Pencuri tertangkap ketika tebang pokok pontianak nak duduk mana lepas ni???

By // No comments:


pakai smart , bergaya... rupanya nak mencuri!!!
Haila nasib ko lah..... takde rezeki nak mencuri hari ni.... tapi ko dapat hadiah berdas2 dari penghuni yang naik  berang. Kot ye pun nak mencuri siang2 hari tengok dulu lah kawasan mana ko masuk.... tengok lah dulu ada orang ke tidak... ni konfiden level bukan main tinggi lagi. Orang tengah sibuk gotong royong tebang pokok ko ambil kesempatan pulak ye redah naik rumah orang.




pokok dah kena tebang habis pontianak nak duduk mana lagi???
begitulah cerita jiran aku yang sorang ni
ceritanya begini.....
3 hari lepas kawan dia parking kereta kat tempat parking..... nampak tak kereta putih kat celah2 dahan tu?
Dalam pukul dua pagi macam tu lah.... tetiba masa nak buka pintu tu lah dia nampak perempuan rambut panjang sampai kaki berdiri sebelah kereta dia.... tapi muka lawa! jiran lagi sorang pulak cerita ada yang nampak benda duduk berjuntai2 kat pokok tu atau pokok satu lagi dekat2 situ jugak.
Sekarang ni yang menjadi isu.... setelah pokok2 ditebang di manakah lagi makhluk2 yang dipanggil pontianak oleh jiran2 ku ini akan tinggal atau bermain? Di atas bumbung? Di balkoni2? Di atas bumbung2 kereta? Waaaa...... jangan kau cari aku sudahhhh!!!





✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

BANYAKNYA BAYI DIBUANG DALAM SUNGAI NI...!!!!

By // 2 comments:



almost 30 babies disposed by the river

some even have the hospital tags on the ankle
and also hospital disposal bag
the river is where the villages get their daily water supply and the ducks live there too


Di China...
jika buka video dibawah jangan nangis tau..... lihatlah mayat-mayat bayi bergelimpangan di sepanjang tebing sungai..... yang dah reput entah berapa banyak.
Senangnya mereka buang anak... hanya campak dalam sungai.











✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Gara-gara tak jadi derma, hilang RM50

By // 1 comment:

Insafnyaaa.... insafff!!!!
Tak kan kuulangi kesilapan itu maafkan aku dehaka pada MU

hamba khilaf..... KHILAF!!!!

Semalam pergi kedai bawa 2 keping RM 50... duit cuma masuk poket je.... bila dah siap beli barang, bayar kalo tak silap belas2 ringgit je... jadi ada baki sekeping RM1 dan 3 keping RM10..... dan masa itulah terpandang tabung derma anak yatim.
Dalam hati kata nanti nak suruh anak je masukkan duit dalam tabung derma (sebab memang kesukaan dia)..... masa tu dah keluar dari kedai. Tapi entah kenapa anak tak mahu..... dia kata segan sebab dekat cashier masa tu ramai orang. Oh.... camtu lain kali je lah time takde orang baru  masuk tabung ye.
Pergi kedai lain pulak.... masa bayar ada lagi duit semua. Last singgah kedai makan tapau teh ais dan nasi ayam sebungkus... nasi ayam tu belikan untuk jiran sebab dia tak sihat.... tak lalu makan.
Dah petang baru teringat duit baki belanja...... cari balik dalam poket memang takde....
Alamakkkk.... mesti tercicir masa beli teh ais tadi.
Masa duduk makan malam cerita pada suami.... takut juga kena marah tapi sebab ayat-ayat yang keluar berbunyi "inilah balasannya kerana tak jadi derma pada anak yatim tadi.... sekelip mata allah tarik rezeki. " suami cuma kata... haaa tau takpe...
memang selama ini pun kalau hilang pape suami tak marah sgt.... macam baru2 ni tercicir galaksi tab kat pasat tani shah alam.... suami cakap "rezeki orang yang jumpa.."

pengajaran . jangan bertangguh untuk membuat kebaikan... jangan kedekut.... jangan malu membuat kebajikan....jangan permainkan  anak yatim...DOSA!!!

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Gambar biasa yang luarbiasa pada pandangan aku

By // No comments:
Jam 7:30 malam tadi rombongan Polis yang membawa Dato' Haji Husam Musa pulang ke IPD Pengkalan Chepa berhenti untuk solat Maghrib di Balai Polis Raub.

Alhamdulillah dalam keadaan kurang sihat (demam) Dato' Haji Husam Musa tidak digari & beliau diberi Penghormatan mengimami solat Maghrib manakala para Pegawai Polis yang mengiringi beliau menjadi makmum.

Mohon para penyokong Dato' Haji Husam Musa untuk berkumpul dihadapa IPD Pengkalan Chepa bermula jam 11:00 malam ini untuk menyatakan sokongan & solidariti pada beliau...

sekeping gambar yang biasa tapi luarbiasa kisahnya dari pandangan sisi seorang aku

biasa - orang solat, itu biasa. Yang luarbiasa bila mengaku Islam tapi tak solat.
luarbiasa - orang yang ditangkap jadi imam.
luarbiasa sebab imam pula adalah dari parti PAS.
PAS bagi puak satu lagi adalah Parti Ajaran Sesat! hai....Tak takut sesat ke....?

