9 Gambar jambatan runtuh di Putrajaya 28 Februari 2013 -

By // 2 comments:



 Berita yang menggemparkan hari ini ialah runtuhnya Jambatan Cyberjaya menghala ke Aman Putra yang bersempadan dengan Cyberjaya dan Putra Perdana, kira-kira jam 2.30 petang tadi. Balai Polis Dengkil mengesahkan terdapat laporan dibuat mengenai runtuhan itu sebentar tadi seperti yang dilaporkan dalam Berita Harian. Katanya, jambatan berkenaan sudah lama ditutup untuk lalu lintas kenderaan lebih sebulan lalu. Jom tengok lagi lapan gambar terkini keadaan Jambatan di Putrajaya yang disahkan runtuh.












Antara punca yang menyebabkan keruntuhan...... lalalala~~~





✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

Ekoran Video Bangkang Dari Longkang, Salih Yaacob Umum Bersara

By // No comments:

Petikan dari Malaysian Digest hari ini, Salih Yaacob mengumumkan persaraan beliau dari industri seni tanah air.

bangkang di longkang salleh yaacob, salih yaakup dikritik parti pembangkang, video salih yaakob dan nabil raja lawak, vide salleh yaacob dan nabil kutuk pembangkang, video salleh yaacob kutuk pakatan rakyat, video bangkang dari longkang salleh yaacob dan nabil raja lawak

Keputusan itu diambil beliau kerana timbulnya sebuah video di Youtube dalam siri Bangkang Dari Longkang yang menampilkan dirinya bersama Nabil Ahmad yang mempersenda hak rakyat untuk memilih kepimpinan mereka.

Cereka pendek berdurasi kira-kira tiga minit yang memaparkan situasi di sebuah ceramah parti politik itu turut disertai seorang lagi rakan pelawaknya, Nabil Ahmad.

Kesannya, Salih mendapat kritikan meluas daripada pihak penyokong parti pembangkang, bahkan stesen radio Sinar FM turut diugut untuk diboikot.

“Saya sangat kecewa dan meminta maaf kepada peminat,” ujar Salih Yaacob kepada Utusan Malaysia baru baru ini.

“Saya mengambil keputusan untuk tidak akan lagi terlibat di dalam bidang hiburan selepas ini. Soal kerjaya sebagai penyampai radio pula saya serah semuanya kepada pihak pengurusan”, katanya.

Kepada mereka yang belum menonton, boleh menilai sendiri video tersebut dibawah.


 



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

JUMPA BEG TANGAN : PELAJAR TINGKATAN SATU PULANGKAN RM37,500

By // 1 comment:


“Saya terus mengayuh basikal mengejar kereta berkenaan untuk memulangkan semula beg tangan miliknya. Alhamdulillah saya dapat mengejarnya ketika di simpang jalan seterusnya memulangkan kembali beg terbabit,” katanya.


Pelajar tingkatan satu pulangkan wang tercicir RM37,500
Amir Azizan menunjukkan S$10, nilai sama yang diberikan kepadanya oleh wanita yang tercicir S$15,000


- Pelajar tingkatan satu pulangkan wang tercicir RM37,500 -

BATU PAHAT – Seorang pelajar tingkatan satu sanggup mengayuh basikalnya sejauh 200 meter untuk mengejar sebuah kereta dipandu seorang wanita untuk memulangkan semula beg tangan mengandungi S$15,000 (RM37,500) yang tercicir.

Pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Dato’ Syed Esa, Amir Azizan Hashim, 13, mengakui tindakannya itu didorong oleh pesanan ibu tersayang supaya memulangkan kembali setiap barang yang ditemui kepada pemiliknya.

Menurutnya, beg tangan itu terjatuh di tempat letak kereta di sebuah pasar raya setelah wanita terbabit meletakkan beg tangan berkenaan di atas bumbung kereta sebelum meninggalkan lokasi, dipercayai untuk pulang ke Singapura.

“Saya tetap ingat pesanan emak, jika terjumpa barang orang kena pulangkan, kalau boleh beri pada pemiliknya. Kejadian berkenaan berlaku kira-kira jam 10 pagi, awal Januari lalu. Ketika itu saya sedang membeli surat khabar berhampiran sebuah pasar raya yang terletak di Taman Soga.

“Saya menaiki basikal dari rumah yang terletak berhampiran pasar raya itu sebelum ternampak seorang wanita sedang menaiki kereta jenis Nissan berwarna hitam dan beg tangannya berada di atas bumbung kereta.

Macam2 - Inilah akibatnya keluar dari bilik hotel berbogel

By // 8 comments:
Inilah yang berlaku sekiranya keluar dari bilik hotel tidak berpakaian, Rakaman video seorang lelaki yang tersilap langkah itu kini muncul di YouTube dan menjadi tontonan ramai.

Melalui rakaman kamera litar tertutup berkenaan, lelaki tidak dikenali itu dilihat meletakkan dulang berisi sisa makanan di luar biliknya tanpa berpakaian.



Disebabkan terleka, pintu bilik hotel itu tertutup sendiri dan dia tidak memiliki kunci untuk membukanya. Dalam keadaan bogel, lelaki terbabit merayau ke sana-sini di sekitar hotel sambil cuba pergi ke kaunter penyambut tetamu.

Tanpa sesuatu untuk melindungi kemaluannya, dia cuma bergantung kepada dulang makanan yang menjadi punca masalahnya sementara dia berjalan mencari penyelamat.

Namun, sebelum sampai ke kaunter penyambut tetamu, lelaki terbabit terpaksa berdepan dengan ramai pelawat hotel berkenaan.

