Gempar! Orang mati tiba-tiba bangun kembali

By
Advertisement

Gempar! Seorang lelaki yang ditemui terapung dan disangka telah mati tiba-tiba bangun dan ketawa.
Makkk.... seramnya!
Baca sampai habis kemudian nak ketawa....ketawalah ....
hehehe


TRIBUNNEWS.COM, JEMBER - Warga di Jalan PB Sudirman, Kecamatan Tanggul, Jember, Jawa Timur, Minggu (6/10/2013) sempat dibuat geger. Ini disebabkan, seorang pemuda yang tidak dikenali identitasnya, ditemukan mengapung di sebuah selokan di jalan itu.
"Waktu itu saya dan warga yang melintas sangat kaget, karena dikira itu mayat seseorang," ujar Sugeng, salah satu warga setempat.
Karena penasaran, kata Sugeng, warga kemudian melempar batu ke arah orang tersebut, dan rupanya sama sekali tidak bergerak. "Saya saat itu panik dan melaporkan kepada kepolisian, karena saya kira itu benar- benar mayat seseorang," imbuh dia.
Setelah mendengar laporan itu, polisi kemudian mendatangi lokasi kejadian. Saat itu pemuda yang tidak dikenali identitasnya tersebut, tetap tidak bergerak. Polisi akhirnya turun ke selokan untuk melakukan evakuasi.
"Saat itulah, pemuda yang dalam kondisi telanjang bulat tersebut tiba-tiba bangun kemudian duduk dan langsung tertawa. Ternyata pemuda itu orang gila," katanya tertawa.
Sontak saja peristiwa ini membuat warga yang sudah mulai berkerumun di lokasi kejadian langsung tertawa melihat kejadian tersebut. "Gimana gak mau tertawa, la wong dikira mati lalu hidup lagi," kata Sugeng.

✿*~ Klik LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

1 comments:

Raudzah Z said...

Seremlah pulak...morning aiyang..

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.