Hidup dikelilingi keluarga polis membuatkan aku faham sangat dengan perangai sesetengah anggota dan bini-bininya. Anti sungguh mereka ni dengan PR. Korang tak tengok memek muka mereka kalo mengutuk anuar ibrahim .... nik aziz .... dap, tak usah cakap laa... anti betul dengan DAP sampai bangkrap la semua kedai2 cina kat sini dorang boikot... kekeke

kat sini yang aku kenal hanya sorang je kakak yg ahli pas - dan dia mengaku sendiri. Sedangkan ahli keluarga dia sendiri menteri umno. cool je dia.

Yang aku pelik tu dorang ni bila aku ada je mula la swing buka topik mengutuk2 anuar ibrahim..... percaya sungguh depa ni dengan sumpah saiful bohari tu.... kesiannn... tu laaa... cer aritu pergi surau dengar sendiri  ustaz khalid cakap apa.....

aku tak heran la pun setakat depa kutuk anuar ibrahim tu ini begitu begini..... cakap pun tak guna.... memang darah biru mereka tu lebih kekal lebih  likat lebih pekat jika nak dibandingkan dgn dakwat kekal SPR! tapi yang aku tak boleh terima tuan guru nik aziz pun mereka kutuk dan kata2.... perghhh... hebat sungguh ilmu mereka nih. Mesti hafal sebual alquran berserta maknanya sekali..... mesti depa ni azan je terus bentang tikar jadi imam.... mesti bini depa ni sehelai rambut pun tak berani terkeluar...

errr... tak takut kena tulah ke? jangan main2.... ulama pewaris nabi tau!

yang disanjung mahathir dan najib jugak la dulu kini selamanya.... tak kisah pun la agama kelaut ke apa... anak ada kilang arak ke apa.... anak minum arak ke apa... dan aku faham kenapa mereka begitu. kerana mereka tak jumpa lagi gambar2 semua tu (aku rasa lah). Dan aku tak salahkan mereka.... sebab tu aku diam dan dengar je la cacian dan sumpah seranah mereka (penyabar sungguh aku nih...)

oh... balik kepada gambar di atas.... aku respek pada anggota yang dalam gambar tu.... aku tau dikalangan mereka ... bukan semua yang membenci PAS/PR... sebab otak mereka rasional. Dalam sesebuah negara yang demokrasi memang perlu ada parti pembangkang... mereka ini boleh fikir semua tu. Dan mereka yg sebahagiannya ini tahu pemimpin yang manakah yang ada ilmu untuk dan layak untuk diikut menjadi iman.

errrr..... lepas ni tolong la buat video najib jadi imam ... sekali pun jadilah... mungkin lepas tu aku akan bertukar menjadi wanita bertudung merah .... hikhik

kirim salammmm....







✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

TAHNIAH, DENGAN SEKALI LAFAZ PIERRE ANDRE SAH BERGELAR SUAMI KEPADA SITI NUR HIDAYAH

By // No comments:


Pelakon dan juga pengarah terkenal, Pierre Andre atau nama sebenar Mohd Pierre Andre Bin Nazrul Andre, 28, sah bergelar suami kepada Siti Nur Hidayah atau lebih mesra dipanggil Yaya, 26, dengan sekali lafaz di Masji Al-Ikhlas Taman Melati, Selayang, siang tadi.
Perkenalan yang disulam selama dua tahun bermula hanya sebagai rakan biasa di laman sosial telah menyatukan dua hati dan kini mereka sah bergelar suami isteri.
Dinikahkan oleh ybhg. Ustaz Zuhdi tepat jam 2.00 petang tadi telah disaksikan sendiri oleh ayah pihak perempuan, En Hashim.
Majlis yang dijalankan serba sederhana ini turut dihadiri lebih kurang 200 tetamu yang terdiri daripada keluarga terdekat, sahabat handai, beberapa rakan artis dan juga rakan-rakan media yang turut sama memeriahkan majlis.
Pihak perempuan menerima 7 dulang berbalas 9 dulang yang terdiri daripada beg tangan jenama Guess, satu set barangan kemas jenama Habib Jewel, iPhone5, kasut jenama New Balance dan satu set minyak wangi.
Mas kahwin yang diterima berjumla RM 300 manakala wang hantaran yang diterima pihak perempuan adalah sebanyak RM 20,000.
Tahniah kepada kedua-dua mempelai dan semoga dengan ikatan ini, Pierre dan juga isteri akan kekal bahagia hingga ke anak cucu. (rotikaya)








✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

REMAJA MELAYU HANYUT DI PESTA BUIH

By // No comments:




Serbuan pihak berkuasa di sebuah pub pada jam 12.30 malam, di Jalan Yap Kwan Seng kelmarin, menyaksikan seramai 47 remaja Melayu sedang hanyut melakukan aksi sumbang sambil mandi buih di dalam sebuah pesta parti liar.


Gambar kredit Utusan Malaysia

Apa yang lebih memeranjatkan pihak berkuasa, apabila tiga daripada mereka merupakan pelajar perempuan tingkatan lima yang didapati turut terkinja-kinja dengan seluruh badan dilitupi buih. Baju yang dipakai lencun hingga menampakkan susuk tubuh mereka. Ketika diserbu, kesemua mereka sedang asyik menari mengikut alunan muzik rancak sambil tubuh mereka diselaputi buih serta memakai pakaian seksi seperti bikini.