Naturactor original vs tiruan

By // No comments:
Al kisah ....
petang tadi aku jumpa seorang kakak ni, dia ada pesan naturactor tapi melalui seorang kakak@jiran lain yang dah beli melalui aku
# - kak, akak jadi ke nak naturactor?
* - tak jadi la.... ko punya tu tak ori
# - ehh... ye ke kak... mana tau ori ke tidak?
* - sebab ko punya tak ada tulisan kat atas penutup!

cissss..... ni yang aku marah niii
selama ni bila aku tanya kat penjual tu dia kata ni produk ori
aku pun beli laa dan tepek kat muka
pastu bila jiran-jiran tanya ehhh ko pakai apa nii..... cantik laaaa..... maka aku dengan senang hatinya (perasan cantik wakaka)  memberitahu dan siap tolong belikan lagi produk ni. Lagi pula aku telah diyakinkan yang ke' ori 'an produk ni berdasarkan kepada.... tengok bawah nih
foto pinjam kat sini
yeee..... tengok berdasarkan sticker kat bawah bekas tu! Sama....Original sticker okey.....!!!!

Sebab kakak tu kata dia punya ada tulisan kat atas jadi malam ni aku menggoogle yg ada tulisan pulak.

Lalu aku jumpa yang di bawah....



ada 2 tulisan yang berbeza satu tulisan china dan satu lagi tulisan rumi.
abis laaaa..... bila aku belek aku punya yang tulisan china
cisssss..... (yang kedua kalinya)
maknanya tak ori ka aku punya nih... ???

waaaa...... benciiii..... tipah tertipuuuu!!!!
Tapi
tapi
tapi
mengikut blog ini......
yang keluaran dari China ni pun ori jugak sebenarnya......
tak caya?
Baca SINI
Cuma
cuma
cuma
ada perbezaan antara ori china dan ori jepun
pertama harga
naturactor dari china  murah sikit berbanding jepun
boleh dapat dalam harga RM 35 (harga aku beli) dan yang dari jepun kabaunya mahal lagi....
dan lagi produk dari jepun  lebih dari segi.....
baca SINI
Dan
dan
dan
kalau nak tau yang tak original @ macam haremmm tu macam mana 
sila perhatikan baik-baik 
jeng
jeng
jeng

jadinya..... bermula malam ini baru aku faham dan mengerti apa perbezaan naturactor ni.
kiranya aku punya ni ori la jugak tapi dari China...huhuhu....
mujurlah tak de pape jadi kat muka ai ni.....

terima kasih laaaa pada blog kat atas tu sebab dah bagi pencerahan kat aku di tengah malam ni....
tak pe lah nnt dah abis made in china tu aku beli made in japan pulak lah ye...
kumpul duit dari sekarang
waarrghhh..... nak tido dah... selamat malam semua. (1.01 am)











✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

Penumpang terpaksa langkah tangan mayat

By // No comments:
Susulan kemalangan bas: Penumpang terpaksa melangkah tangan mayat
HULU SELANGOR – “Ya ALLAH.. ALLAHU AKBAR.. itu saja yang saya ungkapkan berulang kali sebaik mendengar bunyi seretan bas yang bergesel dengan besi pembahagi jalan sampailah saya lihat besi menembusi bas dan menghimpit penumpang di depan saya,” kata Sutirah Miswari, 47, menceritakan detik cemas kemalangan menimpa bas ekspres yang dinaiki awal pagi semalam.

Tiga maut dan seorang parah apabila sebuah bas ekspres yang membawa 16 penumpang terbabas dan melanggar besi pembahagi lebuh raya di Kilometer 420 Lebuh Raya Utara Selatan, arah Ipoh, dekat Bukit Tagar, Hulu Selangor jam 3.10 pagi semalam.

Menurut Sutirah, sebaik bas terhenti dia terus mencari jalan keluar dan terpaksa melangkah tangan mayat salah seorang penumpang yang duduk di depannya sambil meminta tolong.

TERKINI DARI LAHAD DATU: rela 'terus berjuang atau mati' - ketua penceroboh

By // No comments:





Pemimpin kepada kumpulan penceroboh di Lahad Datu, Raja Muda Agbimuddin Kiram berkeras untuk meneruskan tuntutan mereka ke atas Sabah walaupun tarikh akhir yang ditetapkan kerajaan Malaysia agar mereka meninggalkan negara ini telahpun berakhir semalam.

"Terus berjuang atau mati," kata Agbimuddin kepada stesen radio Filipina, Radyo Inquirer kira-kira jam 9 pagi tadi.

"Saya percaya kami di pihak yang benar dan tempat ini milik kami. Kami akan bertahan," tambahnya.

Manila semalam menghantar satu kapal laut untuk membawa pulang kumpulan itu namun Agbimuddin menegaskan 'Pasukan Keselamatan Diraja' tidak akan berganjak dari Kampung Tanduo, Lahad Datu sehingga "isu itu diselesaikan".

Kapal berkenaan dijadualkan tiba di pesisir Lahad Datu hari ini.

Kumpulan dari Filipina itu berusaha untuk menduduki satu kawasan pesisir pantai di daerah Lahad Datu, yang didakwa pernah menjadi sebahagian daripada jajahan kesultanan Sulu. 

Mereka dikepung pasukan keselamatan sejak 12 Februari di kawasan tersebut. mk



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

Dikubur Selama 20 Tahun, Jenazah Masih Utuh -video

By // No comments:




 Jenazah yang sudah dikubur selama 20 tahun di Bogor, Jawa Barat, masih utuh saat pihak keluarga akan memindahkan lokasi makam.



