14.7.13

Ucapan Selamat Ramadhan Obama Ditwitter Undang Makian?

Ucapan selamat Ramadan Presiden AS, Barack Obama di twitter telah dibanjiri makian. Ucapan Obama tersebut dipandang sinis oleh sejumlah pelawat  yang sebagian menyebutnya sebagai "presiden munafik".

Dalam pernyataannya yang juga diposting di akaun Twitternya, Obama menulis, "Saya berharap Muslim di seluruh Amerika dan dunia mendapatkan berkah dan kebahagiaan di bulan ini bersama dengan keluarga dengan penuh perdamaian dan kesefahaman."

Ucapan Obama ini langsung menuai kecaman dan sindiran dari para pengguna Twitter di seluruh dunia. Mereka mengatakan bahawa Obama munafik, bermuka dua.
Di saat mengucapkan selamat Ramadan, di saat itu pula pemerintahannya masih mengebom Muslim di Pakistan dan Afganistan.

"Barack Obama mengharapkan "Muslim seluruh dunia mendapatkan Ramadan yang berkah dengan keluarga mereka" ADALAH TWEET PALING MUNAFIK DALAM SEJARAH TWITTER," ujar pemilik akaun @saraahbaybee yang menulis dengan huruf kapital, muak benar rupanya. 

Seorang pengguna Twitter bernama @Assadk, bahkan mengibaratkan Obama dengan Hitler. "Obama mengucapkan selamat Ramadan pada Muslim selagi dia menjatuhkan bom, ibarat Hitler mengucapkan selamat hanukkah untuk para tahanan di Auschwitz," ujar pemilik akaun bernama lengkap Assad S. Khan ini.

"Jika Obama benar-benar ingin kami mendapatkan Ramadan yang damai, dia seharusnya menarik tentara dari menakluki negara-negara Muslim," ujar pemilik akaun lainnya, @BKan24.

Sebagian lain menyebut Obama munafik lantaran masih memberi makan dengan paksa terhadap para tahanan Guantanamo yang mogok makan. Ramadan ini, petugas di Guantanamo tetap akan menerapkan makan paksa.  Namun praktik ini dilakukan setelah maghrib, selepas waktu berbuka puasa.

"Senang karena Obama mengucapkan selamat Ramadan? Lol. Tidak. Bagaimana dengan Muslim di Guantanamo? Bagaimana Ramadan mereka?" tulis pemilik akun @@BeautyIsHijaab_.


Pemilik akaun lainnya berkomentar singkat,  tulisnya dia menyesal Obama mengucapkan selamat Ramadan padanya. "Sial. Obama memberikan kami ucapan selamat Ramadan. #munafik," tulis @_Palestinianism.

sumber http://www.atjehcyber.net






✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

1 comment:

Mak Wardah said...

Betul jugak makian orang tu, Amerika sendiri banyak memusnahkan orang Islam n negara mereka. Dah jadi presiden sedarlah sikit hak asasi dan hormati agama lain.

TUDUNG DENIM IRONLESS NARINA

Tudung Tahan Lasak dan IRONLESS. Siapa tak suka kan?  Tudung yang jimat masa untuk bersiap, malah senang untuk dijaga! Paling come...