Difahamkan, daripada jumlah itu, 38 merupakan lelaki manakala bakinya perempuan berusia antara 17 hingga 30 tahun. Mereka dikehendaki membayar RM40 untuk menyertai parti liar tersebut. Parti itu sering dianjurkan di premis berkenaan tetapi ia tidak khusus pada hujung minggu sahaja. Penganjur akan mengadakan parti berkenaan pada hari-hari tertentu mengikut permintaan pelanggan tetap. 


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Ajaran syiah dilarang disebar tetapi bebas diamal di Malaysia - Jamil Khir

By // No comments:




MENGULAS KENYATAAN JAMIL KHIR.

Ketika Negara Ahlus Sunnah mempunyai kuasa, mereka tidak menggunakan kuasa itu sebetulnya, sebaliknya Syiah apabila mempunyai kuasa, mereka akan menggunakan kuasa mereka tersebut dengan baik, tersusun dan penuh konspirasi . Oleh kerana itulah kita dapat melihat banyaknya Negara yang dipimpin dan dikuasai oleh Ahlus Sunnah dengan mudah dikuasai dan diratah Syiah seperti Negara Bahrain dan Lubnan kerana undang-undang yang mereka peruntukkan ke atas Syiah kelihatan begitu mesra Syiah atau memang tiada undang-undang langsung sehingga akhirnya menyebabkan Negara tersebut hancur binasa dan tampuk kekuasaan hampir jatuh ke tangan mereka (Syiah).

Walhal berbeza apa yang berlaku di Negara-negara Syiah. Sekiranya mereka mempunyai kuasa, mereka akan peruntukkan undang-undang diktator bagi menyekat dan menindas penganut Ahlus Sunnah wal Jamaah sehingga ke akar umbi. Persoalannya sekarang, adakah hal ini turut berlaku di bumi Malaysia yang majoriti besar penganut dan pemimpinnya merupakan Ahlus Sunnah?

“Jamil Khir, pintu masuk Syiah ke Malaysia?” Mungkin inilah tajuk yang sesuai berdasarkan kenyataan Datuk Seri Jamil Khir Baharom berhubung pengamalan Syiah di Malaysia. Saya kutip beberapa kenyataannya menurut akhbar malaysiakini pada 9 mac, 2011, sila rujuk http://www.malaysiakini.com/news/158136:

1) “Pengikut ajaran Syiah di negara ini adalah dilarang sama sekali menyebarkan fahaman tersebut kepada pengikut ahli Sunnah wal-Jamaah tetapi bebas untuk terus mengamalkannya”.
"Kita tidak melarang pengikut ajaran ini untuk terus beramal, tetapi terdapat akta yang diperuntukkan dalam undang-undang syariah di negeri-negeri yang tidak membenarkan ajaran ini disebarkan kepada penganut ahli Sunnah wal-Jamaah yang sedia ada," katanya ketika menjawab soalan tambahan Datuk Ismail Mohamed Said (BN-Kuala Krau) pada persidangan Dewan Rakyat hari ini”.

= Pengikut ajaran Syiah TAK BOLEH sebarkan fahaman Syiah tapi BOLEH AMALKANNYA”. Lawak apakah ini Datuk Seri? Lumrah sesuatu fahaman dan ideologi pasti akan menyebarkannya kepada masyarakat di atas nama kebenaran dan kesedaran, untuk pengetahuan Datuk Seri juga, disebabkan kenyataan tidak berilmu seperti inilah telah menyebabkan puak Syiah Melayu semakin melebarkan sayap mereka ke seluruh Negara. Lihatlah pula apa kenyataan di blog-blog dan website Syiah Melayu:

“Laman ini khusus untuk Syiah Imamiyyah sahaja. Web ini bukan berniat untuk menyebar Syiah dan anda (Ahlus Sunnah) dilarang melawat lama ini. Jika anda berkeras, maka saya tidak akan bertanggungjawab atas pencerobohan akidah anda.”

Kami yakin, Datuk Seri turut tergelak bersama kami membaca kenyataan di website dan blog Syiah Melayu bukan? Tetapi malangnya ianya diambil berdasarkan kenyataan Datuk Seri sendiri. Kami ingin bertanya kepada Datuk Seri, sekiranya puak Syiah dibenarkan mengamalkan fahaman Syiah tetapi tidak boleh menyebarkannya, lalu bagaimana pula mereka (Syiah) ingin beramal sedangkan tidak ada yang mengikuti fahaman mereka? Sudah tentulah mereka perlu menyebarkannya untuk mempunyai orang untuk beramal! Harap ini difahami.

2) Kenyataan Datuk Seri Jamil Khir Baharom sebenarnya turut MELANGGAR Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia iaitu:

Bersetuju supaya keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa yang telah diadakan pada 24 dan 25 September 1984 [Kertas Bil. 2/8/84, Perkara 4.2. (2)] mengenai aliran Syiah yang menetapkan seperti berikut : “Setelah berbincang dan menimbang kertas kerja ini Jawatankuasa telah mengambil keputusan bahawa HANYA Mazhab Syiah dari golongan Al – Zaidiyah dan Jaafariah sahaja yang diterima untuk DIAMALKAN di Malaysia.” DIMANSUHKAN.

