5 SYARAT - Allahyarham Umi Kalthum sempat tulis nota sebelum pemergiannya

By // 4 comments:


Inilah nota tulisan Allahyarham Umi Kalthum yang ditemui di meja solek.
Sekeping nota tulisan Allahyarham Umi Kalthum yang menyatakan lima syarat ditemui ketika ahli keluarga itu dihimpit rasa duka akibat kematian pelakon veteran tersebut pada Rabu.
Nota yang diletakkan di atas meja solek, rumah salah seorang anak Allahyarham hasil perkahwinan pertamanya antara lain menyenaraikan barang keperluan yang perlu digunakan sekiranya dia meninggal dunia.
Cucu dari suami pertama Allahyarham iaitu Amir Noor Muhamad , 32, berkata, dia menemui nota tersebut ketika masuk ke bilik untuk mencari kain kapan yang disimpan Allahyarham sebagai wasiat.
“Saya terkejut apabila saya masuk ke bilik, saya terjumpa sekeping nota yang arwah letakkan di atas meja mekap. Dia seolah-olah sudah tahu hendak pergi buat selama-lamanya,” jelas Amir Noor kepada mStar Online di sini pada Rabu.
Allahyarham Umi Kalthum meninggal dunia pada usia 81 tahun dalam tidur kira-kira pukul 4 pagi Rabu di rumah anak hasil perkahwinan pertamanya dengan individu yang dikenali sebagai Jaafar di Ukay Prima di sini pada Rabu.
Beliau meninggalkan lapan orang anak, 22 orang cucu serta seorang cicit hasil dua perkahwinannya termasuklah dengan pelakon Datuk S Roomai Noor.
S Roomai Noor meninggal dunia di Mekah ketika menunaikan umrah pada 16 Mac 1996 akibat paru-paru berair.
Gambar kenangan Amir Noor bersama neneknya dalam satu majlis berbuka puasa pada 21 Julai lalu.
Allahyarham Umi Kalthum turut memiliki seorang anak tiri iaitu penyanyi Anita Sarawak hasil perkahwinan terdahulu S Roomai Noor dengan pelakon Siput Sarawak.
Dalam pada itu Amri Noor berkata, lima perkara yang dicatatkan oleh neneknya itu ialah kelengkapan bagi menguruskan jenazahnya iaitu; kain batik untuk menutup dan memandikan jenazah, dua helai kain ihram termasuk milik arwah suaminya sebagai kain kapan dan selendang putih menutup muka.
Turut ditulis ialah sarung bantal bagi kegunaan melapik kepala jenazah dan dua helai kain putih yang perlu diikat pada batu dan diletakkan di simpang jalan sebagai tanda ada orang meninggal dunia.
Kata Amir Noor lagi, sebagai cucu yang paling rapat, dia sering menemani Umi Kalthum untuk ke mana-mana majlis yang dianjurkan.
Allahyarham juga kata Amir Noor turut berpesan kepadanya agar mengebumikan jenazahnya di Tamah Perkuburan Islam Klang Gate, Hulu Klang di sini iaitu berdekatan dengan kubur arwah ibunya apabila dia meninggal dunia.
Arwah juga katanya pernah melahirkan hasrat untuk meninggal dunia di Mekah ataupun pada bulan Ramadan.
“Dua hari lepas dia ada telefon saya. Dia nak ajak saya bercuti ke Jakarta. Saya kata tak ada masalah. Kemudian dia bertahu, dadanya sakit sehingga kadang-kadang nak tarik nafas pun susah.
“Kerana masalah itu dia banyak kali berpesan kepada saya supaya saya menjaga kesihatan dengan baik,” katanya yang pernah berlakon dengan Allahyarham dalam filemYatim Mustapha pada tahun 1961.
Sepanjang hayatnya Umi Kalthum atau nama sebenarnya Patimah Bahudin telah berlakon lebih 20 buah filem antaranya Bawang Putih Bawang Merah, Raden Mas, Laila Majnun, Menanti Hari Esok dan Syukur 21.
Watak jahat iaitu Putih yang dipegangnya dalam Bawang Putih Bawang Merah pada tahun 1959 pernah menyebabkan dia dibenci peminat kerana sering mendera adik tirinya iaitu Merah lakonan Latifah Omar.
Allahyarham dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Klang Gate selepas solat Zuhur pada Rabu.


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Luahan hati anak Guru Besar S.K Sri Pristana Yang Perlu Korang Baca!

