banyak jumlahnya dari orang yang kita bunuh? Sesungguhnya kita dalam satu tahun membunuh lebih dari tujuh puluh ribu orang?" Beliau bersabda : "Bukan pembunuhan orang-orang musyrik oleh kalian itu, tetapi pembunuhan dilakukan oleh sebagian kalian terhadap sesamanya." Mereka bertanya : "Apakah pada masa itu kami masih berakal?" Beliau bersabda, "Akal kebanyakan manusia zaman itu dicabut, kemudian mereka dipimpin oleh orang-orang yang tak berakal, kebanyakan manusia menyangka para pemimpin itu mempunyai pegangan, padahal sama sekali tidak demikian," (HR. Ahmad dan Ibnu Majah)



Ya Allah, Engkau campakkanlah rasa belas kasihan di hati orang-orang yang zalim sehingga mereka tidak sanggup membunuh saudara-saudara se-Islam mereka hari ini & jauhkanlah dari berlaku pertumpahan darah lagi di bumi Mesir ini ya Allah, amin.

Mohon sahabat doakan.

حسبنا الله ونعم الوكيل، نعم المولى ونعم النصير
اللهم احفظ مصر وأهلها



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Telur Siput Menetas Dalam Lutut Budak

By // No comments:

California – Seorang budak lelaki berusia empat tahun, Paul Franklin terkejut selepas mendapati bengkak di lututnya sebenarnya mengandungi siput laut.
Menurut ibunya, Rachel, siput itu keluar daripada lutut anaknya itu selepas dia memicit bengkak di bahagian berkenaan.
Pada mulanya, Rachel berkata, dia menyangka bengkak dan luka di berlaku selepas anaknya terjatuh di atas batu ketika mereka sekeluarga berkelah di tepi pantai.
“Selepas membersihkan luka itu dengan antibiotik dan lutut itu dibalut, saya sangkakan ia akan pulih seperti sediakala,’’ katanya.
Namun beberapa minggu kemudian, Paul sekali lagi jatuh ketika bermain ski menyebabkan lututnya itu membengkak dan berasa sakit apabila disentuh.
Doktor memberitahu Rachael bahawa ia merupakan jangkitan kuman dan telah mengambil tisu di bahagian lututnya untuk ujian selain memberikan antibiotik yang lebih kuat.
Hanya selepas ubat itu gagal memberikan kesan, Rachel mengetahui ada sesuatu yang tidak kena dan dia kemudiannya memutuskan untuk memicit bengkak berkenaan bagi mengeluarkan cecair di dalamnya.
“Saya tahu doktor tidak akan berbuat demikian, sebab itu saya perlu melakukannya sendiri,’’ katanya.
Apa yang mengejutkannya ialah selepas lutut Paul dipicit, satu objek kecil telah keluar dari luka itu dan selepas diamati rupanya ia adalah siput kecil.
Rupa-rupanya ketika mereka berkelah di tepi pantai itu, Paul telah terjatuh di atas sarang telur siput berkenaan yang kemudiannya masuk ke dalam luka tersebut.
Menurut Rachel, siput itu kini dipelihara oleh Paul dan dinamakan sebagai Turbo.


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

VIDEO - demonstran Pro Mursi di Nadhlah dibakar hidup-hidup

By // 1 comment:


Benar-benar biadab! Militer Mesir seperti telah kehilangan jiwa kemanusiaannya. Selain membantai ratusan orang di Rabiah Adawiyah, ternyata di hari yang sama militer pimpinan Jenderal Abdel Fattah As Sisi juga menyerbu demonstrasi di Medan Nahdlah. Berbeda dengan Rabiah Adawiyah yang masih bisa bertahan, Medan Nahdlah kini telah dibubarkan dengan paksa. 

Sebuah video yang dilansir ElWatanNews menunjukkan, dalam upaya membubarkan demonstrasi, tentara membakar hidup-hidup sejumlah demonstran di Medan Nahdlah. Video ini segera menuai ratusan komentar mengecam militer Mesir.






✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Sungai Berdarah Mengalir di Mesir

By // No comments:
By. Masykur A. Baddal – Kekhawatiran yang dirasakan oleh dunia internasional terhadap rencana pembersihan bunderan Rab’ah Adawiyah, Nahdah dan tempat-tempat lainnya di seantaro Mesir oleh militer Mesir, akhirnya terjadi juga. Peristiwa terburuk dalam sejarah modern Mesir ini betul-betul sangat menyayat hati. Hanya dalam durasi waktu tujuh jam saja serdadu Jenderal Al Sisi berhasil membantai rakyat Mesir sebanyak 2200 orang lebih korban tewas, dan puluhan ribu lainnya luka-luka.

Memang sangat disayangkan, sampai detik ini belum ada satu negara dunia pun yang serius  membantu menyelesaikan kasus pembantaian berseri ini secara serius, kecuali negeri Turki. Dengan seluruh jalur diplomasi, ekonomi dan politisnya,  Turki sejak awal pecahnya konflik politik di Mesir terus berupaya mencari berbagai solusi untuk mengembalikan pemerintah legitimasi ke posisinya. Namun nyatanya tembok yang harus dihadapi oleh Turki sendiri cukup tebal, sehingga usaha ekstra keras itupun hingga kini belum mampu memberikan hasil maksimal, sebagaimana yang diharapkan.

Dari informasi yang ditayangkan secara live oleh Aljazeera TV. Operasi pembantaian tersebut mulai dilancarkan sejak  jam 06.30 waktu Cairo. Yaitu dengan mengerahkan mobil keamanan dan militer ke arah bunderan Rab’ah dan Nahdah. Kemudian operasi  meningkat dengan menyemprotkan berbagai jenis gas ke dalam kerumunan massa pro legitimasi. Puncaknya adalah melepaskan peluru tajam baik dari darat maupun udara dengan menggunakan heli militer. Akhirnya, jatuhnya korban ribuan jiwa pun sudah tidak dapat dihindari lagi.

Menurut saksi mata di lapangan, sebagaimana yang diinformasikan oleh Aljazeera TV. Sehari sebelum penyerangan, di sekitar bunderan Rab’ah banyak terlihat mobil ambulan, sehingga membuat curiga sebagaian massa disana. Malah ada saksi mata yang melihat, jika ambulan tersebut secara sembunyi-sembunyi memasok senjata api ke wilayah itu. Akhirnya paska pembantaian,  skenario itupun menjadi jelas, bahwa senjata api tersebut digunakan sebagai pembenaran atas aksi barbarisme yang dilakukan oleh Alsisi dan konco-konconya, dengan dalih massa pro legitimasi sedang menyiapkan penyerangan, dengan senjata-senjata tersebut.


Kini sungai darah sudah mengalir di Mesir, yang berhulu dari tangan jenderal Al Sisi. Nampaknya sungai tersebut bakal terus mengalir tanpa dapat dibendung lagi. Kecuali jika ada kekuatan dahsyat yang mampu menghentikannya, atau mukjizat Ilahi.

sumber

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

GEMPAR: Pendedahan klinik Syiah di Taiping, Perak.

By // 3 comments:



SILA SHARE PADA SEMUA !



TAIPING 5 Ogos - Jabatan Agama Islam Perak (JAIPk) hari ini menyerbu dua premis di sini dan menahan dua individu yang dipercayai mempunyai kaitan dengan ajaran Syiah.

Tidak lama selepas itu, JAIP turut menahan seorang lelaki di sebuah premis di Kampung Klian Pauh, Jalan Kamunting Lama dan merampas beberapa lagi bahan serta dokumen berkaitan ajaran tersebut.

Pengarahnya, Datuk Mohd. Yusop Husin berkata, kedua-dua individu tersebut iaitu Dr. Nur Azah Abdul Halim, 41, dan Mohammad Ridzuan Yusof, 51, didakwa di Mahkamah Tinggi Syariah Perak, di sini petang ini. Baca laporan akhbat lebih lanjut:http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130806/dn_03/Premis-ada-kaitan-Syiah-diserbu-dua-individu-ditahan

Siapakah Dr. Nur Azah Abdul Halim? Beliau yang tertera di gambar bersebelahan dengan suami Syiahnya bernama: PDr Azmi Zainonabidin.