VIDEO




✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

Raja Dr Nazrin Shah: Ramai Cerdik Pandai menyertai PAS berbanding UmNO - video

By // 1 comment:




Video di atas itu hanya sebahagian sahaja dari ucapan baginda....
Teks penuh ucapan boleh baca di SINI
tq

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

Kelakar.... kelakar.... kelakar betul ayam nii...

By // 1 comment:



Ayam Berkokok Ohok hokk hokhokhokhok!! Ayam ni berkokok atau ketawa? Cetengok! Cetengok!





kehkehkehkeh.......


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

Penerima BR1M haiwan:INi komen Ustaz Azhar

By // 3 comments:

KUALA TERENGGANU: Serangan yang dibuat oleh Perdana Menteri dan timbalannya terhadap Mursyidul Am PAS dijawab oleh penceramah selebriti, Ustaz Azhar Idrus (gambar).

Beliau berkata,  Tuan Guru Nik Aziz bukan kata penerima BR1M itu seperti haiwan tetapi menjadikan penerimanya seperti haiwan.

"Sebenarnya apa yang kita dengar dalam video clip bukan Tok Guru kata kepada penerima BR1M seperti haiwan, cuma Tok Guru kata orang yang memberikan BR1M tulah cuba menjadikan orang yang menerima seperti haiwan.

"Umpama bagi makan, lepas tu sembelih.

"Maknanya jahatnya orang nak bagi bantuan bila perlu sahaja, bila jauh dengan pilihanraya tak hulur pun bantuan," kata Ustaz Azhar dalam kuliahnya di Masjid Pengadang Baru dekat sini.

Beliau ditanya, "apa komen ustaz mengenai Tuan Guru Nik Aziz kata orang yang ambil BR1M ni seperti haiwan?"

Ini ekoran tuduhan Datuk Seri Najib Razak dan Tan Sri Muhyidin Yasin bahawa Tuan Guru Nik Aziz menganggap penerima BR1M ini haiwan.

Bagi Ustaz Azhar, ini semua punca mencari pembalahan, "Ni buah cari baloh."

Sehubungan dengan itu, beliau meminta semua pihak berhati-hati dengan sebarang laporan media.

"Jadi lening (sekarang ini) kene hati-hati lah banyak putar belit dan spin berita nak nak musim mengundi ni.

"Yang  tak pernah nampak muka pun dan kerap masuk kampung dah. Tujuan ape? Nak tolong ke untuk kepentingan tertentu?

"Jadi kene bijoklah, jangan percaya tanpa selidik," tegas penceramah bebas dari Terengganu yang sangat terkenal itu.

Baru-baru ini, Tuan Guru Nik Aziz berkata,
"Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi.

"Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami. Tapi kalau nak beri Islam, kita nak panggil ayam cakap nak ceramah, mana ayam datang, nak panggil lembu, mana datang.

"Jadi kalau kita beri barang kepada orang, beri RM10, RM50 (orang akan datang ambil).
"Ini bukan cara Islam, (cara) Islam ialah beri ilmu kepada manusia," kata Tuan Guru Nik Aziz.


Analogi haiwan


Sementara itu, para pengguna laman sosial mula menyebarkan analogi mengenai kenyataan kedua-dua pemimpin Umno itu ketika mereka mengulas isu ini.

Berikut adalah analogi itu:

Seorang atok memarahi dua orang cucunya, Ali dan Abu yang suka bergaduh..

Atok: Korang ni macam anjing dengan kucing.. pantang jumpa asyik nak bergaduh..

Ali: Sampai hati atok cakap kami haiwan....

Abu: Ali! Itu peribahasa la samdol!

Harakahdaily,23 Feb 2013


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

Anak Derhaka Tumbuk Kepala Ibu Dapat Balasan

By // 3 comments:

Perlakuan derhaka seorang anak mengugut dan membelasah wanita yang melahirkannya, mendapat balasan apabila dia dihukum penjara 24 bulan oleh Mahkamah Majistret di sini, semalam.

Anak derhaka dipenjara

Dalam kejadian jam 12.30 pagi itu, tertuduh sebelum itu meminta wang daripada ibunya untuk membeli dadah tetapi permintaan itu tidak dipenuhi lalu dia mengamuk dengan menyepak belakang serta menumbuk kepala wanita itu.

Ketika itu juga, dia turut menggunakan sebilah pisau mengugut hendak mencederakan Che Saniyah. Susulan kejadian itu, Che Saniyah membuat laporan polis yang membawa kepada penahanan tertuduh, hari sama.


Sumber 



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

Walaupun Sudah Mati Mafia Rusia Tetap Mahu Kelihatan Menonjol

By // No comments:

Moscow: Walaupun selepas mati, kumpulan penjenayah Russia tetap mahu mempamerkan diri mereka dengan menonjol dan memilih tanah perkuburan untuk melakukannya.
Di kawasan Tanah Perkuburan Shirokorechenskoye di bandar Yekaterinburg, waris si mati memilih batu marmar besar dan mahal untuk memberitahu siapa yang ditanam di situ.

Yekaterinburg dikenali sebagai bandar raya utama jenayah di Russia.
Menurut media, sesetengah batu peringatan di situ dibina setinggi dua meter dan berharga sehingga RM100,000.

Setiap satu batu itu mempamerkan gambar si mati segak bergaya dengan pakaian mahal, atau sesetengahnya menggenggam penumbuk. Batu itu mengingatkan orang ramai kepada pelbagai aktiviti jenayah di Yekaterinburg dan ia pernah menjadi pangkalan kumpulan samseng Uralmash yang diuruskan dengan teratur. Pada era 1990-an, berlaku perang besar-besaran antara anggota kumpulan penjenayah itu, menyebabkan pelbagai kejadian ganas termasuk serangan bom dan mesingan.