By // No comments:


Coretan anak guru besar sk sri pristana. Cuba kita letakkan diri kita dalam situasi mereka. Hentikan fitnah. Saya akui, saya sendiri sebak membaca status farah asyikin 
(Terjemahan)

"Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

Kebiasaannya cepat saja untuk saya menulis post saya, tetapi kali ini, entah kenapa, saya rasa seperti tersekat. Tiada kata yang boleh memperlihatkan kekecewaan saya mengenai apa yang telah terjadi. Saya melihat post di facebook dan saya tidak dapat menanggung segala fitnah yang berlaku. Didalam hati, saya menangis. Menangis kuat. Mencuba menahan diri untuk tidak mengeluarkan kata kesat di saat bulan mulia.

Mereka bercakap seperti mereka lebih tahu segalanya. Saya seperti tak percaya yang ada segelintir dari mereka adalah sahabat saya sendiri. Saya tak boleh salahkan mereka. Mereka tidak tahu cerita yang sebenar-benarnya. Adakah mereka layak untuk bercakap? Untuk post apa saja yang mereka hendak? Walaupun hal itu akan merosakkan dan memburukkan pihak yang berkenaan?

Seperti yang kamu semua tahu mengenai cerita kononnya "sekolah yang telah memaksa pelajar bukan islam untuk makan di tandas", ya Allah , itu sebenarnya adalah BILIK PERSALINAN. Sekarang, sesetengah orang tak tahu apa perbezaannya. Ia adalah BERBEZA! Dan adakah kamu tahu sebenar-benarnya keadaan yang kamu katakan kotor, dan entah apa lagi? Kamu tak pernah berada disitu! Kenapa kamu seakan-akan meletakkan garam di atas luka?adakah kamu benar tahu, dengar dan prihatin tentang sensitiviti kaum?
Pertuduhan murid makan di tandas adalah tidak benar sama sekali.Tandas pun tak mampu nak beza.Penat Penat.
Kalau benar kamu prihatin, kenapa hanya menyebarkan gambar pelajar bukan islam sedangkan pelajar islam yang tidak berpuasa juga DISURUH melakukan hal yang sama (makan dibilik persalinan). Mereka (pelajar muslim) tidak diberi layan istimewa, makan di tempat yang seakan-akan mewah. Mereka diberi layanan yang sama. Hanyalah kerana kebanyakkan mereka yang makan disitu adalah bukan muslim, membuatkan hal ini menjadi isu besar. Adakah kamu lihat apa yang saya lihat sekarang?

Saya sangat-sangat TERLUKA dengan hal ini dan sangat-sangat pedih rasanya kerana hal ini melibatkan ayah saya sendiri. Ye, ayah saya. Dia adalah pengetua sekolah dan hanya Allah saja yang tahu berapa kali saya berfikir untuk menulis post ini di facebook kerana saya merasakan hal ini telah menjadi sangat serius dan apa yang perlu, saya perlu berbuat sesuatu , paling tidak pun untuk menulis post ini.
Siapalah diri saya ini? Siapa yang akan membaca post saya ini? Saya seperti pelajar dalam bidang perubatan yang lain , belajar di luar negara dengan bantuan duit rakyat, dan balik sebentar untuk percutian musim panas, dengan harapan dapat meluangkan masa dengan keluarga. Tetapi, apakah yang berlaku sekarang ini?

Ayah saya adalah seorang pengetua yang sangat bermotivasi yang pernah saya jumpa dan kamu boleh mengatakan ianya bias, kerana saya sebagai seorang anak perempuan dan bukankah semua merasakan ayah kita adalah yang terbaik di dunia? Saya mengenali ayah saya dengan sangat baik. Dia mungkin merupakan insan yang menyokong kerajaan, tetapi dia TIDAK AKAN menyalahgunakan hak dan kuasa dia sebagai pengetua seperti apa yang diperkatakan oleh setengah pihak yang tidak bertanggungjawab.

Dia balik kerja setiap hari bercerita dengan megahnya mengenai potensi sekolah. Mengenai bagaimana pelajar-pelajar membesar dengan baik didalam pelajaran mahupun kokurikulum. Dia tak pernah berhenti bertanya dengan saya dan abang mengenai bagaimana caranya untuk memperbaiki dan mempertingkatkan lagi prestasi sekolah. Memohon kami untuk pergi ke sekolah tersebut dan memberikan kata-kata motivasi dan ceramah untuk para pelajar untuk mengejar cita-cita. Untuk menjadi contoh kepada mereka dan jangan biarkan masyarakat menjatuhkan kita . Ironinya, masyarakat jugalah yang menjatuhkan dia (ayah saya).

