IMAM YANG SESAT LAGI MENYESATKAN !!! LIHAT VIDEO...

By // 1 comment:



video yang agak menyeramkan.... lihat bagaimana imam ini menyesatkan pengikutnya
nauzubillahiminzalik.....

Tonton video ini, ia hanya mengambil masa 1 minit sahaja. Video ini mendedahkan kegilaan Syiah dan bagaimana mereka melaksanakan ritual syaitan yang benar-benar berlaku dalam Hawzah.

Dalam Klip ini, anda akan dapat lihat syiah dalam jubah, dia merupakan salah satu syiah UTAMA. Dia duduk di atas mimbar dan memberitahu segala jenis penipuan kepada penganut fahaman syiah tentang pembunuhan Siyd Hussain RA yang Sunni membunuh Beliau. Tujuannya adalah membangkitkan api kemarahan dan kebencian dalam setiap hati penganut fahaman Syiah.

KEPALA PUTUS TERPERANGKAP PINTU LIF GARA-GARA ASYIK DENGAN TELEFON BIMBIT - VIDEO

By // 1 comment:


Shenzhen: Seorang wanita di daerah Luohu di Shenzhen putus kepala selepas dia teperangkap pada pintu lif yang mengheretnya turun sehingga sekurang-kurangnya tiga tingkat.
Mangsa dikatakan terlalu asyik dengan telefon bimbitnya hingga tidak menyedari lif itu rosak.

Menurut laporan awal, kejadian berlaku di Menara Changhong di Jalan Woodcrest Hill.
Rakaman video yang tersebar di Internet menunjukkan wanita berkenaan, seorang jururawat bernama Wang, 24, sibuk melayan telefon bimbitnya apabila tragedi berlaku.

Saksi berkata, lif itu turun dari tingkat 22 bersama-sama empat penumpang dan berhenti di satu tingkat, dimasuki beberapa penumpang lain. Ia kemudian turun lagi tetapi terhenti antara tingkat dua dan tiga kerana rosak.

Jururawat itu yang asyik dengan telefonnya tidak menyedari keadaan sekeliling, keluar dari lif dan terperangkap pada pintunya apabila tertutup.
Lif itu kemudian bergerak lagi selama kira-kira 20 saat, turun ke tingkat satu, mengheret Wang bersama-samanya.

Kepala Wang putus dan tubuhnya terputus dua. - Agensi




✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Gambar-Gambar 18SG Paduka Ayahanda Gombak Ditetak Tersebar..

By // 3 comments:




Gombak: Seorang penjual telefon bimbit parah selepas dibelasah dan ditetak dengan parang oleh tiga lelaki dalam kejadian di gerai makan di sini, kelmarin.
Berikutan kejadian itu, mangsa yang berusia 47 tahun dikejarkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk menerima rawatan.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, dalam kejadian jam 12.30 malam itu, mangsa bersama dua rakan lelakinya sedang makan di Melati Setia Tomyam, di sini.

Bagaimanapun, tiba-tiba datang tiga lelaki tidak dikenali membawa parang dan kayu besbol terus menyerang mangsa dari arah belakang menyebabkan berlaku pergaduhan.

“Ketika kejadian itu, hanya mangsa saja diserang dan ditetak bertubi- tubi pada anggota badan manakala dua rakannya tidak diapa-apakan.

“Selepas beberapa minit membelasah mangsa, semua suspek melarikan diri dengan kereta yang diletakkan berhampiran kawasan kejadian,” katanya.

Abdul Rahim berkata, mangsa yang parah dihantar ke HKL oleh rakannya selepas tidak sedarkan diri.

Berikut adalah laporan polis yg telah dibuat.

Gombak rpt 3927/13 bertarikh 22/05/13@ 0245hrs.

Sek 324KK I.O: Insp Farouq

Pengadu Mohd Fadli b Yusoff (46 thn)(penghantar surat)

Pada jam l/kurang 0030hrs 22/05/13, semasa pengadu sdg mkn di Melati Setia Tomyam, gombak setia bersama kawan nama Jali@Tyson dan seorg lg kawan jali. Tiba-tiba datang 2/L/melayu dan 1/L/cina membawa parang dan kayu telah serang jali dari arah belakang. Jali cedera di belakang badan bahu kiri dan kanan, tangan kanan dan peha kanan. Saspek kemudiannya melarikan diri menaiki sebuah m/kar jenis dan no. Pendaftaran tak pasti warna gelap. Ambulans telah membawa mangsa ke HKL.

Temubual awal dgn mangsa di HKl dapati mangsa

Nama: Zazali b Safri 661223-10-6207

Kerja : Berniaga handphone.

