16.8.13

Biar dunia melihat .....



[Amaran 18+]

Video klip saat -saat terangkat roh syahid Rabiatul Adawiyah setelah otak dan matanya hancur ditembak. 
Peluru apa yang digunakan sehingga menyebabkan kecederaan sebegini rupa?!

Hasbunallahu wani'mal wakeel !




Dari Abu Musa dari Nabi SAW yang bersabda : "Sungguh, menjelang terjadinya Kiamat ada masa-masa harj." Para sahabat bertanya : "Apakah harj itu?" Beliau bersabda : "Pembunuhan." Mereka bertanya : "Apakah lebih banyak jumlahnya dari orang yang kita bunuh? Sesungguhnya kita dalam satu tahun membunuh lebih dari tujuh puluh ribu orang?" Beliau bersabda : "Bukan pembunuhan orang-orang musyrik oleh kalian itu, tetapi pembunuhan dilakukan oleh sebagian kalian terhadap sesamanya." Mereka bertanya : "Apakah pada masa itu kami masih berakal?" Beliau bersabda, "Akal kebanyakan manusia zaman itu dicabut, kemudian mereka dipimpin oleh orang-orang yang tak berakal, kebanyakan manusia menyangka para pemimpin itu mempunyai pegangan, padahal sama sekali tidak demikian," (HR. Ahmad dan Ibnu Majah)



Ya Allah, Engkau campakkanlah rasa belas kasihan di hati orang-orang yang zalim sehingga mereka tidak sanggup membunuh saudara-saudara se-Islam mereka hari ini & jauhkanlah dari berlaku pertumpahan darah lagi di bumi Mesir ini ya Allah, amin.

Mohon sahabat doakan.

حسبنا الله ونعم الوكيل، نعم المولى ونعم النصير
اللهم احفظ مصر وأهلها



✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

No comments:

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...