12.11.13

MENCARI PENAWAR RAMBUT GUGUR



Bila kita dapati banyak sangat produk untuk atasi rambut gugur, sememangnya ia bukan masalah luar biasa, ramai orang hadapinya.
Namun, produk yang mana satu yang sesuai? Ya, tak semua produk menjadi untuk semua orang, kerana masalah setiap orang berbeza-beza.

Penyebab keguguran rambut boleh jadi kerana tekanan (stress), atau pengambilan ubat-ubatan, kekurangan nutrien misalnya zat besi, zinc atau kuprum, atau simptom masalah tiroid atau penyakit auto-imun. Salah satu penyebab lagi adalah hormon. 

Kebanyakan ibu beranak kecil mula mendapati rambut gugur dengan banyak semasa anak menyembur air liur. Sebenarnya ia berkait dengan hormon androgen, kerana proses mengandung, bersalin dan menyusukan membabitkan banyak fungsi hormon.

Masalah keguguran rambut tidak semestinya berfaktorkan usia. Ramai orang terutama lelaki, dalam 30% dari mereka mengalami masalah ini semasa berusia 30 tahun.

Walau bagaimanapun, anda harus faham rambut kita mengalami 3 fasa – anagen : fasa menumbuh; catagen : fasa memanjang; dan telogen : fasa berehat. Rambut kita sentiasa ada rambut baru dan rambut yang gugur. Namun yang jadi masalah kalau rambut banyak sangat gugur, hingga ia tidak dapat menghambat kitaran anagen.

Jadi, bagi membantu anda yang bermasalah rambut gugur, beberapa produk dari Shaklee yang boleh anda cuba:-
- Zinc Complex (untuk rambut rosak, rapuh dan bercabang)
- B Complex (untuk masalah peredaran darah)
- Vitalea (untuk masalah kekurangan zat besi)
- ESP (untuk rambut rapuh dan bercabang)
- GLA Complex (untuk yang bermasalah hormon terutama ibu lepas bersalin)
Anda juga boleh mencuba syampu dan perapi Prosante serta Scalp Care Serum.



Perbezaan Shaklee

ProSanté Nourishing Scalp Treatment adalah formula eksklusif, yang terbukti mampu mengurangkan keguguran rambut semasa menyikat dan dapat melebatkan serta menguatkan rambut secara semula jadi apabila digunakan sebagai sebahagian daripada sistem Penjagaan Rambut ProSanté.





Semoga masalah keguguran rambut anda selesai dengan Shaklee! 


TESTIMONI

Dapatkan produk shaklee dengan sms/wassap ke 012 3117349

BACA JUGA 17 TIPS ELAK RAMBUT GUGUR
Read more http://vitaminsemulajadi.com/mencari-penawar-rambut-gugur/


✿*~ Klik LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...