Menurut doktor yg merawat mangsa terdapat 10 "slash wounds" pd badan mangsa; 6 dibelakang bada, 1 pada bahu kanan dan 1 pd bahu kiri,1 pada pergelangan tangan kanan dan 1 lagi pada peha kanan. Mangsa tidak kenal saspek dan tidak pasti motif saspek kerana tiada bermusuh dgn sesiapa. Mangsa adalah ayahanda kawasan gombak (ayah tyson).-Sumber


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

PEREKA FESYEN CALVIN THOO PELUK ISLAM

By // 2 comments:


Pereka fesyen tanah air bertaraf antarabangsa, Calvin Thoo diberitakan telah memeluk agam Islam. Sejak semalam, nama jejaka ini menjadi bualan di laman sosial Twitter dan ramai memperkatakan tentang Calvin telah bergelar saudara baru (mualaf).
Di beberapa blog di internet menyebut, Calvin Thoo telah mengucap dua kalimah syahadah pada jam 3 petang semalam dengan disaksikan Ustaz Dato’ Ismail Kamus, Dato’ Dr. Asri Zainal Abidin dan YB Ust. Solihin Mokhyi.
Dalam sebuah blog menyebut Calvin menyatakan beliau menerima hidayah untuk memeluk islam selepas beliau mendapat satu mimpi dan dalam mimpi itu beliau bersyahadah.
Calvin sudah berkecimpung dalam dunia industri rekaan dan fesyen sejak lebih 17 tahun. Beliau mempunyai label jenama sendiri dan butik yang terletak di tingkat 4, pusat membeli belah Lot 10. Calvin juga sering menjadi pereka fesyen untuk artis tanah air sempena acara besar seperti ABPBH, Minggu Fesyen Kuala Lumpur, Anugerah Fesyen Antarabangsa Malaysia, Festival Fesyen Islam KL dan banyak lagi.
Sumber: Malaysian Digest


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

POKOK NABI

By // No comments:

Ini bukti kekuasaan Allah yang lain yang ingin ditunjukkan pada hamba-hambaNya. Pohon Nabi, atau Pohon yang pernah menaungi Nabi Muhammad Saw. dari terik matahari ini masih hidup subur di tengahpadang gersang. Padahal di sekitarnya tidak ada pohon lain. Pohon Nabi ini sudah berumur ribuan tahun, namun anehnya Pohon Nabi ini masih hidup dan berbuah sampai sekarang.


Pohon Nabi ini sekali lagi menjadi bukti kenabian Nabi Muhammad Saw. Dan sepertinya Pohon Nabi ini sengaja dibiarkan hidup oleh Allah Swt. agar menjadi pengingat, kenangan dan bukti sejarah masa lalu. Pohon ini adalah pohon yang penuh keberkahan, pohon ajaib, pohon keramat dan pohon yang aneh.

Dulu ketika Rasulullah Saw. melakukan perjalanan menuju Syam bersama Maisarah (pembantu Sayyidatuna Khadijah Ra.) untuk berdagang, Rasulullah Saw. pernah berteduh di bawah pohon ini sebelum sampai ke sana. Pada saat Rasulullah Saw. berteduh di bawahnya, dahan dan ranting-ranting pohon ini bergerak menaungi beliau Saw. dari panasnya terik matahari.




Seorang rahib (pendeta) yang melihat kejadian ini, lantas mendatangi Maisarah dan menunjukkan kepadanya pohon tempat berteduh Rasulullah Saw. itu seraya berkata: "Hanya seorang Nabi saja yang berteduh di bawah pohon itu."




Lihatlah sampai hari ini pohon tersebut tetap subur bahkan di tengah-tengah padang pasir yang kering kerontang dan tidak ada tumbuhan yang hidup seperti itu. Allah Swt. menghidupkannya dengan kehendaknya.

Inilah pohon yang memahami cinta buat Nabinya Muhammad SAW, Pohon yang diberkati.

Sampai sekarang pohon ini masih hidup di Yordania. Sebab itu ia dijuluki "the only living Sahabi" atau "sahabat Nabi yang masih hidup".

Pohon ini terletak di tengah padang pasir bernama Buqa'awiyya di negara Yordania. Dari segi geografis, ia dekat dengan kota Bosra di Suriah.





Sebagaimana kita tahu, Rasulullah SAW dua kali tiba di Bosra:

1. Ketika bersama pamannya Abu Thalib saat berumur 12 tahun & bertemu dengan Rahib Buhaira dan ketika itu Buhaira melihat tanda kerasulan beliau SAW di belakang bahu seperti tercatat dalam kitab injil tentang tanda kerasulan nabi akhir zaman.

2. Kali kedua Rasulullah SAW ke Bosra membawa barang dagangan Sayidatina Khadijah.


Dan di dalam foto ini juga, Habib Umar Benhafidz, salah seorang keturunan Rasulullah SAWmengunjungi pohon di mana kakeknya - Rasulullah SAW - pernah berada di situ.

Subhanallah…begitu indahnya jika Allah ingin menunjukkan kuasanya..