Bloger Russia, Vladimir Markov, berkata apa yang ada di Yekaterinburg menunjukkan betapa uniknya Russia. “Kubur ini adalah simbol sisi gelap Russia moden yang dipenuhi amalan rasuah dan keganasan,” katanya. Melihat kepada gambar pada batu itu, katanya, ia jelas menunjukkan betapa besar ego penjenayah terbabit.
Foto
TANAH perkuburan Shirokorechenskoye menjadi tempat bersemadinya ramai penjenayah Russia.
“Walaupun mati, mereka mahu diberi penghormatan sama seperti ketika hidup,” katanya. - TS



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

Gambar kanak-kanak Palestin dijadikan sasaran penembak tepat menimbulkan kemarahan. Sebarkan!!!

By // 1 comment:

Mor Ostrovski, an Israeli soldier, posted this picture of a child in crosshairs of his rifle on his Instagram account. (Photo courtesy of electronicintifada.net)
Tebing Barat: Seorang tentera Israel telah membangkitkan kemarahan orang ramai apabila dia memuat naik gambar kepala seorang kanak-kanak Palestin yang dijadikan sasaran penembak tepat.

Mor Ostrovski seorang sniper israel memuat naik gambar di atas di instagram miliknya namun dia mengatakan gambar tersebut ditemui di internet. Dia kemudian menutup akaun miliknya setelah gambar tersebut mendapat kecaman sebagai tidak berperikemanusiaan

Baca selanjutnya SINI

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

Ini dia jadinya kalau anda mata keranjang.

By // 2 comments:


Ini dia jadinya kalau anda mata keranjang..........wkwkwwkwkk




borakkosong




✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

ARE U READY FOR BN? PANGGG!!! Ini jawapan dia.....

By // 3 comments:


hehehe...... derhaka betoi ending video nih
para isteri sila jangan tiru aksi di atas
berDOSA!
semoga PM akan mimpi indah-indah agar adegan di atas tidak menjadi realiti
kekekeke
selamat malam.......bye!

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

Penyanyi Yasin Sulaiman dilantik sebagai duta rasmi kempen pilihanraya PKR

By // No comments:

KUALA LUMPUR 17 FEB: Angkatan Muda KEADILAN (AMK) hari ini melancarkan Gagasan Anak Muda Malaysia atau ‘Dokumen Merah’ yang mengandungi lima tawaran kepada anak muda Malaysia sempena pilihan raya umum ke-13 (PRU 13).
 
Lima perkara itu ialah gagasan pemberdayaan pendidikan, gagasan kualiti hidup, gagasan kesaksamaan poltitk dan demokrasi, gagasan perumahan strategik dan gagasan merakyatkan kebudayaan dan sukan anak muda.
 
“Pelancaran rasmi akan dibuat di Melaka oleh Ketua AMK Pusat, Shamsul Iskandar Mat Akin,” kata Timbalan Ketua Penerangan AMK, Rozan Azen Mat Rasip sambil memaklumkan arikh tersebut akan dimaklumkan kemudian.
 
AMK turut melancarkan video klip lagu ‘Reformasi’ di ibu pejabat KEADILAN hari ini, nyanyian artis Yasin yang menjadi lagu rasmi kempen AMK di seluruh negara.
 
IMG_8342“Yasin adalah duta rasmi kempen pilihan raya AMK. Beliau bersama AMK akan bergerak mengelilingi Malaysia dan turun ke setiap kawasan ditandingi calon AMK,” kata Rozan.
 
Beliau menjangka, selepas berita penyanyi Yasin sebagai ‘duta rasmi’ AMK dan ‘Dokumen Merah’ dilancarkan, undangan persembahan dan jemputan kempen program akan meningkat.

Justeru sebarang komunikasi melibatkan jemputan termasuk kempen pelancaran ;Dokumen Merah’ AMK boleh dibuat melalui Setiausaha AMK, Julailey Jemadi atau Setiausaha Kerja AMK, Syed Badli Shah Syed Osman.
Tonton lagu Reformasi nyanyian, Yasin, KLIK INI.



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

VIDEO PEMBANTU RUMAH (INDON) DERA ANAK MAJIKAN,ANAK DILAMBUNG MACAM BOLA KERANJANG!

By // No comments:

 | KEJAM!! VIDEO PEMBANTU RUMAH DERA DAN LAMBUNG BAYI BERUSIA 4 BULAN HINGGA JATUH DI KUANTAN | VIDEO PEMBANTU RUMAH LAMBUNG ANAK HINGGA JATUH DI KUANTAN MENERUSI CCTV | BAPA SAKSI PEMBANTU RUMAH LAMBUNG ANAK HINGGA JATUH MENERUSI CCTV | VIDEO PEMBANTU RUMAH DERA BAYI BERUSIA 4 BULAN | VIDEO PEMBANTU RUMAH LAMBUNG BAYI BERUSIA 4 BULAN


Kejam!!! Itu ayat yang sesuai untuk pembantu rumah tersebut. 