Menjadikan hal ini lebih teruk kerana ada manusia yang tidak henti menyebarkan hal yang buruk mengenai ayah saya, tidak cukup dengan itu, mereka menyerang ayah saya di facebook, di setiap post ayah, dan apa yang perlu saya lakukan hanyalah dengan menghentikan dulu akaun facebook ayah saya untuk sementara, hanyalah untuk melindungi ayah saya daripada komen-komen yang menghina dan tak dapat diterima akal, segala komen yang mengecam ayah saya yang dia sendiri tidak sedar.
Tolonglah, jika kamu masih ada rasa perikemanusiaan, hentikanlah fitnah. Adakah kamu tidak takut akan kesan menyebarkan fitnah? Adakah kamu tidak takut akan pembalasan dari Allah? Saya menulis ini dengan menangis sekuat hati dengan niat agar post ini dapat menarik mereka yang baik hati agar menghentikan fitnah ini. Dengan nama Allah, saya memohon , ketepikan dahulu politik mana yang kamu sokong, dan cuba berfikir dalam perspektif seorang anak perempuan yang prihatin akan ayahnya. Saya rasa kamu faham apa yang saya rasa sekarang. Jika Kamu rasa, saya menulis ini adalah untuk meraih simpati, kamu memang benar. Jika dengan berbuat demikian, boleh membantu ayah saya.

Untuk pengetahuan, oleh kerana pemikiran kejam pihak yang menulis hal ini, ayah saya sekarang berada dengan pihak polis untuk disiasat. Adakah ayah saya kelihatan sangat jahat? Saya rasa, cukup untuk saya mengatakan tidak. Saya pasti, sesiapa yang mengenali ayah saya pasti akan memihak kepada saya.

Tabahkan hati Farah. InsyaAllah Allah bersama org teraniaya. Kebenaran akan terbongkar juga. saya mendoakan. saya juga percaya, kawan saya akan tetap disini bersama saya, tak kira apa warna kulit dan kepercayaan. Mereka yang mengenali saya dengan lebih baik, saya percaya dengan mereka. Kepada yang tidak mengenali saya, tak perlulah memperhatikan hidup saya dan mencari salah dan memburuk-burukkan saya pula. Kerana saya pasti bahawa diantara kamu dah pun melakukan hal tersebut, dengan ayah saya. Saya mohon agar Allah memberi petunjuk dalam hidup kamu. Kamu boleh baca sendiri post didalam gambar ini, jika kamu rasakan ianya perlu. --SumbeR

Link post: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200922888849136&set=a.1345737558162.50267.1072955166&type=1&ref=nf

copypaste dari SINI

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

ALFATIHAH ~ Pelakon Umi Kalthum Meninggal Dunia Dalam Tidur

By // No comments:
PETALING JAYA: Seniwati veteran iaitu Datin Umi Kalthum, 81, meninggal dunia ketika sedang tidur di rumah salah seorang anaknya di Taman Melawati dekat sini pagi Rabu.
Anak Allahyarham, pelakon Noorkumalasari berkata, ketika kakak sulungnya hendak mengejutkan Allahyarham untuk bersahur kira-kira pukul 4 pagi, Umi Kalthum sudah tidak bergerak.
"Ketika kakak saya bersiap untuk bersahur, kakak pergi kejutkan ibu di dalam bilik dan mendapati dia sudah meninggal dunia," katanya ketika dihubungi mStar Online di sini pagi Rabu.
Noorkumalasari berkata, Allahyarham tidak menghidap apa-apa penyakit kritikal dan beliau masih cergas walaupun sudah mencecah usia 81 tahun.
Malah ketika bertemu dengannya kira-kira dua hari lalu, Allahyarham tidak menunjukkan perubahan sebaliknya aktif berbual seperti biasa.
"Semasa saya berjumpa dengannya, saya bawakan dia sambal bilis dan kami sempat berborak sambil gelak katawa.
"Tiada apa-apa perubahan terhadap dia sehinggalah dia meninggal dunia pada hari ini (Rabu)," katanya.

Umi Kalthum meninggal dunia ketika sedang tidur di rumah salah seorang anaknya di Taman Melawati dekat sini pagi Rabu. Foto Ihsan Berita Harian.

Menurut Noorkumalasari, Allahyarham juga tidak meninggalkan apa-apa pesan tetapi selepas kematian suami iaitu pelakon S Roomai Noor kira-kira 17 tahun lalu di Mekah, Allahyarham kerap berkunjung ke Tanah Suci itu seolah-olah mahu melepaskan rindu kepada suami.
Semasa hayatnya Umi Kalthum atau nama sebenarnya Patimah Bahudin telah berlakon lebih 20 buah filem antaranya Bawang Putih Bawang Merah, Raden Mas, Laila Majnun, Menanti Hari Esok dan Syukur 21.
Wataknya jahatnya sebagai Putih dalam filem Bawang Putih Bawang Merah yang digandingkan dengan Latifah Omar benar-benar meninggalkan kesan kepada penonton.
Beliau juga pernah dipilih sebagai Wanita Melayu Paling Jelita di Asia pada zaman kegemilangannya oleh sebuah majalah di Australia.
Hasil perkahwinan Allahyarham dengan S Roomai Noor, beliau meninggalkan lapan orang anak, 22 orang cucu dan seorang cicit.
Seorang lagi anak Allahyarham ialah penyanyi Anita Sarawak hasil perkahwinan pertama S Roomai Noor dengan seniwati Siput Sarawak.
Jenazah dijadualkan akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam, Klang Gate, Hulu Klang dekat sini sebelum solat Zuhur pada Rabu