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Ini dia video ucapan Adam Adli yang membuatkan beliau ditahan polis - nilai sendiri

By // No comments:
kecoh bila adam adli kena tahan polis.... ramai penyokong beliau yang tak puas hati.... bila tak puas hati polis la yg jadi sasaran maki hamun.
yang memang tak suka adam adli merasakan ini yang memang patut dia dapat.
aku???
okeyyy..... secara peribadi aku respect kat adam adli atas keberanian dia bersuara. bagi aku dia lebih baik dr anak muda yang jadi samseng jalanan, meragut, merosakkan anak gadis, menghisap dadah, berfoya pergi clubbing buat maksiat dan sebagainya lg yang tak baik.
mana tau dia baik tak buat semua tu? aku tau sebab aku tak jumpa pun sebarang maklumat dia buat kerja jahat. yg ada cuma perkara menggemparkan yang dia pernah buat dulu... turunkan gambar pm, isu ptptn dan kali ni isu pilihanraya.
bila dia ditahan polis atas kesalahan akta hasutan, ramai yang bekap dia.... kenapa dia ditangkap...kenapa takut sangat dengan adam adli ni.... kenapa nama2 besar yg keluar kenyataan rasis tu tak pulak kena tangkap?
okeyyy.... dengar baik2 apa yg diucapkan oleh adam adli dalam video ni....



 " Kalau ada polis, kalau ada SB, kalau ada agen-agen daripada Umno sekalipun, nama saya Adam Adli bin Abdul Halim, no kad pengenalan 890703075357, ambil butiran saya, buat laporan polis, kerana hari ini saya nak ajak semua yang ada disini kita harus susun dan kita akan turun ke jalanraya untuk rampaskan kuasa, boleh atau tidak ?, boleh atau tidak ?, boleh atau tidak ?"

"Kita tak banyak masa lagi, semua siap sedia, beli kasut, beli tracksuit, beli seluar jeans, sedia kita akan turun ke jalanraya, sebab akhirnya dalam dunia ketiga macam negara Malaysia, pilihanraya takkan tumbangkan kerajaan, yang boleh tumbangkan kerajaan hanyalah kuasa rakyat. 

.
ucapan beliau memang mengkagumkan bagi sesetengah pihak. berani!!! tapi bila sampai mengajak  turun ke jalanraya untuk rampas kuasa itu dah jadi bab lain... boleh ditafsirkan kepada gulingkan kerajaan. setuju ke cara tu....???
 BERSIH tu lain.... BLACKOUT 505 pun lain.... RAMPASAN KUASA dah lain!!! walaupun aku sokong pr tapi aku tak rasa kita perlu gulingkan kerajaan dengan cara turun ke jalan raya berdemonstrasi ... dan  berlaku pertumpahan darah bagai. aku sayangkan negara ni.... aku masih cintakan keamanan .... dan jika pr naik dengan cara rampasan kuasa adakah selepas itu negara akan terus aman? boleh jamin ke???
Silap2 percaturan PR bukan bertambah kuat tapi bertambah hancur.

ATAU apa yang ada dalam otak adam adli tu tak sama seperti apa yg aku dan lain-lain orang fikirkan???

jadi wahai anakmuda yang bernama adam adli.... berfikir dahulu sebelum berkata2... dan doa tulusku buatmu teruskan berjuang dilandasan yang benar... pray for adam adli.

akhir sekali bacalah kata-kata di bawah ini


Kalau kita kalah, kita kena bertenang itu tanda orang yang beriman yang redha dengan segala ketentuan. Memang ada perjuangan ada kalah ada menang. Jika berlaku penipuan ingatlah kita ada akhirat sebagai medan kebenaran. Jangan lupa ada kerajaan yang lebih berkuasa yakni kerajaan Allah s.w.t
'Kita tidak kalah..cuma belum menang 
(Pesan TGHHadi )



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

makan anak sendiri - kejam!!!