Seorang pembantu rumah warga Indonesia ditahan polis untuk siasatan selepas perbuatannya melambung anak majikannya berusia empat bulan sehingga terjatuh dirakam menerusi kamera litar tertutup (CCTV).
Timbalan Ketua Polis Daerah Kuantan, Supt Abdul Aziz Ahmad berkata, peniaga berumur 42 tahun itu membuat laporan polis kira-kira 9 pagi Jumaat.
Katanya, perbuatan pembantu rumah berumur 24 tahun itu ditonton majikannya itu menerusi komputer ribanya ketika sedang minum di sebuah restoran di sini kira-kira 7.45 pagi.
“Majikannya melihat perbuatan itu yang berlaku di ruang tamu di rumahnya di Bukit Setongkol, dekat sini,” katanya ketika dihubungi Bernama pada Jumaat.
Katanya, peniaga itu bergegas pulang dan membawa bayi lelakinya ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) di sini untuk pemeriksaan dan didapati mengalami lebam di tangan dan cedera di kaki kirinya namun keadaannya dilaporkan stabil.
“Wanita itu kini ditahan untuk siasatan lanjut,” katanya


Pembantu Rumah Dera Bayi Berusia 4 Bulan. Kepada yang ada pembantu rumah berhati-hati. Share bagi memberikan kesedaran kepada umum.






✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

Projek Gergasi Keretapi Laju Mekah Madinah 2014

By // No comments:




Projek keretapi halaju tinggi Al Haramain ialah projek yang kini dalam pembinaan di Arab Saudi. 

Ia adalah projek sepanjang 450 kilometer yang menyambungkan Kota Suci Mekah dan Madinah. 

Tujuan dibina bagi memudahkan umat Islam bergerak ketika mengerjakan ibadah haji dan umrah. 
Talgo_Saudi_Arabia_02

Selain berhenti di Mekah dan Madinah, kereta halaju tinggi ini akan berhenti di Jeddah dan juga Rabigh. 

Kos pembinaan dianggarkan mencecah USD 10.7 billion (RM 33.4 Billion). 
772930817910


Sebanyak 46 buah gerabak keretapi Talgo 350 keluaran Sepanyol bakal digunakan dan ianya akan beroperasi pada kelajaun 360 kilometer sejam.

Dijangkakan tiga juta penumpang akan menaiki sistem keretapi Al Haramain setiap tahun.

Dapat hidayah melalui Firaun?

By // No comments:


Photo: HIDAYAH ALLAH KEPADA DR. MAURICE MELALUI FIRAUN?

PADA pertengahan tahun 1975, Perancis yang ketika itu di bawah pemerintahan Presiden Francisco Mitterand menawarkan kerajaan Mesir bantuan untuk meneliti, mempelajari dan menganalisis mumia Firaun, Ramsess II yang sangat terkenal. 

Firaun yang dikatakan hidup di zaman Nabi Musa yang akhirnya mati tenggelam dalam Laut Merah ketika mengejar Musa dan para pengikut baginda yang melarikan diri daripada kekejamannya. 

Mesir menyambut baik tawaran itu dan membenarkan mumia itu diterbangkan ke Paris. Malah ketika sampai di sana kedatangan mumia itu disambut dengan pesta dan keramaian. 

Ini termasuklah apabila Mitterand dan para pemimpin Perancis yang lain tunduk hormat ketika mumia itu dibawa lalu di hadapan mereka. 

Mumia itu kemudiannya diletakkan di ruang khas di Pusat Arkeologi Perancis. Di situ ia bakal diperiksa sekali gus membongkar rahsianya oleh para pakar, doktor bedah dan autopsi Perancis yang dipimpin oleh doktor yang sangat terkenal, Prof. Dr. Maurice Bucaille. 

Bucaille seorang pakar bedah kenamaan Perancis yang dilahirkan di Pont-L’Eveque pada 19 Julai 1920. Memulakan kerjaya di bidang perubatan am dan pada tahun 1945 beliau diiktiraf sebagai pakar di bidang gastroentorologi. 

Ramai kerabat diraja dan keluarga pemimpin dunia menggunakan khidmat Dr. Bucaille, termasuk Raja Faisal Arab Saudi dan pemimpin Mesir, Anwar Sadat. 

Lalu kesempatan beliau untuk membedah dan menyiasat mumia Firaun, mengerah seluruh tenaga dan mindanya untuk menguak misteri di sebalik penyebab kematian raja Mesir kuno itu. 

Ternyata, hasilnya sangat mengejutkan. Dr. Bucaille menemukan sisa-sisa garam yang masih melekat pada jasad mumia tersebut sebagai bukti terbesar bahawa Firaun itu mati akibat tenggelam di dalam laut. Iaitu jasadnya segera dikeluarkan dari laut, ‘dirawat’ segera dan dijadikan mumia supaya jasad itu kekal awet. 

Namun penemuan itu menimbulkan persoalan yang sangat besar kepada Dr. Bucaille. Bagaimana jasad tersebut masih dalam keadaan sangat baik berbanding jasad-jasad yang lazimnya tenggelam dan dikeluarkan daripada laut?

Lalu beliau menyiapkan sebuah laporan akhir yang diyakininya sebagai penemuan baru, iaitu proses menyelamatkan mayat Firaun dari laut dan kaedah pengawetannya.

Laporan tersebut diterbitkan dengan tajuk; Mumia Firaun: Sebuah Penelitian Perubatan Moden (judul asalnya; Les Momies Des Pharaons Et La Midecine). Ekoran penerbitan laporan itu, Dr Bucaille dianugerah penghargaan tertinggi kerajaan iaitu Le Prix Diane Potier-Boes (Penghargaan Dalam Sejarah) oleh Academie Frantaise dan anugerah Prix General daripada Academie Nationale De Medicine, Perancis. 

Namun seorang rakan sempat membisikkan kepada Dr. Bucaille bahawa penemuan ini sebenarnya bukan sesuatu yang baru. 

“Jangan tergesa-gesa kerana sesungguhnya umat Islam telah berbicara mengenai peristiwa Firaun yang mati lemas dan mayatnya dipelihara sehingga hari ini!”