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

SERAM - LANGSIR BERPUAKA

By // 3 comments:


"Jangan! Jangan! Jangan! Jangan bakar langsir itu. Jangan! Jangan! Saya hanya hendak langsir itu," teriaknya.

"Saya suka langsir ini, saya  suka langsir lama," jeritnya sambl menangis teresak-esak.

"Jom kita bakar langsir ini," usik saya.

Pesakit itu terus meraung dan kemudian menjerit tanpa kawalan. Dia bingkas bangun,  berjalan mundar-mandir di ruang tamu rumah terbabit. Sesekali dia menjerit marah kerana terlalu sayangkan langsir di tangan Boy.

"Kasi saya langsir itu," kata pesakit sambil menangis.

hahhh.... saspen tak ???
kalau nak tau cerita lanjut langsir berpuaka sila lihat SINI
selamat membaca ^___^

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Pakai tembikai untuk sejukkan badan, ada brani?

By // No comments:

olololo..... ciannya baby nih
sebab nak kasi badan  sejuk, baby di China ini dipakaikan baju dari kulit tembikai!
ada ke sesiapa yang nak tiru?
almaklum bulan puasa nih memang ramai yang beli buah tembikai untuk juadah berbuka puasa
tambah-tambah cuaca panas
memang melambai-lambailah tembikai ni memanggil kita..... belilah aku.....belilah aku....
nnt kulit tu jangan buang tau....
boleh buat topi kasi segar otak sepanjang hari.... hehehe
macam-macam je kan...


A kid beats summer heat by clovering the body with "watermalon clothes" in Wenzhou, East China's Zhejiang province.(Photo: people.com.cn)

A kid beats summer heat by clovering the body with "watermalon clothes" in Wenzhou, East China's Zhejiang province.(Photo: people.com.cn)

kid beats summer heat by clovering the body with "watermalon clothes" in Wenzhou, East China's Zhejiang province.(Photo: people.com.cn)


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Gambar tunjuk murid makan di bilik air sekolah cetus kontroversi

By // No comments:



  



 
Beberapa keping gambar di Facebook yang didakwa memaparkan murid bukan Muslim makan di kawasan bilik air di sebuah sekolah sewaktu bulan puasa mencetuskan kontroversi di kalangan pengguna Internet hari ini.

Gambar itu dikesan dimuatkan oleh ibu bapa kepada pelajar di SK Seri Pistana, yang terletak berhampiran Sungai Buloh.

NONEIa menunjukkan pelajar duduk di meja makan yang terletak dalam kawasan bilik air sekolah tersebut.
Pihak sekolah didakwa mengarahkan murid-murid makan dalam bilik makan sementara itu yang terletak bersebelahan tandas.

Kantin sekolah juga didakwa ditutup dan dipercayai tidak menyediakan sebarang makanan sepanjang bulan Ramadan.

Sementara itu, timbalan menteri pelajaran P Kamalanathan dalam satu kenyataan petang ini menyebut, beliau telah meminta sekolah berkenaan untuk memindahkan kawasan makan sementara tersebut.


Tindakan tersebut sedang dijalankan pada masa ini, katanya lagi di Facebook.
Mengulas lanjut, beliau berkata pihak sekolah tidak sepatutnya memindah kawasan makan ke bilik air.
Sekiranya kantin berkenaan ditutup untuk proses naiktaraf, satu kawasan yang lebih sesuai perlu dikenalpasti untuk dijadikan ruang makan, katanya.
"Ini bukan tindakan yang betul. Sekolah sepatutnya melantik satu pengendali kantin sementara untuk menjalankan operasi semasa Ramadan," katanya lagi.

Siasatan ke atas kes berkenaan kini sedang berjalan untuk mengenalpasti jika sekolah tersebut tidak harus dikenakan tindakan, katanya. ~  mkini

Lihat lagi Gambar2 di SINI

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Jom lihat gambar Abby berbuka puasa dengan keluarga mertua!

