Ucapan Selamat Ramadhan Obama Ditwitter Undang Makian?

By
Advertisement
Ucapan selamat Ramadan Presiden AS, Barack Obama di twitter telah dibanjiri makian. Ucapan Obama tersebut dipandang sinis oleh sejumlah pelawat  yang sebagian menyebutnya sebagai "presiden munafik".

Dalam pernyataannya yang juga diposting di akaun Twitternya, Obama menulis, "Saya berharap Muslim di seluruh Amerika dan dunia mendapatkan berkah dan kebahagiaan di bulan ini bersama dengan keluarga dengan penuh perdamaian dan kesefahaman."

Ucapan Obama ini langsung menuai kecaman dan sindiran dari para pengguna Twitter di seluruh dunia. Mereka mengatakan bahawa Obama munafik, bermuka dua.
Di saat mengucapkan selamat Ramadan, di saat itu pula pemerintahannya masih mengebom Muslim di Pakistan dan Afganistan.

"Barack Obama mengharapkan "Muslim seluruh dunia mendapatkan Ramadan yang berkah dengan keluarga mereka" ADALAH TWEET PALING MUNAFIK DALAM SEJARAH TWITTER," ujar pemilik akaun @saraahbaybee yang menulis dengan huruf kapital, muak benar rupanya. 

Seorang pengguna Twitter bernama @Assadk, bahkan mengibaratkan Obama dengan Hitler. "Obama mengucapkan selamat Ramadan pada Muslim selagi dia menjatuhkan bom, ibarat Hitler mengucapkan selamat hanukkah untuk para tahanan di Auschwitz," ujar pemilik akaun bernama lengkap Assad S. Khan ini.

"Jika Obama benar-benar ingin kami mendapatkan Ramadan yang damai, dia seharusnya menarik tentara dari menakluki negara-negara Muslim," ujar pemilik akaun lainnya, @BKan24.

Sebagian lain menyebut Obama munafik lantaran masih memberi makan dengan paksa terhadap para tahanan Guantanamo yang mogok makan. Ramadan ini, petugas di Guantanamo tetap akan menerapkan makan paksa.  Namun praktik ini dilakukan setelah maghrib, selepas waktu berbuka puasa.

"Senang karena Obama mengucapkan selamat Ramadan? Lol. Tidak. Bagaimana dengan Muslim di Guantanamo? Bagaimana Ramadan mereka?" tulis pemilik akun @@BeautyIsHijaab_.


Pemilik akaun lainnya berkomentar singkat,  tulisnya dia menyesal Obama mengucapkan selamat Ramadan padanya. "Sial. Obama memberikan kami ucapan selamat Ramadan. #munafik," tulis @_Palestinianism.

sumber http://www.atjehcyber.net






✿*~ Kalau suka entry ni, sila tekan LIKE ye...Sharing is caring ^_^ ~*✿

1 comments:

Mak Wardah said...

Betul jugak makian orang tu, Amerika sendiri banyak memusnahkan orang Islam n negara mereka. Dah jadi presiden sedarlah sikit hak asasi dan hormati agama lain.

Disclaimer

Penafian ini berkaitan blog/laman web milik saya yang berkisar tentang pemakanan organik dan produk Shaklee. Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan dan saya ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

DOA RABITAH - DOA PENGIKAT KASIH SAYANG


[klik untuk besarkan]

Doa+Rabitah 1 Doa Rabitah

Terjemahan:

“Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu.

Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu.

Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

✿*~ blog pedasss ~*✿

✿*~ hot n spicy ~*✿

✿*~ baca ni jugak ! ~*✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
KLIK SINI GAK EHH..
Powered by Blogger.