Namun kata-kata itu ditentang keras oleh Dr. Bucaille kerana beliau menganggap sangat mustahil. Baginya membongkar sesebuah misteri yang lama tidak mungkin dapat diketahui kecuali dengan perkembangan teknologi moden, peralatan dan makmal canggih yang mutakhir dan tepat.

Kisah Firaun dalam al-Quran

Hakikatnya Dr. Bucaille menjadi serba salah dan bingung apabila diberitahu bahawa al-Quran yang diyakini dan dipercayai oleh umat Islam telahpun meriwayatkan kisah tenggelamnya Firaun dan kemudian mayatnya diselamatkan. 

Beliau semakin tertanya-tanya, bagaimana perkara seperti itu dapat diterima oleh akal kerana mumia itu baru sahaja ditemui sekitar tahun 1898. Sedangkan al-Quran telah ada di tangan umat Islam sejak ribuan tahun sebelumnya.

Sambil mata tidak lepas memandang mumia Firauan yang terbujur di hadapannya, Dr. Bucaille terus tertanya-tanya bagaimana al-Quran dapat membicarakan kisah Firaun yang jasadnya diselamatkan dari hancur sejak ribuan tahun lalu. 

“Apakah masuk akal di hadapanku ini adalah Firaun yang cuba menangkap Musa (Nabi)? Apakah masuk akal Muhammad (Nabi) mengetahui hal sejarah ini? Pada hal kejadian Musa dikejar Firaun telah berlaku sebelum al-Quran diturunkan,” bicara hatinya sendirian. 

Lalu beliau mendapatkan kitab Injil yang di dalamnya hanya membicarakan Firaun yang tenggelam di tengah laut saat mengejar Nabi Musa tetapi tidak diceritakan mengenai mayat Firaun. 

Sementara dalam Kitab Perjanjian Lama (Injil Lama) pula yang diceritakan dalam kitab itu hanyalah: “Air (laut) pun kembali seperti sebuah lautan yang berombak dan beralun, menenggelamkan kereta-kereta (chariot) kuda, pasukan berkuda dan seluruh bala tentera Firaun tanpa ada seorang pun yang berjaya menyelamatkan diri. Tetapi anak-anak Israel dapat menyelamatkan diri atas daratan kering di tengah-tengah laut itu”. (Exodus 14:28 dan Psalm 136:15)

Dr. Bucaille sangat terkejut kerana tidak ada disebut langsung mengenai apa yang terjadi seterusnya kepada mayat Firaun selepas tenggelam itu. 

Ini menjadikan beliau semakin kebingungan. 

Apabila mumia dikembalikan semula ke Mesir, Dr. Bucaille terus mendapatkan kepastian mengenai mumia itu. Lalu beliau memutuskan untuk bertemu dengan para ilmuwan Islam mengenai sejarah Nabi Musa, kekejaman Firaun sehinggalah Bani Israel meninggalkan Mesir dan dikejar Firaun dengan seluruh bala tentera di belakang mereka. 

Maka salah seorang mereka terus bangun dan membaca ayat al-Quran berhubung sejarah tersebut untuk Dr. Bucaille mendengarkannya sendiri:

“Maka pada hari ini Kami selamatkan badan kamu supaya kamu dapat menjadi pelajaran bagi orang-orang yang datang sesudah kamu dan sesungguhnya kebanyakan manusia lengah dari tanda-tanda kekuasaan Kami. (Yunus: 92).”

Apabila mendengar ayat ini, hati Dr. Bucaille benar-benar tersentuh. Beliau akhirnya mengakui kebenaran ayat itu kerana ia dapat diterima akal dan memberikan satu inspirasi serta dorongan kepada sains untuk maju meneroka lebih jauh lagi. 

Lalu dengan hati yang begitu bergetaran dalam menahan sebak dan keharuan, beliau pun bangun dan dengan suara yang lantang berkata: “Sesungguhnya aku masuk Islam dan beriman dengan al-Quran ini.”

Tidak sekadar beliau mengakui kebenaran dan memeluk Islam tetapi beliau kemudiannya pulang ke Perancis dengan menggali seluruh isi al-Quran.

Akhirnya beliau berjaya menerbitkan buku yang sangat mengejutkan seluruh dunia dan sehingga kini telah diterjemahkan dalam pelbagai bahasa pada tahun 1976, iaitu The Bible, the Qur’an, and Science : The Holy Scriptures Examined in the Light of Modern Knowledge.

Melalui buku ini, Dr. Bucaille yang kemudiannya dikenali sebagai Dr. Yahya Maurice Bucaille berjaya membuktikan bahawa al-Quran adalah selari dengan fakta-fakta sains sementara kitab Injil adalah sebaliknya. 

“Sains dan Islam umpama saudara kembar yang tidak boleh berpisah. Ini kerana dalam Injil terdapat pelbagai kesilapan dari aspek saintifik tetapi tiada sedikitpun kesilapan seperti itu ada dalam al-Quran. 

“Al-Quran yang di dalamnya diceritakan segala penjelasan mengenai fenomena alam semula jadi yang sangat bertepatan dengan sains moden,” katanya.

Beliau memberikan kesimpulan bahawa tidak syak lagi al-Quran benar-benar kalam Allah.

Semoga bermanfaat.


Public Secret - Allahu'alam... Wassalam.

HIDAYAH ALLAH KEPADA DR. MAURICE MELALUI FIRAUN?

PADA pertengahan tahun 1975, Perancis yang ketika itu di bawah pemerintahan Presiden Francisco Mitterand menawarkan kerajaan Mesir bantuan untuk meneliti, mempelajari dan menganalisis mumia Firaun, Ramsess II yang sangat terkenal.