By // 1 comment:

uhhh...... saya jeles... korang jeles tak?
hehehe
abby dah la dapat suami baru yang hensem .... pastu datang dari keluarga yang nampak sangat islamiah pulak tu!
saya ada terbaca suami abby ni dari Tumpat ..... waaaa jangan ada anak-anak gadis sana yang gigit jari sudah .... kuikuikui
walaupun nampak sederhana tapi terpancar sinar kebahagian dalam keluarga ini kan...
semoga ini adalah jodoh yang terbaik untuk abby.


Allah uji dengan perpisahan dan Allah gantikan dengan sesuatu yang lebih baik






✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

PENGHINA ISLAM TEGAR DAN KEBAL MAKCIK HAJJAH SITT AL-WUZURA MASIH LAGI BEBAS MENGGANAS!!!

By // 1 comment:


Rasanya tak perlu lagi nak perkenalkan nama makcik lahanat ni. Dah lama dah dia buat kerja ni. Dah hack... dah lapor ... tapi masih je ada lagi kewujudan dia nih. Apakah pihak berkuasa masih tak dapat ambil apa-apa tindakan kepada makcik ni? 
oh... kemon... biasanya kalau ada rakyat jelata yang menghina sultan atau raja bukan main zassss lagi kena tangkap. Tapi makcik ni????
Bagi sesiapa yang masih belum kenal makcik ni boleh lah jenguk2 fb dia ADLIN BINTI ABD JALIL



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Guru meraung melihat anak yang tertinggal dalam kereta meninggal

By // No comments:

Gambar kematian anak bongsu yang ditinggalkan ibunya di dalam kereta

 Lemas Ditinggal Dalam Myvi Ibu - SUBANG JAYA : Luluh hati seorang ibu apabila mendapati anak bongsu kesayangannya ditemui mati dalam keadaan muka kebiru-biruan dan bajunya dibasahi peluh selepas lemas akibat ditinggalkan secara tidak sengaja di dalam kereta jenis Perodua Myvi yang diletakkan di bawah panas terik.

Kejadian menyayat hati di sebuah sekolah menengah di USJ4 di sini itu menyebabkan anak bongsu daripada dua beradik, Nawal Iris Samsudin, 3, mati di tempat kejadian akibat lemas selepas ditinggalkan selama enam jam bermula pukul 11.30 pagi kelmarin.

Mayat kanak-kanak tersebut ditemui oleh ibunya, Nor Zatusy Hazwa Abdul Rahim, 32, selepas selesai mengajar sesi petang di sekolah tersebut pada pukul 5.30 petang. Wanita itu merupakan guru di sekolah berkenaan.

Menurut kakitangan sekolah yang enggan dikenali, guru wanita yang baru selesai mengajar pada sesi petang itu terus meraung apabila menemui anaknya yang sudah kebiru-biruan, tidak lagi bergerak dan pakaiannya dibasahi peluh sebaik membuka pintu kereta Myvi yang berwarna kuning.

“Sebelum itu tiada siapa tahu yang anaknya berada di tempat duduk belakang kereta. Guru wanita itu meraung kuat hingga mengejutkan kami dan apabila dilihat, kami dapati anaknya sudah kaku dalam keadaan basah kuyup dipercayai berpeluh akibat cuaca yang panas terik,” ceritanya. – Kosmo



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Omega Guard Untuk Anak Pintar

By // No comments:
Hai hai hai assalamualaikum semua....  saya nak kongsi tentang satu produk lagi, OMEGA GUARD
kata seseorang, makan omega boleh kempiskan perut buncit.... hehehe
tapi khasiat omega ni banyak, yang paling selalu disebut2 ialah untuk perkembangan minda, otak yang cerdas.


Omega untuk SIAPA?

Kanak2 astma  
anak pintar   
mereka yang nak kurus langsing- Ia menggalakkan pembakaran lemak dan mengelakkan pembentukan lemak.  
penyakit 3 serangkai (darah tinggi, kencing manis, kolestrol tinggi) yang akan menyumbang kepada strok dan penyakit jantung – ia mencegah salur darah dari tersumbat, mengelakkan strok, Mengekalkan tekanan normal darah, Merendahkan kolestrol, Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mencegah pembekuan darah dalam badan  
pesakit gout dan sakit sendi  
pesakit stroke  
pesakit athma  
pesakit darah tinggi  
ibu menyusu, ibu hamil-membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin  sakit kepala – ia mengurangkan sakit kepala ibu yang pelupa - Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak  
masalah kulit - Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan penyakit buah pinggang - membantu memperbaiki penyakit buah pinggang kanser - 
Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik insomnia - 
Mencegah insomnia  schizophrenia - 
Mengurangkan masalah schizophrenia  autism - Membantu memperbaiki masalah autism,  kanak-kanak hiperaktif - 
Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive

RM 136
90 cap
s

 BACA TESTIMONI DI BAWAH NI... (diambil dr beberapa buah blog)






 Rupanya banyak kelebihannya Omega Guard , bukan semata-mata untuk pandai je. Antara kelebihan nya :

1. Bantu masalah sejuk-sejuk/ lenguh-lenguh lepas bersalin

2. Cairkan lendir/ kahak
3. Tingkatkan Immuniti

4. Bakar lemak
5. Redakan keradangan kulit



sumber testimoni dari google

banyak lagi testimoni  sebenarnya....
jadi jika ada sesiapa berminat untuk membeli boleh wassap no ni - 0123117349


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Tahniah Abby Abadi - Sudah 12 Hari Bernikah

By // 2 comments:

 Hari ini, bekas isteri kepada Norman itu mengesahkan yang dia sudah bergelar isteri kepada jejaka yang dikenali sebagai Farhan sejak 12 hari lalu. "Dipendekkan cerita, sebenarnya sudah 12 hari dia sah menjadi suami saya. Maaf sebab maklumkan lambat pada kalian. Allah kami dahulukan. InsyaAllah, majlisnya dalam bulan raya nanti. Lokasi belum pasti. Doakan, ini jodoh kerana kami saling tidak mengenali antara satu sama lain. Baru dua minggu kenal, Allah tunjukkan jalan ke sini. Syukur," kongsi Abby di akaun Instagramnya.


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

(Sungai Besi) Menyayat hati ... Pelajar tersepit pintu lif

By // No comments:

SUNGAI BESI – Seorang murid sekolah berusia 11 tahun meninggal dunia selepas kepalanya tersepit di sebuah lif yang gagal berfungsi dengan sempurna ketika pulang dari sekolah di blok 8, Apartment Desa Tun Razak, Bandar Tun Razak, kira-kira 12.30 tengah hari semalam.

Ketika kejadian, mangsa, Khairul Amir Azri Lani dikatakan cuba keluar daripada lif tersebut selepas tersangkut di antara tingkat 3 dan tingkat 2. Ketika hanya kepalanya keluar dari lif sedangkan badannya masih berada di dalam lif, secara tiba-tiba lif tersebut bergerak turun perlahan-lahan dan tidak dapat dikawal lalu menyebabkan leher mangsa tersepit antara lantai tingkat tiga dan lif.

Mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.


Menurut maklumat rasmi daripada Jabatan Bomba dan Penyelamat, seramai 17 orang yang kebanyakannya adalah pelajar sekolah turut berada di dalam lif tersebut semasa insiden menyayat hati ini berlaku.

Pihak Bomba telah menerima panggilan pada jam 1.16 petang dan mengambil masa selama lima minit untuk tiba di tempat kejadian dan turut mengeluarkan pengguna lain dari dalam lif berkenaan.

Ibu mangsa yang bekerja di sebuah bank pengsan selepas tiba ditempat kejadian dan menerima perkhabaran buruk terhadap kematian anak ketiga daripada lima beradik ini.

Semoga pihak keluarga Khairul Amir Azri tabah dalam menghadapi dugaan ini. Al-fatihah.


ps: innalillahhiwainnailaihirojiun.... semoga ibubapanya redha atas pemergian anak tersayang. Sedihnya....  sumber

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Kejam! Kanak-kanak Didera Sehingga Berlubang Tengkorak

By // No comments:


Seorang kanak-kanak berusia 4 tahun, Zhongbao dari Henan, China memberitahu pihak berkuasa bahawa dia kerapkali dipukul oleh ibu tirinya dengan menggunakan sudip kuali.

Ayah Zhongbao telah bercerai dengan ibu kandungnya ketika Zhongbao berusia 2 tahun dan kemudian bertemu dengan ibu tirinya di dalam laman sesawang. Dari kecil Zhongbao tinggal bersama dengan datuknya namun ketika dia berusia 4 tahun, Zhangbao berpindah untuk tinggal denganh ayah dan ibu tirinya.

Selepas 40 hari tinggal bersama-sama,Zhongbao mula didera dengan teruk sehingga koma dan dia hampir kehilangan nyawanya.  Selepas kejadian itu, Ayah dan Ibu tirinya tidak membenarkan sebarang rawatan ataupun siasatan dilakukan keatas Zhongbao. Namun begitu Datuknya berkeras mahukan Zhangbao menjalani pembedahan di Zhengzhou University Number One Auxiliary Hospital.

