5.4.14

Jaga Jantung Anda Dengan Shaklee

Banyak kajian yang menunjukkan bahawa coenzyme Q10 membantu mengekalkan kesihatan jantung dan sistem kardiovaskular.

Bagi pesakit yang mengalami kerosakan injap jantung, kesan jangka panjang ialah kegagalan fungsi jantung atau selalu disebut lemah jantung.

(Fogoros, Richard N.. “Mitral Valve Prolapse (MVP)”. Heart Disease. About.com. Retrieved 2007-07-11)

Ini kerana injap yang rosak gagal memastikan darah yang dipam keluar dari jantung sepenuhnya. Ada sebahagian isipadu darah yang masuk semula ke dalam jantung, lalu menyebabkan isipadu darah yang keluar menjadi sedikit dan jantung terpaksa mengepam dengan lebih kuat (dan memerlukan banyak tenaga) untuk mengatasi kerosakan injap ini. Akhirnya jantung menjadi lemah apabila terpaksa bekerja lebih kuat dari kebiasaannya.

Dalam satu kajian terbitan  Journal American College of Cardiology menyatakan terdapat bukti kuat bahawa pesakit jantung mengalami tahap kepekatan CoQ10 yang rendah terutama pada pesakit lemah jantung (heart failure).

(Molyneux SL, Florkowski CM, George PM, et al. (October 2008). “Coenzyme Q10: an independent predictor of mortality in chronic heart failure”. J. Am. Coll. Cardiol. 52 (18): 1435–41)

Begitu juga dalam satu kajian yang dilakukan di Department of Cardiology, Aalborg Hospital, Denmark mendapati pesakit lemah jantung (congestive heart failure) mendapat manfaat dari kebaikan Q10 100mg dua kali sehari selama 12 minggu.

(Biofactors. 1999;9(2-4):285-9. Coenzyme Q10 treatment in serious heart failure)

Sumber: dr zubaidi


Kenapa pentingnya coQ10 untuk jantung kita

Paras CoQ10 yang rendah di tisu dan darah telah dilaporkan menyebabkan permasalahan jantung dan salur darah seperti;

1. Kegagalan jantung

Ketidakmampuan jantung untuk terus bertenaga dalam melaksanakan tugasnya dengan efficient.

2. Tekanan darah tinggi

Apabila jantung mengepam darah dengan lebih laju ke anggota tubuh melampaui kemampuannya tenaganya. 

3. Penyakit arteri koronari (saluran darah sempit)

Salur darah yang sempit menyebabkan aliran darah ke jantung tersekat. Akibatnya, jantung mengalami kekurangan bekalan oksigen dan nutrien penting untuk mengepam darah dengan betul. Hal ini meningkatkan risiko untuk serangan jantung apabila jantung perlu bekerja lebih keras. Ini juga boleh disebabkan oleh kolesterol yang tinggi dalam darah yang menyempitkan arteri.

4. Serangan angina

Sakit dada yang disebabkan jantung kekurangan oksigen apabila jantung sedang memerlukannya.


Bagi mengatasi masalah jantung yang dihadapi,Shaklee ada penyelesaiannya..Set jantung Shaklee terdiri dari kombinasi CoQ Health dengan vitamin vitamin lain untuk kesihatan jantung secara menyeluruh

Jom tgk fungsi setiap vitamin di bawah untuk kesihatan jantung anda:

♥♥CoQ10
-CoQ10 semulajadi tubuh terdapat banyak di sel jantung. Ianya membantu dalam penjanaan tenaga di dalam sel sel jantung yang sememangnya memerlukan banyak tenaga untuk bekerja dengan efficient. Oleh sebab paras CoQ10 berkurangan apabila usia seseorang meningkat, paras CoQ10 perlu ditambah dari luar iaitu melaui pemakanan supplemen. Dan CoQ Health Plus dari Shaklee adalah sumber CoQ10 semulajadi yang terbaik di pasaran. 

Dilaporkan, paras CoQ10 di dalam jantung pesakit yang mengidap penyakit jantung setelah autopsy, menunjukkan bacaan yang amat rendah sedangkan ianya adalah organ yang sepatutnya mengandungi paras CoQ10 yang tinggi. Jelaslah ini menunjukkan kaitan betapa pentingnya CoQ10 di dalam tubuh khasnya untuk kesihatan jantung.

♥♥Omega Guard 
-Omega 3 di dalam omega guard shaklee amat berkesan dalam menurunkan kolesterol dalam darah yang menyebabkan saluran darah sempit. Ianya juga membantu melancarkan peredaran darah di dalam jantung dan kawasan lainnya, lantas meghalang tekanan darah tinggi. 

♥♥Alfalfa Complex
-Lemak kolesterol yang terurai perlulah disingkirkan keluar dari badan. Alfalfa mengandungi saponin yang bertindak seperti span serat yang menyerap kolesterol dan menyingkirkannya dari tubuh. 






Sila SMS/WHATSAPP untuk pertanyaan atau pembelian ke 012 3117349


✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿ Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...