4.11.13

"KENAPA MAK KENA TEMBAK AYAH"


KUALA LUMPUR - “Kenapa mak kena tembak ayah, apa salah mak,” antara soalan yang diajukan anak pegawai Ambank, Norazita Abu Talib, 37, yang mati ditembak oleh pengawal keselamatan di USJ Sentral, Subang Jaya, 23 Oktober lalu.
Suami mangsa, Irwan Kamaruddin, 37, yang sering kali diajukan soalan oleh dua anaknya, Nurnisa Nabila, 12, dan Muhd Hazimi, 8, hanya mampu menitiskan air mata mengenangkan nasib anaknya yang belum faham apa berlaku.
Anak belum pergi sekolah
Malah katanya, sejak kejadian hitam menimpa isterinya itu, dua anaknya belum pergi ke sekolah kerana bimbang fikiran mereka masih terganggu, terutama ketika ditanya pelbagai soalan oleh rakan mereka di sekolah.
Tembak_Pegawai_Ambank“Hampir setiap malam dua beradik itu hanya termenung dan mendiamkan diri berbanding sebelumnya. Saya tidak mampu berbuat apa-apa kecuali menenangkan dan memberikan kata semangat supaya mereka lebih kuat.
“Saya sebagai ayah perlu kuat di depan mereka dan tidak boleh menunjukkan kesedihan, walaupun Allah yang tahu bagaimana perasaan saya sejak kematian isteri,” katanya dalam nada sedih ketika dihubungi BH, semalam.
Dalam kejadian jam 6.15 petang itu, Norazita yang bertugas sebagai pegawai operasi cawangan AmBank di Subang Jaya, maut ditembak dari jarak dekat oleh pengawal keselamatan premis berkenaan.
Mangsa terkulai di depan pintu bilik kebal bank berkenaan selepas terkena tembakan pump gun digunakan suspek. Suspek kemudian melarikan wang tunai berjumlah RM450,000.
Susulan kejadian itu, sehingga kini polis menahan 11 individu warga Indonesia termasuk isteri suspek utama di sekitar Selangor dan Johor bagi membantu siasatan.
Terima RM452,188
Irwan berkata, kehidupan mereka sekeluarga belum tenang kerana suspek utama menyebabkan kematian isterinya belum ditangkap.
“Saya sering mengikuti perkembangan arwah melalui televisyen dan surat khabar, namun hampa kerana pengawal keselamatan itu masih bebas, menurut sumber Berita Harian.
“Saya berharap lelaki itu terima hukuman setimpal dengan apa yang dia lakukan terhadap isteri saya.
“Selagi dia tidak ditangkap dan dihadapkan ke muka pengadilan, kematian isteri saya belum terbela,” katanya.
Sementara itu, kakitangan AmBank mengadakan tahlil dan doa selamat di cawangan bank itu, malam tadi.

Pengerusi Kumpulan AmBank, Tan Sri Azman Hashim, kemudian menyampaikan sumbangan RM100,000 dan pampasan insurans kumpulan peribadi RM352,188 kepada Irwan.


✿*~ Klik LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...