Kanser Usus Sembuh Dengan Shaklee

By
Advertisement
Kanser usus merujuk kanser yang berlaku di sepanjang kawasan usus sama ada usus besar mahupun usus kecil. So jom kita layan testimoni Mary, 68 yang mula mengambil Shaklee selepas diberitahu cuma ada peluang hidup 3 hingga 6 bulan sahaja lagi selepas 7 tahun menderita kanser usus.
In march, Mary, age 68, was told she had three to six months to live after enduring seven years of colon cancer treatment. She began a Shaklee regimen including two Nutriferon daily. Three weeks after she began she called me to tell me that her CEA test results (CEA stands for Carcinoembryonic Antigen blood test - a test that screens for a protein that indicates the presence of cancer) had gone from 17 down to 11, and she was ecstatic. 

 This was the first time there was a decrease since she had been in treatment. I received Mary’s call while attending a Shaklee gathering and it was suggested she might try four to six a day. I relayed the suggestion to Mary and she upped the amount. She continued to thrive, and her scans revealed a reduction in the size and number of tumors in her body. 

So within six months she packed her bags and took a two month trip to Italy. Mary ultimately took 15 Nutriferon a day and I think she still does. In May 2007, when she went back to the hospital that had dismissed her to die, the surgeon told her she should have been dead in 2004; however, she was cancer-free, and he sent her home to live.
Alice D. Coker
Sumber - Life Changing Cancer Short Stories 

Pada bulan Mac, Mary, 68 telah dikhabarkan dia hanya mempunyai tempoh antara 3 hingga 6 bulan sahaja lagi untuk hidup selepas menderita rawatan kanser usus selama 7 tahun. Kemudian dia mula mengambil Set Kanser Shaklee termasuk 2 peket Nutriferon setiap hari. Selepas 3 minggu dia menelefon saya untuk memberitahu keputusan ujian CEA (CEA bermaksud ujian darah Carcinoembryonic Antigen - ujian darah yang memantau protein yang menunjukkan kehadiran kanser) telah menurun dari 17 kepada 11, dan dia sangat teruja. 

Ini kali pertama berlaku penurunan sejak dia diberi rawatan 7 tahun dahulu. Saya menerima panggilan Mary ketika sedang menghadiri perjumpaan Shaklee dan dicadangkan mengambil Nutriferon 4 ke 6 peket sehari. Saya menyampaikan perkara tersebut kepada Mary dan dia menambah kuntiti Nutriferon setiap hari. Dia semakin teruja, ujian imbasan menunjukkan penurunan dari segi saiz dan bilangan tumor di dalam badannya. 

Jadi, dalam masa 6 bulan selepas mengambil Shaklee dia keluar melancong 2 bulan ke Italy. Mary akhirnya mengambil 15 Nutriferon sehari dan rasa rasa dia masih dengan regimen tersebut. Pada May 2007, dia pergi semula ke hospital yang meletak tempoh hayat dia, pakar bedah memberitahu yang dia sepatutnya telah mati pada 2004; bagaimanapun kini dia bebas dari kanser.

Itu kisah Mary, kisah saya pula....

Baru-baru ini ketika saya berkongsi kisah 'berpantang maut sebelum ajal', saya tiba-tiba mendapat satu panggilan telefon dari seorang lelaki yang menggelarkan dirinya Pakcik Ishak, berusia 60 dari Perak. Pakcik ni pembaca  blog wartamaya dan dari situ beliau sampai ke blog ni. Cerita pakcik,,,,

Pakcik memang pengguna Shaklee tegar! Dulu pakcik ada masalah usus (usus berdarah tahap kronik ... mencangkung je pun keluar darah segar). Lepas tu ada seorang lelaki cina yang kenalkan shaklee kat pakcik dan pakcik ambik produk shaklee. Lama dah.... tahun 1995.....  dan kata pakcik cina tu pun dah mati. Sampai sekarang pakcik masih ambik Shaklee kat Ipoh.



Ayat 'pengguna shaklee tegar' telah diulang berkali- kali.... hehe. Bukan apa.... betapa pakcik itu nak meyakinkan  aku yang shaklee memang bagus dan telah menyembuhkan penyakit  usus beliau ( dengan izin Allah). Ada beberapa supplement yang pakcik ambil .... yg saya ingat b complex, vita c , beta carotina (sekarang carotamax), mix fruits (nutriferon), cal max ( ostematrix). Kata pakcik.... beta carotine tu sangat bagus untuk luka dalam.  Beta carotine + vit c sangat bagus untuk perokok.

Vit C shaklee vit c paling bagussss utk kulit....... sebab pakcik cerita dia pernah luka kena mesin rumput dan parut hitam hilang kesan luka hilang dengan pengambilan vit c Shaklee.

Aku faham.... sebenarnya pakcik tersebut sangat teruja.... sesiapa sahaja yang pernah di uji dengan suatu penyakit kemudian dia berikhtiar dan sembuh pasti akan teruja. Orang yang baik akan mencanang ke suluruh pelosok alam ubat yang berjaya menyembuhkan penyakitnya supaya orang lain dapat turut mencuba dan sembuh juga. Macam Pakcik Ishak.... sanggup dia membuat panggilan hanya untuk berkongsi kisah dirinya yang berjaya sembuh dari kanser usus dengan pengambilan Shaklee.  Semoga Allah memberkati hidup pakcik sekeluarga.



Oh..... ada lagi... selain pengguna shaklee tegar kata pakcik juga dulu perokok tegar... rokok gudang garam lagi... hehe.... sempat pakcik bagi nasihat sapa-sapa yg merokok tu elok ambik vita C dan beta carotine sebab..... (yang ni kena tuntut ilmu lagi ni... tapi rasanya sebab 2 supplement tu anti oksidan yang bagus untuk cegah kanser). Tapi pakcik dah berhenti... lama dah.

Terima kasih pakcik atas perkongsian yang penuh dengan semangat itu. 





testimoni viviv


✿*~ Ingin Daftar Ahli Shaklee? SMS @ Whatsapp 012 3117349 ~*✿ 

3 comments:

opisboi said...

baru aku tahu bahawa selama ini bukan allah yg menyembuhkan penyakit

Aiyang disayang said...

aiyoyo opisboi.... kenapa cakap begitu? Bukankan Allah menyuruh kita berusaha dan berikhtiar mengubati penyakit kita dan bukankah semua yang berlaku dengan izin Allah jua. Jika Allah izinkan untuk sembuh maka sembuhlah kita jika tidak... kita usaha lagi kecuali maut sahaja yg tiada penawar.

fatin fazira said...

Kalau kanser paru paru boleh elok ke?

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.