Firaun yang dikatakan hidup di zaman Nabi Musa yang akhirnya mati tenggelam dalam Laut Merah ketika mengejar Musa dan para pengikut baginda yang melarikan diri daripada kekejamannya.

Mesir menyambut baik tawaran itu dan membenarkan mumia itu diterbangkan ke Paris. Malah ketika sampai di sana kedatangan mumia itu disambut dengan pesta dan keramaian.

Ini termasuklah apabila Mitterand dan para pemimpin Perancis yang lain tunduk hormat ketika mumia itu dibawa lalu di hadapan mereka.

Mumia itu kemudiannya diletakkan di ruang khas di Pusat Arkeologi Perancis. Di situ ia bakal diperiksa sekali gus membongkar rahsianya oleh para pakar, doktor bedah dan autopsi Perancis yang dipimpin oleh doktor yang sangat terkenal, Prof. Dr. Maurice Bucaille. 

Bagaimana tarikh luput alat solek boleh dipastikan

By // No comments:
Sekiranya anda tidak dapat mengenal pasti berapa lama gincu, maskara atau bedak asas yang dimiliki digunakan, ini bermakna sudah tiba masanya alat solekan tersebut patut dibuang.

Benar, jarang sekali kita menjumpai mekap yang mana tarikh luputnya jelas tertulis pada bekas tetapi secara amnya, maskara hanya akan bertahan selama tiga bulan manakala bedak asas perlu diganti selepas menemui tempoh 12 hingga 18 bulan. Gincu pula tidak elok dipakai selepas menggunakannya selama setahun, berbeza dengan pelembap bibir yang masih boleh bertahan sehingga 18 bulan. 

Alat solek yang boleh tahan sehingga dua tahun termasuklah celak mata berbentuk pensil kerana asahan yang dibuat akan membuang bahagian yang kotor. Namun, celak berjenis cairan pula perlu dibuang selepas digunakan selama dua bulan. 

Ini kerana menurut beberapa kajian, bahan solek yang mengandungi minyak mudah dimasuki bakteria dan sekiranya digunakan secara berterusan, akan mengakibatkan kesan buruk terhadap kulit wajah. 

Untuk memastikan sama ada mekap yang ada itu sudah lama ataupun tidak, apa yang anda boleh buat adalah tulis tarikh pertama mekap tersebut digunakan. 

Bagi anda yang tidak gemar membazir wang membeli mekap baru setiap bulan, pastikan bekas mekap yang digunakan itu ditutup rapat. Satu lagi cara yang lebih efektif adalah dengan menyimpannya di dalam peti sejuk.


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

Honda EX5 kena gantung akibat cubaan curi wang masjid

By // 1 comment:


MARANG – Berang dengan tindakan dua lelaki cuba mencuri wang tabung masjid, penduduk Kampung Surau Haji Mat Zain menggantung motosikal ditinggalkan suspek pada sebatang tiang telefon di sini.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.30 malam kelmarin, seorang penduduk ternampak dua lelaki menunggang motosikal dalam keadaan mencurigakan di dalam perkarangan masjid kampung itu.

Pengerusi masjid berkenaan, Zaidi Ibrahim, 50, berkata, kehadiran dua lelaki itu kemudiannya dimaklumkan kepada beberapa penduduk berdekatan sebelum mereka bergegas ke masjid untuk membuat pemeriksaan.

“Kehadiran penduduk mengejutkan dua suspek terbabit yang kemudiannya melarikan diri dan meninggalkan motosikal dinaiki mereka. Selepas pemeriksaan, penduduk mendapati tabung masjid berpindah tempat.

Jual dahi untuk bayar hutang

By // No comments:


London: Seorang lelaki David Taylor bersedia menyiarkan iklan di dahinya bagi membantu menyelesaikan hutang sebanyak 25,000 pound (RM 119,832) yang ditanggung keluarganya.
Dia mengiklankan kesediaannya itu di eBay bagi mendapatkan pengiklan.

Taylor, 30, kehilangan pekerjaan ekoran nahas kereta yang menyebabkan dia mengalami kecelaruan stres pasca-trauma.
Juruteknik dari Grimsby, Lincs itu yang dulu memperoleh pendapatan 40,000 pound (RM191,742) setahun dan mampu bercuti bersama keluarga dan membeli barangan mewah kini hidup melarat. Dia pernah bertugas di luar negara untuk syarikat audio serta menyertai persidangan perubatan berprestij kini cuba menjual kelengkapan rumahnya untuk menyara hidup dan membayar 25,493 pound (RM122,202) hutang kad kredit dan bil telefon keluarga.

Taylor berkata: “Saya sudah cuba semua cara untuk membayar hutang itu. Saya sudah lakukan pelbagai kerja dan membaiki beberapa kereta dalam usaha memulihkan kehidupan saya. “Kemalangan itu menyebabkan saya mengalami kecelaruan stres pasca-trauma dan saya tidak berupaya keluar dari rumah. Ia adalah penyakit yang paling buruk. Saya mendapat serangan keresahan yang teruk. Mereka tidak boleh mengubatinya.” Taylor menambah: “Saya lakukan semua kerja bagi membolehkan keluarga saya terus hidup.” Dia mendapat idea menjual dahinya untuk diiklankan selepas menyaksikan seorang rakyat Amerika memperoleh 10,000 pound (RM47,935) dengan cara itu.