By // 11 comments:
malam jumaat baru ni seekor arnab saya telah selamat melahirkan anak-anaknya....
fuhh lega betul saya rasa.... perasaan mcmlah saya yang bersalin...kekeke
bukan apa.... melihat arnab mengandung dengan susah payah sebab perut yg berat membuatkan saya rasa kasihan pulak... dah lah arnab tu kecil je saiz tubuh badannya.
disebabkan saya takde pengalaman menjaga arnab mengandung jadi  asas kebidanan saya sebagai tuan arnab adalah zero.
bila saya lihat arnab tu menggigit bulu-bulu dibadannya hingga tercabut saya pulak yang kelang-kabut dan cemas..... kena sawan ke arnab niii??? arnab aku ni dah gila ke apa???
lalu saya cepat2 tangkap dan peluk sang arnab dan perlahan2 saya usap dia sambil mengeluarkan semula bulu-bulu yang penuh dalam mulutnya.
saya cium2 arnab itu dengan penuh kasih sayang.... kenapa niii...... jgn la cabut bulu mcm ni yee.... dan sang arnab hanya terkebil-kebil memandang muka saya.
bila sang arnab saya mengoyak kertas suratkabar yg menjadi alas sangkar dengan rakus .... saya jadi geram pulak.... bila saya tarik dia meronta2 ingin dilepaskan dan mengoyakkan kembali kertas suratkabar.
lalu saya dapat ilham..... ohhh agaknya dia nak buat sarang!
yeee.... mmg betullah tu.... kertas yg dikoyak digumpal2 dan di bawa lari dan dikumpul disatu tempat yg tersorok.... belakang mesin basuh...ngeeee!!!!
melihat kesusasahan dia membuat sarang lalu saya longgokkan kain dan kertas suratkabar depan dia.... jadi mudahlah sikit kerja dia.
adakalanya sampai terlentang kebelakang sang arnab saya ketika menggumpal kertas kedalam mulutnya yg kecil maklumlah perut dia berat.
sekali dia longgok kertas sekali dia terdampar berehat.... kemudian dia sambung semula.
Ya allah.... kesiannya.... mcm ni ke arnab nak beranak? kucing nak beranak pun tak sekecoh mcm ni.
maka malam itu gemparlah seisi rumah saya menolong sang arnab membuat sarang lalu secara otomatik sang arnab seekor ini mendapat keistimewaan tidur di dalam rumah bersama tuannya..... ( yg lain2 jgn jeles ye... nnt kalo korang beranak...korang pun akan dapat keistimewaan mcm ni)
tgh malam tak pasti pukul berapa tiba-tiba saya terjaga bila saya rasa sesuatu yg berbulu melanggar kaki saya.....(sy tidur diruang tamu sbb nak teman arnab kat dapur)  fuhhh.... nasib baik otak saya mencerna pantas.... ehhh apsal arnab ni cari aku tgh2 malam ni ekkk..... lalu saya  bangun dan buka lampu dapur kemudian sambung semula tidur....
bangun subuh barulah saya intai.... dan YEAYYYYY....... arnab saya dah selamat melahirkan anak2nya.
ada enam ekor semuanya tau..... maka riangrialah  seisi rumah menerima kehadiran arnab baru.... kekekeke


gambar ni diambil sekitar pukul 9 pagi..... tengahari bila saya tengok semula hanya tinggal 3 ekor sahaja yang hidup.... seekor mati dan jasadnya saya jumpai.... dua ekor lagi yang yang kaler hitam2 tu dah takde.... tak dapat dikesan.... kena makan kah??? waaa.... ini pilih kasih namanya.... mentang2 la hitam!!! huhuu emak apa la ko ni abun! macam la ko putih sangat!!!
ohh lupa.... nama arnab ni abun.... sekarang dah naik pangkat.... mak abun,




abun yang warna paling gelap tu.
yang cun ala2 primadona tu baby/ chebi
sebelah dia iris/kelabu
yang putih tu putih atau abang besar sekarang dah jadi bapak
lain2 tu semua betina dia seorang je jantan cuma sejak akhir2 ni iris selalu menunjukkan sikap luar alam.... ntah konpius  sungguh tuan dia... ko jantan ke betina? ngeee....

haaa..... sekarang baru saya tau kenapa arnab mencabut bulu2 dia semasa tunggu due date.....
agak2 kenapa hehehe....
takpe biar saya jawab..... sebabnya ialah supaya nnt senang baby2 arnab menyusu.... hahaha
bila teringat kebodohan itu saya tergelak lalu saya tangkap mak abun dan saya usap2 dia.... saya urut perlahan2 perutnya sesekali saya geletek putingnya.... haha rasakan ko abun! 
ohhh..... jenuh juga saya lap darah di lantai.... takpe2.... sy ni tuan yg penyayang.
lalu seperti yang saya katakan di atas td  bermastautin lah mak abun di kawasan dapur saya.... saya letak makanan dan air minum dia di situ berhampiran dengan tempat anak-anaknya. berpantanglah ko di situ ye mak abun.
cuma yg hairan mak abun tak kencing dan berak di kawasan itu.... ehhh ini pelikkkk..... sebab arnab ni adalah haiwan yang paling kuat membuang. sembelit ke apa mak abun ni....
semalam mak abun keluar berjumpa rakan2nya..... sekali saya keluar..... haaaa kauuuu..... gemuk2 sungguh tahi mak abun.... air kencingnya pula dah takde warna kuning..... jernih seperti air paip yg tumpah. makkk aiiii..... berapa lama ko menahan ni mak abun....???
kenapa la ko tak membuang je tepi mesin basuh tu.... alahaiii kesiannya mak abun.




yang ni nama dia opet....
dia ni kira yang paling adik la
comelkan....
ntahlah.... setiap kali pergi pet shop dan nampak arnab mesti hati rasa kasih dan nak beli
sebelum ni dah 3 ekor arnab saya mati
waktu tu tak tau pun yang arnab tak boleh dimandikan
sayang betul
mintak2 panjanglah umur anak-anak mak abun
nak tengok sendiri mcm mana dia membesar dari dilahirkan.




✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Seorang lagi artis berhijrah - Eja ingin terus berhijab!