Menetapkan bahawa umat Islam di Malaysia hendaklah hanya MENGIKUT AJARAN ISLAM yang BERASASKAN PEGANGAN Ahli Sunnah Wal Jamaah dari segi Aqidah, Syariah dan Akhlak. Sila rujuk: http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-kebangsaan/syiah-di-malaysia

3) “Jamil Khir berkata, walaupun Syiah telah dikategorikan sebagai ajaran menyeleweng oleh Majlis Fatwa Kebangsaan tetapi tidak semua ajaran fahaman itu yang bertentangan dengan ajaran Ahli Sunnah wal-Jamaah seperti yang diamalkan oleh umat Islam di negara ini”.

"Oleh sebab itu mereka (pengikut Syiah) tidak boleh ditahan di bawah Akta Keselamatan dalam Negeri (ISA)," katanya ketika menjawab soalan tambahan Nasharuddin Mat Isa (PAS-Bachok) yang mahu tahu mengapa pengikut Syiah tidak ditahan di bawah ISA. (Nasharudin menafikan bahawa beliau ada bertanya soalan ini, sila rujuk: http://www.malaysiakini.com/news/158203)

“Sekalipun Syiah itu sesat, tetapi TAK SEMUA ajaran fahaman itu bertentangan dengan ajaran Ahli Sunnah wal-Jamaah”.

= Jika benarlah kenyataan seperti ini, maka sudah tentu kebanyakan ajaran sesat di Malaysia seperti ajaran al-Arqam tidak semuanya bertentangan dengan ajaran Ahli Sunnah. Tetapi menapa selama ini tidak pernah ada mana-mana Pemimpin mengatakan seperti Datuk Seri: “bukan semua ajaran itu bertentangan dengan ajaran Ahli Sunnah”? Saya yakin, kenyataan Datuk Seri ini bermotif menjaga hati rakan baik Malaysia iaitu Iran yang terkenal keSyiahannya dan hipokrit yang amat.

Nasihat kami kepada Peimimpin-pemimpin Negara agar kembali membuat pengkajian dan penelitian yang serius berkenaan fahaman Syiah atau lebih tepat Agama Syiah, tambahan pula kata-kata, fatwa dan nasihat para Mufti dan Ulama’ itu lebih tepat dan sangat wajar diterima kerana mereka lebih alim dan arif dalam persoalan ini.

Jangan disebabkan Malaysia mempunyai hubungan diplomatik yang akrab dengan Iran menyebabkan Malaysia begitu berlunak dengan mereka tanpa batasan. Mungkin juga, Malaysia mengadakan hubungan yang baik dengan Iran atas dasar persahabatan, ekonomi dan lain-lain, tetapi jangan dilupa bahawa Iran mengadakan hubungan baik dengan Malaysia termasuk Negara Sunni yang lainnya bukan hanya kerana perdagangan dan sebagainya tetapi sebaliknya mereka mempunyai agenda yang paling utama, yang paling besar iaitu mensyiahkan Negara tersebut! Mengapa pula tidak benar? Lihat sahaja apa yang berlaku terhadap Negara-negara Sunni yang menjalinkan hubungan dengan Iran, pasti akan wujudnya di situ Syiah dan pertelingkahan pasti akan berlaku.

Contohilah Morocco, sekalipun tidak semaju Malaysia, mereka masih bertegas mempertahankan Ahli Sunnah dan bertindak keras ke atas Iran sehingga MEMUTUSKAN HUBUNGAN DIPLOMATIK, sila rujuk: http://syiahmalaysia.blogspot.com/2010/11/maghribi-memutuskan-hubungan-diplomatik.html Bukan Morocco sahaja, bahkan Negara bukan Islam seperti Senegal dan Gambia juga turut mengikut jejak Morocco yang sama selepas mengesyaki Iran menyeludup masuk senjata kepada pihak pemberontak bagi menumbangkan Kerajaan yang sedia ada. Jalan penyelesaian mereka ialah memutuskan hubungan diplomatic dengan Iran. Sila rujuk: http://syiahmalaysia.blogspot.com/2011/05/gambia-memutuskan-hubungan-diplomati.html dan http://syiahmalaysia.blogspot.com/2011/05/senegal-memutuskan-hubungan-diplomatik.html.

Adakah Datuk Seri yakin Iran tidak akan melakukan hal yang sama terhadap Malaysia dengan menyebarkan doktrin Syiahnya dan apabila mendapat pengaruh yang kuat, mereka akan menyeludup masuk pula senjata-senjata bagi menjatuhkan anda sendiri! Kepada pihak UMNO juga, pantau juga orang-orang seperti ini, jangan hanya menemplak dan menuding kepada pihak pembangkang yang kononnya menternak Syiah, walhal 2x5 sahaja. Semoga Allah pelihara bumi Malaysia dari fahaman ganas Syiah!. Ayuh Sepakat Tolak Syiah!!!


Ulasan ini di ambil dari SUMBER


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Pemuda Dilarang Azan Duduk 5 Jam Atas Kubah Masjid - Video

By // No comments:


Seorang pemuda yang stress kerana dilarang azan  duduk selama hampir lima jam di atas kubah masjid dan merosakkan kubah tersebut.

Lihat video Ugi panjat kubah masjid Al Murtadlo di sini. 


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

McDonald terpaksa tutup semua rangkaiannya di Bolivia kerana rakyatnya tak suka fast food?