Menurutnya, dia boleh membuat perjanjian dengan mana-mana syarikat tertentu, tetapi turut menimbangkan beberapa firma yang berminat. Taylor berkata, dia akan menghadiri sebarang acara promosi yang diperlukan syarikat terbabit. - Agensi


✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

'Ia adalah seperti adegan filem Armageddon': lebih 500 orang cedera apabila hujan meteor jatuh di Rusia - video

By // No comments:
Sight: Brightly burning rocks could be seen for hundreds of kilometres as they crashed at around 9.20am local time and one bystander described it 'like a scene from the Armageddon movie'

Terrifying: A meteorite shower hit Russia early this morning injuring at least 100 people, including school children

Spectacular sky: The Urals region was struck by falling meteorite fragments which fell in the city of Chelyabinsk

Smoking: Pictures show a streak of smoke followed by several bright blasts of flames

Hit: The stadium of Chelyabinsk's Traktor ice hockey side was hit and state television showed a part of the roof and a wall shorn off a brick zinc factory in the city


SUMBER


MOSCOW: Serpihan tahi bintang meletup dan jatuh di tengah Rusia pada Jumaat sehingga mencetuskan panik apabila ia mengakibatkan gegaran yang menyebabkan tingkap pecah dan lebih 400 orang cedera.
Keadaan itu menyebabkan trafik tergendala di bandar Chelyabinsk apabila sebahagian tahi bintang yang jatuh terbakar di paras rendah atmosfera di bandar itu.
Menteri dalam negeri berkata, lebih 250 orang cedera, tiga daripada mereka cedera parah, apabila gegaran gelombang itu tercetus di Chelyabinsk dan beberapa bandar yang lain.
Kementerian kecemasan berkata, komunikasi mudah alih dihentikan sementara.
“Pada pukul 9.20 pagi (waktu Rusia), sebuah objek dilihat di atas Chelyabinsk di mana ia terbang dengan kelajuan yang tinggi dan meninggalkan kepulan asap di belakangnya. Dalam masa dua minit, terdapat dua letupan,” kata pegawai kecemasan, Yuri Burenko dalam satu kenyataan.
“Gelombang itu memecahkan tingkap dan kaca di Chelyabinsk dan beberapa bandar lagi di kawasan itu,” katanya. mstar

✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye... sesiapa yg nak bertukar-tukar LINK blog sgt dialu-alukan ... dan terima kasih kerana membaca ~*✿

Cerita Ayah Bagilah Tangan Ita Balik Di FB Bohong-Ayah Buat Laporan Polis

By // 4 comments:

Kisah ini tersebar meluas di fb.  Ayah bagilah tangan Ita balik, memang sedih ceritanya. Rupa-rupanya cerita tu hanya bohong.

“Saya minta pihak tidak bertanggungjawab menyiarkan gambar anak saya dalam laman sosial Facebook yang kini tersebar luas kononnya tangan kirinya dipotong kerana didera supaya menarik balik gambar terbabit kerana itu satu pembohongan dan kami tiada kaitan,” kata Mohamad Yazwin Mohamad Yasin, 37, yang menyedari gambar anaknya perempuannya, Ameera Danii berusia lapan tahun disalah gunakan sehingga mengaibkan keluarganya.

Gambar Gadis Jatuh Dari Tingkat 6 Berjaya Time Square

By // 2 comments:


Beberapa blog, akaun FB serta Twitter memaparkan kejadian seorang gadis berbangsa Cina dipercayai berusia 19 tahun ditemui mati di lobi pusat beli belah Berjaya Times Square (berhampiran dengan lif bertanda U Mobile) sekitar pukul 11 pagi tadi (14 Februari 2013).

Menurut kenyataan beberapa akaun laman sosial, mayat gadis berkenaan dalam keadaan yang mengerikan apabila kepalanya pecah dan berlumuran darah.

Gadis tersebut dikatakan terjatuh dari tingkat 6 bangunan pusat beli belah terkenaan. Tidak dapat dipastikan sama ada gadis tersebut terjatuh, membunuh diri atau dibunuh. -DCM

Gambar Gadis Jatuh Dari Tingkat 6 Berjaya Time Square

By // 1 comment:

Beberapa blog, akaun FB serta Twitter memaparkan kejadian seorang gadis berbangsa Cina dipercayai berusia 19 tahun ditemui mati di lobi pusat beli belah Berjaya Times Square (berhampiran dengan lif bertanda U Mobile) sekitar pukul 11 pagi tadi (14 Februari 2013).

Menurut kenyataan beberapa akaun laman sosial, mayat gadis berkenaan dalam keadaan yang mengerikan apabila kepalanya pecah dan berlumuran darah.

Gadis tersebut dikatakan terjatuh dari tingkat 6 bangunan pusat beli belah terkenaan. Tidak dapat dipastikan sama ada gadis tersebut terjatuh, membunuh diri atau dibunuh. -DCM


Trauma: Ibu dirompak manakala anak gadis dirogol

By // 1 comment:


BATU PAHAT – Seorang wanita dan anaknya bukan saja trauma akibat rumah mereka dirompak, malah salah seorang daripada mereka turut menjadi mangsa rogol dua penjenayah dalam kejadian awal pagi kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 pagi kelmarin, dua suspek bertopeng memecah masuk rumah mangsa, dan mengugut mereka menyerahkan wang tunai serta barang kemas.

Ramlah Ahmad (bukan nama sebenar), 59, ketika menceritakan detik cemas dilaluinya itu berkata, dia dan anaknya Mira (bukan nama sebenar) 27, sedang tidur di ruang tamu rumah sebelum dikejutkan dengan kehadiran suspek.

“Suspek meletakkan parang ke leher kami dengan ugut akan kelar jika kami menjerit. Kedua-dua tangan dan kaki kami turut diikat dengan wayar pengecas telefon bimbit dan sempat mengambil wang RM200 daripada saya.

Ibu dirompak, anak dirogol

Hamsah melakonkan semula adengan tangannya diikat sebelum diheret ke belakang rumah.

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.