Berdasarkan keterangan daripada Ibu-bapa Zhongbao, Anak mereka tergelincir dan terjatuh menyebabkan kepalanya terhentak dengan teruk.
Walaubagaimanapun, selepas pemeriksaan perubatan dijalankan, para doktor mengesyaki yang seseorang telah memukul kepala Zhongbao.


Kesan daripada keretakan pada tengkoraknya, dia akan menghadapi masalah seperti berjalan dan mungkin mempunyai kesan ke atas pertumbuhan pada masa akan datang.













✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Sah Ashraf Muslim telah bernikah kali kedua di Thailand

By // No comments:

Akhirnya semua sudah terjawab. Spekulasi selama ini mengatakan pelakon dan pengamal perubatan Islam Ashraf Muslim  bakal berkahwin dengan gadis bernama Sakinah bukan lagi khabar angin semata.
Memetik laporan mStar online, Mahkamah Tinggi Syariah hari ini diberitahu pemilik nama sebenar Mohd. Ashraf Muslim, 32, sudah bernikah kali kedua dengan wanita yang digosipkan dengannya itu atau nama sebenarnya, Wan Sakinah Ahmad Saburi, 29, di Thailand pada Ahad lalu.


Hakim Syarie Muhammad Abdul Karim Wahab membenarkan Ashraf menarik balik permohonannya untuk berpoligami yang difailkan pada hari ini (Rabu) selepas dia mengaku telah bernikah dengan wanita tersebut.
Ashraf turut memiliki isteri pertama iaitu Noor Dayana Lokman, 26, yang juga anak kepada pengasas Pusat Perubatan Islam Al Hidayah di Setiawansga.
Mereka bernikah di Mekah pada 30 Ogos 2011 dan tidak memiliki zuriat.
Berikutan pengakuan Ashraf itu, mahkamah memerintahkannya membayar kos mahkamah sebanyak RM8,000 kepada Noor Dayana.


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

ARNAB YANG MEMILIH.....

By // 5 comments:
apa??? ayam mahal??? kalau ayam mahal jangan makan ayam laaa.... daging ada...ikan ada... telur ada.... atau pun makan daun2 jeee... ahaksss

itulah untungnya jadi manusia ni.... banyak pilihan. 
Tak macam haiwan... ada ke kambing kejar ayam sebab takde rumput nak makan? Ular sawa telan  durian sebab tak jumpa binatang atau manusia ....ngeee... 

ehhh... sebenarnya nak cerita pasal arnab kat rumah ni yang dirasakan sangar ek  dan bercitarasa tinggi. 
bagi palet rm2 ringgit tak nak makan!
protes siap kuis2 lagi kasi keluar dari bekas makanan
eeiiiii saboooo je lahhhh
palet yang dorang makan harga rm19.90 sekampit
berlagak gilerrr .....

RM 19.90
satu kampit ni tahan 3 hari je....  untuk 13 ekor.
sapa2 yang bercadang nak pelihara arnab sebagai haiwan kesayangan kena budget betul-betul wooo...

RM 2.00
kalau kat pet shop biasanya dia bagi palet 2 hinggit je pun.... kat pasar tani pun sama gak....
boleh je pun arnab tu telan
memang mengada2 betul korang nih

ooooooo....... kutuk yewww huhuhuuu -opet

elehhhh..... susu ibu kami lagi sedap laaa...terbaik!!!
-anak2 abun

kami pun  ada hak nak makan yang sedap2!!!
- anak2 chebie

tau la nak raya ..... nak budget la tuuu ... - aires
eehhhhh.... apa nihhh.... tak baik dedahkan aib kami tauuuu.... lagi2 di bulan ramadhan yg mulia nih
- opet dan putih
wakakaka.... kesian korang... ada harapan la korang kena sembelih raya  ni ganti ayammmm
- kucing orang sebelah

senyap ahh ko.... nak kena wachaaaa????
ko tu tetiba je masuk rumah tuan aku pehal.... siap lompat balkoni lagi.
tau arrr ko cemburu tengok kami yang dipelihara penuh kasih sayang nih..
pergi balikkkk!!!
-chebi.
sampai hatiiiii..... aku cuma nak kawan ngan korang jeee
 tolongggg!!! sangkar ni bau kencing arnab ....uwekkkk2
- kucing orang sebelah

okey2..... 
arnab-arnab sayang buah hati intan payung bucuk2 semua
tuan ko nih berjanji tidak akan sembelih kamu sekalipun harga ayam mahal gilerrr...
tak kan serahkan kamu ke mana-mana pusat jagaan
tak kan buang kamu ke tepi jalan apatah lagi ke tong sampah
sebab kamu semualah penyeri rumah ini
waulaupun kencing kamu busuk tapi kamu tetap disayang dan dibelai tanpa berbelahbahagi
semoga Allah memurahkan rezeki tuan ko nih supaya terus dapat belikan korang palet yang mahal itu
harapan tuan ko jangan lah korang ubah citarasa kepada palet yang lebih mahal lagi
uhuk... uhuk
sekian~~~~




✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Begini Cara Orang Syiah Solat Terawih - Video

By // 2 comments:

Alhamdulillah, kita telah memasuki bulan Ramadhan yang diberkahi Allah..
Seperti yang telah kaum muslimin ketahui mengenai penyimpangan-penyimpangan yang ada pada agama Syiah, baik dari segi aqidah, ajaran dan ibadah mereka.
Di video ini Anda dapat lihat sendiri bagaimana ibadahnya Syiah Rafidhah yang telah menukar agama Allah yang dibawa oleh Nabi Muhammad shallallahu ‘alaihi wa sallam dengan ajaran dan amalan-amalan ibadah yang mereka orang-orang Syiah telah buat-buat dan reka-reka sendiri..
Ini merupakan sholat tarawih mereka..
Dan lihatlah bagaimana cara mereka menghormati Al-Quran..
Dapatkah Anda semua memberitahu kami, darimana datangnya perintah kepada orang-orang Syiah sehingga mereka melakukan yang seperti ini?
Pernahkah ulama-ulama Islam dari zaman wafatnya Rasulullah shallahu ‘alaihi wa sallam hingga hari ini ada yang menyuruh kepada ummat Islam untuk melalukan yang seperti ini?
Semoga Allah melindungi seluruh kaum muslimin dari bisik-bisik syaithan yang menyuruh dan membawa kita kepada kesesatan. Na’udzubillah min Dzaalik..
“Semoga Allah melindungi kita semua dari yang seperti itu.”


‪#‎SyiahBukanIslam (http://nahimunkar.com)

http://www.ustazcyber.com


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

TIADA MAAF BAGIMU! Pasangan persenda Ramadhan bakal didakwa

By // No comments:



KUALA LUMPUR: Pasangan yang mempersenda umat Islam dan bulan Ramadan di laman sosial Facebook boleh didakwa kerana memaparkan gambar dan kata-kata jelik, kata Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Jailani Johari hari ini.
Beliau berkata mereka boleh didakwa mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia. 
Kesalahan itu boleh dihukum denda RM50,000 atau penjara setahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. 

Pasangan itu hadir di pejabat Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) di sini hari ini bagi memberi keterangan, katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini.

Pasangan itu didakwa memuat naik gambar mereka makan Bak Kut Teh beserta kapsyen yang menyentuh sensitiviti umat Islam di laman sosial berkenaan, baru-baru ini.

Pasangan itu tiba di pejabat penguatkuasaan SKMM di sini pada jam 10.45 pagi. 

Ketua Bahagian Penguatkuasaan dan Pengawasan Industri SKMM, Zulkarnain Mohd Yasin memberitahu pemberita di pejabatnya bahawa siasatan akan dijalankan untuk beberapa hari sebelum laporan diserahkan kepada Jabatan Peguam Negara untuk tindakan selanjutnya. 

"Siasatan akan dilakukan dalam sehari dua," katanya. 

Beliau berkata selain SKMM, pihak polis juga akan turut menyiasat perkara itu mengikut perundangan yang ada. 

Sementara itu, pergerakan Pemuda UMNO menggesa kerajaan mengambil tindakan segera dan konsisten terhadap dua individu yang mempersenda bulan Ramadan biarpun mereka mengemukakan permohonan maaf. 

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata ia sebagai pengajaran kepada orang lain agar tidak menjadikan isu agama sebagai bahan gurauan yang boleh menjejaskan sensitiviti kaum lain. 

Katanya, Pemuda mahu dalam kes terbaru, mereka yang bertanggungjawab menerima hukuman setimpal kerana ia mengundang kemarahan masyarakat Islam di negara ini. 

"Sudah banyak insiden sebegini tapi tidak ada tindakan tegas. Ia membuka ruang kepada berlakunya perkara serupa pada masa akan datang. 

"Kita mahu suara rakyat didengari. Saya difahamkan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia sudah mengambil keterangan. Tetapi ia tidak cukup, biarpun mereka sudah minta maaf tetapi tindakan ke atas mereka harus diambil," katanya pada sidang media di ibu pejabat pergerakan itu.


P/S: GOOD JOB KJ! Jangan jadi macam Namewee sudahlah.... jumpa menteri minta maaf pastu setel. Dorang ni ada buat video mohon maaf sebenarnya tapi kalau nak tengok google lah ye... takde kat blog nih...sebab tiada maaf bagimu di sini.


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.