By // 5 comments:

Bolivians more so respect their bodies, valuing the quality of what goes into their stomach.
 Orang2 Bolivia di Amerika Selatan menolak 'fast foods' sehingga rangkaian restoran McDonald terpaksa ditutup kerana mengalami kerugian teruk. Orang2 Bolivia lebih gemar makanan yang mereka masak dengan cara tradisi mereka sendiri yang lebih sihat dan berkhasiat. 



Baca lagi di http://www.naturalnews.com/040752_Bolivia_McDonalds_restaurants_fast_food.html

Di Malaysia ni bilalah agaknya boleh tutup.... rasanya tak mungkin tutup adalah! Alangkan kempen boikot produk yahudi pun tak jalan.... masih ada gak lagi orang Islam yang selamba makan kat McDonald... inikan pulak sebab faktor kesihatan? Kirim salam.... hehe



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Subhanallah..... Otak mangsa kebakaran 'segar' seperti hidup

By // 1 comment:



TIKAM BATU – Satu demi satu keajaiban dapat disaksikan sepanjang membuat liputan tragedi kebakaran yang menyebabkan seorang pelajar Maahad Tahfiz Al-Barakah (Mantab), Kampung Masjid, Tikam Batu terkorban dalam kejadian jam 1.50 pagi, Sabtu lalu.

Namun, apa yang berlaku pasti mempunyai hikmah tersendiri selain menunjukkan kekuasaan ALLAH SWT.
Ini bukan sahaja dapat dibuktikan dengan penemuan barang-barang milik mangsa terkorban yang masih elok tersusun dalam almari kayu sedangkan almari besi milik pelajar lain semuanya hangus termasuk pakaian dan barang-barang peribadi lain.

Dalam kejadian itu, mangsa, Aiman Nurhakim Yahya, 13, seorang pelajar pintar, rajin dan antara yang paling berdisiplin dikatakan gagal untuk menyelamatkan diri setelah terperangkap dalam kebakaran di asrama tempat mereka menetap.

Otak pelajar tahfiz 'segar' seperti hidup
Keadaan asrama Maahad Tahfiz Al-Barakah yang musnah.

Barang rakan lain musnah

Menceritakan kembali tragedi itu, Penaung Rangkaian Pusat Pendidikan Al-Barakah yang juga imam kariah Kampung Masjid, Anuar Md Isa berkata, kesemua pelajar sudah terjaga dari tidur dan menjangkakan Aiman adalah yang terakhir keluar menyelamatkan diri.
“Kemungkinan arwah yang tidur di tingkat atas cuba untuk turun melalui tangga, tetapi bahagian atas binaan asrama yang berasaskan kayu runtuh menyebabkan dia terperangkap dalam api yang marak,” katanya.

Menurut Anuar, apa yang lebih ajaib ialah penemuan barang-barang peribadi milik arwah yang masih elok tersusun dalam almari miliknya sedangkan barang peribadi rakan-rakan lain semuanya musnah.

“Kalau nak diikutkan, api menjulang tinggi sehingga memusnahkan keseluruhan bahagian asrama, bagaimanapun almari Aiman yang diperbuat daripada kayu, terpelihara.

“Apa yang saya perasan juga ialah selipar yang selalu digunakan arwah selalunya diletakkan di luar, tetapi sebelum kejadian, dia ambil dan letak elok-elok dalam laci. Selipar itu juga masih elok dan tersimpan rapi,” katanya yang mengakui sesuatu keajaiban mengenai peribadi pelajar itu.
Baru lakukan tasmid

Anuar berkata, Aiman baru sahaja selesai menghabiskan satu juzuk al-Quran dan dijangka bakal masuk ke juzuk kedua.

“Dia baru sahaja melakukan tasmid (mendengar bacaan al-Quran) satu juzuk dengan ustaznya bagi membolehkannya memasuki juzuk kedua yang dijangka hari ini (semalam),” katanya.

Lebih memeranjatkan, Anuar berkata, pakar yang melakukan bedah siasat ke atas jasad Aiman mendapati, otaknya masih segar, seperti otak orang masih hidup, sedangkan anggota badan lain sudah rentung.

“Memang keajaiban apabila pakar yang menjalani bedah siasat menjelaskan, otaknya masih segar, bersinar seolah-olah milik insan yang masih hidup,” katanya, memuji kekuasaan ALLAH SWT.
Otak pelajar tahfiz 'segar' seperti hidup
Anuar menunjukkan almari Aiman yang tidak terjejas dalam kebakaran

Tidak jejas ambilan pelajar
Menurut Anuar, tragedi yang menimpa Mantab langsung tidak mematahkan semangatnya dan tenaga pengajar lain untuk terus mengembangkan syiar Islam dalam usaha melahirkan generasi al-Quran yang cemerlang.
“Kita baru sahaja menerima seorang pelajar hari ini (semalam). Ini menunjukkan respons positif daripada pihak ibu bapa dan ia (tragedi) sebenarnya tidak menjejaskan pengambilan pelajar,” katanya.
Berhubung soal keselamatan pula, katanya, pihaknya akan meningkatkan ciri-ciri keselamatan di samping menyediakan kelengkapan dan meningkatkan ilmu berhubung keselamatan selain menyediakan prasarana yang layak.
“Setakat ini, pelajar diberi cuti seminggu untuk kita jalankan proses pengurusan, terutamanya melibatkan penempatan pelajar di blok sebelah,” katanya.
Menurut Anuar, kesemua 20 pelajar berusia antara 13 dan 17 tahun akan dipindahkan ke blok bilik darjah yang sedang diubah suai menjadi tempat penginapan.
Beliau turut mengucapkan terima kasih atas keprihatinan pihak yang bersimpati, menyumbang dan membantu pihaknya untuk membangunkan semula maahad tahfiz itu.