By // No comments:

Baru pulang dari mengerjakan umrah baru baru ini, Eja telah mengambil keputusan untuk terus berhijab secara kekal selepas tidak putus putus berdoa dan berkat petunjuk dari Allah.
“Sebenarnya, saya berhajat ingin memakai tudung selepas usia memasuki 40 tahun tetapi hasrat itu terkubur kerana kesibukan saya”
“Tahun ini, saya berpeluang membuat umrah sekali lagi dan alhamdulillah apabila balik ke sini saya tidak mahu membuka tudung lagi”
“Saya tidak putus-putus berdoa dan alhamdulillah berkat petunjuk daripada Allah, saya langsung tidak mahu membukanya lagi”


“Tetapi, saya tidak mahu bercakap lebih banyak kerana baru lima hari saya pulang ke sini. Semoga Allah permudahkan & menetapkan hati saya untuk terus membawa kebaikan ini,” jelas Eja kepada Media Hiburan. sumber

semoga istiqomah....

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Kanser - jangan putus asa!

By // 1 comment:
Assalamualaikum.....

Dah penat berkempen .... rehatlah .... nak buat cerita sendiri pulak kali ni...

Baru-baru mak sahabat saya meninggal dunia kerana kanser.... rasanya baru sahaja sahabat sy itu call sy memberitahu yang emaknya disahkan kanser leher tahap 4 .... tak sampai 2 bulan dan pergi.. dalam hati saya berkata allah sayangkan dia.... tak mahu dia menderita sakit lama.

Pengalaman menjaga arwah emak yang disahkan mengidap kanser memang tak dapat saya lupakan hingga kini. Deritanya memang sengsara....

Semalam dapat pula berita jiran terdekat juga disahkan mengidap kanser payudara tahap 4. Ya allah.... terkejutnya sebab hari-hari nampak akak jiran tu sihat je.

Ada lagi seorang jiran dekat ni pun pengidap kanser payudara juga.... kata kwn2 lain yg lebih rapat, dah bernanah dah pun tapi dia tak mahu pergi hospital... lagipun nampak dia sihat je

Seorang lagi jiran pun kanser payudara juga.... dah buang sebelah.

Allah.... takutnya nak buat pemeriksaan.... bukan takut jumpa doktor tapi takut tgok keputusan!

Dulu masa dapat tahu emak ada kanser ... rajin goggle cari maklumat dan alternatif perubatan lain. Samalah macam kwn sy... dia belikan emaknya produk belalai gajah tapi  emaknya pula tak boleh langsung menelan sebarang cecair atau makanan.

ohh sesiapa yang belum pernah tahu tentang khasiat belalai gajah boleh rujuk Sini.

Sejauh mana keberkesanannya... wallahuaklam... kita hanya berusaha. Sekurang2nya dapat melambatkan pertumbuhan sel kanser pun sgt baik.

Jadi jika ada yang nak dapatkan produk belalai gajah boleh rujuk blog ni http://belalaigajahpenawarkanser.blogspot.com/

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

LIVE - INI BUKAN TSUNAMI CINA, INI TSUNAMI RAKYAT MALAYSIA !!! (VIDEO) 50 000 REDAH HUJAN KE HIMPUNAN PAKATAN

By // 1 comment:

Ratusan ribu rakyat Malaysia yang menghadiri Himpunan Suara Rakyat Suara Keramat yang sedang berlangsung sekarang ini di Kelana Jaya. Dikhabarkan masih ramai yang berada di luar tidak dapat masuk kerana dah terlalu padat. Apapun berhati-hatilah selalu ya! Tonton live di
http://www.youtube.com/watch?v=vTD_9xotR80


kenal tak sapa ni???








LAPORAN LANGSUNG
9.33pm: Kesesakan lalulintas dari Kelana Jaya sehingga sejauh tol NPE berhampiran Sunway. Menurut Peta Trafik Google, seluruh Petaling Jaya mengalami kesesakan.

9.25pm: Penunggang motosikal yang melewati pemandu yang berpakaian hitam yang terperangkap dalam kesesakan di LDP, melaungkan "Ini Kalilah".

Jalan-jalan di sekitar stadium sesak sepanjang beberapa kilometer, dan tiada tanda-tanda ia reda sejak dua jam lalu.

Ramai orang, yang memaki baju-T 'Ini Kalilah' meletakkan kereta mereka di tepi lebuh raya dan berjalan kaki ke arah stadium.


9.05pm: Gerai makanan dan menjual barangan Pakatan seperti T-shirt, selempang dan pelekat, mengelilingi kompleks stadium.

Sementara itu, orang terus bergerak masuk ke dalam stadium. Semua tempat duduk sudah penuh dan yang lainnya duduk di padang dan trek.


9pm Kira-kira 50,000 sudah memenuhi stadium dan ramai daripada mereka terpaksa berjalan jauh ekoran kesukaran mencari tempat letak kereta.

Di pentas, Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli memberi arahan kepada Utusan Malaysia supaya tidak memainkan isu perkauman.

Katanya, bukan sahaja orang Cina tetapi Melayu juga menyokong Pakatan.

Suasana bingit dengan sorakan dan tiupan vuvuzela, sambil melaungkan "Najib, tipu", "Ubah".