Klinik yang diserbu itu boleh juga dilihat di gambar yang kami sediakan. klinik ini beralamat: 41, Jalan MK 1, Medan Kamunting, Kamunting, 34600, Kamunting, Perak.

Siapakah yang mendedahkan maklumat ini? Maklumat ini didedahkan oleh rakan mereka sendiri yang masih mencintai para sahabat Nabi SAW dan tidak lagi sanggup melihat mereka menyesatkan umat Islam di situ.

# Kami menyeru agar saudara-saudari yang tinggal di kawasan tersebut agar memboikot dan menghalang rakan-rakan, ahli keluarga dan sekian daripada terus mengunjungi klinik tersebut.

Bak kata orang, jangan boikot syarikat orang Melayu, jangan sabotaj, tolong menolong. Ya kenyataan yang sangat benar, tetapi jangan lupa Aqidah jauh lebih penting daripada 'melayu' tersebut. Boikot Syiah habis-habisan kerana mereka ini bukan lagi Islam!


via kami sunni membanteras syiah laknatullah

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

SUBHANALLAH ......RASULULLAH hadir dipenghujung hayat pemergian Tuan Guru Haji Abdul Hamid Seligi .

By // No comments:

PEMERGIAN YANG INDAH.

Menurut cerita setiuasaha Pondok Seligi , Ustaz Shah semasa saya dan sahabat pondok ziarah pusara Allahyarham Tuan Guru / Baba Hj Abdul Hamid , Baba mula tenat pada waktu asar hari khamis . Ahli keluarga dan murid terdekat berkumpul dan bersama baba . Apabila diajar talkin " LA ILAH HA ILALLAH " maka baba akan sebut lengkap " LA ILAH HAILALLAH MUHAMADUR RASULULLAH " siap dengan huraikan maksud , ini pemberian ALLAH kepada baba , walaupun lama telantar di atas katil disebabkan strok tetapi Allah jaga akal baba dan Allah beri kekuatan fikiran kepada baba hingga masa sakit dan nazak baba masih mampu mengajar orang lain .
Ini semua pemberian ALLAH berkat Istiqamah baba dengan ilmu dan perjuangan .

Pada petang itu juga isteri Tuan Guru Haji Hamid Seligi lebih dikenali dengan panggilan Mama dari kalangan pelajar pondok menceritakan ,BABA kata kepada Mama " Mek nampak tak RASULULLAH mari jumpa (ziarah) ba (Baba Abdul Hamid ) ni" dua tiga kali baba ulang perkataan itu . Mama ingin menjaga perasaan baba masa nazak itu kat " eemmmm ya la " sebab yang nampak baba bukan mama - kata isteri Guru
SUBHANALLAH ......RASULULLAH hadir dipenghujung hayat pemergian Tuan Guru Haji Abdul Hamid Seligi .Semasa itu Baba minta supaya mama angkat badan baba sebab tak sampai tangan nak bersalaman dengan Rasulullah ....ALLAH , baba sahaja yang nampak orang lain tak nampak kata mama dan mama yakin baba cakap tidak pernah dusta pada mama memeng sahih itu Rasulullah seperti dakwaan baba semasa nazak .


Semasa masuk waktu Maghrib , azan dikumandang maka murid rapat dan sebahagian ahli keluarga ke surau di hadapan rumah baba untuk solat Maghrib berjemaah , baba tengah nazak teruk ,semasa itu disisi baba ada mama (isteri baba ) dan anak baba , semasa jemaah sedang solat maghrib maka malaika datang jemput roh baba dengan keadaan baba sangat tenang dan sempurna mengucap kalimah mulia LA ILAH HAILALLAH ......maka nafas baba keluar dengan tenang . Masyallah......pergilah seorang aulia menemui tuhan yang mengasihinya . AL FATIHAH

http://pondoktauhid.blogspot.com/2013/07/tuan-guru-haji-abdul-hamid-pondok.ht


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Tok Imam rampas mikrofon.... video

By // No comments:

sila dengar cerita ustaz ni.... agaknya siapalah menteri tu ye..... ???
haishhh nasib baik puasa !!!
jadi bersabar je lah mendengar cerita ini.... nak buat macam mana lagi kan.... realiti in Malaysia!


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.