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Ngeri – Pakcik Ni Terbelah Separuh Muka Kena Serang!

By // No comments:
terbelah dagu 2
Allah ngerinya tengok keadaan pakcik nih..... tapi pakcik ni rileks jeee..... macam tak sakit je..... darah pun takde? Dah kering agaknya darah pakcik nih...
Mangsa, Laud Adau, 68, Suku Kedayan, dari Kampung Kesusuk, Sapok Sipitang.
Menurut mangsa, ketika kejadian dia sedang tidur seorang diri di rumah kebun di Kg. Susuk Sapok Sipitang apabila tiba-tiba didatangi oleh seorang lelaki yang tidak dikenali yang terus menetaknya menggunakan tombak sabit sebanyak 2 kali di bahagian leher dan tengkuk.
Masa kejadian keadaan agak gelap dan mangsa tidak nampak penyerangnya.
Menurut Laud, penyerang beliau mungkin berbangsa Bugis dan merupakan pekerja kebun sawit berdasarkan kepada senjata yang digunakan.
Penyamun tersebut telah berjaya melarikan beg dompet milik mangsa berisi wang tunai RM1,000.
terbelah dagu
Nasib Laud agak baik bila orang awam, Kadir Aisha yang kebetulan lalu dikawasan rumah mangsa untuk menebas telah terdengar bunyi berdengus seperti orang meminta tolong daripada rumah mangsa.
Menurut Kadir, beliau lihat Laud telah terbaring berlumuran darah di beranda rumah dan terus membawa mangsa ke Hospital Sipitang.
Keadaan mangsa sekarang menurut doktor adalah stabil dan mangsa akan dirujuk ke Hospital Queen Elizabeth Kota Kinabalu untuk rawatan lanjut
sumber mynewshub

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Lecithin berjaya turunkan berat badan ku yang degil yahuuu....!!!

By // 3 comments:
suka.... sukanya..... alahaiiii
pertama kali timbang berat badan turun 2 kilo youuuu..... selama hari ni tak pernah nak turun2 sampai rasa nak hentak2 je penimbang tu hihihi.....
jam tangan ketat .... rantai tangan ketat..... memang jarang2 sangat dah pakai..... nak beli baru tak de duit... ngeee....
lepas tu entah macam mana ternampak pasal produk lecithin  kat fb yang dikatakan berfungsi untuk cairkan lemak.
cairkan lemak??? bagus la untuk orang kolesterol tinggi macam aku ni...... boleh cairkan darah jugak ..... haa....memang darah aku ni pekat giler.... bila time ambik darah untuk test kolesterol tu hitam pekat kalernya.... keputusan pun mengesahkan triglycerides aku tak okey!
tak sampai sebulan makan ada kwn mesej tanya kenapa aku kurus.... hisshhh.... kurus ke??? ye lah akak nampak kurus! seminggu lepas tu dia mesej lagi tanya akak makan apa??? akak kurus la .... tolong belikan!!  huhhh..... macam tak percaya..... rupanya bila timbang memang betul jarum penimbang tu undur ke belakang sikit.... hahaha.....
sehari lepas kwn sy makan lecithin.... dia mesej.... kak baguslah produk tu.... senang nak membuang!

now dah lebih sebulan makan lecithin..... seluar pun longgar sikit. Baru2 ni jiran2 dekat pula tegur ehh.... nampak kuruslah ....fuhhh.... sampai ada kakak tu pun minta tolong belikan.... akak nak cepatttt....as soon as possible!

Lecithin yang saya makan ni jenama shaklee.
Tak mahal pun sebotol tu harga dia rm 52 dan ada 180 biji.

SMS/WASSAP 012 3117349 

Tengok Demo  


Kalau nak tahu  fakta lanjut tentang Lecithin sila baca info di bawah...
Lecitin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan ‘melekat pada lemak’….dalam kata ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu ‘terapung’ dalam darah…dan seterusnya mencegah lemak dari melekat pada dinding membran. 

ikuti 13 kelebihan Lecithin yang saya petik dari artikel disini KLIK

Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan .. contoh buat kek…yg basic tu mcm tepung gula telur..kalo dak..tak jadi kek tu..haa gitulah.Lecitin boleh diperolehi melalui kuning telur, jagung, soybeans …dan tahukah anda ~ Soybean Lecithin is the richest cholesterol-free source of lecithin…dan yang menariknya..Lecitin Shaklee adalah bersumberkan dari soybean… i likeee…Dan tgh2 mlm ni saya nak share 13 kelebihan tentang Lecitin yang anda perlu tahu.,.