Berpakaian kuning, ramai juga membawa bunga kuning, simbolik tuntutan untuk pilihan raya bersih dan adil.



NONE

8.50pm 
Hujan telah berhenti beberapa minit lepas dan peserta himpunan "Suara Rakyat Suara Keramat" tidak lagi menggunakan payung. Anggota Parlimen Kelana Jaya Wong Chen yang baru beberapa hari terpilih mula berucap kepada penonton.

8.45pm: 
Ramai pemimpin Pakatan masih tidak sampai ke tempat acara kerana terperangkap dalam kesesakan jalan raya, antaranya Elizabeth Wong dan Tian Chua.



8.40pm: Jalan raya dibanjiri kereta bermula dari persimpangan Lebuh Raya Persekutuan sehinggalah ke pusat membeli-belah Paradigm Mall.

Sebahagian hadirin himpunan malam ini meletak kereta mereka di tepi jalan raya utama dan berjalan kaki hampir satu kilometer ke Stadium Kelana Jaya.





8.39pm: kesesakan teruk lalulintas dilaporkan di sekitar stadium. Beberapa peserta perlu berjalan lebih 2km untuk mendapatkan tempat.

"Saya terperangkap dalam 'tempat letak kereta' terbesar di dunia. Tidak bergerak seinci pun selama hampir 15 minit," lapor wartawan Malaysiakini Aidila Razak.
Mereka yang telah sampai ke stadium pula mendapati sukar untuk mencari ruang letak kereta.

8.15pm:
Puluhan ribu orang sudah berada di dalam stadium. Hujan renyai-renyai berterusan dan orang ramai berpayung mereka atau memakai baju hujan.

7.30pm: Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan berucap kepada penyokongnya buat kali pertama malam ini sejak pilihan raya umum Ahad ini, yang didakwanya dicemari dengan penipuan untuk memastikan kemenangan BN.

Perhimpunan di Kelana Jaya itu dijangka menarik kehadiran yang 
besar yang tidak sabar lagi untuk mendengar ucapan pemimpin mereka selepas pilihan raya yang keputusannya membuat ramai penyokong Pakatan Rakyat tidak berpuas hati.
Orang ramai secara memenuhi ruang stadium yang pada masa ini sekitar satu perempat penuh kerana hujan renyai-renyai di stadium Kelana Jaya.

Tiada kehadiran polis dilihat walaupun terdapat spekulasi bahawa polis akan mengadakan kawalan ketat di sekitar stadium, yang menempatkan 50,000 penyokong semasa perhimpunan pra-pilihan raya dahulu.

[Berita lanjut menyusul]

SUMBER


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

PANASS!! BARU [Full Moment] Tragedi Flashmob berdarah di Ipoh

By // 1 comment:



SILA SEBARKAN !!biar masyrakat semua tahu ..

malam niTV3 ulas yang budak2 flashmob di Perak yang menyerang geng BN.
sedangkan Budak2 PR pecah muka cedera habis dipukul !




Flashmob berdarah di Dun Sungai Rapat
IPOH – Peserta flashmob Pakatan Rakyat (PR) di Pengkalan Pegoh cedera apabila mendakwa dipukul oleh sekumpulan lelaki dipercayai penyokong parti lawan petang tadi.

Jurucakap penganjur, Shahari Anuar Ibrahim berkata, dalam kejadian pukul 4.14 petang itu, kumpulan lelaki seramai kira-kira 300 orang yang datang menaiki motosikal secara berkonvoi telah bertindak ganas sambil melakukan provokasi terhadap peserta flashmob.
Beliau mendakwa, keadaan tidak terkawal apabila peserta konvoi sebuah parti politik turut melalui jalan berkenaan dan melanggar lampu isyarat hingga mengakibatkan kesesakan trafik.

“Mereka tidak hiraukan lampu isyarat dan peserta kami menasihati agar mereka beredar segera serta mematuhi undang-undang dan ia mencetuskan kemarahan peserta konvoi berkenaan.

“Berikutan itu berlaku pertelingkahan dan pertikaman lidah di antara kedua-dua pihak sebelum mereka (peserta konvoi) bertindak agresif dengan menyerang dan memukul peserta kami,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di tempat kejadian.

Dakwanya lagi, sebahagian daripada peserta konvoi kemudian bertindak memukul dan mengejar peserta flashmob.

“Mereka menggunakan kayu dan mengejar peserta kami malah keadaan semakin tegang apabila ada di antara kami yang dipukul beramai-ramai.

“Ekoran kejadian itu tiga mangsa dan salah seorang peserta mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan badan dan kini menerima rawatan di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB)," katanya.

Tambah beliau, lebih mendukacitakan apabila selepas kejadian tersebut, peserta konvoi motosikal berkenaan datang semula ke kawasan terbabit.

“Mereka datang semula ke situ seolah-olah cuba cetuskan provokasi hingga mengakibatkan suasana menjadi tegang semula.