  1. Lecithin bertindak sebagai pelarut utk kolestrol,triglycerides dan lemak2 yg lain.Sebab tu ia membantu mencegah penyakit2 seperti high blood pressure,stroke,heart disease, arteri yg mengeras … Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan up to 6000-7000mg sehari jika berhadapan dgn masalah kesihatan yg sebegini
  2. Kenapa org yang nak kurus suke lecitin?Sebab ia bertindak mengemulsikan lemak (ayat simplenye..ianya memecahkan lemak)..Tahukah anda..Lecitin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian… Pengambilan Lecitin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.
  3. Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat2 penting dari saluran darah ke dalam sel2 bdn..Tanpa lecitin yg mencukupi..membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan….Banyak faktor seperti bahan2 kimia daripersekitaran yg tercemar,bahan2 metal,dadah,food additives, pesticides, etc.. semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat2…jadi dgn cara menambahkan pengambilan Lecitin ,pasti ianya keputusan yg bijak.,
  4. Lecithin membantu mengurangkan atau mencegah penyakit berkaitan hati.
  5. Lecitin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf.Tanpanya,fungsi saraf ni kurang efisien. Sebab tu mereka2 yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS, dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil lecitin
  6. Lecitin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria.Disamping itu, struktur lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida
  7. Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf.Ia membantu sel otak berkembang,penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter(berkaitan short term memory) . Lecitin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan…
  8. Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter dimana ia menggalakkan proses tidur.Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia..
  9. Lecitin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi .Dan sebab itulah ianya berguna bagi2 mereka2 yg ada alergi,hay fever,asma,bronkitis dan emphysema
  10. Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi joint(sendi2) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang as well as the sistem penghadaman.
  11. Lecithin adalah zat utk kecantikan.. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat..cantik berkilat,kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema.
  12. Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine, .Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause.
  13. Lecithin, bersama unsur2lain digunakan utk membuat BILE.. Bile ni fungsinya plak mencairkan lemak. Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat2 seperti vitamin A,D,E dan K ke dlm badan

*Sebiji lecithin Shaklee mengandungi 530mg of Lecithin..jadi kiralah sendiri yer brapa biji anda perlu mkn sehari.. :-)
Wow, menarik kan fakta tentang Lecithin ni.
ada sesapa nak? saya boleh je belikan.... kos pos anda tanggung, okey!

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Qari Perak, Qariah Pahang Juarai Tilawah Al-Quran Peringkat Kebangsaan Ke-56

By // No comments:


FOTO Fathil Asri



KOTA BARU: Qari Perak, Anuar Hasin dan qariah Pahang, Hanimzah Jalaluddin dinobat sebagai johan Majlis Tilawah Al-Quran Peringkat Kebangsaan ke-56 yang berlangsung di Dewan Balai Islam Kompleks Islam Darul Naim, Lundang di sini.
Masing-masing membawa pulang sebuah kereta Proton Preve, yang merupakan hadiah tambahan tajaan Tabung Haji pada tahun ini, selain wang tunai RM15,000 beserta piala iringan, cenderamata dan sijil penyertaan.
Anuar memperoleh 92.33 peratus markah manakala Hanimzah mendapat 88.34 peratus.
Mereka akan mewakili negara pada Tilawah Al-Quran Peringkat Antarabangsa yang bakal berlangsung di Kuala Lumpur dari 29 Jun hingga 6 Julai ini.
Sementara itu, qari Negeri Sembilan Amirahman Abas yang mengutip 89.67 peratus markah muncul naib johan manakala tempat ketiga milik qari Terengganu Mohamad Hafas Ali yang mendapat 86.67 peratus.
Naib johan qariah pula disandang peserta Johor Nor Azrah Ayub yang memperoleh 86.00 peratus markah manakala tempat ketiga milik qariah Kedah Marzian Mohd Deli (84.34 peratus).
Bagi naib johan qari dan qariah, masing-masing menerima wang tunai RM10,000 beserta cenderamata dan sijil penyertaan manakala tempat ketiga membawa pulang RM7,000 selain cenderamata dan sijil penyertaan.
Hadiah saguhati berupa wang tunai RM3,000 beserta cenderamata dan sijil penyertaan diberi kepada semua peserta.
Hadiah disampaikan Sultan Kelantan Sultan Muhammad V. Turut hadir Tengku Mahkota Kelantan Tengku Muhammad Faiz Petra ibni Sultan Ismail Petra, Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.
Seramai 14 qari dan 15 qariah memperdengar bacaan masing-masing pada tilawah yang berlangsung lima hari sejak Isnin lepas. - BERNAMA

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Terus rasa nak muntah baca blog nih......

By // 1 comment:
Isk....isk...iskk..... tak sangka pulak aku akan terjumpa blog cenggini..... terus senak perut.... nak muntah hijau sekali pun ada..... uwekkksss!
aku paham perasaan pengendali blog tersebut..... sgt2 paham.... kalau aku pun rasanya aku akan buat macam tu jugak..... tampal gambar penyamun tu besar2 dalam blog biar satu dunia tahu dia tu penyamun!
Apatah lagi kalau yang disamun itu ialah bini kita!
Tapi dalam kes ni bukan salah jebon sorang.... sang isteri  tu pun salah jugak! Sama2 salah....
Kes macam ni berlambak..... tak payah jauh2 nak cerita kisah dalam kain orang..... kain depan mata pun ada koyak rabak.....
Itulah realiti kehidupan.... kita diuji dengan dugaan2 yang kadangkala boleh buat kita rebah menyembah ke bumi jika tidak kuat iman.
Curang dengan pasangan ni memang ramai..... lelaki ada anak isteri yang penyayang pijak semut tak mati tu pun ada juga yang curang. Isteri yang lemah lembut sopan santun pun ada juga yang curang. Orang mcm ni tak takut dosa dan rasa dia kebal dari api neraka kot.