“Mujurlah keadaan dapat dikawal dan tiada pertembungan antara kedua-dua pihak,” katanya.
Seorang mangsa, Muhammad Rahmat, 28, berkata, program flashmob pada mulanya berlangsung dengan aman namun setelah kehadiran sekumpulan individu menyebabkan keadaan menjadi huru-hara.

“Mereka berpakaian logo BN dan I Love PM seolah-olah sengaja inginkan kejadian itu berlaku apabila bertembung dengan kami dan mereka telah memukul peserta termasuk saya dengan kayu, batu dan topi keledar.
“Saya dihentak dengan topi keledar dan terpaksa melarikan diri daripada kawasan berkenaan,” katanya.

Jelasnya lagi, kumpulan terbabit turut menyerang secara rambang kepada peserta flashmob terutama yang merakam insiden itu.

Flashmob berdarah di Dun Sungai Rapat
Baju milik mangsa yang mengalami kecederaan parah dipukul dalam kejadian sekitar 4.14 petang di Pengkalan Pegoh.


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Berita Panas! Petugas PAS Perak yang sedang melakukan flash mob telah diserang dan dipukul oleh hampir 40 orang yang memakai baju i love PM.

By // No comments:


Ada yang pecah muka dan berdarah kepala. Mereka sedang dapatkan rawatan.

Pohon doa. Mereka semakin mengganas. Allah.. selamatkan lah Malaysia.

sumber


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Terbaik! Giliran Tun Faisal Kena Sindir Dengan Faizal Tahir

By // 3 comments:




Sebelum ini Faizal tahir belasah Norman KRU pasal industri muzik dan filem akan hancur jika PAS memerintah negara. Faizal Tahir kata rezeki datang dari Allah SWT bukannya manusia bagi.

Kini Ketua Unit Media Baru (UMB) Pemuda UMNO, Tun Faisal cuba nak jadi jaguh mempertahankan Norman KRU kononnya Faizal Tahir belajar agama Islam dari orang sesat.
Kini sebagai membalas kicauan Tun Faisal yang dianggap kebudak-budakkan itu, Faizal Tahir membuat sindiran tajam dengan berkata..OH MAAFKAN SAYA… SAYA BUDAK BARU BELAJAR AGAMA…KALAU SESAT TOLONG TUNJUKKAN….SAYA BETULKAN BALIK…KEPADA SEMUA ORANG….REZEKI ITU DITANGAN BN.
Kalau Tun Faisal Aziz tak faham yang Faizal Tahir perli tajam dia…tak tahulah apa nak cakap.

sumber

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Umno Dah Gila! Dengan Topi PAS Pun Takut!! Seorang pengunjung Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur dipaksa keluar dari kawasan pesta semata-mata kerana ia memakai topi berlambang PAS dan baju T NGO yang melawan BN.

By // 5 comments:

Umno Dah Gila! Dengan Topi PAS Pun Takut!!

Kerana memakai baju dan topi ini seorang pengunjung, Ahmad Firdaus di halau dari Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur di PWTC.










KUALA LUMPUR: Seorang pengunjung Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur dipaksa keluar dari kawasan pesta semata-mata kerana ia memakai topi berlambang PAS dan baju T NGO yang melawan BN.

Alasannya hanya satu, dia memakai topi dan baju T itu di dalam bangunan Umno, PWTC tempat berlangsungnya Pesta Buku itu.

Peristiwa yang memalukan negara ini berlaku pada hari Sabtu, 27 April 2013 pada jam lebih kurang 1.30 petang.

Berikut adalah cerita penuh mangsa ini.

Salam PERUBAHAN buat warganegara MALAYSIA.

Ketika ini di PWTC sedang berlangsung PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR 2013.

Alhamdulillah, saya berkesempatan ke sana untuk mendapatkan buku-buku yang terkini. Apa yang ingin saya kongsikan dengan pembaca harakah di sini bukanlah perihal pesta buku sebaliknya pengalaman yang saya alami di pesta buku.

Saya ingin berkongsi pengalaman saya bersama pihak Harakah dan pembaca yang lain mengenai KEGOYANGAN UMNO BE END....

Pada hari Sabtu, 27 April 2013..pada jam lebih kurang 1.30 petang, saya mengunjungi Pesta Buku Antarabangsa KL 2013 di PWTC.


Selepas memasuki bangunan PWTC saya terus ke dewan Tun Hussein Onn di mana terletaknya ‘booth’ PTS publisher.

Saya telah berjumpa dengan seorang staf PTS dan memberi beliau satu senarai buku yang saya kehendaki lalu beliau menolong saya dengan mencari buku-buku tersebut.

Dalam masa 15-20 minit saya menunggu, terpacak berdiri di dalam ratusan/ribuan pengunjung, saya didatangi oleh 2 org ‘security’ PWTC.