Balik semula ke cerita jebon di atas sebenarnya aku baru singgah blog  Jaybon ni lah. Hurmmm...... sabar je lah ye kepada suami yang isterinya curang. Semoga dapat isteri yang lebih solehah selepas ini.

ps: ustaz khalid selalu pesan (kelas dhuha) ibu2 selalu la baca doa rabitah bayangkan wajah suami ibu2 yeee..... tujuannya supaya hati kita dan pasangan sentiasa terikat. Ini dia  DOA RABITAH



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Tudung sesumpah??? Sumpah!!! Tak caya tengok sendiri.......

By // 1 comment:
Terkini, satu scarf yang unik ala2 sesumpah telah dicipta untuk wanita yang suka bergaya. Macam sesumpah yang boleh bertukar warna mengikut situasi sekeliling begitulah juga dengan scarf ni.... cakap je nak kaler apa.....plinggggg bertukar! Haaa..... kagum tak?  Sapa tak percaya sila tengok video di bawah







ni namanya chameleon scarf...... nama melayunya skaf sesumpah hikhik.....
guna sensor LED untuk ubah warna yang dikehendaki
boleh juga buat sendiri kat rumah tau
tapi kena pandai set coding komputerlah
cer puan2 bayangkan kalau tudung layer ala2 fareda tu guna sensor LED ..... fuhh jimat youuuu....
dengan hanya satu tudung, pastu tukar2 je kaler ikut suka hati kita....
meriahhh!


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

LELAKI DITEMBAK MATI DALAM CUBAAN ROMPAK KEDAI EMAS

By // 2 comments:


Photo: Perompak yg ditembak mati oleh pihak polis dlm cubaan melarikan diri setelah merompak sebuah kedai emas diKota Bharu ..

tak trgamak lak admin nk uplod wajah simati ..melain kan ada permintaan admin boleh uploadkan itu pon klau ramai yng mintak..


Kota Bharu, 9 Jun - Seorang lelaki bersenjatakan pisau
mati ditembak polis dalam cubaan merompak bersama seorang lagi rakannya di sebuah kedai emas di Jalan Temenggong di sini, hari ini.


Ketua Polis Kelantan Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata dalam kejadian 11.15 pagi itu, suspek berumur 32 tahun yang berasal dari Kampung Gabus, Tok Uban, Pasir Mas, meninggal dunia di tempat kejadian selepas terkena satu das tembakan di paha kiri.

"Cubaan merompak oleh dua suspek lelaki bersenjatakan pisau dan pistol itu disedari tiga anggota polis yang meronda di kawasan berkenaan," katanya dalam kenyataan.

Beliau berkata rentetan itu, seorang daripada anggota polis tersebut memperkenalkan diri sebelum suspek yang bersenjatakan pisau bertindak melarikan diri ke belakang bangunan kedai berkenaan.

Menurutnya, polis melepaskan tembakan amaran ke udara supaya suspek berhenti, namun suspek bertindak menyerang anggota polis sebelum ditembak di bahagian kaki.

"Selepas ditembak, suspek berusaha melarikan diri kira-kira 15 meter daritempat tembakan dilepaskan sebelum rebah. Dua anggota lain (polis) kemudian sampai dan membantu mengikat paha suspek dengan kain untuk memberhentikan pendarahan, " katanya.

Jalaluddin berkata pihak ambulans yang tiba di tempat kejadian mengesahkan suspek meninggal dunia akibat pendarahan.

"Seorang lagi suspek yang bersenjatakan pistol berjaya melarikan diri dan polis kini menjalankan operasi mengesan penjenayah itu," katanya menambah polis akan mendapatkan gambar suspek melalui rakaman kamera litar tertutup. - BERNAMA


ps: tadi dah tengok video perompak ni tgh  berguling kesakitan.... tengok tu rasa kasihan pulak..... mesti sakit sgt tu.... ya allah semoga jadi pengajaran kepada sesiapa sahaja... jgn buat jenayah!!!

*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

perghhh.... kaki pencuri besi putus dilibas parang

By // 5 comments:
Seorang pencuri besi putus pergelangan kaki kiri selepas bergelut dengan pemilik sebuah kolam ikan di Kampung Gong Puyuh, Kelantan pagi tadi.
Awalnya suspek cuba mengambil besi di kolam ikan tersebut tetapi tindakannya disedari anak saudara kepada pemilik kolam tersebut, kira-kira jam 11 pagi.
Si suspek pada awalnya cuba tunjuk hero dengan menyerang pemilik kolam dengan menggunakan besi yang diambil dari kolam.
Sebelum itu, pemilik kolam mengejar suspek dan apa lagi suspek lari la dengan memandu sebuah van. Bagaimanapun, suspek terlanggar pemilik kolam.
Suspek terus keluar dari van, mengambil besi dan melibas ke arah pemilik kolam.
Dalam syok-syok suspek melibas, pemilik kolam mencapai golok di raga motornya dan turut melibas bagi mempertahankan diri.
Libasan pemilik kolam mengenai pergelangan kaki kiri suspek. Terputus woooo…
Suspek kemudiannya menyerah diri dan suspek diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut.
mangsa sedang mengerang kesakitan
adoiiii...... ni kalau tak mendatangkan insaf juga tak tau lah....!!!


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.