Seorang daripada mereka memperkenalkan diri sebagai pihak security PWTC dan beliau meminta saya mengikut mereka. Berikut adalah perbualan saya dengan security tersebut :


security 1 : kami pihak security PWTC..kami nak mintak encik ikut kami sekejap.

saya : Eh..kenapa pulak?

security 1 : kita cakap kat luar dewan. Encik bawak sekali barang-barang encik tu. Encik ni peserta ke pengunjung?

saya : saya pengunjung...dan tengah tunggu seorang staf PTS carikan buku saya..tapi kenapa pulak saya kena ikut encik?

Pada masa itu kedengaran dalam ‘waklie-talkie’ beliau “ bawa dia keluar..bawa dia keluar” dan saya mendengar security 1 tadi menjawab “kami dah jumpa dia & kami dah nak bawa keluar”.
Saya mula berasa sangsi dengan security tersebut tetapi cuba berfikiran positif.

security 1 : takpe, encik ikut kami sekejap je, kita borak kat luar.

Saya pun mengikuti security 1 keluar dari dewan tersebut dan security 2 mengikut saya dari belakang. Tiba di luar dewan :


security 1 : abang tahu ini bangunan umno kan?

saya : tau..tapi ape kaitan dengan saya?

security 1 : abang tak boleh pakai ‘snow cap’ Pas & baju ni kat dalam bangunan ni (beliau merujuk pada baju yang saya pakai yang tercetak “kebangkitan rakyat” beserta 4 lambang NGO iaitu R (royalti), BERSIH, STOP LYNAS, dan FELDA)

saya : kenapa tak boleh? pakai baju macam ni pun salah ke? lagipun saya datang ni untuk ke pesta buku, bukan ke perhimpunan umno. Lagipun, tak ada peraturan cara atau jenis berpakaian untuk datang ke pesta buku kan?

security 1 : saya tau..tapi ini arahan dari atas bang. kalau ikutkan, kami pun tak ada masalah.

security 2 : macam ni lah...abang bukak snow cap tu & tukar baju dulu kat luar, pastu abang boleh masuk balik.

saya : saya boleh bukak snow cap ni sebab saya hormatkan tuan rumah, tapi saya tak ada baju spare.

security 1 : kalau macam tu abang kena keluar la...kami diarahkan untuk iring abang keluar.

saya : ok..saya boleh keluar, tapi saya nak beli buku-buku yang saya nak dulu.

security 1 : ok..kami akan temankan abang.

Saya masuk semula ke dalam dewan dan berjumpa dengan staf PTS tadi yang tengah memegang beberapa buah buku yang saya nak beli.

Kemudian saya beratur di kaunter bayaran sambil diperhatikan oleh 2 orang security tersebut.

Saya menganggarkan dalam 10-12 org yang sedang beratur untuk membuat pembayaran.

Kemudian security 2 pergi ke salah satu kaunter dan memanggil saya untuk membuat bayaran.

Jadi saya telah memotong giliran mereka yang tengah beratur! kesian mereka..namun apakan daya...bukan kemahuan saya...saya dipaksa untuk SEGERA KELUAR DARI BANGUNAN PWTC!

Setelah selesai membuat bayaran, security tadi tanya saya hendak keluar ikut pintu mana? saya beritahu saya nak keluar ikut pintu yang saya masuk tadi, iaitu pintu utama.

Mereka mengiringi saya berjalan menuju ke pintu tersebut. Sepanjang berjalan, saya tergelak kecil sambil mengeleng kepala dan berkata kepada mereka “saya rasa kelakar bila orang atasan encik berdua ni takutkan baju & snowcap”...

Lalu jawab mereka...”kami tak boleh nak kata apa-apa bang...kami pun kerja dengan diorang....harapkan undi je la yang jadi rahsia kami...kami mintak maaf banyak-banyak kat abang...kami ikut orang atas aje bang.”

“Takpe...saya faham...saya tak marah atau berdendam pun dengan encik...saya tahu encik menjalankan tugas...”

Sampai je luar bangunan PWTC, mereka bersalam-salaman dengan saya dan meminta maaf sekali lagi..saya terus keluar sambil tersenyum panjang..tidak pernah terlintas dalam benak saya akan kejadian seumpama itu boleh berlaku...hanya kerana baju dan snowcap....

Pertama kali diiringi keluar oleh pihak security ketika mengunjungi pesta buku gara-gara baju kebangkitan rakyat & snowcap PAS...sungguh memalukan buat BE END kerana takutkan 2 benda tersebut yang hanya diperbuat daripada benang kapas...yang DIPAKAI OLEH SEORANG RAKYAT MERDEKA yang HIDUP DI DALAM NEGARA DEMOKRASI & MAHUKAN PERUBAHAN DALAM PEMERINTAHAN SEKARANG YANG KORUP!!...

Ironinya...jika seseorang itu berpakaian tidak sopan, mendedahkan aurat, ataupun berpakaian menyebelahi pemerintah yang korup...itu dibenarkan......

Beginikah contoh parti POLITIK yang kononnya mempertahankan ISLAM dan Melayu yang sering dilaung-laungkan menerusi media massa mereka selama ini??

iNi KALiLAH!

saya, yang benar...

Ahmad Firdaus bin Ab Malek
 



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.